Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VI
Collapse
X
-
Ja heb die vraag gesteld toen ik wagen ging afhalen ,verkoper zei als hij warm is doe je ermee wat je wilt.Maar toen ik in boekje keek stond eerste 1200km rustig aan doen.Vroeger moest je ook na x aantal km een keertje binnen springen nu was tot binnen 2jaar of 30000km.
Comment
-
Volgens mij is het steeds het beste om een wagen in te rijden, de onderdelen moeten de tijd krijgen om gesmeerd te kunnen worden... hoe lang dat hangt af van wagen tot wagen.
Het is ook zo dat elke wagen die "koud" staat best niet meteen het volle pond krijgt, laat hem eerst lekker op temperatuur komen en dan kan je er idd mee doen wat je wil...
Als je een motorblok wilt dat lang meegaat verzorg je hem ook best met de goede zorgen die hij verdient.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spike 06 Bekijk BerichtenJa heb die vraag gesteld toen ik wagen ging afhalen ,verkoper zei als hij warm is doe je ermee wat je wilt.Maar toen ik in boekje keek stond eerste 1200km rustig aan doen.Vroeger moest je ook na x aantal km een keertje binnen springen nu was tot binnen 2jaar of 30000km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenIk zit aan +-15000km met men golfke en ik krijg melding om op service te gaan dus uw 30.000 klopt niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door H&J Bekijk BerichtenIk heb een 2.0 tdi besteld, die moet om de 30000km op onderhoud !
Is om de 30k km of jaarlijks...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenIk zit aan +-15000km met men golfke en ik krijg melding om op service te gaan dus uw 30.000 klopt niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk BerichtenLigt volledig aan de rijstijl hoor... Ikzelf zit aan 17000km en nog geen melding met een GTI...
Rij veel autostrade en lange stukken, en dan berekend hij dat anders...
heeft dat ook niet te maken met type olie? Longlife is om de 30.000, andere olie vroeger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk BerichtenLigt volledig aan de rijstijl hoor... Ikzelf zit aan 17000km en nog geen melding met een GTI...
Rij veel autostrade en lange stukken, en dan berekend hij dat anders...
lol, dat wordt niet berekend he, je garagist stelt dat in op 15000 of 30000 km ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichtenlol, dat wordt niet berekend he, je garagist stelt dat in op 15000 of 30000 km ;-)
Rij maar eens een 2tal weken constant lange afstanden... Zal je zien dat de km's groter worden...
En erna allemaal korte stukken, optrekken vertrekken etc...
Zien wat je marge gaat verkleinen voordat je op onderhoud moet
Comment
-
oh das dan nieuw bij vw zijn boordcomputer, kdacht ook dat ht gwoon ingesteld werd.Maar inderdaad dat systeem bestaat .bmw heeft al jaren zo een systeem onderhoud naargelang ht gebruik.Heb er eentje ghad in 2000 een 320i en die had dat toen al dat ht aantal km varieerde.(of is ht bij een tdi wel gwoon ingesteld)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk BerichtenOhnee? moet je maar eens in je BC gaan kijken naar je resterende km's voor je onderhoud ...
Rij maar eens een 2tal weken constant lange afstanden... Zal je zien dat de km's groter worden...
En erna allemaal korte stukken, optrekken vertrekken etc...
Zien wat je marge gaat verkleinen voordat je op onderhoud moet
misschien enkel bij gti? zowel bij golf V als mijn huidige A3 is het een systeem met vastgelegd aantal km ;-)
Comment
-
zijn hier ook mensen die last hebben van een tikkend geluid in de B-stijl wanneer de de zon er goed opschijnt ?
Comment
-
Ik heb hem bijna 1 jaar, dus misschien moet ik daarom al gaan? Anyway, ik ga liever eens teveel dan te weinig.
Ik heb zelf alleen een krakend geluid bij men deuren, als ik tegen men ramen druk, dan "schuren" de binnen en buitenrubbers van de deur tegen mekaar en dat geeft dan een krakend-knarsend geluid. Vooral als je over bultjes enzovoorts rijd. Wanneer je op mooie asfalt rijd heb je er geen last van.
ik heb de rubbers al 1 keer met product bewerkt, het is reeds beter ma niet helemaal weg. tege dat ik op onderhoud moet ganek ze nog eens behandelen en als het dan niet weg is moeten ze het maar oplossen in men garage :p
En bij mij komt er op de BC: Aantal resterende dagen en aantal nog te rijden km's. (en dat schommelt alle dagen, en is steeds anders :p)
Comment
Comment