Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door avalon Bekijk Berichten
    Ik heb de wagen besteld:

- bandendrukcontrole

Pack Business GPS RSN 310
    - Multifunctioneel lederen stuur
    - Peddels voor bediening van DSG7
    Ik ken niet de situatie voor de Golf VI, maar voor de Golf VI Variant (besteld eind januari, geleverd eind april) waren multifunctiestuur en peddels niet inbegrepen in het pack business (ik heb wel het gewone alcantara interieur, dat je het lederpakket hebt is misschien van belang). Ik ging ervan uit dat ze zouden inbegrepen zijn, gezien ze niet op de optielijst stonden. Dus niet. Ik heb het gewone lederen stuur dus niet het geperforeerde en/of geprofileerde highline stuur, zonder flippers en zonder knoppen. Mijn stuur heeft wel dezelfde airbag als het R-line/GTI/GTD stuur, dus als de garantie voorbij is zal ik er eens over nadenken om een stuur met flippers te laten plaatsen.

Al bij al valt er best wel te leven met het standaard lederen stuur - mijn armen zijn lang genoeg om aan de radio te kunnen maar zoals ik al zei is de S-stand zo goed als nutteloos (wegens vervelend hoog toerental) zonder de flippers. Alleen met cruise control aan of wanneer ik wil anticiperen op een situatie (zoals bergaf, uitbollen voor stilstand, korte herneming, ...) zet ik 'm even in S.

Over het bandendruksysteem: er zijn 3 verschillende systemen (combinatie van meting via sensoren of meting via ABS en bediening onder asbak of bediening in handschoenkastje). Als je er van wakker ligt, kan je best even informeren welk systeem geleverd wordt. Het systeem met extra sensoren is blijkbaar niet al te beste maatjes met winterbanden op aparte velg, zelfs als je in die velgen ook extra sensoren laat plaatsen.
    Last edited by ; 15/06/2010, 19:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door r12rt Bekijk Berichten
      De BM is binnen is dus meer dan 1 maand vroeger dan gepland.
      Er zit dus effectief een RNS 510 in de wagen ipv de 310 zonder meerprijs.
      We gaan hem afhalen op vrijdag, foto's volgen in weekend.
      Hoe lang was je levertijd?
      Ik heb 2 weken geleden namelijk ook een BM (99gr) besteld met volgende configuratie (België):
      - Kleur United Grijs
      - Pack Business (RNS 310 + climatronic)
      - Pack Urban (Parkeersensoren + cruise control)
      - Centrale armsteun vooraan
      - Lederen stuurwiel + pook

Ik beschik nog tot eind juli over een VW Jetta (1.9 TDI) en ben natuurlijk wel benieuwd naar de nieuwe 1.6 CRTDI motor!

Wat betreft de levering van de GPS: Vorige week was ik geparkeerd vlakbij een splinternieuwe Golf (< 2000km) met de RNS 510 aan boord... Bij mijn terugkomst 5u later was hun ruit ingeslagen en de GPS gepikt ... Was ik blij dat mijn RNS 510 in mijn Jetta er nog in zat! Als ze in mijn nieuwe Golf de RNS 510 leveren ipv de 310/315 zal het dus met gemengde gevoelens zijn: Het is een super systeem maar heel populair op de 'tweedehands' markt
      Last edited by ; 17/06/2010, 01:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Flesh Bekijk Berichten
        Hoe lang was je levertijd?
        Ik heb 2 weken geleden namelijk ook een BM (99gr) besteld met volgende configuratie (België):
        - Kleur United Grijs
        - Pack Business (RNS 310 + climatronic)
        - Pack Urban (Parkeersensoren + cruise control)
        - Centrale armsteun vooraan
        - Lederen stuurwiel + pook

Ik beschik nog tot eind juli over een VW Jetta (1.9 TDI) en ben natuurlijk wel benieuwd naar de nieuwe 1.6 CRTDI motor!

Wat betreft de levering van de GPS: Vorige week was ik geparkeerd vlakbij een splinternieuwe Golf (< 2000km) met de RNS 510 aan boord... Bij mijn terugkomst 5u later was hun ruit ingeslagen en de GPS gepikt ... Was ik blij dat mijn RNS 510 in mijn Jetta er nog in zat! Als ze in mijn nieuwe Golf de RNS 510 leveren ipv de 310/315 zal het dus met gemengde gevoelens zijn: Het is een super systeem maar heel populair op de 'tweedehands' markt
        Ben eens benieuwd welke ze gaan leveren als het een 315 wordt zal hij 2 de hands ook populair zijn gezien standaard met bluetooth.
        Het is idd super de GPS, is het beste wat ik al heb gehad, juist zijn de kaarten niet modern maar de begeleiding is Super kan geen TT of Garmin aan.

Ze moeten er gewoon afblijven met hun fikken.
        Ik heb voor de zekerheid een goede omnium maar ja veell geld???

TDI 99gr voldoet voor ons wat leuk is de auto is superstil binnenin.
        Last edited by ; 18/06/2010, 00:15.

Comment

• Deze namiddag besteld

Golf VI bluemotion (mj2011)
          -Pack Urban (Parkeersensoren voor en achter, buitenspiegel klikt naar beneden in achteruit, in de hoogte verstelbare voorzetels, bandenspanningscontrole en cruise control)
          -Pack Cool & Sound + GPS RNS 510 (Navigatie en climatronic)
          -Elektrische ruiten achteraan
          -Centrale armsteun vooraan
          -Lederen multifunctiestuur (stuur, schakelpook en handrem met leder bekleed, radiobediening op het stuur en boordcomputer plus)
          -Mistlichten
          -Bluetooth (moBridge)

Levering is voor september.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fons De Turbospons Bekijk Berichten
            Deze namiddag besteld

Golf VI bluemotion (mj2011)
            -Pack Urban (Parkeersensoren voor en achter, buitenspiegel klikt naar beneden in achteruit, in de hoogte verstelbare voorzetels, bandenspanningscontrole en cruise control)
            -Pack Cool & Sound + GPS RNS 510 (Navigatie en climatronic)
            -Elektrische ruiten achteraan
            -Centrale armsteun vooraan
            -Lederen multifunctiestuur (stuur, schakelpook en handrem met leder bekleed, radiobediening op het stuur en boordcomputer plus)
            -Mistlichten
            -Bluetooth (moBridge)

Levering is voor september.
            Mooi zo, het wachten kan beginnen!

Enig idee wat trouwens het verschil is tussen model 2010 en 2011? Via Google kan ik het alvast niet dadelijk vinden...

Comment

Enig idee wat trouwens het verschil is tussen model 2010 en 2011? Via Google kan ik het alvast niet dadelijk vinden...
              Ik zou het niet weten. Wss iets met die RNS310 die RNS315 wordt, maar bij mij dus niet van toepassing...

Comment

Ik zou het niet weten. Wss iets met die RNS310 die RNS315 wordt, maar bij mij dus niet van toepassing...
                Ik heb zelf 2 weken geleden ook model 2011 beseld en op mijn bestelbon staat nog de 310... We zullen zien wat het wordt. Ik hou jullie op de hoogte! ;-)

Comment

Dit op Duitse site gevonden

Golf:
                  - Entfall Motor 1.6 75kW (5-Gang und DSG)
                  + 1.2 TSI 77kW 7G-DSG als BMT
                  + 2.0 TDI 103kW 6-Gang als BMT
                  + 2.0 TDI 103kW DSG als BMT
                  + Berganfahrassistent serie bei Schaltgetriebe
                  + LM-Rad "Mugello" serie bei Comfortline
                  + Rückleuchten in LED-Technik, dunkelrot serie bei GTI, GTD
                  + andere LM-Räder für Trendline und Comfortline
                  + Option Light Assist
                  + Option Rückleuchten in Rückleuchten in LED-Technik, dunkelrot für Trendline, Comfortline und Highline (Trendline nur Blue Motion)
                  + Option schlüsselloses Startsystem "Keyless Access"
                  + Option Mobiltelefonvorbereitung "Plus"

Opgelet in Duitsland zijn ander zaken te verkrijgen dan in België
                  Kessy is zeker te verkrijgen in B 344€

Comment

• Laat ons hopen dat m'n golf geleverd wordt met lichtmetalen velgen i.p.v. stalen velgen met wieldoppen. De andere wijzigingen vind ik minder belangrijk.

Comment

Laat ons hopen dat m'n golf geleverd wordt met lichtmetalen velgen i.p.v. stalen velgen met wieldoppen. De andere wijzigingen vind ik minder belangrijk.
                      Ik zou daar zeker niet op hopen.
                      Toen de mijne in bestelling was hoopte ik daar ook op. Helaas.
                      Maar wel gemakkelijk. Geen stoepangsten

Mj 2011 heeft ook schijven op de bm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk Berichten
                        Ik zou daar zeker niet op hopen.
                        Toen de mijne in bestelling was hoopte ik daar ook op. Helaas.
                        Maar wel gemakkelijk. Geen stoepangsten

Mj 2011 heeft ook schijven op de bm
                        Ik volg je stelling van de stoeprand Hoe weet je dat een modeljaar 2011 zeker geen lichtmetalen velgen heeft, ze zouden pas binnen enkele weken van de band rollen...

Comment

• Het zou jammer zijn moesten ze geen gewone stalen velgen met wieldoppen leveren. De wieldoppen zijn afneembaar en makkelijk te reinigen en ik zie voor de rest ook geen nadelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                            Het zou jammer zijn moesten ze geen gewone stalen velgen met wieldoppen leveren. De wieldoppen zijn afneembaar en makkelijk te reinigen en ik zie voor de rest ook geen nadelen.
                            Pak dan toch gewoon stalen velgen zonder wieldoppen.

PS: uw plaat begint serieus afgezaaaagd te worden. Moest het nu nog eens grappig zijn dan hadden de mensen er nog iets aan ipv 300x dezelfde poging tot humor

Comment

• Als je niet beter weet dan dat, dan zeg je idd 300x hetzelfde. Probleem is dat hij het zelf niet weet en hij echt denkt dat hij grappig is.

Ge moet ermee doen zoals met een hond of een ander dier. Gewoon negeren, en normaal stopt het dan vanzelf

Comment

• Volgens mij zal de RNS315 enkel op de New Touran en de New Sharan leverbaar zijn en pas volgend jaar (modeljaar 2012) op de andere modellen.
                                De bluetoothfunctie zit op de RNS315, maar ik denk dat je nog een extra module zal moet nemen om die te laten functioneren. In Duitsland wordt ook aparte een handy-vorbereitung für RNS315 aangegeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                                  Het zou jammer zijn moesten ze geen gewone stalen velgen met wieldoppen leveren. De wieldoppen zijn afneembaar en makkelijk te reinigen en ik zie voor de rest ook geen nadelen.
                                  Kan jij ook positieve feedback geven of bijdrages aanreiken waaraan we iets hebben Ferdinand?
                                  Aan de meeste van jouw posts hier hebben we helaas NIKS, dus verloren moeite en irritatie wij de forumnaars, of was dit nou net de bedoeling?

Comment

Laat ons hopen dat m'n golf geleverd wordt met lichtmetalen velgen i.p.v. stalen velgen met wieldoppen. De andere wijzigingen vind ik minder belangrijk.

Geen lichtmetaal velgen op de BM kijk maar naar de configurator op de vw site
                                    de nieuwe opties staan erop maar nog steeds geen RNS 315 tot op heden.
                                    Heb er nu de Vancouvers op en de Bridgestones beschermen de velg redelijk,
                                    band steekt ong 5 mm buiten de velg.

Wat betreft de bluetooth ga ik de Kufatec/ Fiscon bestellen en installeren
                                    ik ga niet voor de Premium van VW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door r12rt Bekijk Berichten
                                      Geen lichtmetaal velgen op de BM kijk maar naar de configurator op de vw site
                                      de nieuwe opties staan erop maar nog steeds geen RNS 315 tot op heden.
                                      Heb er nu de Vancouvers op en de Bridgestones beschermen de velg redelijk,
                                      band steekt ong 5 mm buiten de velg.

Wat betreft de bluetooth ga ik de Kufatec/ Fiscon bestellen en installeren
                                      ik ga niet voor de Premium van VW.
                                      Bij mij komt er een moBridge in.

Comment

• TMC-zender: the best

Hallo,

Ik heb mijn nieuwe golf BM dit weekend ontvangen en er zat dus ook een RNS510 ipv RNS310 in.

1 vraagje: welk is de beste TMC-zender ? Op automatisch zetten, maar dan krijg ik Vivacité in Brussel en daarbuiten binnen. Of op Radio 2 ? Of op Joe FM ?

Kortom, welke is de beste TMC ?

Steven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svermoere Bekijk Berichten
                                          Hallo,

Ik heb mijn nieuwe golf BM dit weekend ontvangen en er zat dus ook een RNS510 ipv RNS310 in.

1 vraagje: welk is de beste TMC-zender ? Op automatisch zetten, maar dan krijg ik Vivacité in Brussel en daarbuiten binnen. Of op Radio 2 ? Of op Joe FM ?

Kortom, welke is de beste TMC ?

Steven
                                          Nice one! Hopelijk laten ze jouw mooi systeem met rust!

Over TMC: Ik gebruik Radio 2 en indien hij die niet kan ontvangen schakelt hij gewoon over op een andere. Voor regio antwerpen vind ik dat de beste zender (wel met aantal min. vertraging)...
                                          Perfect is TMC natuurlijk nooit want dan stelt de GPS gewoon een andere route voor via secundaire/provinciale wegen die ook vast blijken te zitten...
                                          De mondelinge waarschuwing bij onverwachte verkeershinder/obstakels vind ik dan weer wel handig! En die werkt zelfs als je niet aan het navigeren bent!

Comment

Working...
                                          X