Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
    Wij hebben de Golf 6 nu ongeveer 3 weken. Als verrassing kregen wij ook de RNS510 ipv de bestelde RNS310.(toch een leuk cadeautje van ong 2000€) Direct de moBridge laten installeren. Kostprijs was 590 euro incl BTW. Deze werkt wel redelijk goed naar mijn mening. Enkel spraakherkenning wordt niet ondersteund in het Nederlands. Wat het compleet maakt is dat de carkit samenwerkt met de RNS510. Dit was blijkbaar niet met de RNS310. Dan moest je verdergaan op het menu tussen de tellers. Als iemand er vragen of foto's van wil, laat maar iets weten.

Weet mss iemand hoe je kan instellen als je vertrekt met de wagen dat de deuren automatisch op slot gaan? Wij zijn daar niet zo vertrouwd mee.
    Dank bij voorbaat
    Probeer eens een aantal seconden te blijven drukken op de knop 'deuren afsluiten' (binnenin aan de deurklink bij de bestuurder)
    Geen idee of het werkt voor een VW maar voor een Renault Clio werkte dit een jaar of 5 geleden in ieder geval wel... Ik zou zeggen probeer het eens en laat ons het resultaat weten

Als dat niet lukt kan je misschien eens rondsnuffelen in de instellingen van je boordcomputer?

.
    Last edited by ; 29/06/2010, 23:56.

Comment

Wij hebben de Golf 6 nu ongeveer 3 weken. Als verrassing kregen wij ook de RNS510 ipv de bestelde RNS310.(toch een leuk cadeautje van ong 2000€) Direct de moBridge laten installeren. Kostprijs was 590 euro incl BTW. Deze werkt wel redelijk goed naar mijn mening. Enkel spraakherkenning wordt niet ondersteund in het Nederlands. Wat het compleet maakt is dat de carkit samenwerkt met de RNS510. Dit was blijkbaar niet met de RNS310. Dan moest je verdergaan op het menu tussen de tellers. Als iemand er vragen of foto's van wil, laat maar iets weten.

Weet mss iemand hoe je kan instellen als je vertrekt met de wagen dat de deuren automatisch op slot gaan? Wij zijn daar niet zo vertrouwd mee.
      Dank bij voorbaat
      boordcomputer

Comment

• Ik vind het niet in de boordcomputer. Als iemand het weet waar ik het kan vinden, gelieve me te zeggen hoe. Vag.com ken ik niet. Het knopje om de deuren op slot te doen inhouden werkt ook niet.

Comment

• Dat stellen ze in bij de garage ale zo was ht toch by mn vorige golf ze noemden ht anti carjacking.Heb ook een bm mn gemiddeld verbruik zit na 3700km ng niet onder de 6l.Maximum aantal km met volle tank 810km,deze cijfers haalde ik zonder veel moeite met mn vorige tdi(voorzien v 18inch velgen) ook.Moet er bij zeggen heb ook 18 inch velgen op de bm liggen.Ng iemand deze ervaring?

Comment

• Dat is raar, ik verbruik slechts 5.4 a 5.6 liter gemiddeld. Soms keer doortrekken en soms ook niet. en zelfs meestal korte ritten van woon-werkverkeer van slechts 15 a 20 minuutjes en met enkele lichten. Ik heb trouwens zelfs geen BM maar een 2.0 liter highline gechipt, maar dat geeft in mijn geval weinig verschil en ik heb ook 18" velgen.

Als je niet onder de 6l geraakt, dan is er in mijn ogen iets ferm mis, of je doet maar afstanden van 5 minuten ofzo???

Comment

• Ik rij nu met een VW Jetta 1.9 TDI en zit volgens mijn boordcomputer op 5.5L/100km en aan de pomp komt dat overeen met 5.8L/100km.
              Mijn nieuwe Golf Bluemotion (1.6 CRTDI) is nog in bestelling maar ik zou het persoonlijk toch ook raar vinden als mijn verbruik met deze eco-vriendelijke en superzuinige wagen met kleinere motor hoger ligt als die van de Jetta met 'verouderde' motor... Een correcte vergelijking zal ik jullie helaas niet kunnen geven aangezien er een ander traject woon-werkverkeer zal gedaan worden met de nieuwe wagen...

Comment

• Ja ik maak inderdaad veel korte ritten maar dan ng is ht verbruik toch wel hoog niet?In de garage zeggen ze dat ht nrmaal is de eerste paar duizend km.En natuurlijk als excus zeggen ze dat ht verbruik een stuk lager zal liggen als ik die fietsbandjes er op plaats.

Comment

• Iemand toevallig ervaringen/foto's van de SIMA velgen 15" ter vervanging van de originele wieldoppen van de Bluemotion? Is het mogelijk om de originele eco-banden rond die velgen te trekken? Normaal gezien worden er 'Staalvelgen (4) 6Jx15 en 195/65 R15 banden' meegeleverd...

Link naar de velgen: http://www.volkswagen-zubehoer.de/sh...antsilber.html

Ik vond ergens nog een foto van de velgen (16" denk ik) onder een blauwe golf:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spike 06 Bekijk Berichten
                    Dat stellen ze in bij de garage ale zo was ht toch by mn vorige golf ze noemden ht anti carjacking.Heb ook een bm mn gemiddeld verbruik zit na 3700km ng niet onder de 6l.Maximum aantal km met volle tank 810km,deze cijfers haalde ik zonder veel moeite met mn vorige tdi(voorzien v 18inch velgen) ook.Moet er bij zeggen heb ook 18 inch velgen op de bm liggen.Ng iemand deze ervaring?
                    Het verbruik daalt nog hoor. Bij mij staan er 17.000 kilometer op de teller en mijn verbruik ligt op ongeveer 5.3 l/100 kilometer. Ik heb wel een gewone Trendline met 15' velgen ... Onder de 5 liter ga je maar moeilijk geraken, denk ik.

Comment

Dat stellen ze in bij de garage ale zo was ht toch by mn vorige golf ze noemden ht anti carjacking.Heb ook een bm mn gemiddeld verbruik zit na 3700km ng niet onder de 6l.Maximum aantal km met volle tank 810km,deze cijfers haalde ik zonder veel moeite met mn vorige tdi(voorzien v 18inch velgen) ook.Moet er bij zeggen heb ook 18 inch velgen op de bm liggen.Ng iemand deze ervaring?
                      Het hoge verbruik ligt waarschijnlijk aan de totaal overbodige vrachtwagenwielen. 15 duim is meer dan voldoende.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                        Dat is raar, ik verbruik slechts 5.4 a 5.6 liter gemiddeld. Soms keer doortrekken en soms ook niet. en zelfs meestal korte ritten van woon-werkverkeer van slechts 15 a 20 minuutjes en met enkele lichten. Ik heb trouwens zelfs geen BM maar een 2.0 liter highline gechipt, maar dat geeft in mijn geval weinig verschil en ik heb ook 18" velgen.

Als je niet onder de 6l geraakt, dan is er in mijn ogen iets ferm mis, of je doet maar afstanden van 5 minuten ofzo???
                        EYEY sorry e!!!!!!!
                        9.5 gemiddeld vind ik ook nie slecht met me 270pk :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Msb12i Bekijk Berichten
                          Ik heb verleden week men Schaduwblauw (P6) Golf 6 Highline 1.2 TSI besteld.Is al de langste week van men leven geweest

En heeft de volgende opties:

Tankkaart 500 (Geen uitleg nodig)

Pack Business (-1434 euro korting dus waarom niet )

Pack Premium (Leder en Xenon voor 1500eur! Leder is dus gratis want xenon kost al bijna 1500 )

Pack "R-line Exterior (Voor de looks want standaard is wa saai )

Pack City (Opties opties en nog eens VEEL opties )

ESP (Voor het johnny bochtenwerk )

Geschatte leveringstermijn begin Juli (rond mijn verjaardag dus) 15 weken wachte

en dit alles voor 23625 Euro

Gisteren voor de 2de keer naar ACM gebeld om te horen hoe ver men wagen nu al zat.

Antwoord: Er is nog geen productiedatum vastgelegd. Tot eind Augustus mogen ze volgens het contract nog leveren. Als ik hem tegen dan niet heb moet er een oplossing gevonden worden Geruststellend... Al 15 weken aan het wachten... Schandalig gewoon. Bij Opel enz max 6-8 weken wachten

Comment

• Ja ik weet wel dat ik gn wonderen moet verwachten, maar als ik aan die 5.3l van u kom ben ik tevreden.
                            Was ht verbruik bij de uwe dan ook hoger in ht begin.
                            Aja, voor meneer Antwerp zaag ne keer nie.

Comment

• Rij ook met blue motion en 18" vancouver en leg gemiddeld toch 1100 km met tank af. Doe zowel kleine stukken en autostrade. Heb 9000 km op teller. Dus is wel degelijk onder de 5 L te krijgen.

Comment

• Sorry hé, maar ik rijd ook met 18 duim velgen. tzal misschien wel iets van verschil geven, net zoals wanneer ge uw airco uitzet, en al uw elentriek uitschakelt enz... dat zijn allemaal waarden waardoor uw moteurke minder moeite moet doen, maar dat gaat geen 2.0 liter schelen.

Als ik 1 kilomter gereden heb, staat men verbruik ook op 8 liter, naar mijn mening moet je +- 15 a 20 minuten rijden om rond de 5.5liter te zitten.

En diegene die zeggen dat het moeilijk is om onder de 5 te geraken, ge moogt gerust eens meerijden met mij, als ik nergens doortrek en normaal rijd zoals ge zou moeten rijden volgens sommigen, dan zit ik steeds onder die 5.0 liter.

En niet vergeten, ik geb GEEN bluemotion en ik heb GEEN 1.6 liter maar een 2.0 liter.

Dus mijn conclusie, als je normaal rijd of minimaal optrekkend rijd en je haalt met uw bluemotion GEEN 5.5 liter ongeveer, dan scheelt er iets. En dan mag uw wagen nog 20 duims hebben, of weet ik veel wat.
                                Als ik dus van u was zou ik iemand zoeken met dezelfde type wagen en samen eens naar die garage gaan en hun duidelijk maken dat er wel degelijk iets scheelt

EDIT: bij was er ook zo goed als GEEN verschil bij 100km op de teller of de 20.000km die ik nu heb. Wat bij mij een groot verschil maakt in verbruik is het weer buiten, wanneer het winter is verbruik ik meer. Als het zoals nu lekker warm is, dan gaat het verbruik vrij snel naar beneden op dezelfde stukken afstand.
                                Last edited by ; 07/07/2010, 17:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snip Bekijk Berichten
                                  EYEY sorry e!!!!!!!
                                  9.5 gemiddeld vind ik ook nie slecht met me 270pk :p

PK verhoging doet er niveel toe é, ge rijd gelak een janet. Nooit iemand u geleerd dagge ook moogt optrekken dan gade misschien boven de 10 geraken

Comment

Ja ik weet wel dat ik gn wonderen moet verwachten, maar als ik aan die 5.3l van u kom ben ik tevreden.
                                    Was ht verbruik bij de uwe dan ook hoger in ht begin.
                                    Aja, voor meneer Antwerp zaag ne keer nie.
                                    In 't begin zat ik op 5,6 gemiddeld. Als ik onder de 5-litergrens wil geraken, moet ik steeds rond de 2.000 t/min schakelen en dat vind ik net een beetje teveel van het goeie Met kouwe motor schakel ik wel rond dat toerental op, bij een warme motor tussen de 2.200 en de 2.400. En als 't vooruit moet gaan

Gemiddeld rijd ik ook 1.100 km met een tank, dus ik denk dat mijn boordcomputer eerder pessimistisch is. Al heb ik ergens gelezen dat de tank van de Golf stiekem 59 liter bevat

Comment

Ik vind het niet in de boordcomputer. Als iemand het weet waar ik het kan vinden, gelieve me te zeggen hoe. Vag.com ken ik niet. Het knopje om de deuren op slot te doen inhouden werkt ook niet.
                                      ik zal ng wel wat km tjes maken en hopen dat ht verbruik daalt laat ht ng wel horen.
                                      Aan stigske heb ht gevonden via de bc kan je ht zelf instellen kies eerst op de bc menu comfort dan portiervergrendeling en dan automatisch sluiten(dit alles is in duits).Aja om in menu te raken knopje aan ruiten wisserhendel even inhouden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                                        Ik krijg het ook heen en weer van die achterlijke vragen zoals welke opties zijn hun geld waard en welke niet. Kan dan niemand meer voor zichzelf uitmaken wat ie wil???
                                        Kalm aan he makker, is niet goed voor uw hart op die leeftijd.
                                        Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150 pk Ambition

Comment

ik zal ng wel wat km tjes maken en hopen dat ht verbruik daalt laat ht ng wel horen.
                                          Aan stigske heb ht gevonden via de bc kan je ht zelf instellen kies eerst op de bc menu comfort dan portiervergrendeling en dan automatisch sluiten(dit alles is in duits).Aja om in menu te raken knopje aan ruiten wisserhendel even inhouden.
                                          Is dat als je geen multifonctioneel stuur hebt? Want bij mij moet dat via het multifunctioneel stuur. Die optie staat trouwens al aangevinkt. Moet die dan uitgevinkt staan?

Edit: Eindelijk gevonden. :o) Wij zijn er echt niet goed in... Het is geprogrammeerd in Engels bij ons. Dit zijn de stappen die je moet doen: Settings => Convenience => Door Open => Automatic => Automatic Close en/of Open.

Deze 2 waren bij mij uitgevinkt. Heb beide aangevinkt. Ik weet niet of dat het beste is. Wat raden jullie aan?
                                          Last edited by ; 08/07/2010, 21:01.

Comment

Working...
                                          X