Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
    Ik heb ook krassen op de wijzerplaten (zo afgeleverd) ; enkel bij bepaalde invashoek vh zonnelicht stoort het.
    Maar het is een feit, die plastic is bijzonder krasgevoelig. Dat is echt een minderwaardige plastic.
    Bij mijn vorige wagen, een renault, heb ik ooit met een waxproduct lijmresten van de wijzeplaat geveegd en daar was achteraf niet 1 krasje te zien. Kwaliteitsplastiek Als ik dat zou doen met de Golf dan zou ik de wijzers niet meer zien doorheen de krassen.

Ik begrijp echter het verband niet tussen naar de carwash gaan en de krassen op je plastiek boven de wijzers???
    Bij de carwash, maakt men de wagen vanbinnen ook schoon: stofzuigen, dashboard afkuisen, stof afnemen enzo en men zal daar iets te hard hebben gepoetst (wat wss niet echt superhard zal geweest zijn, gezien de kwaliteit van het plastic).

Maar het is niet echt een volkswagen-probleem aangezien ik er met mijn vorige Golf nooit problemen mee heb gehad. Ook Passat van ouders heeft er geen last van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lalalalaaaa Bekijk Berichten
      Bij de carwash, maakt men de wagen vanbinnen ook schoon: stofzuigen, dashboard afkuisen, stof afnemen enzo en men zal daar iets te hard hebben gepoetst (wat wss niet echt superhard zal geweest zijn, gezien de kwaliteit van het plastic).

Maar het is niet echt een volkswagen-probleem aangezien ik er met mijn vorige Golf nooit problemen mee heb gehad. Ook Passat van ouders heeft er geen last van.
      De binnenkant proper maken bij een carwash? Dat is toch bij de meeste niet. Enkel bij sommige die meestal door buitenlanders worden uitgebaat. Ik raad aan om een gewone carwash te doen omdat ze daar wax gebruiken. Deze wax helpt dat water sneller afvloeit en het geeft een extra beschermlaag tegen vuil.

Comment

• Sinds een kleine 4 maand heb ik mijn Golf 6 BM. Wat me opvalt is dat mijn koppeling best hoog komt voor deze echt aangrijpt. Nochtans maar 10.000 km op de teller.. Toen de auto nog splinternieuw was greep deze veel eerder aan, nu grijpt deze aan op (moeilijk te zeggen) ongeveer 1/2 à 3/4 volledig opkomen van de pedaal. Doorslippen bij acceleratie doet ze niet. Nog mensen die hier iets over weten? Is mijn eerste nieuwe wagen, dus ik weet niet in hoeverre zoiets normaal is.. Misschien "zet" een koppeling zich zo en is dit volkomen normaal en maak ik me druk om niks?

Misschien ook mensen die ervaring hebben i.v.m. het verwijderen van "Golf TDI Bluemotion" van de koffer? Ben ik al te laat (eind deze maand 4 maand in mijn bezit) als ik deze daar af wil i.v.m. kleurverschil (grafietblauw)? Mij zeiden ze dat je deze kan verwijderen met een haardroger, is dat niet schadelijk voor de lak? Alle tips zijn welkom..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfred_ Bekijk Berichten
          Sinds een kleine 4 maand heb ik mijn Golf 6 BM. Wat me opvalt is dat mijn koppeling best hoog komt voor deze echt aangrijpt. Nochtans maar 10.000 km op de teller.. Toen de auto nog splinternieuw was greep deze veel eerder aan, nu grijpt deze aan op (moeilijk te zeggen) ongeveer 1/2 à 3/4 volledig opkomen van de pedaal. Doorslippen bij acceleratie doet ze niet. Nog mensen die hier iets over weten? Is mijn eerste nieuwe wagen, dus ik weet niet in hoeverre zoiets normaal is.. Misschien "zet" een koppeling zich zo en is dit volkomen normaal en maak ik me druk om niks?

Misschien ook mensen die ervaring hebben i.v.m. het verwijderen van "Golf TDI Bluemotion" van de koffer? Ben ik al te laat (eind deze maand 4 maand in mijn bezit) als ik deze daar af wil i.v.m. kleurverschil (grafietblauw)? Mij zeiden ze dat je deze kan verwijderen met een haardroger, is dat niet schadelijk voor de lak? Alle tips zijn welkom..
          Heb dezelfde kleur als jouwe en heb alle emblemen verwijderd met haardroger. Gaat er zeer makkelijk mee af en is niet schadelijk.

Comment

Geen probleem zelf m'n dochter haar 6 jaar oude Polo de logo's verwijdert,
            Op de nieuwe BM geen enkel probleem.
            Haardroger werkt super, opletten als je aan 1 kant oplicht zodat het logo niet tegen de verf komt en eventueel beschadigt,, ik heb er tape bij gekleefd om de lak te beschermen.
            Eventueel (vis) nylondraad gebruiken, er staan genoeg filmpjes op tnet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lalalalaaaa Bekijk Berichten

Heb je ze weg gekregen? Hoe heb je het gedaan? Kan je ons op de hoogte houden?

Comment

• Vandaag de typeplaatjes verwijderd. Gingen er vrij soepel vanaf, enkel aan "Golf" waren de randjes precies toch wat te zien, terwijl dat bij "TDI" helemaal niet het geval was. Lijm verwijderd en gepoetst met Commandant 4 zoals elders gelezen en het is toch allemaal zo goed als helemaal weg. Enkel als je je hoofd echter heel schuin houdt en op een paar centimeter gaat kijken is het nog héél lichtjes te zien. Morgen auto grondig poetsen en opnieuw in de wax. Bedankt Devildriver en r12rt!

Comment

Vandaag de typeplaatjes verwijderd. Gingen er vrij soepel vanaf, enkel aan "Golf" waren de randjes precies toch wat te zien, terwijl dat bij "TDI" helemaal niet het geval was. Lijm verwijderd en gepoetst met Commandant 4 zoals elders gelezen en het is toch allemaal zo goed als helemaal weg. Enkel als je je hoofd echter heel schuin houdt en op een paar centimeter gaat kijken is het nog héél lichtjes te zien. Morgen auto grondig poetsen en opnieuw in de wax. Bedankt Devildriver en r12rt!
                  Normaal mag je na het verwijdern er niks meer van zien.
                  De Commandant was bij mij overbodig alleen de achtergebleven lijmresten
                  even inweken met lampenolie of WD 40 en effe waxen en klaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door r12rt Bekijk Berichten
                    Normaal mag je na het verwijdern er niks meer van zien.
                    De Commandant was bij mij overbodig alleen de achtergebleven lijmresten
                    even inweken met lampenolie of WD 40 en effe waxen en klaar.
                    Vandaag de auto grondig gepoetst en in de wax gezet. Niets meer van te zien, compleet vlak!

Comment

• Nog een grote maand wachten op m'n golf. Iemand die weet of er al dan niet vertraging op de leveringen van de golf BM zit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fons De Turbospons Bekijk Berichten
                        Nog een grote maand wachten op m'n golf. Iemand die weet of er al dan niet vertraging op de leveringen van de golf BM zit?
                        Ik had mijn golf VI BM Besteld op 25 mei en hij stond de eerste week van juli al bij de dealer. terwijl ik van de dealer eerst nog de melding had gekregen hij waarschijnlijk pas in augustus te leveren was. Dus ik denk absoluut niet dat er vertraging op zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Squizz Bekijk Berichten
                          Ik had mijn golf VI BM Besteld op 25 mei en hij stond de eerste week van juli al bij de dealer. terwijl ik van de dealer eerst nog de melding had gekregen hij waarschijnlijk pas in augustus te leveren was. Dus ik denk absoluut niet dat er vertraging op zit.
                          Had ik hem een week eerder besteld, dan was hij er nu al... Ik denk dat ik de magische grens van de "congé" aan m'n been heb. Nu ja, we zullen zien. Hoop doet leven.

Comment

Had ik hem een week eerder besteld, dan was hij er nu al... Ik denk dat ik de magische grens van de "congé" aan m'n been heb. Nu ja, we zullen zien. Hoop doet leven.
                            Dat zou wel eens kunnen. Mijn vader heeft hem een week na mij besteld en deze gaat de eerste week van augustus in productie.
                            Het gaat hier wel over een 1.2 TSI met alles op en aan. Hier kan wel wat vertraging opzitten wegens model en stukken.

Wat zijn uw opties?

Comment

Dat zou wel eens kunnen. Mijn vader heeft hem een week na mij besteld en deze gaat de eerste week van augustus in productie.
                              Het gaat hier wel over een 1.2 TSI met alles op en aan. Hier kan wel wat vertraging opzitten wegens model en stukken.

Wat zijn uw opties?
                              Het betreft dus een 5-deurs BM met volgende opties:
                              Pack Cool&Sound RNS 510
                              Pack Urban
                              Lederen multifunctiestuur
                              Mistlampen
                              Armsteun
                              Elektrische ruiten achteraan

Normaal wordt hij in week 33 geproduceerd (denk dat dat de week van 16 augustus is). Aangezien ik op 2 augustus begin te werken, zou het wel meegenomen zijn hem begin augustus te kunnen ontvangen, maarja... Zal wel nog een paar weken met de wagen van m'n ouders mogen rondbollen.

Comment

Het betreft dus een 5-deurs BM met volgende opties:
                                Pack Cool&Sound RNS 510
                                Pack Urban
                                Lederen multifunctiestuur
                                Mistlampen
                                Armsteun
                                Elektrische ruiten achteraan

Normaal wordt hij in week 33 geproduceerd (denk dat dat de week van 16 augustus is). Aangezien ik op 2 augustus begin te werken, zou het wel meegenomen zijn hem begin augustus te kunnen ontvangen, maarja... Zal wel nog een paar weken met de wagen van m'n ouders mogen rondbollen.
                                Ik heb net dezelfde opties als u buiten het cool & sound rns 510 pakket, ik heb het rcd 510 pakket.
                                Het zou toch erg zijn moest het bij u dan langer duren. Af en toe eens contact opnemen met uw garage

Comment

Ik heb net dezelfde opties als u buiten het cool & sound rns 510 pakket, ik heb het rcd 510 pakket.
                                  Het zou toch erg zijn moest het bij u dan langer duren. Af en toe eens contact opnemen met uw garage
                                  Ze zijn momenteel in verlof. Vanaf volgende week kan ik weer contact opnemen.

Comment

Wat zijn uw opties?

Yup ik heb ne "bijna" full option 1.2TSI besteld midden maart. Geschatte leveringsdatum Juli. Heb van men dealer gehoord dat het nu eind Augustus-Begin September is...

Grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Msb12i Bekijk Berichten
                                      Yup ik heb ne "bijna" full option 1.2TSI besteld midden maart. Geschatte leveringsdatum Juli. Heb van men dealer gehoord dat het nu eind Augustus-Begin September is...

Grtz
                                      Wow dat is wel extreem lang vind ik. Misschien dat er dan toch stukken niet binnen zijn. en al eens naar d'ieteren gebeld om het daar ook eens te vragen? zij weten dikwijls meer dan de dealer (of de dealer doet minder moeite).
                                      Mijn vader heeft gisteren gebeld en zijn 1.2 TSI Trendline (veel opties in paketten) wordt 2 augustus in elkaar gestoken en de week van 16 augustus geleverd. Hij heeft deze de eerste week van juni besteld bij Verschaeren in Heist o/d Berg. Toch raar dat het dan allemaal zo kan verschillen.

Comment

Wow dat is wel extreem lang vind ik. Misschien dat er dan toch stukken niet binnen zijn. en al eens naar d'ieteren gebeld om het daar ook eens te vragen? zij weten dikwijls meer dan de dealer (of de dealer doet minder moeite).
                                        Mijn vader heeft gisteren gebeld en zijn 1.2 TSI Trendline (veel opties in paketten) wordt 2 augustus in elkaar gestoken en de week van 16 augustus geleverd. Hij heeft deze de eerste week van juni besteld bij Verschaeren in Heist o/d Berg. Toch raar dat het dan allemaal zo kan verschillen.
                                        Naar welk nr. moet je dan bellen? Mag via PM.

Comment

• Heeft toevallig niemand een oplossing om de dvd te laten afspelen tijdens het rijden op mijn RNS 510?

Softwarematig dan want heb wat rondgelezen dat die stekker wat je er tussen kunt steken veel problemen oplevert.

Comment

Working...
                                          X