Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door spike 06 Bekijk Berichten
    Ster in voorruit en dit na slechts 6000km.Gelukkig wel omnium verzekerd,maar nu vraag ik mij af waar best laten herstellen of indien nodig vervangen bij de dealer of carglas iemand raad.
    Indien het een echt klein oppervlakkig sterretje betreft: carglass.

Indien je denkt dat de ruit dient te worden vervangen: dealer. zo ben je zeker van een originele voorruit.
    A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door denbart Bekijk Berichten
      Hoi iedereen,

Ben nieuw op het forum.
      Ik heb mijn vw Golf blueMotion besteld op 16 augustus.

VW Golf 6 CDTI 1.6 77kw 105pk PDF
      5 deurs 99g
      Kleur Grafietblauw
      Pack Business GPS RNS 310
      Pack Urban
      Centrale armsteun
      Elektrische ruiten achteraan
      Lederen stuur,...
      Mistkoplampen

Ik ben benieuwd naar de levertermijn.
      Weet iemand van jullie hier momenteel meer over?
      Volgens Garage ergens in weer 46 Wel lang wachten vind ik.
      De productieweek was nog niet bekend.

Op sommige topics hier lees ik van een zeer korte levertermijn en andere dan weer lang.
      Wie de wagen al bezit: zijn jullie er tevreden over?

Verder zit ik met het probleem van de eco banden 195/65.15r
      Zou er graag aluvelgen onder willen. Deze zijn echter niet beschikbaar in is die maat.
      Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Groetjes,

Bart
      Ik heb gewoon 18" Vancouvers erop gelegd in plaats van die afzichten

Comment

• Kga morgen bij de dealer langs.Heb op site v carglas gzien en inderdaad ht zijn gn orginele ruiten wel evenwaardige(volgens carglas).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spike 06 Bekijk Berichten
          Kga morgen bij de dealer langs.Heb op site v carglas gzien en inderdaad ht zijn gn orginele ruiten wel evenwaardige(volgens carglas).
          Daar moet je soms mee opletten want het kan zijn dat je je garantie verliest op sommige onderdelen. Net zoals je ongeveer 10 jaar(weet het niet precies) garantie hebt op doorroesten. Dat geldt blijkbaar enkel en alleen als je altijd naar de officiële garage gaat.
          Last edited by ; 14/09/2010, 19:28.

Comment

• Glasbreuk

Oorspronkelijk geplaatst door spike 06 Bekijk Berichten
            Ster in voorruit en dit na slechts 6000km.Gelukkig wel omnium verzekerd,maar nu vraag ik mij af waar best laten herstellen of indien nodig vervangen bij de dealer of carglas iemand raad.
            Als de auto nog een verzekering heeft voor glasbreuk langs de garage.
            Indien niet raad ik iedereen aan om langs autoglass clinic te rijden.

Mijn Passat die ik nu nog heb tot mijn Golf er is had ook een barst in de raam.
            Eerst langs de garage VW: 650 euro slik
            Dan Carglass: 550 euro slik
            Dan Autoglass Clinic: 309 euro (de helft van bij VW).

Het is dezelfde ruit, zelfde fabrikant en zelfde tint. Ik heb alles gecntroleerd.
            Geef gewoon op google in "Autoglassclinic" en je kan al hun vestigingen zien.
            Zelfde garantie als Carglas. 2 uurtjes wachten en mocht hem al meenemen.
            Prima service en goed gedaan.

Comment

• ster in de ruit

Oorspronkelijk geplaatst door spike 06 Bekijk Berichten
              Kga morgen bij de dealer langs.Heb op site v carglas gzien en inderdaad ht zijn gn orginele ruiten wel evenwaardige(volgens carglas).
              Als je een omnium hebt (full of glasbreuk/brand/diefstal): niet twijfelen en gewoon voor de nieuwe ruit gaan. Een voorruit draagt bij tot de stabiliteit van het chassis, dan wil ik geen geknutsel met reparaties à la Carglass. Heb al meermaals een ster in de ruit gehad (gemiddeld één diepe per twee jaar), telkens door mijn garagehouder laten vervangen door een nieuwe voorruit. Bijkomend voordeel: als je aandringt krijgt je er twee nieuwe wissers bij en zijn alle microkrassen e.d. weg en is de "waterafloop" (hydrofobe toplaag waarbij druppeltjes er beter afrollen) 100%.
              PS: Ik dacht dat D'Ieteren Carglass had overgekocht, a) waarom plaatsen ze dan niet gewoon altijd nieuwe ruiten voor VW en b) straf dat ze dan zouden komen klagen over garantie op het voertuig.

Comment

• Vandaag iets raars gemerkt. In m'n golf zit zo'n rns510 navi. Als ik hem laat navigeren, dan stopt hij de navigatie na een tussenstop (bv. je stelt hem in naar een locatie die 3u rijden is en stopt na 2u een 10-tal minuten...). Is dit normaal bij een rns510? Onze andere wagens (Mercedes & Audi) navigeren gewoon verder na een tussenstop.

Comment

• Heb ondertussen afspraak gemaakt bij de dealer voor nieuwe voorruit te plaatsen.Het zou inderdaad beetje dom zijn v ht te laten herstellen bij nader inzien, betaal ook genoeg voor de omnium dus laat ik er ook maar gebruik van maken.groetjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kabilos Bekijk Berichten
                    wat mooi zeg ! , hoelang moest u wachten op uw gelof , ben benieuwd naar de mijne

Ik heb 6 maand moeten wachten. En nu na 2 weken hebben ze er al tegen gezeten. Enkel lakschade maar ja :s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Msb12i Bekijk Berichten
                      Ik heb 6 maand moeten wachten. En nu na 2 weken hebben ze er al tegen gezeten. Enkel lakschade maar ja :s
                      das minder...
                      had men gti 1 jaar en ze zaten er ook al tegen...
                      sh*t happens zeker

Comment

• Ken dat gevoel :p

Bij mij heeft er ook een vrouwtje tegen men linker-voorkant gereden :p, ergste was, op een parkingplaats, dus ik had weinig te vertellen ook al wist ik dat ik gelijk had. We reden beiden achteruit, ik was aan het kijken en tegelijk aan het afdraaien, zij heeft 1 keer gekeken achteruit en is dan gewoon blijven doorrijden, op de moment dat ik dan tuiterde was het al gebeurt :p
                        Gelukkig is da schade enkel schaafwonden en zou het voor +-150€ gefixt moeten zijn

Comment

• woensdag

Hoi @ allen,
                          woensdag mag ik ons golfje gaan halen : ben benieuwd ...
                          was besteld half juni en beloofd voor augustus - september.
                          hou jullie op de hoogte

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fons De Turbospons Bekijk Berichten
                            Vandaag iets raars gemerkt. In m'n golf zit zo'n rns510 navi. Als ik hem laat navigeren, dan stopt hij de navigatie na een tussenstop (bv. je stelt hem in naar een locatie die 3u rijden is en stopt na 2u een 10-tal minuten...). Is dit normaal bij een rns510? Onze andere wagens (Mercedes & Audi) navigeren gewoon verder na een tussenstop.
                            Dit fenomeen heb ik niet voor (zelfs niet met 6 of 7 tussenpunten).

Comment

• Verlaging

Weet iemand hoeveel de golf GTI verlaagd is tov de normale versie ? was het 20mm ?
                              EN dan de R, ik dacht dat die nog iets meer verlaagd was ? 25mm ? kan dit ?

Ik vraag me ook af of het mogelijk is nog te verlagen bij DCC ophanging ?

Waarschijnlijk niet.
                              Ik dacht er nl. aan een golf GTI te bestellen en er originele GOLF R Talladega velgen op de plaatsen in 19".
                              Als je een GOLF R bekijkt op die 19" velgen stata hij toch mooi en zeker niet te hoog, daarom vraag ik me af of de GTI niet origineel hoger staat.

Iemand pic van GOLF VI GTI op 19 velgen en originele ophanging ?

Comment

• Is er eigenlijk een apart topic voor de crossgolf?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Crosscountry Bekijk Berichten
                                  Is er eigenlijk een apart topic voor de crossgolf?
                                  neen. Ik stel voor dat zo te houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Crosscountry Bekijk Berichten
                                    Is er eigenlijk een apart topic voor de crossgolf?
                                    Je kan denk ik best terecht in het 'Volkswagen lovers' topic.

O ja, je kan denk ik ook best de opmerkingen van Stefanus niet persoonlijk nemen als het over Volkswagen gaat; hij vindt dat niet zo' n leuk merk en vindt dat alle anderen zijn mening beter zouden delen.
                                    Last edited by ; 14/10/2010, 19:53.

Comment

• Is hij dan zo jaloers op de Volkswagenrijders? Waarmee rijdt hij zelf, een LADA sport (met de tennisbal op de trekhaak )?

Comment

• Effe on topic.

Ben net de nieuwe xenon koplampen van de golf R tegengekomen. Denk dat het Pack Premium bedoelt was om de huidige voorraad xenon koplampen op tijd buiten te krijgen :p

VW GOLF 6 R na sjezdu z dálnice D8 v Lovosicích- natáčeno přes zadní okno:(

Comment

• Op het filmpje is precies te zien dat die ledstrips rond de xenons liggen te flikkeren (aan uit aan uit) of is dat door het schokkeren van de camera? :p

Comment

Working...
                                          X