Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Ge moet gewoon ni hypocriet doen en u zo een eco-diesel kopen en de premie opstrijken om daar dan grote velgen onder te steken die het verbruik omhoog jagen, of om daar dan 160 mee op de snelweg te doen en meer uit te stoten dan iemand in zijn "milieuvervuilende auto" die 120 rijdt.
    Dus jij gebruikt zelf nooit geen achterpoortjes om iets goedkoper te kunnen krijgen? Dan moet je als zelfstandige (als je die dan bent? ) ook niet zoveel mogelijk liggen inbrengen om te kunnen aftrekken van de belastingen enzo. Alle etentjes, eventuele kledij, auto's etc. Kan goed zijn dat jij dit niet doet maar ik wil gewoon maar zeggen dat mensen altijd de staat in t zak proberen te zetten. En terecht want de staat zet ons nog veel meer af!

Bij deze mijn frustraties...
    My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk Berichten
      Als je elektrische inklapbare spiegels hebt .. kan je die inklappen vanaf je sleutel-afstandsbediening?
      Bij mij allezins niet maar die is dan ook van jan '09
      My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• Het heel ecobonus systeem stinkt gewoon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Het heel ecobonus systeem stinkt gewoon.
          eco bonus systeem == korte termijn politiek

Op lange termijn zullen we weten ( en voelen ) wat het allemaal heeft opgebracht.
          Al twijfel ik of ik dat laatste wel goed heb uitgedrukt...

Ergens begrijp ik wel Jan Modaal die het niet meer weet. Willens nillens krijgt 'm
          dat in z'n strot geduwd en vreest om later fiscaal afgestraft te worden als 'm niet wil volgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk Berichten
            Als je elektrische inklapbare spiegels hebt .. kan je die inklappen vanaf je sleutel-afstandsbediening?
            als dat hetzelfde systeem is als op de seat leon wel, aangezien die bijna alles gelijk hebben.

Bij mij klappen de spiegels in+ramen allemaal sluiten als ik de sluitknop op afstandbediening gedurende seconde of 2 inhou.
            2013- Volvo V60 D3 R-Design
            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• zaterdag ga ik eindelijk men golfke bestellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jinxedfire Bekijk Berichten
                zaterdag ga ik eindelijk men golfke bestellen
                Proficiat maar waarom zaterdag pas(nieuwsgierig )?

Comment

• Elke premie is bullshid in mijn ogen, precies of arme mensen gaan ineens hun dak isoleren, of gaan ineens splinternieuwe ramen steken of weet ik veel wat. Premies maken de rijken rijker en de armen kunnen daar nooit van profiteren.

Ik heb trouwens sinds kort ook een nieuwe Golf Variant BM. Sinds 2 weken, en ikzelf had al een Gewone Golf 6 2.0 die van 110pk naar 180pk is gechipt. En wat blijkt... het gemiddeld verbruik is bij mijn gechipte wagen LAGER dan bij de BM :p Dus ofterwel werkt die boordcomputershid niet deftig ofterwel zijn de verschillen ZEER klein.
                  De Golf 6 verbruikt gemiddeld 5.4l bij mij en de Variant 5.8l.
                  Onder De golf steken 18duims vancouvers.

Dus of heel die ecoshid echt wel steek houd weet ik niet, volgens mij heeft het meeste te maken met hoe het ventje (of vrouwtje) er mee rijd...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
                    Proficiat maar waarom zaterdag pas(nieuwsgierig )?
                    kameraad gaat mee
                    en werk lange dagen dus zijn nie open als ik begin of eindig met werken dus zit niks anders op dan zaterdag te gaan

-jinxed-

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                      en ikzelf had al een Gewone Golf 6 2.0 die van 110pk naar 180pk is gechipt. En wat blijkt... het gemiddeld verbruik is bij mijn gechipte wagen LAGER dan bij de BM :p Dus ofterwel werkt die boordcomputershid niet deftig ofterwel zijn de verschillen ZEER klein.
                      De berekening van BC verandert wanneer je hem laat chippen.
                      Hij geeft dan een (nog) lager verbruik aan dan werkelijk.
                      Effe checken aan de pomp om te vergelijken

Is dat een 2.0 crtdi van 110 pk die gechipt is naar 180 pk?

Comment

Elke premie is bullshid in mijn ogen, precies of arme mensen gaan ineens hun dak isoleren, of gaan ineens splinternieuwe ramen steken of weet ik veel wat. Premies maken de rijken rijker en de armen kunnen daar nooit van profiteren.

Ik heb trouwens sinds kort ook een nieuwe Golf Variant BM. Sinds 2 weken, en ikzelf had al een Gewone Golf 6 2.0 die van 110pk naar 180pk is gechipt. En wat blijkt... het gemiddeld verbruik is bij mijn gechipte wagen LAGER dan bij de BM :p Dus ofterwel werkt die boordcomputershid niet deftig ofterwel zijn de verschillen ZEER klein.

Dus of heel die ecoshid echt wel steek houd weet ik niet, volgens mij heeft het meeste te maken met hoe het ventje (of vrouwtje) er mee rijd...
                        Idd, zeker als je op autostrade gaat rijden want dan heb je 6 versnellingen ipv 5. Het verbruik bij ons varieert ook tussen de 5 en de 5.8l(Bm van half juni 2010, clima staat altijd op, RNS510, zonder echt eco te rijden). Maar als je echt gaat rijden zoals de fabrikant het getest heeft, dan ga je wel een verschil hebben. Het grote voordeel zit ook gedeeltelijk in het Start-Stopsysteem. Als je nu voor het rode licht, de overweg van het spoor,... staat, verbruik je niets want de motor blijft niet draaien(als hij warm is en niet te veel kracht moet hebben voor de rest zoals clima) zoals bij de andere modellen. De meeste laten hun motor dan draaien. Als wij 70km/u rijden verbruiken we 3-3.3l, ik weet niet hoe dat bij u is maar als je dan op de gewestwegen deze snelheid kan aanhouden, dan gaat het al redelijk naar beneden(zonder gek te doen). Het is ook normaal dat een variant een pak meer gaat verbruiken.
                        Maar over die ecobonussen heb je wel gelijk dat het boelshit is. Maar de merken maken er ook veel gebruik van want zonder die bonussen zou de verkoop veel minder zijn denk ik. Zelf had ik dan mss ook een ander merk genomen.
                        En dat van de huizen kan je niet vergelijken want dat is een maatregel die verplicht gaat worden. Maar nu heb je nog de keuze tussen het financieel voordeliger doen of later zonder de premies.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                          als dat hetzelfde systeem is als op de seat leon wel, aangezien die bijna alles gelijk hebben.

Bij mij klappen de spiegels in+ramen allemaal sluiten als ik de sluitknop op afstandbediening gedurende seconde of 2 inhou.
                          Op een Leon wel, op een Golf (althans op de V, dacht op de VI van hetzelfde) niet ...

Comment

Elke premie is bullshid in mijn ogen, precies of arme mensen gaan ineens hun dak isoleren, of gaan ineens splinternieuwe ramen steken of weet ik veel wat. Premies maken de rijken rijker en de armen kunnen daar nooit van profiteren.

Als je met een bm rijdt waarvoor hij zou moeten dienen geraak je gemakkelijk aan 5L Dit is mix bij mij,dus veel stad,autostrade en gewone wegen. Ik trek nooit verder dan 3000, dan koop je beter een zwaardere diesel.
                            Rij ik op autostrade met cruisecontrol op 125 ga je zelfs nog lager dan 5L. Wil je ongeveer 4L gebruiken,dat gaat, maar dan mag je nie over de 110 km/ u. Maar een bm koop je niet voor te vliegen,daar zijn zwaardere diesels voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door calculon Bekijk Berichten
                              Op een Leon wel, op een Golf (althans op de V, dacht op de VI van hetzelfde) niet ...
                              Nee inderdaad. Sleutel is nochtans zelfde van beide. Ramen openen/sluiten doet ie ook wel.

Comment

Idd, zeker als je op autostrade gaat rijden want dan heb je 6 versnellingen ipv 5. Het verbruik bij ons varieert ook tussen de 5 en de 5.8l(Bm van half juni 2010, clima staat altijd op, RNS510, zonder echt eco te rijden). Maar als je echt gaat rijden zoals de fabrikant het getest heeft, dan ga je wel een verschil hebben. Het grote voordeel zit ook gedeeltelijk in het Start-Stopsysteem. Als je nu voor het rode licht, de overweg van het spoor,... staat, verbruik je niets want de motor blijft niet draaien(als hij warm is en niet te veel kracht moet hebben voor de rest zoals clima) zoals bij de andere modellen. De meeste laten hun motor dan draaien. Als wij 70km/u rijden verbruiken we 3-3.3l, ik weet niet hoe dat bij u is maar als je dan op de gewestwegen deze snelheid kan aanhouden, dan gaat het al redelijk naar beneden(zonder gek te doen). Het is ook normaal dat een variant een pak meer gaat verbruiken.
                                Maar over die ecobonussen heb je wel gelijk dat het boelshit is. Maar de merken maken er ook veel gebruik van want zonder die bonussen zou de verkoop veel minder zijn denk ik. Zelf had ik dan mss ook een ander merk genomen.
                                En dat van de huizen kan je niet vergelijken want dat is een maatregel die verplicht gaat worden. Maar nu heb je nog de keuze tussen het financieel voordeliger doen of later zonder de premies.
                                Ik heb een 2.0 tdi maar met 5 versnellingen (de 110pk versie dus) en niet die met 6 versnellingen :p en ja deze is naar 183pk gechipt (tot nu toe nix problemen gehad, de chipper rijd trouwens met net dezelfde wagen als ik rond, dat maakte me ook wat zekerder)

De 1.6 tdi van mijn vriendin die heeft ook 5 versnellingen. Die start-stop zal idd minder verbruiken, maar ik heb ook mijn twijfels. Elke keer dat stoppen en starten is dat wel gezond voor de wagen? Word het ook niet minder zuinig elke keer je een motor start? lijkt me dat je dan veel meer moet inpompen dan wanneer je al ligt te rijden of in neutraal blijft draaien...

En het feit dat je een wagen koopt omdat er een premie op zit is zever hé. Als je een wagen koopt is dat omdat je die 9/10 nodig hebt. als je 2000€ korting krijgt dan kan je gewoon voor 2000€ meer spenderen en dan kan je idd bijvoorbeeld voor een "beter" merk gaan... maar infeite dienen daar geen premies voor en daarom vind ik het ook bullshid.
                                Tis gelijk den diesel, als je een filter steekt krijg je korting, maar achteraf gaan ze diesel wel sterker belasten... begrijpen wie begrijpen kan.

Comment

Ik heb een 2.0 tdi maar met 5 versnellingen (de 110pk versie dus) en niet die met 6 versnellingen :p en ja deze is naar 183pk gechipt (tot nu toe nix problemen gehad, de chipper rijd trouwens met net dezelfde wagen als ik rond, dat maakte me ook wat zekerder)

De 1.6 tdi van mijn vriendin die heeft ook 5 versnellingen. Die start-stop zal idd minder verbruiken, maar ik heb ook mijn twijfels. Elke keer dat stoppen en starten is dat wel gezond voor de wagen? Word het ook niet minder zuinig elke keer je een motor start? lijkt me dat je dan veel meer moet inpompen dan wanneer je al ligt te rijden of in neutraal blijft draaien...

En het feit dat je een wagen koopt omdat er een premie op zit is zever hé. Als je een wagen koopt is dat omdat je die 9/10 nodig hebt. als je 2000€ korting krijgt dan kan je gewoon voor 2000€ meer spenderen en dan kan je idd bijvoorbeeld voor een "beter" merk gaan... maar infeite dienen daar geen premies voor en daarom vind ik het ook bullshid.
                                  Tis gelijk den diesel, als je een filter steekt krijg je korting, maar achteraf gaan ze diesel wel sterker belasten... begrijpen wie begrijpen kan.
                                  Wat een redeneering?? Als ik een wagen koop met veel korting is het niet de bedoeling om dat allemaal te spenderen aan opties. Maar zuiver voor de wagen minder te laten kosten.Ik heb geen ezel staan in mijnen hof,gij blijkbaar wel?

Comment

Dit is idd een rare beredenering. Je zegt ook niet wat jouw verbruik is en die van je vriendin. Scheelt dit zo al niet wat? Kijk ook eens zoals taiko al gezegd had, wat het reële verbruik is van beide wagens? Het start-stopsysteem verbruikt niet meer. En dat van de 2000 euro, die heb ik gebruikt om mijn verzekering en taks te betalen want onder de 26 jaar betaal je je blauw aan verzekering.

Comment

je vergeet de middenklasse ( het grootste deel van de bevolking), de mensen die te arm zijn voor een auto of rijk genoeg om een bonus niet te voelen of een ecowagen sowieso niet willen, komen niet echt aan bod in deze kwestie.
                                      Last edited by GeeZer; 18/11/2010, 17:00.

Comment

• Ik heb gisteren iets merkwaardig voorgehad. Ik duwde op het knopje om de ruit van de passagierskant te sluiten. De ruit ging helemaal dicht en onmiddellijk ging ze half terug open. Heeft iemand dit ook al voorgehad? Wat kun je eraan doen? Golf 6 BM van 06/2010

Comment

Ik heb gisteren iets merkwaardig voorgehad. Ik duwde op het knopje om de ruit van de passagierskant te sluiten. De ruit ging helemaal dicht en onmiddellijk ging ze half terug open. Heeft iemand dit ook al voorgehad? Wat kun je eraan doen? Golf 6 BM van 06/2010
                                          Heb dit ook voorgehad met mijn 1 serie bmw,die moet opnieuw gecodeerd worden. Dan zul je naar garage moeten voor uit te laten lezen en te coderen.

Comment

Working...
                                          X