Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Er zijn veel onzinnige dingen op tv dus dat is geen referentie voor mij

Mijn wagen wordt heel goed onderhouden, net zoals de meeste leasewagens. Maar een wagen wassen of niet wassen doet toch niks aan de levensduur zou ik zo denken ... in ieder geval niet in mijn geval met mijn 45 000 kilometer per jaar ...

Die kilometers zijn ook de reden dat leaserijders hier ook vermeld worden, het toont nogal weinig begrip van mensen die wel de tijd en mogelijkheid hebben om steeds met een propere wagen op de baan te zijn
    Alles wat goed onderhouden word gaat langer mee, dat is gewoon een feit. Dus ook een wagen, dat gatem niet alleen om kuisen maar dat is wel een van de punten ja.
    Een leasingwagen is idd nogiets anders omdat het dan jouw eigendom niet is, maar dat was ook niet de kwestie hé.

Comment

• kheb het eens gezocht met google: http://forum.fok.nl/topic/867488
      Dat is toch ongeveer het antwoord dat ik gaf. Vermits er in de BM maar 1 model is, zouden ze allemaal een rode i moeten hebben omwille van de verhoogde pk's maar dat maakt eigenlijk niet veel uit. Het is en blijft hetzelfde

Comment

• Intussen is ie net 6 maand oud en heeft ie zijn eerste 10k er op zitten.
        Ik had hier ooit es een foto beloofd, bij deze:

Ik wilde hem deze middag wassen, maar alles vroor gewoon aan .
        Soit, het zout is er tenminste eens van gespoten...

Comment

• laat de binnekant ook is zien he :p

Comment

• iemand al een k&n filter in een bluemotion gezet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mirminki Bekijk Berichten
              iemand al een k&n filter in een bluemotion gezet?
              Waarom zou je dat doen??? Het is een milieuvriendelijke auto!!! Waarom moeten mensen er toch altijd zo hard mee knoeien? Wees eens tevreden met de (standaard)wagen die je hebt!

Comment

iemand al een k&n filter in een bluemotion gezet?
                Ik heb me laten vertellen dat een 2.0TFSI blok plaatsen veel meer vermogenswinst oplevert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Ik heb me laten vertellen dat een 2.0TFSI blok plaatsen veel meer vermogenswinst oplevert.
                  Een naft plaatsen in een dieselwagen??? Volgens mij gaat zo een blok ook nog te groot zijn voor die serie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
                    Waarom zou je dat doen??? Het is een milieuvriendelijke auto!!! Waarom moeten mensen er toch altijd zo hard mee knoeien? Wees eens tevreden met de (standaard)wagen die je hebt!
                    hard mee knoeien? heb altijd k&n gestoken in mijn vorige auto's (altijd content van geweest) maar omdat het nu om een bluemotion model gaat wou ik eens wat rondvragen. Dit zozeer omdat de bluemotion zo zwak is in de eerste toeren.

2.0TFSI steken? Als die ook een premie hadden van 15% had ik deze wel gekocht
                    Last edited by ; 20/12/2010, 22:51.

Comment

hard mee knoeien? heb altijd k&n gestoken in mijn vorige auto's (altijd content van geweest) maar omdat het nu om een bluemotion model gaat wou ik eens wat rondvragen. Dit zozeer omdat de bluemotion zo zwak is in de eerste toeren.

2.0TFSI steken? Als die ook een premie hadden van 15% had ik deze wel gekocht
                      Ik vrees dat die K&N luchtfilter daar maar weinig aan gaat veranderen.

Comment

• Om de hoeveel KM gaat een bluemotion best op onderhoud?

Comment

• Dat staat in de boordcomputer. Normaal is dat ongeveer 2 jaar of 30.000kms, wat het eerste komt.

Comment

• Onderhoud BM

Bluemotion DSG moet binnen op 15.000 of 1 jaar en daarna nog eens na 15.000 of 1 jaar om op het normale long-life programma over te schakelen.

Heb net 15.000 km gereden en hij is dus binnen gegaan - nazicht van alle niveaus, uitlezen van alle electronica modules, bijvullen sproeiervloeistof, nazicht bandenspanning, ... 22 euro voor een klein uurtje werk - ik wist niet dat ze nog no goedkoop konden werken.

Comment

• Daar zal dan zeker geen olie en filters bijzitten, dus is genoeg voor wat lucht en ruitesproeiers vullen. Bij een normaal onderhoud zal je al snel rond de 250 euro zitten.

Comment

• M'n boordcomputer en dealer zeggen ook na 30k km... zal dus nog wat wachten. Toch weinig dat die dingen op onderhoud moeten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fons De Turbospons Bekijk Berichten
                                  M'n boordcomputer en dealer zeggen ook na 30k km... zal dus nog wat wachten. Toch weinig dat die dingen op onderhoud moeten?
                                  Houd je oliepeil toch maar in 't oog. Op 25.000 heb ik bijna een litertje moeten toevoegen !!!

Comment

• Zit nu na een half jaar net boven de 15.000kms. Het oliepijl even nagekeken en er was ongeveer 1/4 - 1/3 weg. Dus normaal zou het genoeg moeten zijn.

Welke olie voeg je het beste toe als het nodig moest zijn?

Comment

• De olie die in uw boekske staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        De olie die in uw boekske staat.
                                        Ja dat weet ik ook wel maar ik bedoelde eigenlijk welk merk? Castrol, Total, ....

Comment

• Gewoon bij vw om 1 liter longlife olie gaan,heb zelf na 20,000 km 0,5 L bijgevuld. Was 25 euro voor 1 L

Comment

Working...
                                          X