Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Inderdaad bij xenon komen de leds tegenwoordig automatisch mee...

Ik heb het niet, en mis het ook niet
    Echter als het toen beschikbaar was, had ik het wel genomen

Comment

• 216€ voor een klein onderhoud.

Om de voor-en achterwielen te switchen, vragen ze 16€ per set, wat ik wel een beetje veel vind ...

Comment

• Weekendje Amsterdam zonder kredietkaart

Mede-Golf eigenaars,

Ik ging met mijn vriendin verleden weekend naar Amsterdam met men golf 6(13/09/2010- 7500km). Alles ging goed tot we terugkeerde naar huis. Na 5 min op de autostrade blokkeerde mijn gps. Onhandig zou je denken?Enkele momenten later(14u45) begaf men motor het(1.2TSI). VW assistentie België gebeld. Deze meld mij dat ik VW assistentie Nederland moet bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Eens ik Nederland aan de lijn had vroeg die doodleuk waarom ik daarvoor naar hun bel en niet naar België. Enfin we werden getakeld naar de service point van de ANWB.(15u40) Daar konden ze uiteindelijk niets doen wegens "te ingewikkeld".(17u30) Krijg telefoon van Nederland(18u00) met de vraag of ik een kredietkaart bij had. Ik had ze niet mee(maar ja niet iedereen heeft dat toch?). Sorry meneer maar zonder kredietkaart kunt U geen huurwagen krijgen. Advies:neem de trein huis. Daar stonden we dan, Zondagavond 18u00 en ik moest met de trein naar huis gaan.... Heeft iemand helemaal van België ons komen halen!!!(Vw betaald geen onkosten terug die door de panne ontstaan zijn)

Maandagmiddag bel ik om te vragen waar men wagen nu is. Die wordt morgenvroeg om 8u naar de garage getakeld. WTF? Moet die daar een dag voor niets staan?

Dinsdagmiddag ga ik naar ACM om te vragen hoe het nu verder moet? Tja, wij kunnen u niet verder helpen.U moet contact opnemen met de garage in Amsterdam.(Lees: Trekt uwe plan) Kan ek em nog zelf terug gaan halen.

Dinsdagavond bel ik naar de garage in Nederland. Ze noteerde mijn nummer en ging het vragen aan iemand.

Ondertussen was het al woensdagmiddag en dacht. Zal zelf eens terugbellen....5minuten wachtmuziek om daarna de verbinding te verliezen. Allé zal maar eens terugbellen. 15min bellen naar Nederland(kostprijs:18euro)

Antwoord: Het is iets met de electronica maar we vinden niet goed waar het probleem is. En kan niet zeggen wanneer hij klaar gaat zijn...

En nu een gouden raad: Als je leest bij VW "Das Auto" moet je dat letterlijk opnemen. Geen service enkel het strikt wettelijk noodzakelijke in de garantievoorwaarden.

Comment

• Spijtig verhaal. Volgens de voorwaarden betaald VW wel degelijk onkosten terug:
          Mobiliteitsgarantie

De Mobiliteitsgarantie weerspiegelt het vertrouwen dat wij hebben in de betrouwbaarheid van onze wagens en van de kwaliteit van de service die verleend wordt door de Volkswagen Service Partners.

Onbeperkt in tijd en kilometer, blijft zij geldig gedurende de volledige levensduur van de wagen.

Zij heeft tot doel de nadelige gevolgen te beperken die kunnen voortvloeien uit een plotse panne die de immobilisatie van het voertuig tot gevolg heeft.

De volgende kosten worden gedekt door de Mobiliteitsgarantie :
          • de depannage van de wagen 24u op 24 en 7 dagen op 7
          • indien nodig het afslepen naar de dichtstbijzijnde Volkswagen Service Partner
          • indien de herstelling niet binnen de 3 uren kan gebeuren, de terugbetaling van de kosten voor een vervangwagen gedurende max. 3 dagen
          • of, als alternatief voor de vervangwagen, de hotelkosten voor 1 nacht (ontbijt inbegrepen), voor alle inzittenden van de wagen.
          • de kosten voor taxi, trein of bus voor een max. van 77 €.

De terugbetaling van deze kosten gebeurt door de Volkswagen Service Partner die het laatste onderhoud heeft uitgevoerd.
          http://be.volkswagen.com/vwcms/master_public/virtualmaster/be_nl/0/services_apres_vente/garanties.html

Comment

• Kleine vraag: Heeft er nu al iemand een golf ontvangen waar een RNS315 in zat ipv een RNS310 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sixFOOTone Bekijk Berichten
              Kleine vraag: Heeft er nu al iemand een golf ontvangen waar een RNS315 in zat ipv een RNS310 ?
              Ik hoop dat dit u verder helpt: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47591
              of http://www.navishop.nl/volkswagen-rns-315-p-10717.html

Op deze laatste staan de 2 versies, dan kun je ze eens vergelijken.

Comment

• Onze Golf VI is ook besteld. Dit zal de wagen voor m'n vrouw worden als vervanger van een VW Polo die donderdag helaas van de baan is gemaaid door een onoplettende tegenligger. Gevolg: total loss, gelukkig geen lichamelijke letsels.

VW Golf VI 1.6CRTDI 105 pk Bluemotion
                Reflexzilver

Opties:
                *vijfdeurs
                *pack travel (armsteun, lederen stuur, cc, bandenspanningscontrole, zetels regelbaar in de hoogte)
                *pack business RCD 310 (metaalkleur, climatronic, radio RCD310)
                *elektrische ruiten achteraan
                *verdonkerde ruiten achteraan
                *alu velgen "Wellington" 15"
                *tapijten

Mooie acties bij VW: pack travel gratis, vijfdeurs gratis, mooie kortingen en staatspremie. Gevolg: snel beslist :-)

Zonde dat we officieel geen mooie 17" velgen konden selecteren maar uiteraard ook niet onlogisch gezien het eco-label.

Levertermijn: maart (valt geweldig goed mee vind ik).

Ze zullen zich in hun handen wrijven bij VW (heb zelf een VW Passat Variant in bestelling).
                '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
                '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

Comment

• Mag ik je vragen wat je in totaal betaald hebt?
                  Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                  • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                  • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                  • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Anders laten afleveren met winterbanden en als optie 17" zomerset op factuur laten plaatsen - win je 15% op de zomerset.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
                      Anders laten afleveren met winterbanden en als optie 17" zomerset op factuur laten plaatsen - win je 15% op de zomerset.
                      Met 17" raak je niet door de keuring. Op een BM mogen maximaal 16" velgen.
                      Ik heb in Nederland een setje 16" Atlanta's gescoord. Staat stukken beter dan die wieldoppen en ik rij nog steeds legaal rond enzo .

Comment

• In België mag je naar de keuring met "wat je wil", zolang de omtrek van velg+band niet meer afwijkt dan +2%/-1,5% van een band+velg die voorkomt in het gelijkvormigheidsattest; spoorbreedte mag niet meer zijn dan +2%.

Voorts is de zelfde of hogere snelheidsindex nodig dan laagst gehomologeerde zomerband (bij mijn VI Variant BM: T) als je 's zomers gaat of laagst gehomologeerde winterband (bij mijn Variant VI BM: Q voor M+S) als je 's winters op controle gaat.

In de accessoireshop van VW online kan je zelfs een Topaz 18" bestellen voor een Golf.

Als je wat rekent zie je dat een 225/40R19, 225/45R18, 215/50R17, ... allemaal mogen (misschien niet snel leverbaar in België maar da's een andere zaak)

Zie ook: http://www.autocontrole.be/ACTnl/pag.../faqACT.html#7

Comment

• Ja, je kunt 18" bestellen voor de Golf, maar niet voor de Golf BM. Die hebben een verschillend gelijkvormigheidsattest omdat de BM zuinig moet blijven rijden.

De afmetingen mogen nog zijn wat ze willen, meer dan 16" mag niet op een BM.

Comment

• Niet waar.

Lees artikel 34 van het Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen : "indien de banden niet opgenomen zijn in het PVG komen hun diameters overeen met de initiële waarden met een tolerantie van - 2 % en + 1,5 %".

Basta.

Enkel het toevoegen van een trekhaak kan onmogelijk zijn indien het gelijkvormigheidsattest een maximaal sleepgewicht van 0 kg vermeld. Bij een Variant BM is dat allezins niet het geval (max 1400 kg geremd/730 kg ongeremd))

Comment

• Dan moet ik dat verkeerd opgevat hebben. Zowat elke garage denkt dat het ook zo verloopt trouwens.
                              Maar als het er zo letterlijk staat...

Nu vraag ik mij af of dat in praktijk ook lukt.

Comment

• Morgen ga ik normaal gezien mijn BlueMotion bestellen (levering april)
                                Optie's :
                                * Deep Black pareleffect
                                * Lederen zetels antraciet met zetelverwarming
                                * Alu velgen 16" merk Ronal
                                * mp3/USB-aansluiting
                                * Travel pack
                                * Business pack GPS
                                * ASP & Park Assist
                                * 5 deurs
                                * Elektrische ruiten achteraan
                                * Keyless Acces
                                * Lederen multifunctiestuur
                                * Verdonkerde ruiten achteraan (65%)

Voor mijn Golf 1,9sdi '99 (enkel alu velgen) kreeg ik een overnameprijs van 2761€
                                Ik wil gerust de prijs meedelen indien gewenst, maar ik weet niet of dit toegestaan is op dit forum (mijn eerste post)
                                Wat vinden jullie een correcte prijs voor deze BlueMotion incl deze opties en incl. overnameprijs oude wagen ?

Comment

• Ik vermoed een goeie 18000 euro? (opties, overname, ecopremie en garagekorting inbegrepen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
                                    Ik vermoed een goeie 18000 euro? (opties, overname, ecopremie en garagekorting inbegrepen)
                                    Je zit er idd niet ver naast, 18350€

Comment

• mij hebben ze verteld dat je geen lederen interieur kan bestellen op een bluemotion?

Morgen ga ik normaal gezien mijn BlueMotion bestellen (levering april)
                                      Optie's :
                                      * Deep Black pareleffect
                                      * mp3/USB-aansluiting
                                      * Travel pack
                                      * Business pack GPS
                                      * ASP & Park Assist
                                      * 5 deurs
                                      * Keyless Acces

Voor mijn Golf 1,9sdi '99 (enkel alu velgen) kreeg ik een overnameprijs van 2761€
                                      Ik wil gerust de prijs meedelen indien gewenst, maar ik weet niet of dit toegestaan is op dit forum (mijn eerste post)
                                      Wat vinden jullie een correcte prijs voor deze BlueMotion incl deze opties en incl. overnameprijs oude wagen ?
                                      Last edited by ; 27/01/2011, 13:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door santafab Bekijk Berichten
                                        Morgen ga ik normaal gezien mijn BlueMotion bestellen (levering april)
                                        Optie's :
                                        * Deep Black pareleffect
                                        * mp3/USB-aansluiting
                                        * Travel pack
                                        * Business pack GPS
                                        * ASP & Park Assist
                                        * 5 deurs
                                        * Keyless Acces

hoeveel % korting heb je dan gekregen van de dealer, buiten de 15%?

thanks

Comment

• Lederen interieur geen probleem (gratis zetelverwarming tem 31/1)
                                          Is geen standaard optie, maar kan er bijbesteld worden in gelijk welke kleuren.
                                          Catalogusprijs is 29361€ - 3034€ (speciale aanbieding) - 1489€ korting, komt op 24.836€ - 15% eco-premie - overnameprijs (2761€) = 18350€
                                          Dus 5.7% korting van de dealer ? Heb wel een mooie overnameprijs gekregen voor mijn 12-jarige oude Golf 4 (zonder opties)met tal van mankementen aan (geen binnenverlichting, achteruitlichten werken niet meer, airbags werken niet meer (stuurkolom moet vervangen worden)
                                          Zal de velgen nog veranderen in de Atlanta velgen 16" (+- 200€ opleg)
                                          Last edited by ; 27/01/2011, 14:48.

Comment

Working...
                                          X