Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Msb12i Bekijk Berichten
    Vw betaald enkel de vervangwagen voor max 3 dagen. Gsm kosten en benzine en degelijke worden niet terugbetaald..... Ach ja weer een goede les geleerd...Heb meteen een bijstandsverzekering genomen en een kredietkaart aangeschaft :p
    Idd, die kosten staan er niet bij. Spijtig, hoe is het verder afgelopen met de herstelling van de wagen?

    Comment


    • geluid bij 120km/u

      mag ik de geluidservaring vernemen in een golf bm bij een snelheid van 120km/u? met dank.
      (kan niet testrijden,want momenteel geen testwagen beschikbaar)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door danny15 Bekijk Berichten
        mag ik de geluidservaring vernemen in een golf bm bij een snelheid van 120km/u? met dank.
        (kan niet testrijden,want momenteel geen testwagen beschikbaar)
        Waarmee kan/wil je vergelijken? Ik vind persoonlijk dat het niet de wagen is die je hoort maar meer de weg. Het verschil als je in bv Nederland of Duitsland komt is enorm. Dan is geluid heel goed. Dan heb je er maw geen last van. Belgische wegen zijn te luidruchtig . Als je van mijn omgeving bent, wil ik je gerust wel eens meenemen voor een testrit.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door danny15 Bekijk Berichten
          mag ik de geluidservaring vernemen in een golf bm bij een snelheid van 120km/u? met dank.
          (kan niet testrijden,want momenteel geen testwagen beschikbaar)
          Lage-rolweerstand-banden zijn harder en maken dus meer geluid dan gewone banden met dezelfde maat. Laagprofielbanden zijn stijver en maken dus meer geluid dan banden met een hogere flank. Winterbanden maken altijd afschuwelijk veel geluid, dus daar moet je niet om malen.

          Een BM zal waarschijnlijk meer geluid maken dan een basic Trendline en zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn aan een Highline met sportieve banden.

          Zelf rijd ik met een Golf VI Variant Higline Bluemotion en 'k vind hem toch nog opvallend veel stiller dan m'n vorige Golf V TDI Sportline, zowel betreffende rolgeluid, motorgeluid als windgefluit. De Golf VI is iets stiller dan de Golf IV en een wereld van verschil met de Golf III, II en I. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een A6, A8 of E250 maar het doet zeker niet onder voor een A3, A4, 3 serie, 5 serie, ....

          Comment


          • Polo BM

            Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
            Niet waar.

            Lees artikel 34 van het Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen : "indien de banden niet opgenomen zijn in het PVG komen hun diameters overeen met de initiële waarden met een tolerantie van - 2 % en + 1,5 %".

            Basta.

            Enkel het toevoegen van een trekhaak kan onmogelijk zijn indien het gelijkvormigheidsattest een maximaal sleepgewicht van 0 kg vermeld. Bij een Variant BM is dat allezins niet het geval (max 1400 kg geremd/730 kg ongeremd))
            En hoe zit dat dan op gebied van de Polo met Bluemotion Technology? Zelfde systeem?
            Want mijn dealer vertelde mij ook dat hij me geen 17 inch Boavista-velgen kon leveren. Maar van die berekeningen ben ik niet echt thuis. Hopelijk kan je mij een positief antwoord bezorgen.

            Mijn excuses trouwens dat ik hier even over de Polo begin, maar dit was de enige zinnige uitleg die ik kon vinden en waarbij ik niet echt twijfels had over de uitleg.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Dieter2301 Bekijk Berichten
              En hoe zit dat dan op gebied van de Polo met Bluemotion Technology? Zelfde systeem?
              Want mijn dealer vertelde mij ook dat hij me geen 17 inch Boavista-velgen kon leveren. Maar van die berekeningen ben ik niet echt thuis. Hopelijk kan je mij een positief antwoord bezorgen.

              Mijn excuses trouwens dat ik hier even over de Polo begin, maar dit was de enige zinnige uitleg die ik kon vinden en waarbij ik niet echt twijfels had over de uitleg.
              Het is niet zo moeilijk. Kijk in het boekje naar de bandenmaat die de polo mag hebben. Standaard is dit 185/60R15. Daar zal ik in mijn berekening van uitgaan:
              Tolerantie -2%
              1.00 - 0.02 = 0.98 of 98%
              185 * 0.98 = 181,3
              60 * 0.98 = 58.8
              15 * 0.98 = 14,7

              Tolerantie +1.5%
              1.00 + 0.015 = 1.015 of 101.5 %
              185 * 1.015 = 187,775
              60 * 1.015 = 60,9
              15 * 1.015 = 15,225

              Uit deze gegevens blijkt dus dat je tussen volgende waardes moet zitten: 181.3/58.8R14.7 en 187.775/60.9R15.225
              Als je niet tussen deze waarden zit, kan je een bekeuring krijgen en kunnen ze uw voertuig aan de kant laten staan tot het juiste type erop ligt. Als er meerdere waarden in het boekje staan, mag je ook met deze waarden rekenen. Dus als er ook nog bv instaat 165/50R14: (dit is een kleinere maat dus groter ga je al zeker niet uitkomen en dat moet ik dan niet uitrekenen)

              Tolerantie -2%
              165 * 0.98 = 161,7
              50 * 0.98 = 49
              14 * 0.98 = 13,72

              Dan moet de bandenmaat liggen tussen het hoogste en het laagste, in dit geval 161.7/49R13.72 en 187.775/60.9R15.225

              Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt. Maar zonder de maten, is het moeilijk te weten of het nu wel of niet mag. Dus die moet je eerst weten vooraleer je er andere gaat opleggen. Natuurlijk rijden er zo veel wagens rond maar als je iets ernstig gaat voorhebben, kan de verzekering zich terugtrekken + mogelijkheden op vervolging + mogelijkheden op boetes.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
                Het is niet zo moeilijk. Kijk in het boekje naar de bandenmaat die de polo mag hebben. Standaard is dit 185/60R15. Daar zal ik in mijn berekening van uitgaan:
                Tolerantie -2%
                1.00 - 0.02 = 0.98 of 98%
                185 * 0.98 = 181,3
                60 * 0.98 = 58.8
                15 * 0.98 = 14,7

                Tolerantie +1.5%
                1.00 + 0.015 = 1.015 of 101.5 %
                185 * 1.015 = 187,775
                60 * 1.015 = 60,9
                15 * 1.015 = 15,225

                Uit deze gegevens blijkt dus dat je tussen volgende waardes moet zitten: 181.3/58.8R14.7 en 187.775/60.9R15.225
                Als je niet tussen deze waarden zit, kan je een bekeuring krijgen en kunnen ze uw voertuig aan de kant laten staan tot het juiste type erop ligt. Als er meerdere waarden in het boekje staan, mag je ook met deze waarden rekenen. Dus als er ook nog bv instaat 165/50R14: (dit is een kleinere maat dus groter ga je al zeker niet uitkomen en dat moet ik dan niet uitrekenen)

                Tolerantie -2%
                165 * 0.98 = 161,7
                50 * 0.98 = 49
                14 * 0.98 = 13,72

                Dan moet de bandenmaat liggen tussen het hoogste en het laagste, in dit geval 161.7/49R13.72 en 187.775/60.9R15.225

                Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt. Maar zonder de maten, is het moeilijk te weten of het nu wel of niet mag. Dus die moet je eerst weten vooraleer je er andere gaat opleggen. Natuurlijk rijden er zo veel wagens rond maar als je iets ernstig gaat voorhebben, kan de verzekering zich terugtrekken + mogelijkheden op vervolging + mogelijkheden op boetes.
                Ok bedankt alvast!
                Je had inderdaad de goeie maten, op mijn cvo staat bij regel 35 (banden) inderdaad 185/60 R15
                Dus die 17' velgen met maat 215/40 R17 kan ik wel vergeten...?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
                  Lage-rolweerstand-banden zijn harder en maken dus meer geluid dan gewone banden met dezelfde maat. Laagprofielbanden zijn stijver en maken dus meer geluid dan banden met een hogere flank. Winterbanden maken altijd afschuwelijk veel geluid, dus daar moet je niet om malen.

                  Een BM zal waarschijnlijk meer geluid maken dan een basic Trendline en zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn aan een Highline met sportieve banden.

                  Zelf rijd ik met een Golf VI Variant Higline Bluemotion en 'k vind hem toch nog opvallend veel stiller dan m'n vorige Golf V TDI Sportline, zowel betreffende rolgeluid, motorgeluid als windgefluit. De Golf VI is iets stiller dan de Golf IV en een wereld van verschil met de Golf III, II en I. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een A6, A8 of E250 maar het doet zeker niet onder voor een A3, A4, 3 serie, 5 serie, ....
                  Ik weet niet of er op de Golf ook Dunlop SP Sport Maxxx zitten, maar ik moet zeggen dat die boven de 120 serieus wat lawaai maken!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Dieter2301 Bekijk Berichten
                    Ok bedankt alvast!
                    Je had inderdaad de goeie maten, op mijn cvo staat bij regel 35 (banden) inderdaad 185/60 R15
                    Dus die 17' velgen met maat 215/40 R17 kan ik wel vergeten...?
                    Dat is iets wat je zelf moet weten zoals ik al zei. Je moet rekening houden met boetes, verzekering en het eventueel achterlaten van je wagen bij een onverwachte controle.

                    Als je de banden er toch zou opleggen, kan het zijn dat je kilometerteller ook minder goed werkt. Bv als je 120km/u rijdt op een autostrade, kan dit in werkelijkheid 115km/u of 125km/u zijn omdat de wagen afgesteld is op grotere of kleinere banden. Hierdoor worden er meer of minder omwentelingen gemaakt door je wielen waardoor je een andere snelheid registreerd dan je in werkelijkheid rijdt.

                    Comment


                    • De golf van m'n vriendin is vorige week geleverd en ik heb er gisteren de eerste langere trip mee gemaakt; zalige auto! Toch weer een stuk meer auto dan mijn g4. in tegenstelling tot haar vorige g6 zitten op deze de mistlampen er ook op, hetgeen er toch leuker uitziet vind ik. Nu dacht ik Wel dat je dan op zich minst ook de coming home functie zou hebben?! Kan dat dan geactiveerd worden met vagcom ofzo? En hetzelfde met het automatisch vergrendelen v de deuren, dacht dat dat de dag van vandaag toch standaard zou zijn :s ...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                        De golf van m'n vriendin is vorige week geleverd en ik heb er gisteren de eerste langere trip mee gemaakt; zalige auto! Toch weer een stuk meer auto dan mijn g4. in tegenstelling tot haar vorige g6 zitten op deze de mistlampen er ook op, hetgeen er toch leuker uitziet vind ik. Nu dacht ik Wel dat je dan op zich minst ook de coming home functie zou hebben?! Kan dat dan geactiveerd worden met vagcom ofzo? En hetzelfde met het automatisch vergrendelen v de deuren, dacht dat dat de dag van vandaag toch standaard zou zijn :s ...
                        De automatische vergrendeling kun je instellen in de boordcomputer. Coming home heb ik nog niet gezocht (aangezien ik er het nut niet van in zie )

                        Comment


                        • Aangezien het thuis nogal donker is leek me dat wel aangenaam, bij vertrek en aankomst 's morgens en 's avonds.
                          Thanks voor de tip van het vergrendelen, dadelijk eens bekijken!

                          Comment


                          • Vrijdag volgende offerte laten maken:
                            Golf Bluemotion 1.6tdi:
                            5-deurs
                            Travel Pack (armsteun, mistlampen, cruise control,...)
                            Business GPS pack (RNS310, climatronic, metaalkleur, ...)
                            Acoustic Parking System
                            Lederen multifunctioneel stuur
                            17622 €

                            Lijkt dit een goede prijs?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                              Aangezien het thuis nogal donker is leek me dat wel aangenaam, bij vertrek en aankomst 's morgens en 's avonds.
                              Thanks voor de tip van het vergrendelen, dadelijk eens bekijken!
                              Coming home en leaving home zit er pas op als je automatische lichten en regensensor hebt. Niet dus op een BM... Mocht je toch iets vinden via de VAGCOM, dan hoor ik het heel graag.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                Aangezien het thuis nogal donker is leek me dat wel aangenaam, bij vertrek en aankomst 's morgens en 's avonds.
                                Thanks voor de tip van het vergrendelen, dadelijk eens bekijken!
                                Automatische vergrendeling stond al op pagina 106 of 107 ofzo. Maar hier is het nog eens:
                                Settings => Convenience => Door Open => Automatic => Automatic Close en/of Open.

                                Mss is dit wel iets interessant om coming home zelf te installeren: http://www.uploadarchief.net/files/d...e%20module.pdf
                                Last edited by ; 06/02/2011, 22:02.

                                Comment


                                • Heb net zitten zoeken; de coming home hangt inderdaad samen met de automatische sensor (die er niet op zit). Wel jammer.
                                  Lijkt me evenzeer iets wat et vagcom te fixen valt, ga dat eens uitzoeken door de tijd.
                                  De automatische vergrendeling werkt intussen wel, ideaal.

                                  Comment


                                  • heeft iemand al is iets gehoord om u nieuwe wagen zelf af te halen in duitsland

                                    heb er int weekend een vriendin over horen praten en dit klonk wel intressant

                                    zou een tripje van 2 dage zijn

                                    iemand hier ervaring mee?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door El Capitan Bekijk Berichten
                                      Vrijdag volgende offerte laten maken:
                                      Golf Bluemotion 1.6tdi:
                                      5-deurs
                                      Travel Pack (armsteun, mistlampen, cruise control,...)
                                      Business GPS pack (RNS310, climatronic, metaalkleur, ...)
                                      Acoustic Parking System
                                      Lederen multifunctioneel stuur
                                      17622 €

                                      Lijkt dit een goede prijs?
                                      lijkt me een echt goede prijs, even uiterekend: 15pr overheidskorting, 6 procent garagekorting. en je heel wat korting op de packs . ik kwam aan 18500 dus uw offerte lijkt me okee

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
                                        Het is niet zo moeilijk. Kijk in het boekje naar de bandenmaat die de polo mag hebben. Standaard is dit 185/60R15. Daar zal ik in mijn berekening van uitgaan:
                                        Tolerantie -2%
                                        1.00 - 0.02 = 0.98 of 98%
                                        185 * 0.98 = 181,3
                                        60 * 0.98 = 58.8
                                        15 * 0.98 = 14,7

                                        Tolerantie +1.5%
                                        1.00 + 0.015 = 1.015 of 101.5 %
                                        185 * 1.015 = 187,775
                                        60 * 1.015 = 60,9
                                        15 * 1.015 = 15,225

                                        Uit deze gegevens blijkt dus dat je tussen volgende waardes moet zitten: 181.3/58.8R14.7 en 187.775/60.9R15.225
                                        Als je niet tussen deze waarden zit, kan je een bekeuring krijgen en kunnen ze uw voertuig aan de kant laten staan tot het juiste type erop ligt. Als er meerdere waarden in het boekje staan, mag je ook met deze waarden rekenen. Dus als er ook nog bv instaat 165/50R14: (dit is een kleinere maat dus groter ga je al zeker niet uitkomen en dat moet ik dan niet uitrekenen)

                                        Tolerantie -2%
                                        165 * 0.98 = 161,7
                                        50 * 0.98 = 49
                                        14 * 0.98 = 13,72

                                        Dan moet de bandenmaat liggen tussen het hoogste en het laagste, in dit geval 161.7/49R13.72 en 187.775/60.9R15.225

                                        Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt. Maar zonder de maten, is het moeilijk te weten of het nu wel of niet mag. Dus die moet je eerst weten vooraleer je er andere gaat opleggen. Natuurlijk rijden er zo veel wagens rond maar als je iets ernstig gaat voorhebben, kan de verzekering zich terugtrekken + mogelijkheden op vervolging + mogelijkheden op boetes.
                                        Niet juist. Het is enkel de omtrek van de band die aan de regel van -2/+1,5 moet voldoen. De omtrek kan je berekenen als volgt:
                                        bij voorbeeld band 165/50 R14
                                        165 is de breedte van de band in mm
                                        50 is de hoogte van de flank in % van de breedte van de band
                                        R14 is de doormeter van de velg in duim

                                        Dus de omtrek is:
                                        165/50 R14: (14 duim x 25,4 mm/duim + 165 mm x 50 / 100 x 2 ) x pi = 1634 mm
                                        185/60 R14: (14 duim x 25,4 mm/duim + 185 mm x 60 / 100 x 2 ) x pi = 1814 mm
                                        195/65 R15: (15 duim x 25,4 mm/duim + 195 mm x 65 / 100 x 2 ) x pi = 1993 mm
                                        205/55 R16: (16 duim x 25,4 mm/duim + 205 mm x 55 / 100 x 2 ) x pi = 1985 mm
                                        235/45 R17: (17 duim x 25,4 mm/duim + 235 mm x 45 / 100 x 2 ) x pi = 2020 mm
                                        235/35 R18: (18 duim x 25,4 mm/duim + 235 mm x 35 / 100 x 2 ) x pi = 1953 mm
                                        235/40 R18: (18 duim x 25,4 mm/duim + 235 mm x 40 / 100 x 2 ) x pi = 2026 mm

                                        Hieruit kan je afleiden dat voor een Golf BM, als op het inschrijvingsbewijs een band 205/55 R16 staat, je een 195/65 R15 (0,4% te groot), een 235/35 R18 (1,7% te klein) maar niet een 235/45 R17 (1,7% te groot) of 235/40 R18 (2,1% te groot) mag plaatsen.

                                        Voor een Polo, als alternatief voor een 165/50 R14 is de kleinst mogelijke
                                        15 duim: een 195/45 R15 (3% te groot)
                                        16 duim: een 215/40 R16 (11% te groot)
                                        17 duim: een 205/40 R17 (15% te groot)

                                        Met andere woorden: no way, tenzij er op het gelijkvormigheidsattest nog andere goedgekeurde bandenmaten staan.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                          Heb net zitten zoeken; de coming home hangt inderdaad samen met de automatische sensor (die er niet op zit). Wel jammer.
                                          Lijkt me evenzeer iets wat et vagcom te fixen valt, ga dat eens uitzoeken door de tijd.
                                          De automatische vergrendeling werkt intussen wel, ideaal.
                                          Comming home kan je met vagcom activeren.

                                          Leaving home niet

                                          Comment

                                          Working...
                                          X