Oorspronkelijk geplaatst door Msb12i
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VI
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door danny15 Bekijk Berichtenmag ik de geluidservaring vernemen in een golf bm bij een snelheid van 120km/u? met dank.
(kan niet testrijden,want momenteel geen testwagen beschikbaar)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door danny15 Bekijk Berichtenmag ik de geluidservaring vernemen in een golf bm bij een snelheid van 120km/u? met dank.
(kan niet testrijden,want momenteel geen testwagen beschikbaar)
Een BM zal waarschijnlijk meer geluid maken dan een basic Trendline en zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn aan een Highline met sportieve banden.
Zelf rijd ik met een Golf VI Variant Higline Bluemotion en 'k vind hem toch nog opvallend veel stiller dan m'n vorige Golf V TDI Sportline, zowel betreffende rolgeluid, motorgeluid als windgefluit. De Golf VI is iets stiller dan de Golf IV en een wereld van verschil met de Golf III, II en I. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een A6, A8 of E250 maar het doet zeker niet onder voor een A3, A4, 3 serie, 5 serie, ....
Comment
-
Polo BM
Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk BerichtenNiet waar.
Lees artikel 34 van het Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen : "indien de banden niet opgenomen zijn in het PVG komen hun diameters overeen met de initiële waarden met een tolerantie van - 2 % en + 1,5 %".
Basta.
Enkel het toevoegen van een trekhaak kan onmogelijk zijn indien het gelijkvormigheidsattest een maximaal sleepgewicht van 0 kg vermeld. Bij een Variant BM is dat allezins niet het geval (max 1400 kg geremd/730 kg ongeremd))
Want mijn dealer vertelde mij ook dat hij me geen 17 inch Boavista-velgen kon leveren. Maar van die berekeningen ben ik niet echt thuis. Hopelijk kan je mij een positief antwoord bezorgen.
Mijn excuses trouwens dat ik hier even over de Polo begin, maar dit was de enige zinnige uitleg die ik kon vinden en waarbij ik niet echt twijfels had over de uitleg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dieter2301 Bekijk BerichtenEn hoe zit dat dan op gebied van de Polo met Bluemotion Technology? Zelfde systeem?
Want mijn dealer vertelde mij ook dat hij me geen 17 inch Boavista-velgen kon leveren. Maar van die berekeningen ben ik niet echt thuis. Hopelijk kan je mij een positief antwoord bezorgen.
Mijn excuses trouwens dat ik hier even over de Polo begin, maar dit was de enige zinnige uitleg die ik kon vinden en waarbij ik niet echt twijfels had over de uitleg.
Tolerantie -2%
1.00 - 0.02 = 0.98 of 98%
185 * 0.98 = 181,3
60 * 0.98 = 58.8
15 * 0.98 = 14,7
Tolerantie +1.5%
1.00 + 0.015 = 1.015 of 101.5 %
185 * 1.015 = 187,775
60 * 1.015 = 60,9
15 * 1.015 = 15,225
Uit deze gegevens blijkt dus dat je tussen volgende waardes moet zitten: 181.3/58.8R14.7 en 187.775/60.9R15.225
Als je niet tussen deze waarden zit, kan je een bekeuring krijgen en kunnen ze uw voertuig aan de kant laten staan tot het juiste type erop ligt. Als er meerdere waarden in het boekje staan, mag je ook met deze waarden rekenen. Dus als er ook nog bv instaat 165/50R14: (dit is een kleinere maat dus groter ga je al zeker niet uitkomen en dat moet ik dan niet uitrekenen)
Tolerantie -2%
165 * 0.98 = 161,7
50 * 0.98 = 49
14 * 0.98 = 13,72
Dan moet de bandenmaat liggen tussen het hoogste en het laagste, in dit geval 161.7/49R13.72 en 187.775/60.9R15.225
Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt. Maar zonder de maten, is het moeilijk te weten of het nu wel of niet mag. Dus die moet je eerst weten vooraleer je er andere gaat opleggen. Natuurlijk rijden er zo veel wagens rond maar als je iets ernstig gaat voorhebben, kan de verzekering zich terugtrekken + mogelijkheden op vervolging + mogelijkheden op boetes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk BerichtenHet is niet zo moeilijk. Kijk in het boekje naar de bandenmaat die de polo mag hebben. Standaard is dit 185/60R15. Daar zal ik in mijn berekening van uitgaan:
Tolerantie -2%
1.00 - 0.02 = 0.98 of 98%
185 * 0.98 = 181,3
60 * 0.98 = 58.8
15 * 0.98 = 14,7
Tolerantie +1.5%
1.00 + 0.015 = 1.015 of 101.5 %
185 * 1.015 = 187,775
60 * 1.015 = 60,9
15 * 1.015 = 15,225
Uit deze gegevens blijkt dus dat je tussen volgende waardes moet zitten: 181.3/58.8R14.7 en 187.775/60.9R15.225
Als je niet tussen deze waarden zit, kan je een bekeuring krijgen en kunnen ze uw voertuig aan de kant laten staan tot het juiste type erop ligt. Als er meerdere waarden in het boekje staan, mag je ook met deze waarden rekenen. Dus als er ook nog bv instaat 165/50R14: (dit is een kleinere maat dus groter ga je al zeker niet uitkomen en dat moet ik dan niet uitrekenen)
Tolerantie -2%
165 * 0.98 = 161,7
50 * 0.98 = 49
14 * 0.98 = 13,72
Dan moet de bandenmaat liggen tussen het hoogste en het laagste, in dit geval 161.7/49R13.72 en 187.775/60.9R15.225
Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt. Maar zonder de maten, is het moeilijk te weten of het nu wel of niet mag. Dus die moet je eerst weten vooraleer je er andere gaat opleggen. Natuurlijk rijden er zo veel wagens rond maar als je iets ernstig gaat voorhebben, kan de verzekering zich terugtrekken + mogelijkheden op vervolging + mogelijkheden op boetes.
Je had inderdaad de goeie maten, op mijn cvo staat bij regel 35 (banden) inderdaad 185/60 R15
Dus die 17' velgen met maat 215/40 R17 kan ik wel vergeten...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk BerichtenLage-rolweerstand-banden zijn harder en maken dus meer geluid dan gewone banden met dezelfde maat. Laagprofielbanden zijn stijver en maken dus meer geluid dan banden met een hogere flank. Winterbanden maken altijd afschuwelijk veel geluid, dus daar moet je niet om malen.
Een BM zal waarschijnlijk meer geluid maken dan een basic Trendline en zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn aan een Highline met sportieve banden.
Zelf rijd ik met een Golf VI Variant Higline Bluemotion en 'k vind hem toch nog opvallend veel stiller dan m'n vorige Golf V TDI Sportline, zowel betreffende rolgeluid, motorgeluid als windgefluit. De Golf VI is iets stiller dan de Golf IV en een wereld van verschil met de Golf III, II en I. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een A6, A8 of E250 maar het doet zeker niet onder voor een A3, A4, 3 serie, 5 serie, ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dieter2301 Bekijk BerichtenOk bedankt alvast!
Je had inderdaad de goeie maten, op mijn cvo staat bij regel 35 (banden) inderdaad 185/60 R15
Dus die 17' velgen met maat 215/40 R17 kan ik wel vergeten...?
Als je de banden er toch zou opleggen, kan het zijn dat je kilometerteller ook minder goed werkt. Bv als je 120km/u rijdt op een autostrade, kan dit in werkelijkheid 115km/u of 125km/u zijn omdat de wagen afgesteld is op grotere of kleinere banden. Hierdoor worden er meer of minder omwentelingen gemaakt door je wielen waardoor je een andere snelheid registreerd dan je in werkelijkheid rijdt.
Comment
-
De golf van m'n vriendin is vorige week geleverd en ik heb er gisteren de eerste langere trip mee gemaakt; zalige auto! Toch weer een stuk meer auto dan mijn g4. in tegenstelling tot haar vorige g6 zitten op deze de mistlampen er ook op, hetgeen er toch leuker uitziet vind ik. Nu dacht ik Wel dat je dan op zich minst ook de coming home functie zou hebben?! Kan dat dan geactiveerd worden met vagcom ofzo? En hetzelfde met het automatisch vergrendelen v de deuren, dacht dat dat de dag van vandaag toch standaard zou zijn :s ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenDe golf van m'n vriendin is vorige week geleverd en ik heb er gisteren de eerste langere trip mee gemaakt; zalige auto! Toch weer een stuk meer auto dan mijn g4. in tegenstelling tot haar vorige g6 zitten op deze de mistlampen er ook op, hetgeen er toch leuker uitziet vind ik. Nu dacht ik Wel dat je dan op zich minst ook de coming home functie zou hebben?! Kan dat dan geactiveerd worden met vagcom ofzo? En hetzelfde met het automatisch vergrendelen v de deuren, dacht dat dat de dag van vandaag toch standaard zou zijn :s ...
Comment
-
Vrijdag volgende offerte laten maken:
Golf Bluemotion 1.6tdi:
5-deurs
Travel Pack (armsteun, mistlampen, cruise control,...)
Business GPS pack (RNS310, climatronic, metaalkleur, ...)
Acoustic Parking System
Lederen multifunctioneel stuur
17622 €
Lijkt dit een goede prijs?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenAangezien het thuis nogal donker is leek me dat wel aangenaam, bij vertrek en aankomst 's morgens en 's avonds.
Thanks voor de tip van het vergrendelen, dadelijk eens bekijken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenAangezien het thuis nogal donker is leek me dat wel aangenaam, bij vertrek en aankomst 's morgens en 's avonds.
Thanks voor de tip van het vergrendelen, dadelijk eens bekijken!
Settings => Convenience => Door Open => Automatic => Automatic Close en/of Open.
Mss is dit wel iets interessant om coming home zelf te installeren: http://www.uploadarchief.net/files/d...e%20module.pdf
Comment
-
Heb net zitten zoeken; de coming home hangt inderdaad samen met de automatische sensor (die er niet op zit). Wel jammer.
Lijkt me evenzeer iets wat et vagcom te fixen valt, ga dat eens uitzoeken door de tijd.
De automatische vergrendeling werkt intussen wel, ideaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Capitan Bekijk BerichtenVrijdag volgende offerte laten maken:
Golf Bluemotion 1.6tdi:
5-deurs
Travel Pack (armsteun, mistlampen, cruise control,...)
Business GPS pack (RNS310, climatronic, metaalkleur, ...)
Acoustic Parking System
Lederen multifunctioneel stuur
17622 €
Lijkt dit een goede prijs?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk BerichtenHet is niet zo moeilijk. Kijk in het boekje naar de bandenmaat die de polo mag hebben. Standaard is dit 185/60R15. Daar zal ik in mijn berekening van uitgaan:
Tolerantie -2%
1.00 - 0.02 = 0.98 of 98%
185 * 0.98 = 181,3
60 * 0.98 = 58.8
15 * 0.98 = 14,7
Tolerantie +1.5%
1.00 + 0.015 = 1.015 of 101.5 %
185 * 1.015 = 187,775
60 * 1.015 = 60,9
15 * 1.015 = 15,225
Uit deze gegevens blijkt dus dat je tussen volgende waardes moet zitten: 181.3/58.8R14.7 en 187.775/60.9R15.225
Als je niet tussen deze waarden zit, kan je een bekeuring krijgen en kunnen ze uw voertuig aan de kant laten staan tot het juiste type erop ligt. Als er meerdere waarden in het boekje staan, mag je ook met deze waarden rekenen. Dus als er ook nog bv instaat 165/50R14: (dit is een kleinere maat dus groter ga je al zeker niet uitkomen en dat moet ik dan niet uitrekenen)
Tolerantie -2%
165 * 0.98 = 161,7
50 * 0.98 = 49
14 * 0.98 = 13,72
Dan moet de bandenmaat liggen tussen het hoogste en het laagste, in dit geval 161.7/49R13.72 en 187.775/60.9R15.225
Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt. Maar zonder de maten, is het moeilijk te weten of het nu wel of niet mag. Dus die moet je eerst weten vooraleer je er andere gaat opleggen. Natuurlijk rijden er zo veel wagens rond maar als je iets ernstig gaat voorhebben, kan de verzekering zich terugtrekken + mogelijkheden op vervolging + mogelijkheden op boetes.
bij voorbeeld band 165/50 R14
165 is de breedte van de band in mm
50 is de hoogte van de flank in % van de breedte van de band
R14 is de doormeter van de velg in duim
Dus de omtrek is:
165/50 R14: (14 duim x 25,4 mm/duim + 165 mm x 50 / 100 x 2 ) x pi = 1634 mm
185/60 R14: (14 duim x 25,4 mm/duim + 185 mm x 60 / 100 x 2 ) x pi = 1814 mm
195/65 R15: (15 duim x 25,4 mm/duim + 195 mm x 65 / 100 x 2 ) x pi = 1993 mm
205/55 R16: (16 duim x 25,4 mm/duim + 205 mm x 55 / 100 x 2 ) x pi = 1985 mm
235/45 R17: (17 duim x 25,4 mm/duim + 235 mm x 45 / 100 x 2 ) x pi = 2020 mm
235/35 R18: (18 duim x 25,4 mm/duim + 235 mm x 35 / 100 x 2 ) x pi = 1953 mm
235/40 R18: (18 duim x 25,4 mm/duim + 235 mm x 40 / 100 x 2 ) x pi = 2026 mm
Hieruit kan je afleiden dat voor een Golf BM, als op het inschrijvingsbewijs een band 205/55 R16 staat, je een 195/65 R15 (0,4% te groot), een 235/35 R18 (1,7% te klein) maar niet een 235/45 R17 (1,7% te groot) of 235/40 R18 (2,1% te groot) mag plaatsen.
Voor een Polo, als alternatief voor een 165/50 R14 is de kleinst mogelijke
15 duim: een 195/45 R15 (3% te groot)
16 duim: een 215/40 R16 (11% te groot)
17 duim: een 205/40 R17 (15% te groot)
Met andere woorden: no way, tenzij er op het gelijkvormigheidsattest nog andere goedgekeurde bandenmaten staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenHeb net zitten zoeken; de coming home hangt inderdaad samen met de automatische sensor (die er niet op zit). Wel jammer.
Lijkt me evenzeer iets wat et vagcom te fixen valt, ga dat eens uitzoeken door de tijd.
De automatische vergrendeling werkt intussen wel, ideaal.
Leaving home niet
Comment
Comment