Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Msb12i Bekijk Berichten
    Beetje stereotiep niét? was zone 70. ik reed 75 dus 70 echte snelheid. was op een weg met bomen links, bomen rechts. en verder velden ,die een halve meter onder het niveau van de weg liggen. ik moest uitwijken . een boom geschramt en dan het veld in. en dat ik ermee lach is mijn manier om ermee om té gaan . dus stop met conclusies té trekken zonder iets over de situatie té kennen

neen de auto word zo verkocht. grtz
    Waarvoor moest je uitwijken?

Wat stereoptiep is, is dat mensen (iedereen, dus ik ook) de neiging hebben om de oorzaak van een probleem bij externe factoren te leggen ipv te kijken naar "wat had IK kunnen doen om het probleem te vermijden?".

Comment

• Vorig weekend de Bluemotion(1.6TDI 77kw/105Pk) eens getest op ecologisch rijden. Over een afstand van 25 - 30km heb ik hoofdwegen en secundaire wegen genomen. Rustig optrekken en de auto laten uitbollen waren de 2 voornaamste taken hierin volgens mij. Radio gewoon opstaan en climatronic op de laagste stand. Het was nog wat te koud om met de ramen open te rijden .
      Verder waren de snelheidsbeperkingen 50, 70 en 90 km/u. Ik schat dat het een goede mix was van deze varianten. Na afloop kwam ik op een gemiddeld verbruik van 4.2 l/100km. Ik kwam in de verste verte niet aan de 3.3 l/100km. Die gasten moeten dus echt héél traag hebben opgetrokken en héél hard laten uitbollen. Ook omwille dat ze bij hun test autostrade moesten overbruggen. Iedereen weet ondertussen dat de Bluemotion op dergelijk traject wel een deel meer verbruikt.
      Nog iemand ervaring hiermee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
        Vorig weekend de Bluemotion(1.6TDI 77kw/105Pk) eens getest op ecologisch rijden. Over een afstand van 25 - 30km heb ik hoofdwegen en secundaire wegen genomen. Rustig optrekken en de auto laten uitbollen waren de 2 voornaamste taken hierin volgens mij. Radio gewoon opstaan en climatronic op de laagste stand. Het was nog wat te koud om met de ramen open te rijden .
        Verder waren de snelheidsbeperkingen 50, 70 en 90 km/u. Ik schat dat het een goede mix was van deze varianten. Na afloop kwam ik op een gemiddeld verbruik van 4.2 l/100km. Ik kwam in de verste verte niet aan de 3.3 l/100km. Die gasten moeten dus echt héél traag hebben opgetrokken en héél hard laten uitbollen. Ook omwille dat ze bij hun test autostrade moesten overbruggen. Iedereen weet ondertussen dat de Bluemotion op dergelijk traject wel een deel meer verbruikt.
        Rij ook al 1 jaar met een blue motion. Gemiddeld verbruik dat vw opgeeft is niet 3,3 maar 3,8. Op gewone wegen zit je er dan maar 0,4 over.Wat nie veel is he Mijn verbruik schommelde ook tussen 4,5 en 5 bij gewoon gebruik,dus kleine wegen en autostrade. Heb ook al verscheidene trips gedaan van 300 km en meer.Rij je dan rond de 110 km per u,dan heb je wel degelijk een verbruik tussen 3 a 3,5 . Zodus met uw 4,2 l zit ge wel goed he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
          Rij ook al 1 jaar met een blue motion. Gemiddeld verbruik dat vw opgeeft is niet 3,3 maar 3,8. Op gewone wegen zit je er dan maar 0,4 over.Wat nie veel is he Mijn verbruik schommelde ook tussen 4,5 en 5 bij gewoon gebruik,dus kleine wegen en autostrade. Heb ook al verscheidene trips gedaan van 300 km en meer.Rij je dan rond de 110 km per u,dan heb je wel degelijk een verbruik tussen 3 a 3,5 . Zodus met uw 4,2 l zit ge wel goed he
          D'r is toch bijna niemand die effectief zo rijdt ... Ik kom met mijn 119gr op 5,4 l/100 kilometer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
            Vorig weekend de Bluemotion(1.6TDI 77kw/105Pk) eens getest op ecologisch rijden. Over een afstand van 25 - 30km heb ik hoofdwegen en secundaire wegen genomen. Rustig optrekken en de auto laten uitbollen waren de 2 voornaamste taken hierin volgens mij. Radio gewoon opstaan en climatronic op de laagste stand. Het was nog wat te koud om met de ramen open te rijden .
            Ik vind dat een heel mooi verbruik. Dat je niet aan de theoretische waarden komt weet iedereen. Maar met een Golf is dat een heel mooi resultaat. (Met mijn Fiesta kom ik vrijwel niet onder 5.5l)

Ik zou wel graag weten hoe de motor zich gedraagt in de Golf, heeft die nog kracht genoeg of is hij toch wat te licht voor stevig gebruik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darks Bekijk Berichten
              Ik vind dat een heel mooi verbruik. Dat je niet aan de theoretische waarden komt weet iedereen. Maar met een Golf is dat een heel mooi resultaat. (Met mijn Fiesta kom ik vrijwel niet onder 5.5l)

Ik zou wel graag weten hoe de motor zich gedraagt in de Golf, heeft die nog kracht genoeg of is hij toch wat te licht voor stevig gebruik?
              Dat is toch niet zo moeilijk. Je kan de kw en pk's toch vergelijken met uw wagen. De rest is gewoon eigen interpretatie. Je moet denken: het is nog altijd een 1.6l, geen 2l of meer.
              0-100km/u in 11.3 seconde volgens de boekjes...
              Toen wij hem bestelde kon de optie trekhaak niet nemen als je zoiets bedoelt.

Comment

• Ik rij nu een jaar met de 2.0L 110 pk, zit aan 19000 km, ik heb een sportieve rijstijl en ik zit aan een gemiddelde van 6.5 tot 7 liter
                '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                '08 S60 2.4D
                http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
                  Ik rij nu een jaar met de 2.0L 110 pk, zit aan 19000 km, ik heb een sportieve rijstijl en ik zit aan een gemiddelde van 6.5 tot 7 liter
                  Rij nu 10 maand (20.000 km) met een BM DSG Variant (105 PK, 113 gr CO2). Met de ritten die ik doe is het gemiddeld verbruik met wintersloffen: 5,4 - zomersloffen 5,2 - lange ritten (500km+) 4,5 tot 6,0 liter per 100 km.

Ik heb een actieve rijstijl maar meestal staat de bak in D of manueel. Zelf als je eens extra sportief wil rijden (snelweg, stoplichtjes, ...) gaat het verbruik eigenlijk nog niet omhoog - als je je voet licht aan 70, 90 of 120 in derde of vierde versnelling schakelt de bak na één seconde naar zevende versnelling.

DRL, radio, BT, GPS en airco staan altijd aan; zetelverwarming als 't buiten koud is; auto staat overdag buiten maar 's nachts in de garage; start/stop in stad of file scheelt makkelijk 0,5 liter. Tot op heden maar één keer de roetfilter weten regeneren (ventilator die een kwartier nadraait met bijhorende "smell of napalm").

Comment

• Deze ochtend van thuis naar mijn werk gereden (10 kilometer secundaire weg en 15 autostrade). Op de gewone baan schommelt mijn snelheid tussen de 90 en de 100 km/h (behalve in de bebouwde kom, natuurlijk), op de autostrade tussen de 120 en de 140 km/h. Verbruik : 5,9 l/100 kilometer ... 't Was wel koud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door diesel Bekijk Berichten
                      Deze ochtend van thuis naar mijn werk gereden (10 kilometer secundaire weg en 15 autostrade). Op de gewone baan schommelt mijn snelheid tussen de 90 en de 100 km/h (behalve in de bebouwde kom, natuurlijk), op de autostrade tussen de 120 en de 140 km/h. Verbruik : 5,9 l/100 kilometer ... 't Was wel koud.
                      Sinds ik op onderhoud ben geweest, davert mijn auto soms als ik bij stilstand het rempedaal indruk. Strange ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
                        Rij nu 10 maand (20.000 km) met een BM DSG Variant (105 PK, 113 gr CO2). Met de ritten die ik doe is het gemiddeld verbruik met wintersloffen: 5,4 - zomersloffen 5,2 - lange ritten (500km+) 4,5 tot 6,0 liter per 100 km.

Ik heb een actieve rijstijl maar meestal staat de bak in D of manueel. Zelf als je eens extra sportief wil rijden (snelweg, stoplichtjes, ...) gaat het verbruik eigenlijk nog niet omhoog - als je je voet licht aan 70, 90 of 120 in derde of vierde versnelling schakelt de bak na één seconde naar zevende versnelling.

DRL, radio, BT, GPS en airco staan altijd aan; zetelverwarming als 't buiten koud is; auto staat overdag buiten maar 's nachts in de garage; start/stop in stad of file scheelt makkelijk 0,5 liter. Tot op heden maar één keer de roetfilter weten regeneren (ventilator die een kwartier nadraait met bijhorende "smell of napalm").
                        Bij mij staat de airco ook altijd op en ik rijd steeds op 18" sloffen.
                        Mijne golf slaapt dag en nacht buiten.
                        Regeneren van de roetfilter heb ik al een paar keer meegemaakt, stinkt verschrikkelijk en het verbruik gaat dan serieus de hoogte in.
                        '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                        '08 S60 2.4D
                        http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                        http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• hoelang wachten

hoeveel weken wachttijd mag je gemiddeld rekenen voor een golf bluemotion 1.6 ?

Comment

• Vorig jaar Golf Variant BM besteld eind januari, geleverd begin mei. Variant wordt gemaakt in Puebla (Mexico) en zit dus een paar weken op de boot, wat je niet hebt als de productie in Duitsland is.

Comment

• Ik heb vorig jaar op 19 juni een Golf Bluemotion besteld en die is op 28 augustus geleverd.

Comment

• Levertermijn kan redelijk verschillen naargelang de opties.

Comment

• Heb sinds een dag of 3 mijn vi gti, wat een wagen!

Comment

• Heeft er nog iemand last van de nogal nerveuze/springerige ophanging. Ik heb alles nog maar is een keer laten uitlijnen (paar maand terug) maar de golf blijft het hebben. Ik irriteer er mij wel mateloos aan.
                                    My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk Berichten
                                      Heeft er nog iemand last van de nogal nerveuze/springerige ophanging. Ik heb alles nog maar is een keer laten uitlijnen (paar maand terug) maar de golf blijft het hebben. Ik irriteer er mij wel mateloos aan.
                                      Nope ... Staat hij nog op de originele wielen ?

Comment

• Bij de originele velgen ook best de bandenspanning nakijken en bandenspanning op "lege toestand" zetten. Als hij dan nog springerig is, is er een probleem (of tussen je oren, of tussen je wielen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door diesel Bekijk Berichten
                                          Nope ... Staat hij nog op de originele wielen ?
                                          Nope een setje replica's. Maar daar ligt het normaal niet aan, zijn gecontroleerd in de bandencentrale vandaag. Kans is groot dat het in de achterste banden zit.

Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
                                          Bij de originele velgen ook best de bandenspanning nakijken en bandenspanning op "lege toestand" zetten. Als hij dan nog springerig is, is er een probleem (of tussen je oren, of tussen je wielen).
                                          Het zit zowel tussen de oren als in mijn wielen, vrees ik.
                                          My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

Working...
                                          X