Oorspronkelijk geplaatst door DuDe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VI
Collapse
X
-
Een vraag voor de langere personen onder ons
Hoe ervaren jullie de beenruimte, hebben jullie last dat je tegen de stuurkolom zit met de knie of een ambetante middenconsole? Zelf ben ik 1m96 en aan het kijken voor een golf variant highline (met alcantara zetels dus). Ik ga deze binnenkort nog testrijden, maar is toch 1 van de dingen waar ik schrik van heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk BerichtenEen vraag voor de langere personen onder ons
Hoe ervaren jullie de beenruimte, hebben jullie last dat je tegen de stuurkolom zit met de knie of een ambetante middenconsole? Zelf ben ik 1m96 en aan het kijken voor een golf variant highline (met alcantara zetels dus). Ik ga deze binnenkort nog testrijden, maar is toch 1 van de dingen waar ik schrik van heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenAls er een auto is die geschikt is voor lange mensen dan is het de golf wel ... Massas plaats
De zetel staat wel op de laagste stand, maar kan nog een stuk verder naar achter en het stuur kan ook nog alle kanten op .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk BerichtenInderdaad. Ben zelf 1m96 en heb zelfs de indruk dat ik meer plaats heb dan in onze A6 Avant.
De zetel staat wel op de laagste stand, maar kan nog een stuk verder naar achter en het stuur kan ook nog alle kanten op .
Dus geen problemen met de stuurkolom of de sleutels die in de weg zitten of knieeen tegen de middenkolom?
Comment
-
De vriendin laat weten dat ze de melding krijgt met een oranje lichtje de melding reifen prüfen; dat zal wel de bandendruk zijn zeker? Liggen pas andere velgen op, 17'ers (VW avignon);
Binnenkort eens foto's maken als hij gewassen is.
''k Heb er 1400 km mee gereden de voorbije dagen en 'k vind het echt een zalig bakje.
Op zich een 'geniaal' ding, zo'n golf van tegenwoordig. Een 1600'tje waarbij ik me nooit gestoord heb aan een te kort aan vermogen ofzo; ding loopt zo zacht trouwens. Ik denk dat het meeste lawaai op de autosnelweg nu van de banden komt, motor praktisch niets.
Ik weet niet hoe hij zich verhoudt t.o.v. 1.9tdi 100; qua 'duw in de rug' lijkt de 1.9 net iets pittiger, maar de 105pk in de VI zijn beter gespreid en dat kan wel eens dat gevoel bepalen.
Ben ook zeer blij dat ze op het laatste moment de lendesteun heeft kunnen aanvinken! Na die 1400km had ik 0,0 last van m'n rug (heb een zwakke rug, dus dat is de beste test). Ik stapte in mijn golf (welliswaar verlaagd) en na een uur was het weer zo ver, zelfs met sportzetels die normaal al goed steun moeten geven.
Voor de rest stond ik eigenlijk te kijken van een aantal opties die er 'standaard' op zitten tegenwoordig, zelfs de spiegel draait naar onder bij het achteruit parkeren. Welliswaar niet genoeg vind ik, maar het principe is er al.
Verder mis ik intussen de comfortpinkers weer in mijn IV, zalig als je autostrade rijdt he.
En nog een dikke pluim voor de standaard olietemperatuurmeter, blijft voor mij een van de tofste dingen die er op zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk BerichtenIdeaal zeg, dezelfde lengte :-)
Dus geen problemen met de stuurkolom of de sleutels die in de weg zitten of knieeen tegen de middenkolom?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenVerder mis ik intussen de comfortpinkers weer in mijn IV, zalig als je autostrade rijdt he.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk BerichtenIdeaal zeg, dezelfde lengte :-)
Dus geen problemen met de stuurkolom of de sleutels die in de weg zitten of knieeen tegen de middenkolom?
-jinxed-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jinxedfire Bekijk Berichtenkeyless access is amazing
-jinxed-
De meerprijs waard?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk BerichtenOok al aan zitten denken....
De meerprijs waard?
en weet van mensen die da wel hebben da da wel leuk is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenDe vriendin laat weten dat ze de melding krijgt met een oranje lichtje de melding reifen prüfen; dat zal wel de bandendruk zijn zeker? Liggen pas andere velgen op, 17'ers (VW avignon);
Binnenkort eens foto's maken als hij gewassen is.
''k Heb er 1400 km mee gereden de voorbije dagen en 'k vind het echt een zalig bakje.
Op zich een 'geniaal' ding, zo'n golf van tegenwoordig. Een 1600'tje waarbij ik me nooit gestoord heb aan een te kort aan vermogen ofzo; ding loopt zo zacht trouwens. Ik denk dat het meeste lawaai op de autosnelweg nu van de banden komt, motor praktisch niets.
Ik weet niet hoe hij zich verhoudt t.o.v. 1.9tdi 100; qua 'duw in de rug' lijkt de 1.9 net iets pittiger, maar de 105pk in de VI zijn beter gespreid en dat kan wel eens dat gevoel bepalen.
Ben ook zeer blij dat ze op het laatste moment de lendesteun heeft kunnen aanvinken! Na die 1400km had ik 0,0 last van m'n rug (heb een zwakke rug, dus dat is de beste test). Ik stapte in mijn golf (welliswaar verlaagd) en na een uur was het weer zo ver, zelfs met sportzetels die normaal al goed steun moeten geven.
Voor de rest stond ik eigenlijk te kijken van een aantal opties die er 'standaard' op zitten tegenwoordig, zelfs de spiegel draait naar onder bij het achteruit parkeren. Welliswaar niet genoeg vind ik, maar het principe is er al.
Verder mis ik intussen de comfortpinkers weer in mijn IV, zalig als je autostrade rijdt he.
En nog een dikke pluim voor de standaard olietemperatuurmeter, blijft voor mij een van de tofste dingen die er op zitten.
Dat lichtje is inderdaad te wijten aan de 17". Vriendin had hetzelfde na een paar dagen met de 18" Vancouvers. Gewoon een paar seconden duwen op het bandenspanningsknopje in het handschoenkastje tot het weg is en opgelost.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk BerichtenAls jullie op een golf variant 1 van de volgende opties zouden "moeten" kiezen, dewelke dan (en waarom ):
- panorama dak
- keyless access
- verduisterde ruiten
Budget moet op :-)
keyless access heeft gewoon een coolness-factor (de racy start knop), maar heeft bij het rijden geen enkele toegevoegde waarde
verduisterde ruiten zijn vervelend in de winter, je kan beter een volledige set aanpassende zonneschermen kopen (Sonniboy kost 169 euro als je rechtstreeks van de fabrikant koopt via internet), die kan je 's winters gewoon in de koffer steken.
Ik zou waarschijnlijk kiezen voor het panorama dak, maar toch graag eerst een proefrit. Anders de keyless acess.
Als je het winterpakket (ongeveer zelfde prijs) nog niet hebt aangestipt op de optielijst kan ik deze anders wel aanbevelen, zeker op de 1.6 BM: de motor warmt traag op als 't vriest, dat je de zetelverwarming wel kan gebruiken; de verwarmde ruitensproeiers (is geen Webasto Hot-Shot, gewoon een toevriesbeveiliging op de sproeimondjes) en koplampsproeiers zijn een leuke bijkomstigheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenThanks voor de tip!
Had daarstraks even gekeken en alle banden op gelijke druk gezet, maar het was er inderdaad nog.
Hoe zou zoiets dan werken, hoe ruikt dat systeem dat de grootte van uw velg veranderd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichtenpanorama dak is denk ik de leukste: veel licht en gevoel van ruimte; akoestiek is misschien wel minder goed (galm en meer geluid van buiten)
keyless access heeft gewoon een coolness-factor (de racy start knop), maar heeft bij het rijden geen enkele toegevoegde waarde
verduisterde ruiten zijn vervelend in de winter, je kan beter een volledige set aanpassende zonneschermen kopen (Sonniboy kost 169 euro als je rechtstreeks van de fabrikant koopt via internet), die kan je 's winters gewoon in de koffer steken.
Ik zou waarschijnlijk kiezen voor het panorama dak, maar toch graag eerst een proefrit. Anders de keyless acess.
Als je het winterpakket (ongeveer zelfde prijs) nog niet hebt aangestipt op de optielijst kan ik deze anders wel aanbevelen, zeker op de 1.6 BM: de motor warmt traag op als 't vriest, dat je de zetelverwarming wel kan gebruiken; de verwarmde ruitensproeiers (is geen Webasto Hot-Shot, gewoon een toevriesbeveiliging op de sproeimondjes) en koplampsproeiers zijn een leuke bijkomstigheid.
- Golf variant 1.6 highline
- Pack City
- Pack Business GPS
- Wintermodule
- Carkit (mobridge)
- Scheidingsnet
- USB lezer
- gechromeerde dakraling
maar naar schatting ga ik nog een € 400 over hebben voor 1 of andere optie. Eerlijk gezegd is er geen enkele van die 3 opties die me echt aantrekken (mss het panoramisch dak, maar dan nog...). Zijn er opties die niet op de car configurator online staan die je wel kunt bestellen via Dieteren?
Een ander alternatief zou een passat sedan zijn (variant valt buiten budget), maar dan heb ik wel geen break & ga ik licht boven budget.
Comment
Comment