Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BanaanPS Bekijk Berichten
    Prachtige golf.

Zou ik mogen weten hoeveel je dat gekost heeft? :p
    De configuratie staat hier, ga even aan de slag met de configurator op de site van VW? Dan ken je de officiële prijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jinxedfire Bekijk Berichten
      Ik heb alleen maar met een 2.0 TDI met 110 pk gereden en ik vind de 1.4 TSI veel soepeler in heel het toerentalgebied. En de klank die eruit komt is ook een stuk beter

-jinxed-
      Ja dat zal wel, maar 30pk verschil (110 vs. 136/140) is niet niks natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
        Ja dat zal wel, maar 30pk verschil (110 vs. 136/140) is niet niks natuurlijk.
        Heb de 2.0 CR TDI al kunnen rijden in 110 en 170pk en moet zeggen dat de 110 eigenlijk veel soepeler is - de GTD is extreem explosief. Niks tegen explosief maar als je soepel zoekt, ben je ermee verkeerd.

Comment

• De vriendin heeft ongeveer 5000km op haar BM staan en ze kreeg vorige week de melding Kuhlmittel prüfen.
          Een paar dagen later heb ik eens gekeken.

Er zat nog maar 1/4 van het totaal in ofzo.
          Dan vraag ik me zeeeer af waar al de rest naartoe is, er zijn in ieder geval geen lekkende leidingen gevonden ofzo. De garage heeft het bijgevuld en we moeten het opvolgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
            De vriendin heeft ongeveer 5000km op haar BM staan en ze kreeg vorige week de melding Kuhlmittel prüfen.
            Een paar dagen later heb ik eens gekeken.

Er zat nog maar 1/4 van het totaal in ofzo.
            Dan vraag ik me zeeeer af waar al de rest naartoe is, er zijn in ieder geval geen lekkende leidingen gevonden ofzo. De garage heeft het bijgevuld en we moeten het opvolgen.
            Heb je de dop ervan af gedraaid, of gewoon zo naar het niveau gekeken? Dat reservoir staat namelijk onder druk, als je die dop eraf draait dan zie je het niveau zo weer stijgen. Als er echt een tekort is dan kan het niet anders dan een lek zijn. Het is koelcircuit is immers gesloten.

Comment

• Heb hem eraf gedraaid ja en een paar minuten open laten staan.
              Dat was inderdaad ook mijn idee, dat dat cirquit normaal gesloten is en er dus niks kan weg gaan. Rare boel allemaal. :s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                Heb hem eraf gedraaid ja en een paar minuten open laten staan.
                Dat was inderdaad ook mijn idee, dat dat cirquit normaal gesloten is en er dus niks kan weg gaan. Rare boel allemaal. :s
                Dan is er een lek, kan niet anders. Zal wellicht opnieuw zakken en dan is het aan de garage om dat probleem op te lossen. Staat ook in de handleiding van veel VAG auto's: "bij een tekort aan koelvloeistof is het nooit een oplossing de koelvloeistof bij te vullen. ", of iets dergelijks.

Comment

• I'll keep you posted!

Comment

• Heb iets gelijkaardig meegemaakt... alleen heb ik geen dagen gewacht om het water bij te vullen, is nogal tricky Geertt.

Anyways, ik was ook plots het koelwater kwijt. (N.b. 2 dagen nadat de auto bij de dealer was binnen geweest.) Heb het zelf bijgevuld (heb altijd water staan voor zo'n gebeurtenissen) en ben naar de dealer gereden ter controle. Ze hebben geen lekken gevonden, en nu anderhalf jaar later, nog geen druppel verloren sindsdien. Raar maar waar. Edit: Op de 3.0TDI!

Comment

• Golf-bashing in de Autogids ? Veiligheid - 4 -- Techniek - 7 -- Rijgedrag - 6,5 -- Binnenruimte - 7 -- Budget - 5,5. Dat maakt in totaal 30 op 50, wat een héél slechte score is. Feit is dat ik liever niet in een C4, een Megane of een 308 gezien word en een Astra een herkauwde Leon met een overjaarse motor. Enkel de Focus - die de test terecht wint - kan me enigzins bekoren.

Comment

• Die 4 voor veiligheid zal zijn omdat ESP niet standaard is.

Comment

Die 4 voor veiligheid zal zijn omdat ESP niet standaard is.

Dat ESP heb ik nog niet gemist ... Bij een gewone rijstijl is dat dan ook niet echt vandoen, vind ik ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                            Dat ESP heb ik nog niet gemist ... Bij een gewone rijstijl is dat dan ook niet echt vandoen, vind ik ...
                            Normaal heb je dat ook niet nodig, maar het is meneer Devos zijn stokpaardje dusja. Van mij mag hij gerust van z'n paard vallen

Comment

Normaal heb je dat ook niet nodig, maar het is meneer Devos zijn stokpaardje dusja. Van mij mag hij gerust van z'n paard vallen
                              Autogids krijgt zelden iets positiefs over de lippen over VW en Audi, en ook altijd eindigen met dat gezeur over de prijs. Over Audi: de beste afwerking, beter dan alle concurrenten, maar duurder. Als je een luxe wagen niet kan betalen, neem dan een ander merk of koop hem tweedehands. Nu ook over de Jetta: "Duur voor een model uit Mexico". Hallo? Een volledig gerobotiseerde fabriek mag van mijn part in Ghana of Siberië staan.

Nu dit gezaag over ESP. Op Bluemotion modellen is ESP wel inbregrepen (wat best begrijpbaar is met de bandenkeuze van D'ieteren: lage rolweerstand Conti 2e is niet beste maatjes met sneeuw en nog minder met modder en ijs. Met mijn Michelins merkte ik pas dat het vroor als ik op bestemming uitstapte, nu met die Conti weet ik aan de eerste bocht al dat het buiten frisjes is), maar ik kan toch niet zeggen dat ik het ESP al heb weten ingrijpen. Hetzelfde geldt trouwens ook voor ABS, EBD, BAS, ... (ASR kom ik al wat vaker tegen en die kan wèl uit als het moet).

Wat mij ook altijd stoort in die autovodjes: enerzijds beginnen zagen dat er geen ESP op een wagen staat wat toch o zo onveilig is (maar dan wel klagen dat de wagen een saai "veilig en voorspelbaar weggedrag" heeft), en anderzijds het overstuur van achterwielaandrijvers gaan bejubelen. Wat moeten we dan: lekker veilig dwars door een bocht sleuren elke dag dat er een halve drup regen valt? Alle oldtimers naar de schroothoop?

Comment

• Groen bolleke voor C-sharp !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
                                  (...)Nu ook over de Jetta: "Duur voor een model uit Mexico". Hallo? Een volledig gerobotiseerde fabriek mag van mijn part in Ghana of Siberië staan.
                                  (...)
                                  Als er iets is wat te duur is voor hetgeen je krijgt is het de Autogids wel. Men zou je moeten betalen om die dingen te lezen.
                                  Lees bijvoorbeeld Test Aankoop, die schrijven al pakweg 20 jaar dat een VW Golf de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Wie moeten we nu eigenlijk geloven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                    Als er iets is wat te duur is voor hetgeen je krijgt is het de Autogids wel. Men zou je moeten betalen om die dingen te lezen.
                                    Lees bijvoorbeeld Test Aankoop, die schrijven al pakweg 20 jaar dat een VW Golf de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Wie moeten we nu eigenlijk geloven?
                                    Uw eigen oordeel Uiteindelijk mogen ze toch schrijven wat ze willen van mij, een wagen beoordeel je zelf. Uiteraard zijn er meetbare verschillen zoals het ontbreken van ESP, maar ik ga niet af op hoe iemand weggedrag omschrijft, want dat is voor iedereen anders. En als jij ESP niet belangrijk vindt dan weegt dat voor jou dus minder door.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten

de ene test spreekt de andere tegen, want in
                                      AutoGids nr. 780(16/9/09) staat dan niets dan goed van de golf BM.
                                      en héél belangrijk: er word nooit gesproken van de hoge bedrijfszekerheid van de golf, tegenover de vele problemen met citroen e.a.

Comment

• Mijn Golf heeft trouwens een knie-airbag (standaard) ... Daar reppen ze met geen woord over.

In Autoweek doen ze trouwens net het tegenovergestelde : daar winnen de auto's van de VAG-groep steevast elke test.

Comment

• Ook ik heb de vergelijkdende test gelezen in de autogids.

Wat prijs betreft maken ze een grote fout : nl. de trendline wordt in praktijk niet verkocht!

Je vindt alleen de Bluemotion versies terug in de verkoop, waar ESP wel standaard opzit en geniet bovendien van een overheidskorting van 15%.

Bovendien kan je dit model met het business pakket bestellen, amper 650€, met metaallak, geintegreerde GPS, electronische klim, edm.

Mochte zij hiervan uitgegaan zijn :

* hogere score qua veiligheid
                                          *hoger score qua budget
                                          *had zeker het laagste verbruik laten optekenen.

Ik beweer niet dat hij er dan als winnaar had uitgekomen, maar zeker niet als laatste....

Vanwege een tevreden GOLF V Tdi105 rijder. (bouwjaar 2007 met 140.000 echt probleemloze kilometers achter de rug en nog steeds in topconditie)

Comment

Working...
                                          X