Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rij ondertussen 5 weken met een Golf Variant Bluemotion, als inloopwagen naar mijn volgende leasewagen.

Wagen rijdt redelijk vlot, verbruikt zeer weinig (de laatse twee tankbeurten 1100 en 1150 km; respectievelijk 4,4 l/100 km en 4,3 l/100 km). Jammer toch dat het dashboard zo intriest is.
    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      Rij ondertussen 5 weken met een Golf Variant Bluemotion, als inloopwagen naar mijn volgende leasewagen.

Wagen rijdt redelijk vlot, verbruikt zeer weinig (de laatse twee tankbeurten 1100 en 1150 km; respectievelijk 4,4 l/100 km en 4,3 l/100 km). Jammer toch dat het dashboard zo intriest is.
      't is een "acquired taste", die Duitse soberheid. 't is allemaal wat minder duurzaam dan de Golf V en Golf IV, maar de ergonomie is anders wel perfect - ik heb dit nog altijd ongelofelijk veel liever dan die warboel aan knoppen à la Opel, Kia, ... De soberheid valt anders nog mee als je met twee kleuren werkt in de bekleding (koffiebruin/zwart of beige/zwart). M'n Golf V was lichtgrijs/zwart en was iets frivoler maar ook veel snel vuil (kids & hond rijden regelmatig mee).
      Het verbruik kan inderdaad goed meevallen als je geen nerveuze rijstijl hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
        't is een "acquired taste", die Duitse soberheid. 't is allemaal wat minder duurzaam dan de Golf V en Golf IV, maar de ergonomie is anders wel perfect - ik heb dit nog altijd ongelofelijk veel liever dan die warboel aan knoppen à la Opel, Kia, ... De soberheid valt anders nog mee als je met twee kleuren werkt in de bekleding (koffiebruin/zwart of beige/zwart). M'n Golf V was lichtgrijs/zwart en was iets frivoler maar ook veel snel vuil (kids & hond rijden regelmatig mee).
        Het verbruik kan inderdaad goed meevallen als je geen nerveuze rijstijl hebt.
        Ergonomisch is absoluut niet perfect. Ik vind vooral dat de middenconsole er goedkoop uit ziet.
        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Heb iets gelijkaardig meegemaakt... alleen heb ik geen dagen gewacht om het water bij te vullen, is nogal tricky Geertt.

Anyways, ik was ook plots het koelwater kwijt. (N.b. 2 dagen nadat de auto bij de dealer was binnen geweest.) Heb het zelf bijgevuld (heb altijd water staan voor zo'n gebeurtenissen) en ben naar de dealer gereden ter controle. Ze hebben geen lekken gevonden, en nu anderhalf jaar later, nog geen druppel verloren sindsdien. Raar maar waar. Edit: Op de 3.0TDI!
          Ben benieuwd, zal binnenkort nog eens checken.

Ja, ik heb er toen niet echt druk achter gezet omdat ik no way dacht dat ineens dat vat bijna leeg kon zijn ofzo.

Comment

• Nog wat mooie Golfjes:

Bron: www.autoweek.nl
            freude am fahren

Comment

• Bron: www.autoweek.nl
              freude am fahren

Comment

• Bron: www.autoweek.nl
                freude am fahren

Comment

• Spijtig dat je op een R-line geen trekhaak kunt nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                    Spijtig dat je op een R-line geen trekhaak kunt nemen
                    zou ik nog niet eens willen :p

als ik iet moet vervoeren leen ik wel een camionet vant werk da is veel heniger dan een aanhangwagen :p

-jinxed-

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                      Nog wat mooie Golfjes:
                      dan had ge beter een paar bladzijdes trug gekeken daar staat ne mooiere golf :p
                      aluwel de velgjes op die witte ook wel nie mis zijn :p

-jinxed-

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jinxedfire Bekijk Berichten
                        zou ik nog niet eens willen :p

als ik iet moet vervoeren leen ik wel een camionet vant werk da is veel heniger dan een aanhangwagen :p

-jinxed-
                        Voor een fietsendrager vind ik het toch wel gemakkelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jinxedfire Bekijk Berichten
                          Ik heb hem dan eindelijk! Hierbij wat foto's .

Golf 6 Highline 1.4 TSI 122 pk DSG@7

Keyless acccess
                          Zij-airbag achteraan
                          Bandenspanningscontrole
                          Light assist
                          ESP
                          Verduisterde ruiten 95%
                          Business pack
                          climatronic
                          GPS RNS 310
                          Pack city
                          R-line exterieur
                          R-line plus + stoffen R-line bekleding.

Wat een wagen! Prachtige motor en versnellingsbak, zou hem nu al niet meer kunnen missen en heb er nog maar 300km opzitten!

-jinxed-
                          Die led nr.plaatverlichting is dat standaard op de nieuwe fl golf VI of is het aftermarket?
                          Knappe wagen btw!!

Comment

• Nog een foto gevonden van m'n vriendin de hare met de 17" avignons:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                              Nog een foto gevonden van m'n vriendin de hare met de 17" avignons:

Waar heb je die velgen gekocht?

Comment

• Via een forummer hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SILV3R 330 Bekijk Berichten
                                  Die led nr.plaatverlichting is dat standaard op de nieuwe fl golf VI of is het aftermarket?
                                  Knappe wagen btw!!
                                  nr.plaatverlichting zat er standaard op
                                  en thanks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                    Via een forummer hier.
                                    Tweedehands of verkoopt ie meer eens van die velgen? PM mag.

Comment

• Tweedehands...
                                      Ze gaan het bakje wel goed af eigenlijk, ideaal compromis. En je zal het zo goed als niet zien rondrijden.

Comment

• Ik mocht net een dagje met een nieuwe Citroën C4 Exclusive rondbollen (1.6 HDI halfautomaat) en was absoluut NIET onder de indruk.

Okee, er zitten wel veel foefjes in, maar ik zou voor geen geld willen ruilen. Vanbinnen ziet het er mooi uit, maar nu al hoor ik rammels (2.600 km op de teller). Ook de buitenkant ziet er nogal plastiekerig uit.

De motor is okee, al wordt hij serieus de das omgedaan door die versnellingsbak. Zo traag ... Ook de wegligging is niet je dat (overhellen).

Bottom line : leve mijn Golfke :-)

Comment

• Zeg ik weet niet waar ik het op dit forum kan posten. Maar weet iemand hoe je de zijspiegels eraf kan halen op de golf 6. Ik zou dat onderste plastieken gedeelte eraf willen halen, waar ook de pinker aan zit.
                                          Iemand had mijn spiegel eraf gereden en dit is wat gebarsten

Comment

Working...
                                          X