Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door santafab Bekijk Berichten
    Welke module heb je laten steken ?
    Bij de dealer willen ze zo'n Parrot installeren, maar dit werkt niet met de RNS 310.
    Ik heb vernomen dat de Fiscon Basis Plus nu ook werkt icm RNS 310 met softwareversie vanaf 351. Heeft er dit iemand al laten installeren en werkt deze op de RNS 310 ?

    http://fiscon-mobile.com/products/rns_310.php?brand=vw
    Het zou er ene zijn die fabriek af ook gestoken word wanneer je die optie kiest.
    De dealer had gezegd dat je met de rns 310 kon telefoneren via het scherm / stuur maar toen de wagen geleverd werd ging dit niet en na wat zoekwerk bleek dit een extra optie te zijn die je achteraf ook kan plaatsen.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Msb12i Bekijk Berichten
      Verdomme seg,


      Nu staat mijne nieuwe Golf 6 bij de garage met de opties "Verdonkerde achterlichten met led techniek" en nu steken de rode led achterlichten erop Nog iemand die dit heeft voor gehad?

      Verdonkerde achterlichten:



      Mijn Achterlichten:

      Hoe komt het dat ik die foto's ni zie?

      Heb me ook een Golf 6 besteld, met verdonkerde led achterlichten. Hopelijk heb ik meer geluk dan jij!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Is een bluemotion een toffe wagen voor mee rond te rijden? sportief in de bochten e.d.? is die 1.6 goed voor dagelijks gebruik qua acceleratie enz? is de commonrail diesel beter dan de pompverstuiver model? Ik ben aan het twijfelen tussen een golf of de leon

        En wat is het verschil tussen een RCD 510 en RNS 510 en de 310 model?
        Ik vind de G6 echt dik in orde. Rijdt strak, voelt degelijk aan, beregoed afwerkt. Eigenlijk is dat echt een goeie auto!
        Motor is ook voldoende om wat plezier mee te maken. Ik heb de tdi 100 in m'n G4; die voelt iets bruter aan als de kracht vrij komt, al is dat in mindere mate ook nog bij de G6 aanwezig. Ik rij eigenlijk met allebei de wagens ontzettend graag, desondanks het 'maar middenklas dieseltjes van 13 in een dozijn' zijn.

        Ik zou veel sneller voor de Golf gaan (denk ook aan herverkoop?), maar zo'n leon is vaak voor hetzelfde budget veel beter uitgerust, en dat is ook wat waard natuurlijk.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
          Ik vind de G6 echt dik in orde. Rijdt strak, voelt degelijk aan, beregoed afwerkt. Eigenlijk is dat echt een goeie auto!
          Motor is ook voldoende om wat plezier mee te maken. Ik heb de tdi 100 in m'n G4; die voelt iets bruter aan als de kracht vrij komt, al is dat in mindere mate ook nog bij de G6 aanwezig. Ik rij eigenlijk met allebei de wagens ontzettend graag, desondanks het 'maar middenklas dieseltjes van 13 in een dozijn' zijn.

          Ik zou veel sneller voor de Golf gaan (denk ook aan herverkoop?), maar zo'n leon is vaak voor hetzelfde budget veel beter uitgerust, en dat is ook wat waard natuurlijk.
          Als je de auto wil verkopen na 4 tot 6 jaar, neem je beter een Golf - dan is de inruilwaarde veel beter; de Seat heeft ook duidelijk mindere bouwkwaliteit (breedte van de naden, akoestische isolatie, gebruikte materialen en stoffen, ...).

          De RNS310 gebruikt CD's maar je kan ze op een geheugenkaartje overzetten waardoor je kan navigeren terwijl je naar een CD met mp3's luistert. West-Europa past op een kaartje van 8GB met nog genoeg ruimte voor mp3's over.

          Ik vindt de Golf VI zeker in orde, mechanisch beter dan Golf V (bij de nieuwe 1.6 tdi is de distributieriem te vervangen op 210.000 km, dat was bij de 1.9 TDI nog na 120.000) maar op een aantal kleinere details dan echt wel krenterig bespaard ten opzichte van de Golf V Sportline (rooster indirecte verluchting op dashbord weggelaten; "tapijtjes" in de verschillende opbergruimtes in de deuren en lades onder stoelen weggelaten; geen verluchtingsmond in bergvak onder de armsteun; geen anti-diefstalbouten; sigarenaansteker en blikopener zijn precies gemaakt uit plastic; ...).
          Als ik enkel naar de interieurkwaliteit kijk, was de Golf IV oerdegelijk afgewerkt, de Golf V net wat minder en de Golf VI nog net wat minder. Bij de Golf III, IIV en V sprak men nog van "volledig verzinkt koetswerk", bij de Golf VI niet meer.
          De machinische kwaliteit (rolgeluid, veercomfort, bijtkracht van de remmen, kwaliteit van ABS, ...) gaat er anders wel bij elk model stap stevig op vooruit.
          Last edited by ; 14/06/2011, 13:12.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Lattreetje Bekijk Berichten
            Hoe komt het dat ik die foto's ni zie?

            Heb me ook een Golf 6 besteld, met verdonkerde led achterlichten. Hopelijk heb ik meer geluk dan jij!
            Eigenlijk ebde et recht toch om te zeggen dat ze die donkere moeten steken, je hebt er tenslotte voor betaald. Dit staat zo in je contract: 'VERDONKERDE LED achterlichten', niet de gewone.
            Als dit in mijn geval hetzelfde is, ga ik de verkoper daar zeker over aanspreken.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
              Als je de auto wil verkopen na 4 tot 6 jaar, neem je beter een Golf - dan is de inruilwaarde veel beter; de Seat heeft ook duidelijk mindere bouwkwaliteit (breedte van de naden, akoestische isolatie, gebruikte materialen en stoffen, ...).

              De RNS310 gebruikt CD's maar je kan ze op een geheugenkaartje overzetten waardoor je kan navigeren terwijl je naar een CD met mp3's luistert. West-Europa past op een kaartje van 8GB met nog genoeg ruimte voor mp3's over.

              Ik vindt de Golf VI zeker in orde, mechanisch beter dan Golf V (bij de nieuwe 1.6 tdi is de distributieriem te vervangen op 210.000 km, dat was bij de 1.9 TDI nog na 120.000) maar op een aantal kleinere details dan echt wel krenterig bespaard ten opzichte van de Golf V Sportline (rooster indirecte verluchting op dashbord weggelaten; "tapijtjes" in de verschillende opbergruimtes in de deuren en lades onder stoelen weggelaten; geen verluchtingsmond in bergvak onder de armsteun; geen anti-diefstalbouten; sigarenaansteker en blikopener zijn precies gemaakt uit plastic; ...).
              Als ik enkel naar de interieurkwaliteit kijk, was de Golf IV oerdegelijk afgewerkt, de Golf V net wat minder en de Golf VI nog net wat minder. Bij de Golf III, IIV en V sprak men nog van "volledig verzinkt koetswerk", bij de Golf VI niet meer.
              De machinische kwaliteit (rolgeluid, veercomfort, bijtkracht van de remmen, kwaliteit van ABS, ...) gaat er anders wel bij elk model stap stevig op vooruit.
              begrijp je niet goed hoor: ik vind de interieurkwaliteit toch stukken beter geworden bij de golf 6 in m'n bluemotion vind ik wel tapijt in de opbergvakken, antidiefstalbouten,verluchting in de armsteun,metalen blikopener, en erg kwaliteitsvol dashboard enz... zonder te spreken van de andere kwaliteiten zoals verbruik bij mij: gem. 4.4/100km
              Last edited by ; 14/06/2011, 19:52. Reden: nulletje te weinig

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner15 Bekijk Berichten
                begrijp je niet goed hoor: ik vind de interieurkwaliteit toch stukken beter geworden bij de golf 6 in m'n bluemotion vind ik wel tapijt in de opbergvakken, antidiefstalbouten,verluchting in de armsteun,metalen blikopener, en erg kwaliteitsvol dashboard enz... zonder te spreken van de andere kwaliteiten zoals verbruik bij mij: gem. 4.4/100km
                Ik vond z'n uitleg ook raar

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Fons De Turbospons Bekijk Berichten
                  Ik vond z'n uitleg ook raar
                  In mijn Variant Highline Bluemotion is op een aantal kleine prutsen duidelijk bespaard als ik vergelijk met m'n vorige Golf V Sportline. Wat de airco in de Golf V betreft, die was gewoon beter met het grote rooster midden in het dashbord. In de Golf V had je in het opbergvak onder de armsteun ook een verluchtingsmondje zoals in het hadschoenkastje, nu heb ik dat niet.

                  Comment


                  • Los daarvan is de kas van de Golf 5 wel het minst Golfish van alle Golfs.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
                      In mijn Variant Highline Bluemotion is op een aantal kleine prutsen duidelijk bespaard als ik vergelijk met m'n vorige Golf V Sportline. Wat de airco in de Golf V betreft, die was gewoon beter met het grote rooster midden in het dashbord. In de Golf V had je in het opbergvak onder de armsteun ook een verluchtingsmondje zoals in het hadschoenkastje, nu heb ik dat niet.
                      Ook de stoelen zijn in mijn ogen minder goed afgewerkt, alles is net iets minder afgewerkt naar mijn gevoel. Maar dat is in het hele VW gamma zo hoor ...
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fons De Turbospons Bekijk Berichten
                        RCD510: radio met groot scherm en hdd
                        RNS510: radio met groot scherm, navi europa, hdd
                        RNS310: radio met klein scherm en navi benelux d.m.v. cd of sd-kaart
                        RNS315: opvolger van rns310 radio met klein scherm en navi europa d.m.v. dvd of sd-kaart (niet zeker of het dvd is).
                        Enkele kleine correcties:
                        de RCD 510 heeft geen hdd maar wel een geïntegreerde 6 cd-lader,
                        de RNS 315 heeft z'n navigatiegegevens op een intern flash-geheugen van 6GB staan (dvd is hier niet van toepassing aangezien het toestel ook geen dvd-lezer heeft)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
                          In mijn Variant Highline Bluemotion is op een aantal kleine prutsen duidelijk bespaard als ik vergelijk met m'n vorige Golf V Sportline. Wat de airco in de Golf V betreft, die was gewoon beter met het grote rooster midden in het dashbord. In de Golf V had je in het opbergvak onder de armsteun ook een verluchtingsmondje zoals in het hadschoenkastje, nu heb ik dat niet.
                          Bij onze BM is onder de armsteun wel degelijk een opbergvak en in het handschoenkastje is ook airco aanwezig om drank te koelen.
                          Van wanneer is uw BM dan? De onze van 06/2010.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
                            Bij onze BM is onder de armsteun wel degelijk een opbergvak en in het handschoenkastje is ook airco aanwezig om drank te koelen.
                            Van wanneer is uw BM dan? De onze van 06/2010.
                            Voor alle duidelijkheid: 't is een golf variant highline bluemotion DSG (geproduceerd in Mexico, zoals alle Golf Variants en Jetta's), afgeleverd mei 2010.


                            Er zijn duidelijk kwaliteitsverschillen tussen mijn Golf V Sportline en de Golf VI Highline Bluemotion (Variant?):
                            • In de golf V had ik dikke rubberen kuipjes in de bergvakken in de portieren, nu gewoon een velletje linoleum
                            • de blikopener en de sigarenaansteker wegen niet eens de helft van die uit de Golf V
                            • de knoppen van de console met nachtverlichting zijn veel minder degelijk en de console zelf is ook veel minder stevig vastgezet in het plafond
                            • ik heb niet het blaasmondje in het vak onder de armsteun
                            • ik heb geen antidiefstalbouten
                            • het mapje voor de handleiding, de boorpapieren en het onderhoudsboekje is een nepleren flutenveloppe, in de Golf V was een een stevige map
                            • ...
                            Misschien is dit enkel zo bij de BM of BM Variant, geen idee, maar op deze vlakken was mijn Sportline duidelijk beter. De meeste van die dingen kan je gewoon nabestellen en kosten zo goed als niets, net daardoor vind ik het gewoon een ongelofelijk krenterige besparing. Die 0,5 kg die daarmee is uitgespaard werd weegt niet op tegen het kwaliteitsverschil.
                            Het enige echt ergerlijke vind ik de airco - de Climatronic in de Golf V had een groot verluchtingsrooster voor indirecte verluchting midden op het dashbord en dat was gewoon veel aangenamer (geen koude lucht in je gezicht, zelf met airco op "low"). Nu ben ik er even naar op zoek geweest, en zelfs in de nieuwe Jetta en Passat zit er geen indirecte verluchting meer.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
                              Voor alle duidelijkheid: 't is een golf variant highline bluemotion DSG (geproduceerd in Mexico, zoals alle Golf Variants en Jetta's), afgeleverd mei 2010.


                              Er zijn duidelijk kwaliteitsverschillen tussen mijn Golf V Sportline en de Golf VI Highline Bluemotion (Variant?):
                              • In de golf V had ik dikke rubberen kuipjes in de bergvakken in de portieren, nu gewoon een velletje linoleum
                              • de blikopener en de sigarenaansteker wegen niet eens de helft van die uit de Golf V
                              • de knoppen van de console met nachtverlichting zijn veel minder degelijk en de console zelf is ook veel minder stevig vastgezet in het plafond
                              • ik heb niet het blaasmondje in het vak onder de armsteun
                              • ik heb geen antidiefstalbouten
                              • het mapje voor de handleiding, de boorpapieren en het onderhoudsboekje is een nepleren flutenveloppe, in de Golf V was een een stevige map
                              • ...
                              Misschien is dit enkel zo bij de BM of BM Variant, geen idee, maar op deze vlakken was mijn Sportline duidelijk beter. De meeste van die dingen kan je gewoon nabestellen en kosten zo goed als niets, net daardoor vind ik het gewoon een ongelofelijk krenterige besparing. Die 0,5 kg die daarmee is uitgespaard werd weegt niet op tegen het kwaliteitsverschil.
                              Het enige echt ergerlijke vind ik de airco - de Climatronic in de Golf V had een groot verluchtingsrooster voor indirecte verluchting midden op het dashbord en dat was gewoon veel aangenamer (geen koude lucht in je gezicht, zelf met airco op "low"). Nu ben ik er even naar op zoek geweest, en zelfs in de nieuwe Jetta en Passat zit er geen indirecte verluchting meer.
                              En zeggen dat een Golf VI variant dan eigenlijk nog een bijgewerkte Golf V variant is. Mijn Golf VI heeft in elke geval wel een opbergvak onder de armsteun met luchtrooster voor passagiers achteraan, een rooster op het dashboard, koeling in het handschoenkastje, deftige map voor boordocumenten,... Al een paar mensen gehad die met een Golf V rijden/reden, in mijn Golf VI stapten en zeiden dat de Golf VI een hele vooruitgang is.

                              Comment


                              • een familielid heeft een golfV en zou direct omwisselen met onze golfVI BM. op alle vlak duidelijk beter en mooier, idem zoals fons hier meld....in deze topic spreken we niet van een variant, het is mogelijk natuurlijk dat dit model wat tekortkomingen heeft..

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Fons De Turbospons Bekijk Berichten
                                  En zeggen dat een Golf VI variant dan eigenlijk nog een bijgewerkte Golf V variant is. Mijn Golf VI heeft in elke geval wel een opbergvak onder de armsteun met luchtrooster voor passagiers achteraan, een rooster op het dashboard, koeling in het handschoenkastje, deftige map voor boordocumenten,... Al een paar mensen gehad die met een Golf V rijden/reden, in mijn Golf VI stapten en zeiden dat de Golf VI een hele vooruitgang is.




                                  Als jij dit hebt in een Golf VI, gefeliciteerd, da's dan echt uniek.

                                  Voorts heb ik het niet over de verluchtingsroosters achteraan op de armsteun, ik heb het ook niet over het blaasmondje in het handschoenkastje, ik heb het over een blaasmondje in het vak onder de armsteun, wat ik wel had in m'n Golf V Sportline maar niet in m'n Golf VI Highline BM.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten




                                    Als jij dit hebt in een Golf VI, gefeliciteerd, da's dan echt uniek.

                                    Voorts heb ik het niet over de verluchtingsroosters achteraan op de armsteun, ik heb het ook niet over het blaasmondje in het handschoenkastje, ik heb het over een blaasmondje in het vak onder de armsteun, wat ik wel had in m'n Golf V Sportline maar niet in m'n Golf VI Highline BM.

                                    Voor sommigen misschien een domme vraag, maar wat is het nut dat er daar een blaasmondje inzit?
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fons De Turbospons Bekijk Berichten
                                      Voor mij volstaat dat voor het dagelijkse verkeer. Het is natuurlijk geen GTI, maar 105pk is best comfortabel. Ook de wegligging/ophanging is voldoende direct voor het dagelijkse verkeer.

                                      RCD510: radio met groot scherm en hdd
                                      RNS510: radio met groot scherm, navi europa, hdd
                                      RNS310: radio met klein scherm en navi benelux d.m.v. cd of sd-kaart
                                      RNS315: opvolger van rns310 radio met klein scherm en navi europa d.m.v. dvd of sd-kaart (niet zeker of het dvd is).

                                      de RCD510 is zonder HDD maar wel met cd lader(6cd)
                                      en er zit op de RNS315 standaard bluetooth

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door citroeneh Bekijk Berichten
                                        de RCD510 is zonder HDD maar wel met cd lader(6cd)
                                        en er zit op de RNS315 standaard bluetooth
                                        Iemand dat ik ken heeft sinds twee weken een nieuwe caddy met de rns315, maar zonder bluetooth...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                          Voor sommigen misschien een domme vraag, maar wat is het nut dat er daar een blaasmondje inzit?
                                          Zo kan je bvb een blikje of iets van drinken/eten koud houden in de zomer met de airco op

                                          Comment

                                          Working...
                                          X