Oorspronkelijk geplaatst door GT-R
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VI
Collapse
X
-
wat is het hier opeens stil
anyways klein probleempje met mijn golf
bij sportief optrekken met de wagen duurt het echt een eeuwigheid om te schakelen voor de dsg versnellingsbak ben al 2 keer er voor naar de garage gegaan en hopelijk kunnen ze me er iets meer over zeggen als ze uit verlof komen. want dit verwacht je echt niet voor een dsg
als ik rustig optrek en +- schakel bij 5000 toeren rijdt hij eigenlijk het beste voor het moment
als ik gewoon rustig rij geen enkel probleem met de dsg dan voelt ge hem echt nie schakelen
iemand nog dit probleem tegengekomen?
Comment
-
En we wachten...
Hey gaste, heb 2 weken geleden mijn eigen Golfje mk6 besteld. Na lang piekeren qua opties ben ik er eindelijk uitgeraakt.
Hier een beetje info:
Golf 6 Bluemotion 99g
United Grey
Gespoten verduisterde ruiten 65%
Centrale armsteun
Lederen stuur/handrem/schakelpook
Mistkoplampen
Cruise control
Controlelampje voor bandenspanning
Pack cool & sound met de RCD510 (climatronic)
APS in combo met de RCD510
Is volgens mij een redelijke basisbluemotion maar ik ben er content mee!
Bij de testrit met eenzelfde bluemotion (minus wat opties) was ik al direct verkocht na het uitrijden van de oprit van mijn concessiehouder. Man wat een verschil tussen die BM en een Polo 1.2 benzine.
Nuja, momenteel zitten de standaard stalen velgen erop met "ullen" zoals wij ze in men regio noemen. Nu heb ik onlangs een Golf gezien met de Atlanta velgen eronder en ik moet toegeven dat deze me toch wel zéér aanspraken.
Anyways, na verder onderzoek heb ik al gehoord dat het rijgeluid massas veel toeneemt bij de overgang van R195 naar R205 wat ik in principe geen grote overgang vind. Hoe overleven jullie dit dan met 18"? Wat is jullie kennis/mening hierover omdat ik graag een stille auto heb. Hiernaast ook gelezen dat qua snelheidsindicatie je snelheid met zo'n 10 per uur kan verschillen bij het gebruik van de standaardwielen en bijvoorbeeld die Atlanta's...
Geschatte levertijd zou de tweede helft van Oktober zijn. Hierbij dacht ik direct dat dit eerder begin November zou zijn.. Zoals gezegd we wachten (en man wat gaat de tijd traag as je moet wachten!! )
PS; heeft iemand ergens beeldmateriaal van hoe een Golf6 staat met Unitedgrijs en verdonkerde ruiten? Ik heb deze nog nergens zien rondrijden en vraag me af hoe het resultaat zal zijn... lol
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koene L Bekijk BerichtenHey gaste, heb 2 weken geleden mijn eigen Golfje mk6 besteld. Na lang piekeren qua opties ben ik er eindelijk uitgeraakt.
Hier een beetje info:
Golf 6 Bluemotion 99g
United Grey
Gespoten verduisterde ruiten 65%
Centrale armsteun
Lederen stuur/handrem/schakelpook
Mistkoplampen
Cruise control
Controlelampje voor bandenspanning
Pack cool & sound met de RCD510 (climatronic)
APS in combo met de RCD510
Is volgens mij een redelijke basisbluemotion maar ik ben er content mee!
Bij de testrit met eenzelfde bluemotion (minus wat opties) was ik al direct verkocht na het uitrijden van de oprit van mijn concessiehouder. Man wat een verschil tussen die BM en een Polo 1.2 benzine.
Nuja, momenteel zitten de standaard stalen velgen erop met "ullen" zoals wij ze in men regio noemen. Nu heb ik onlangs een Golf gezien met de Atlanta velgen eronder en ik moet toegeven dat deze me toch wel zéér aanspraken.
Anyways, na verder onderzoek heb ik al gehoord dat het rijgeluid massas veel toeneemt bij de overgang van R195 naar R205 wat ik in principe geen grote overgang vind. Hoe overleven jullie dit dan met 18"? Wat is jullie kennis/mening hierover omdat ik graag een stille auto heb. Hiernaast ook gelezen dat qua snelheidsindicatie je snelheid met zo'n 10 per uur kan verschillen bij het gebruik van de standaardwielen en bijvoorbeeld die Atlanta's...
Geschatte levertijd zou de tweede helft van Oktober zijn. Hierbij dacht ik direct dat dit eerder begin November zou zijn.. Zoals gezegd we wachten (en man wat gaat de tijd traag as je moet wachten!! )
PS; heeft iemand ergens beeldmateriaal van hoe een Golf6 staat met Unitedgrijs en verdonkerde ruiten? Ik heb deze nog nergens zien rondrijden en vraag me af hoe het resultaat zal zijn... lol
De combinatie velg+band wordt meestal zwaarder voor grotere maten tenzij ge (dure) supersport velgen daat nemen; met 18" Denvers is de ophanging duidelijk luider, harder en meer springerig dan met standaard 205/55 R16. Weerstand tegen aquaplaning en wegligging bij sneeuw gaat er ook zwaar op achteruit.
Beste comfort is volgens mijn garageman een 205/55 R16. 195 is te smal en dus te weinig grip in bochten en bij optrekken; 17" is luider maar nog te doen; vanaf 18" wordt het duidelijk minder comfortabel en raadt hij aan de elektronische vering te nemen. 19" gaat met 1500W muziek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenMogen onder zo'n eco-model wel grotere velgen ivm bijvoorbeeld keuring? Niet dat het een probleem is de eerste jaren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk BerichtenGrotere velgen mag altijd, zolang de omtrek maar binnen bepaalde grenzen blijft in vergelijking met de originele banden. 19" kan onder een BM, maar dan kom je in de buurt van 235/30 R19 of zo, dan rijdt ge bijna enkel op een dun pelleke rubber dat ge hard moet oppompen of de rand van de velg is direct naar de vaantjes.
De combinatie velg+band wordt meestal zwaarder voor grotere maten tenzij ge (dure) supersport velgen daat nemen; met 18" Denvers is de ophanging duidelijk luider, harder en meer springerig dan met standaard 205/55 R16. Weerstand tegen aquaplaning en wegligging bij sneeuw gaat er ook zwaar op achteruit.
Beste comfort is volgens mijn garageman een 205/55 R16. 195 is te smal en dus te weinig grip in bochten en bij optrekken; 17" is luider maar nog te doen; vanaf 18" wordt het duidelijk minder comfortabel en raadt hij aan de elektronische vering te nemen. 19" gaat met 1500W muziek.
Mijn origineel plan was om er de 16" Atlanta's onder te gooien als ik mijn eerste setje zomerbanden erdoor heb gejaagd. Ben namelijk ook maar 21 en het geld groeit nog altijd niet op mijn rug. K'ben blij dat ik deze al kon veroorloven want mijn Polo 1.2 die ik momenteel heb drinkt allesinds genoeg...
EEEEDIT: Net eens die bandencalc gebruikt, bedankt voor de link trouwens! Eindresultaat is een 2.6 mm kleinere omtrek, 8.17 mm kleinere rolomtrek en een snelheidsverschil van -0.29 km/h
Dit lijkt me vrij wel in orde en als mijn berekening klopt zou mijn Golfje dus nog een goede 1.3 mm lager komen te staan..
Comment
-
Iemand hier die een 99gram BM hebben met 16" eronder? Heb op een hollands forum een aantal klachten gevonden (ben nu wel de link naar het forum kwijt..)
Btw, hoe zit het met de standaard geluidsinstallatie in de Golf? Aangezien de vader van een kennis er compleet niet weg van is.. Hij draait ook wel Lagoa muziek in de auto maar soit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koene L Bekijk BerichtenIemand hier die een 99gram BM hebben met 16" eronder? Heb op een hollands forum een aantal klachten gevonden (ben nu wel de link naar het forum kwijt..)
Btw, hoe zit het met de standaard geluidsinstallatie in de Golf? Aangezien de vader van een kennis er compleet niet weg van is.. Hij draait ook wel Lagoa muziek in de auto maar soit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koene L Bekijk BerichtenIemand hier die een 99gram BM hebben met 16" eronder? Heb op een hollands forum een aantal klachten gevonden (ben nu wel de link naar het forum kwijt..)
De geluidsinstallatie vind ik werkelijk subliem. Zeer goeie geluidskwaliteit, zelfs als het oorverdovend luid staat .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door condoomdokter Bekijk BerichtenHet wordt dringend tijd dat ze bij volkswagen eens wat vernieuwing steken in hun golfjes. Deze lijkt gewoon op de 5 vorige modellen.. Geef mij maar een sirrocco die valt tenminste een beetje op..
Comment
-
[
Dit is bij elk model anders maar zo extreem zal het wel niet zijn.
Ik had standaard 19" en nu 20".
De wintervelgen fabriek af zijn ook 18".
Meer rolgeluiden zijn er niet en het mindere comfort is miniem.
Ik kan nog steeds zonder problemen een paddestoel aan 60 km/u nemen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fons De Turbospons Bekijk BerichtenIk ben vrij tevreden van de muziekinstallatie. Ik zie trouwens dat je van Kortrijk bent, voel je vrij eens te komen testen .
Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk BerichtenIk heb de BM met 16" Atlanta's onder. Heb er geen enkele klacht over: schitterende velgen en ik merk niet onmiddellijk een verschil in rijcomfort vergeleken met de standaard 15".
De geluidsinstallatie vind ik werkelijk subliem. Zeer goeie geluidskwaliteit, zelfs als het oorverdovend luid staat .
EDIT: Ga ze denk ik bestellen en direct erop laten gooien als hij toekomt in de garage!!
Allesinds bedankt voor de reply's ivm. de geluidsinstallatie. In men polo zit er momenteel enkel vooraan speakers van godweethoeveel watt maar wel met een CD-speler van 4x45w. Als ik lees dat de RCD er maar 4x20 heeft bracht dit me toch wel tot twijfelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koene L Bekijk BerichtenHmm, we zien wel. Ben ik benieuwd naar want tijdens het testrijden zat er een RNS in en had ik geen van men eigen CD's mee. Bij mij hoeft het ook niet luid te gaan maar ik sta verzot van diepe bassen. Aan iedereen die nu denkt van wat een Johnny, toch niet. Heb het meer over DnB, Liquid en Chillstep. Welke kleur heeft je BM trouwens? Zal eens uitkijken als ik in Kortrijk rondtoer. Ben namelijk niet van Kortrijk zelf maar zit daar regelmatig. Ik tuf momenteel nog rond met een VW Polo van 2007, reflexzilver met nummerplaat XKE -
Cool cool, klinkt allesinds aanlokkelijk om direct mijn congégeld erdoor te doen als hij bij de garage staat. Kheb namelijk de 65% getinte ruiten gekozen en kdenk niet dat deze mooi zullen staan met stock wielschijven lol... Hoe zit het met verbruik? Volgens bronnen zou het niets tot echt niet op te merken veel mogen schelen.
EDIT: Ga ze denk ik bestellen en direct erop laten gooien als hij toekomt in de garage!!
Allesinds bedankt voor de reply's ivm. de geluidsinstallatie. In men polo zit er momenteel enkel vooraan speakers van godweethoeveel watt maar wel met een CD-speler van 4x45w. Als ik lees dat de RCD er maar 4x20 heeft bracht dit me toch wel tot twijfelen.
Comment
-
elk z'n gedacht natuurlijk; maar ik rij een BM met de wettelijke optie wellington 16" velgen, en eigenlijk heb ik nog niemand gehoord die ze lelijk vind. ik koop een bm voor de gunstige teruggave fiscus en een laag verbruik van 4.4/100km en dit na 7000km. mijn portefeuille is zeer tevreden. het geluid in de golf is verbazingwekkend stil, Een vriend met 18" velgen en gemonteerde trekhaak en echt reservewiel verbruikt 5.9/100km en dit in dezelfde versie golf6 bm 99. en er is een groot verschil in lawaai binnenin.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lattreetje Bekijk BerichtenIk rij ook soms rond in Kortrijk met mijn donkergrijze R-Line ;-) Heb er ook de xenons opzitten met de LED's, en LED achterlichten. Moest ge mij keer zien staan ofzo, moogde gerust kr komen luisteren ook naar de luidsprekers, kheb er voor en achter zitten met de RCD510 en ipod control ;-). min nummerplaat is 1-BOE-... xd
Qua RCD510.. Nog niemand gehad die hem eruit wou halen, aangezien de RNS er sterk op gelijkt en die ferm in trek is bij dieven..
Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner15 Bekijk Berichtenelk z'n gedacht natuurlijk; maar ik rij een BM met de wettelijke optie wellington 16" velgen, en eigenlijk heb ik nog niemand gehoord die ze lelijk vind. ik koop een bm voor de gunstige teruggave fiscus en een laag verbruik van 4.4/100km en dit na 7000km. mijn portefeuille is zeer tevreden. het geluid in de golf is verbazingwekkend stil, Een vriend met 18" velgen en gemonteerde trekhaak en echt reservewiel verbruikt 5.9/100km en dit in dezelfde versie golf6 bm 99. en er is een groot verschil in lawaai binnenin.
Kga je wel toegeven dat de Wellingtons er stukken beter uitzien in het echt dan op foto maar die had ik nog nergens tegengekomen voor dat ik mijn golfje bestelde.
Comment
Comment