Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
    Wow dat is een heel pak minder leuk.

Er is toch wel een groot verschil bij een golf V.
    Al die bovenstukken moeten er ook af voordat je aan die rns systeem geraakt.

Maar als ze willen doen ze het toch, al duurt het 2 minuten langer ofzo.
    Ik vermoed dat dit werkje voor de "professioneel" net even lang duurt, alleen is de schade bij een Golf 5 veel groter omdat daar niemand de moeite doet om alles netjes te demonteren. Aan de ramen/deuren te zien was dit geen "ervaringsdeskundige" : volgens HLN.be zijn er inbraken waarbij aan de auto geheel niets te zien is. Het dash is dan weer netjes gedaan. In Gent en Antwerpen werd volgens HLN.be de kabel overgeknipt, deze manier is veel netter.

Comment

• Wow, dat suck massas... Had je een RNS of een RCD?

Maarjah, hou zou me wel weer niet verbazen dat het oostblokkertjes of marokken zijn die zoiets doen. Dan zeggen die dat ze geviseerd zijn in de maatschappij en dat we hen niet vertrouwen etc...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koene L Bekijk Berichten
        Maarjah, hou zou me wel weer niet verbazen dat het oostblokkertjes of marokken zijn die zoiets doen. Dan zeggen die dat ze geviseerd zijn in de maatschappij en dat we hen niet vertrouwen etc...
        wat een prachtig statement!

VW en Audi zijn hier voor mij zelf een beetje de schuldige aan, die dingen zijn niet beveiligd en installeren zelfs die dingen '2de hands' op vraag van klanten ....
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koene L Bekijk Berichten
          Wow, dat suck massas... Had je een RNS of een RCD?

RNS510. Een maat stond wat verder geparkeerd met een RNS310. Moesten ze niet hebben uiteraard...

Ik had oorspronkelijk ook een RNS310 besteld, maar de Golf werd geleverd met een RNS510 omdat de RNS310 niet meer in voorraad was. Meevaller, dacht ik...

Intussen is ie al binnen in de garage. Heb een 1.4 TSI Golf Variant meegekregen met DSG, kan ik daar alvast eens mee spelen .

Comment

• En hij is binnen. 42 dagen na de bestelling...
            Mocht net de papieren gaan halen om mijn nummerplaten aan te vragen. Hiernaast mocht ik ook eens gaan kijken op de parking achteraan. Bij het rond lopen had ik een donkerdere vlek opgemerkt net na het achterwiel aan de bestuurderszijde. Heb dit eens opgegooid aan de balie en blijkt dat het iets van lijm is. In de bodyshop zullen dat wel onderhande nemen.

Anyway, ik mag er donderdag achter.

Deze velgen zijn ondertussen bijbesteld en zullen er ook direct onder liggen.

Comment

• De kans bestaat dat jouw RNS 510 te zien is op volgende beelden:

Comment

• Verbruik 1.4 Tsi 160 pk

Hey,

Ik rijd nu meer dan een jaartje met mijn Golf 6 1.4 Tsi 160 pk en ik ben er fantastisch tevreden over: een dijk van een wagen en een plezier om mee te rijden!

Het enige wat mij een (heel heel heel klein ) beetje stoort is het verbruik. Ik weet van mezelf ook wel dat ik niet de meest trage rijder ben + er liggen 225/40 R 18" Vancouvers onder de wagen + ik doe enkel korte afstanden, bijna nooit autosnelweg ... Maar toch: gemiddeld 9,3 l/100 km ... Is dat niet wat overdreven?

Iemand ervaring met gelijkaardige motor (Golf / Scirocco)??

Ps: zelfs al verbruikte ie 15 liter, het rijplezier is niet stuk te krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vesken Bekijk Berichten
                  Hey,

Ik rijd nu meer dan een jaartje met mijn Golf 6 1.4 Tsi 160 pk en ik ben er fantastisch tevreden over: een dijk van een wagen en een plezier om mee te rijden!

Het enige wat mij een (heel heel heel klein ) beetje stoort is het verbruik. Ik weet van mezelf ook wel dat ik niet de meest trage rijder ben + er liggen 225/40 R 18" Vancouvers onder de wagen + ik doe enkel korte afstanden, bijna nooit autosnelweg ... Maar toch: gemiddeld 9,3 l/100 km ... Is dat niet wat overdreven?

Ik reed deze week gemiddeld 9,9l/100km met de 122pk versie, op een rit van Breda naar West-Vlaanderen. Moet wel zeggen dat ik de S-mode van de DSG eens getest heb .

Ik heb de mijne intussen terug, met nieuwe navi en ruiten. Alleen de carrosserie moet nog eens aangepakt worden, maar dat is niet zo dringend .

Uitstekende service in garage Decancq trouwens (Tielt). Alles op en top hersteld, zelfs de versnellingspook waar enkel een kleine kras op was .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                    Ik begrijp niet waarom ze die dingen stelen. Wat kunnen ze daar mee doen? Niks toch? Wie koopt nu zoiets 2de hands?
                    als die GPSbijvoorbeeld wordt ingebouwd in een tweedehandswagen, niemand ziet er wat van en vraagprijs kan omhoog

Comment

Hey,

heb zelf een 1.4tsi met 122 pk en ja het verbruik gaat wel de lucht in als je sportief rijdt
                      heb mijn teller zelfs al op 11l/100 km zien staan
                      als ik echt rustig rij en amper optrek krijg ik hem op 7.3 maar dit staat er nooit lang op bij mij

maar zoals je het zegt het rijplezier in deze auto is gewoon af

Comment

• Ik rij zelf met een VW Scirocco 1.4 TSI 122pk (manueel), met de Donington velgen er onder (dus 235/45 R17).

Vrijwel zelfde bevindingen hier eigenlijk:
                        - Rijd je echt rustig, en volg je de schakelindicator, kom je uit op een verbruik rond de 7.2 - 7.5 afhankelijk van het parcours.
                        - Eens je er echt sportief mee gaat rijden, moet je niet opkijken van een verbruik rond de 9-11 liter.

Ik weet niet hoe de Scirocco en Golf zich verhouden op het vlak van gewicht? Maar zal naar alle waarschijnlijkheid niet zo heel veel schelen.

Mijn conclusie:
                        Aangename en soepele motor, die beter presteert dan je zou denken (zeer lineair karakter: versnelling komt zeer geleidelijk, niet de enorme plotse krachtsontplooing zoals bij atmosferische motoren);
                        maar verwacht niet er zuinigheidsrecords mee te gaan verbreken

Edit: Algemeen gemiddeld verbruik na 2300 km ong. staat momenteel op 8.4 bij mij
                        Last edited by ; 15/09/2011, 12:50.

Comment

Hey,

Ik hed zelf vroeger de Golf III GTi (2.0, 8v, 120pk, originele 15"), die verbruikte met een ei onder het pedaal 7,2 voor mijn woon-werkverkeer (gemiddelde van ochtend- en avondspits). Lange snelle ritten met veel autostrade 12 als je op snelheid kon blijven en 15 als je veel moest remmen en terug optrekken.
                          Mijn moeder had de Golf IV GTi (1.8 T, 20v, 150pk), die verbruikte nog 1 à 2 liter meer. Ben er ooit een weekje mee gaan werken en had toen eens in de ochtenspits een gemiddelde bij aankomst van 18 l/100km (40 km mix van zwaar filerijden, kleine wegen buiten bebouwde kom en een weinig gewestwegen).

De Golf III en Golf IV waren heel wat lichter dan de VI, hadden smallere banden (maar wel onzuinige servo, remkrachtversterker, alternator en airco).

Mijn mening: 160pk en een nerveuze voet ga je zeker voelen aan de pomp; ik vindt jouw verbruik zelfs nog goed meevallen! Ik denk dat als je rijdt als een groene pater dat je wel aan 7 of 7,5 liter moet kunnen geraken (officiële cijfers zijn 5,5 op snelweg en 8,5 in stad, dacht ik), maar dan moet je echt "hyper-milen", of sterk anticiperen met een DSG bak in "D"... maar waar is dan de

Comment

• Ben te tam om iedereen voor me quoten maar die 225 brede banden zullen er ook iets toe doen.

Het verbruik van men Polo 1.2 ging van 6.4 naar 7.7 à 8.0 bij de overgang van 165 naar 185 brede banden.
                            Oorzaken van hoger verbruik: Bredere banden, sportieve voet en airco aan/af.

Comment

• En zoals beloofd enkele foto's.

Comment

• Net met een vervangwagen (VW Golf 1.2 TSI) van de garage gereden.

Ik kwam met een normale rijstijl uit op 8,3 l/100 km, wat eigenlijk redelijk veel is. Moest ik een benzinemotor in een Golf bestellen, dan zou ik sowieso voor de 1.4 TSI gaan.

Wat wel opviel, is de stille motor. Tot je begint door te trekken, natuurlijk

Mijn bumper is - eindelijk - hersteld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
                                  als die GPSbijvoorbeeld wordt ingebouwd in een tweedehandswagen, niemand ziet er wat van en vraagprijs kan omhoog
                                  Hoe kan dat? Een wagen die geen GPS heeft besteld als optie, diens dachboard laat toch niet toe om zo'n ding nadien in te bouwen?

Als dat gemakkelijk retrofittable zou zijn, dan zouden er geen ingebouwde GPSen meer verkocht worden.

Comment

Hoe kan dat? Een wagen die geen GPS heeft besteld als optie, diens dachboard laat toch niet toe om zo'n ding nadien in te bouwen?

Als dat gemakkelijk retrofittable zou zijn, dan zouden er geen ingebouwde GPSen meer verkocht worden.
                                    Dat is het probleem net ... dat is wel makkelijk in te bouwen en je kan dit zelfs gewoon door je dealer laten doen ...

Caomhin hier op het forum heeft bijvoorbeeld zijn A3 zonder besteld en nadien laten inbouwen omdat het goedkoper is ...
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Dat is het probleem net ... dat is wel makkelijk in te bouwen en je kan dit zelfs gewoon door je dealer laten doen ...

Caomhin hier op het forum heeft bijvoorbeeld zijn A3 zonder besteld en nadien laten inbouwen omdat het goedkoper is ...
                                      Da's straf.

Comment

Da's straf.
                                        nee hoor, gewoon gestandaardiseerde modules. uw radiomodule + eventueel leeg "bakje" in uw middenconsole kan er met 4 vijsjes worden uitgehaald. Dan is er exact genoeg plaats over voor de GPSmodule.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                                          nee hoor, gewoon gestandaardiseerde modules. uw radiomodule + eventueel leeg "bakje" in uw middenconsole kan er met 4 vijsjes worden uitgehaald. Dan is er exact genoeg plaats over voor de GPSmodule.
                                          Ik ken de Golf onvoldoende, heb zelf een A4 en daar zijn de verschillen toch iets groter. De posities van de knoppen veranderen van middenconsole naar het gedeelte onder de schkelpook afhankelijk van welke opties je hebt. De radio bijvoorbeeld maakt intergraal deel uit van de middenconsole. En een LCD schermpje zit er sowieso in. Ik kan mij niet voorstellen dat je daar nog een gps in kunt retrofitten. Bijvoorbeeld op de site van kufatec vind je allerhande dingen om achteraf te installeren, maar geen gps.

Comment

Working...
                                          X