Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Men vraag van hierboven is blijkbaar een moeilijke Heeft ook geen belang meer, ga die optie wrs toch niet meer nemen.

    Nieuwe vraag aan de DSG rijders.
    Ben momenteel erg aan het twijfelen of ik zou gaan voor de manuele 6bak 1.4TSI 122pk of de DSG automaat....
    Heb totaal geen ervaring met automatische versnellingen en ik ben er dus ook altijd van uit gegaan dat dit voor oudere mensen was die dit nemen om zich zorgenloos van A naar B te verplaatsen.
    Nu heb ik al redelijk wat positieve reacties en tests gelezen waar deze DSG bak serieus de hemel wordt ingeprezen en daarom had ik graag wat voor en nadelen gekregen van eigenaars die hier ervaring mee hebben.

    bedankt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Red Bekijk Berichten
      Men vraag van hierboven is blijkbaar een moeilijke Heeft ook geen belang meer, ga die optie wrs toch niet meer nemen.

      Nieuwe vraag aan de DSG rijders.
      Ben momenteel erg aan het twijfelen of ik zou gaan voor de manuele 6bak 1.4TSI 122pk of de DSG automaat....
      Heb totaal geen ervaring met automatische versnellingen en ik ben er dus ook altijd van uit gegaan dat dit voor oudere mensen was die dit nemen om zich zorgenloos van A naar B te verplaatsen.
      Nu heb ik al redelijk wat positieve reacties en tests gelezen waar deze DSG bak serieus de hemel wordt ingeprezen en daarom had ik graag wat voor en nadelen gekregen van eigenaars die hier ervaring mee hebben.

      bedankt.
      Ik weet dat de DSG bak van mijn Touran een totaal andere wagen maakt tegenover een manuele 1.6. In mijn ogen is DSG7 een perfecte match op kleine turbomotoren. Je vermogen zit in een klein toerentalbereik en met een manuele moet je dus werken om dat optimaal te benutten. Die DSG zit veel te schakelen om je motor in die toerentallen te houden waar het vermogen zit, eigenlijk benut je die kleine blokjes dan ideaal. Bovendien heb je een versnelling extra, dus ook op de snelweg zijn de toerentallen lager bij hogere snelheden. En het stoort totaal niet het vele schakelen, integendeel je merkt er eigenlijk niets van waardoor je een deel van het snelheidsgevoel wel verliest. Ik merk alleen een meerverbruik bij filerijden, omdat ik dan meer met mijn gaspedaal de bak aanstuur, aangezien de wagen niet kan anticiperen op wat het verkeer rond mij doet.

      Op papier ben je nog altijd sneller met een manuele, maar ik ben er zeker van dat je in het dagelijks verkeer veel vlotter mee bent met het verkeer dan met een manuele. Bij de Polo GT is het trouwens de DSG die op papier ook al sneller en zuiniger is.

      Ik zou het zeker is testen, jammer genoeg vraagt zo een bak wel meer dan een uur om aan te wennen, dus een testrit zegt niet alles. Ik heb toch een paar duizend kilometer nodig gehad om het helemaal onder de knie te krijgen en ik was dan al gewoon van met klassieke automaten te rijden.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Red Bekijk Berichten
        Men vraag van hierboven is blijkbaar een moeilijke Heeft ook geen belang meer, ga die optie wrs toch niet meer nemen.

        Nieuwe vraag aan de DSG rijders.
        Ben momenteel erg aan het twijfelen of ik zou gaan voor de manuele 6bak 1.4TSI 122pk of de DSG automaat....
        Heb totaal geen ervaring met automatische versnellingen en ik ben er dus ook altijd van uit gegaan dat dit voor oudere mensen was die dit nemen om zich zorgenloos van A naar B te verplaatsen.
        Nu heb ik al redelijk wat positieve reacties en tests gelezen waar deze DSG bak serieus de hemel wordt ingeprezen en daarom had ik graag wat voor en nadelen gekregen van eigenaars die hier ervaring mee hebben.

        bedankt.
        Ik rij met een Golf Variant 1.6 BlueMotion DSG. Toch wat zwaarder dan een standaard Golf, maar de auto kan heel goed mee. Optrekken vanuit stilstand gaat zeer goed, tot pakweg 100 per uur heb ik nog niet vaak iemand tegen gekomen die me bijhield met een manuele bak, zelfs met 140 PK ('t is wel een feit dat de meeste dieselrijders echt niet weten wanneer ze moeten schakelen). Vroeger had ik een 1.9 TDI, ook 105 PK, welke bruter leek maar waarschijnlijk net wat trager optrok.

        Het enige nadeel is dat de auto niet ziet wat jij ziet, dus schakelt hij in "D" op zodra je wat minder gas geeft, ongeacht of je daarna wil verder acceleren. Anders moet je de bak in "S" zetten, maar dan schakelt hij als een "petjes-chauffeur" (desnoods blijft hij kilometers aan een stuk aan 2500 toeren per minuut rijden in derde versnelling). Zodra de cruise-control aanstaat, gaat de "S" stand automatisch over naar gewone "D" stand.

        Ook leuk aan een DSG is dat het start-stop systeem gewoon werkt (voet op de rem bij stilstand slaat de motor af na 2 s; rem lossen of hiel op de gas en hij slaat meteen aan), terwijl bij een manuele bak het simpeler is om de motor gewoon met de sleutel aan en uit te zetten (start-stop werkt bij manuele bak enkel als de bak in neutraal staat, meen ik te herinneren).

        Al bij al vindt ik de DSG bij een diesel motor een zeer goede combinatie, zowel voor file (zowat elke ochtend en avond) als voor stad. Als je een uitstapje maakt op de Autobahn is het ook heel leuk, alleen moet je hem in "S" zetten als je sneller wil rijden dan 170-180.

        PS: Zoek eens op fora naar slechte ervaringen "nockenwelle 1.4 TSI" !

        Comment


        • Rij nu met een Passat 2.0tdi met 6v. Heb dezelfde wagen ook eens gereden (van kennis) met DSG en de conclusie is duidelijk. Schakelen is voor adhd-ers. Mijn volgende wordt 100% zeker terug een automaat.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
            PS: Zoek eens op fora naar slechte ervaringen "nockenwelle 1.4 TSI" !
            Heb ik gedaan en ik begin nu wel serieus te twijfelen of ik wel voor een TSI zou gaan ! Wat een hoop problemen dat je op die fora leest met die motor en aan nog geen 20.000km ...
            Had echt geen id dat vw zoveel problemen had met die motor. Aan de andere kant zijn dit slechts enkele probleemgevallen en rijden er waars 1000de rond zonder problemen.

            Rij momenteel al jaren rond met een golfTDI zonder problemen en als je da allemaal leest mag je van geluk spreken dat je niet elke week naar de garage mag lopen voor weer een motorprobleem, mag er ni aan denken.

            Bon, dat wordt weer alles is herbekijken zien of ik doorga met de TSI of toch voor de 2.0TDI ga....

            Comment


            • Je bent niet de enige met twijfels. Het programma Radar op Tros is wel zeer betrouwbaar hoor en Nederland is toch een benzineland. PSA, BMW, Renault, VAG allemaal kampen ze met gelijkaardige problemen. Als een fabrikant die motoren wil uitbrengen dan moet het technisch in orde zijn en vooral betrouwbaar dat verwacht je toch als consument. TSi, TCe, THP, TFSI overal lees je dezelfde problemen. Lag, hoog olieverbruik, hoog benzineverbruik. Mijn mening het is nog te vroeg om een auto te kopen met turbo benzine motor. Moest ik op benzine rijden kocht ik me zonder twijfel een auto met een atmosferische benzinemotor. Lees maar enkele fora overal lees je dezelfde problemen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Magic Fire Bekijk Berichten
                Je bent niet de enige met twijfels. Het programma Radar op Tros is wel zeer betrouwbaar hoor en Nederland is toch een benzineland. PSA, BMW, Renault, VAG allemaal kampen ze met gelijkaardige problemen. Als een fabrikant die motoren wil uitbrengen dan moet het technisch in orde zijn en vooral betrouwbaar dat verwacht je toch als consument. TSi, TCe, THP, TFSI overal lees je dezelfde problemen. Lag, hoog olieverbruik, hoog benzineverbruik. Mijn mening het is nog te vroeg om een auto te kopen met turbo benzine motor. Moest ik op benzine rijden kocht ik me zonder twijfel een auto met een atmosferische benzinemotor. Lees maar enkele fora overal lees je dezelfde problemen.
                Tgoh ik vind dit toch wel een achterhaalde stelling, merken zoals VW zijn ondertussen toch al wat jaren bezig met die turbobenzines. Er is een probleem geweest met een bepaalde uitvoering van de 1.4 bij VW, PSA heeft ook zijn problemen gehad met hun THP motoren. Maar vandaag de dag zijn dat geen risico's meer om nieuw te kopen volgens mij, die merken snijden echt in hun eigen vel als ze brol zouden blijven verkopen Het is niet omdat BMW eens een probleem gehad heeft met turbo's op hun diesels dat het een slecht idee zou zijn om nu een BMW diesel in huis te halen ...

                Dat ze onderhoudsgevoeliger zijn dan atmosferische varianten is logisch, dat is met de diesels ook zo. Daar moet je zien of de kosten tegen de baten opwegen. Mijn schoonvader en mijn schoonbroer hebben een zeer gelijkaardige Astra, de ene met 1.4 Turbo en de andere met atmosferische 1.4. De Turbo verbruikt iets minder maar heeft een hogere onderhoudskost, hij geeft ook een pak meer rijplezier terug.

                Ik zou voorzichtig zijn op dit moment met de nieuwste varianten met cilinderuitschakeling, omdat dit echt wel weer zeer nieuwe technologie is die rechtstreeks ingrijpt op je motor.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • Klopt, maar in de uitzending van Radar is me toch opgevallen dat de problemen zich maar blijven opstapelen. Dan mogen er wel eens vragen gesteld worden. Een auto is voor een consument een serieuze investering en de eerste jaren verwacht je toch dat je op een regelmatige onderhoudsbeurt na geen grote herstel kosten aan je wagen hebt. Ik heb tot nu toe altijd geluk gehad om te mogen rijden met betrouwbaar materiaal. Als je een nieuwe wagen hebt gekocht of dat nu een Audi, BMW of een Ford, Peugeot of wat dan ook is. En je krijgt te maken met zo'n problemen dan heb je een onbetrouwbare wagen.

                  Comment


                  • TSI en TDI nog is vergeleken kwa prijzen aantal km ik per jaar doe en ik ga bij men eerste gedacht blijven, het zal een 1.4 TSI worden, de 122pk versie. De meeste problemen kwamen voor bij de 160pk versie waarschijnlijk omdat deze meer moeten presteren. En het waren ook vooral de wagens uit 2009-2010 die problemen hadden, dusja ik heb er weer wat meer vertrouwen in.
                    Time will tell zeker.


                    Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
                    ('t is wel een feit dat de meeste dieselrijders echt niet weten wanneer ze moeten schakelen).
                    Wanneer schakel je dan best met een diesel ?
                    Last edited by ; 27/03/2012, 14:44.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Red Bekijk Berichten
                      Wanneer schakel je dan best met een diesel ?
                      Zeker niet aan 5000 RPM zoals ik al heel wat uilskuikens heb zien en horen doen. Vaak hebben manuele diesels een zeer korte eerste gevolgd door een veel langere tweede. Je hoort zo'n lease-kieken (niet dat ik iets heb tegen leasewagens, ik lach mij alleen te pletter met mensen die geen inzicht in de mechaniek hebben - doorgaans zijn dat zwarte of grijze BMW's, Mondeo's, S-Maxen, A4 Tdi-e) dan echt doorsleuren tot maximum toerental in eerste, tweede en derde (en mij dan toch nog niet voorbij geraken).

                      Toen ik reed met m'n Golf 5 1.9 TDI (105 pk, 5M-bak) schakelde ik na één wagenlengte al naar tweede om dan op koppel tot ongeveer 2500 of 2700 RPM te trekken, dan naar derde zonder het gas helemaal te lossen, ... Niks drama, geen gillende motor maar wel verrekt snel aan 100 km/h. De DSG-7 schakelt ongeveer op de zelfde manier tenzij je kick-down doet (knopje onder het pedaal indrukt, niet doen...).

                      Er staat op m'n Variant niets op de koffer geschreven, en ik denk dat een aantal van dat soort uilskuikens het idee moet hebben dat het een 140 PK TSI is. Ik denk dat heel wat gebruikers van BMW 2 liter diesels met manuele bak ter plekke zelfmoord zou plegen moest er gewoon "1.6 TDI Bluemotion" op de koffer staan.

                      De enige keren dat ik hoog in toerental ga met een diesel is als je moet remmen op de motor in de bergen (bij voorbeeld in de aanloop naar Millau in Frankrijk, helling van meer dan 10%, zo wat twintig kilometer aan één stuk door waar je max 70 km/h mag, zit je in derde met gillende motor de berg af te jakkeren, anders zijn je remmen aan 't koken).

                      Comment


                      • Alle ben blij te lezen dat ik niet bij dat hoopje lease kiekens zit

                        Dat een diesel na zijn 3500-4000 niets meer waard is, buiten is alles goed te kuisen op weg na de keuring, zover was ik al geraakt. En zelfs al ken je niets van mechaniek, dit voel je toch gewoon ... nu, sommige dan blijkbaar niet.

                        Juist dat knopje onder de gas ?? Wist niet dat daar een knop onder zat.
                        Als je de gas volledig indrukt, dan kan je nog een klik verder duwen, zo iets ?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
                          Zeker niet aan 5000 RPM zoals ik al heel wat uilskuikens heb zien en horen doen. Vaak hebben manuele diesels een zeer korte eerste gevolgd door een veel langere tweede. Je hoort zo'n lease-kieken (niet dat ik iets heb tegen leasewagens, ik lach mij alleen te pletter met mensen die geen inzicht in de mechaniek hebben - doorgaans zijn dat zwarte of grijze BMW's, Mondeo's, S-Maxen, A4 Tdi-e) dan echt doorsleuren tot maximum toerental in eerste, tweede en derde (en mij dan toch nog niet voorbij geraken).

                          Toen ik reed met m'n Golf 5 1.9 TDI (105 pk, 5M-bak) schakelde ik na één wagenlengte al naar tweede om dan op koppel tot ongeveer 2500 of 2700 RPM te trekken, dan naar derde zonder het gas helemaal te lossen, ... Niks drama, geen gillende motor maar wel verrekt snel aan 100 km/h. De DSG-7 schakelt ongeveer op de zelfde manier tenzij je kick-down doet (knopje onder het pedaal indrukt, niet doen...).

                          Er staat op m'n Variant niets op de koffer geschreven, en ik denk dat een aantal van dat soort uilskuikens het idee moet hebben dat het een 140 PK TSI is. Ik denk dat heel wat gebruikers van BMW 2 liter diesels met manuele bak ter plekke zelfmoord zou plegen moest er gewoon "1.6 TDI Bluemotion" op de koffer staan.

                          De enige keren dat ik hoog in toerental ga met een diesel is als je moet remmen op de motor in de bergen (bij voorbeeld in de aanloop naar Millau in Frankrijk, helling van meer dan 10%, zo wat twintig kilometer aan één stuk door waar je max 70 km/h mag, zit je in derde met gillende motor de berg af te jakkeren, anders zijn je remmen aan 't koken).
                          Blablablabla

                          En waarom zou je de kickdown niet mogen gebruiken ???
                          Daar dient hij juist voor ...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                            Blablablabla

                            En waarom zou je de kickdown niet mogen gebruiken ???
                            Daar dient hij juist voor ...
                            Op een DSG7 in combinatie met een 1.6TDI is het resultaat enkel een huilende viercilinder Boven de 3000 toeren is dat beestje dood, dus daar moet je ook niks gaan zoeken om vlot te rijden, integendeel als je snel wil anticiperen kan je beter je gas niet te diep duwen want dan gaat hij een versnelling teveel terug en zit je met een brullende motor te wachten tot hij een versnelling hoger schakelt. Op een 1.4TSI is dat uiteraard een ander verhaal kan ik me voorstellen.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk Berichten
                              Rijdt dat beetje comfortabel? Hoeveel cm is die verlaagd? 1.5cm, zoals de BlueMotion?
                              rijd super, heeft inderdaad de "sportvering" van VW die 1.5 cm lager ligt en dan de 18ers eronder, voel je amper, zalig ;-)

                              Comment


                              • De afbouw in aanloop naar de Golf VII is gestart. Vanaf heden is DSG niet meer bestelbaar, enkel handbak.

                                Comment


                                • Maandag zal ik als firmawagen een Golf V overnemen van een colega die vertrekt.
                                  Nu vraag ik me af wat de meest courante lease regeling is, aangezien een golf V wss al 4 jaar oud is. Niet dat ik niet tevreden ben met de wagen, maar zou toch graag willen weten hoe lang of hoeveel km's het nog de bedoeling is dat ik met die wagen rijd.

                                  Vond geen geschikt topic voor de vraag, indien het hier weg moet verplaats maar.

                                  Comment


                                  • 4 jaar en/of 120000 km hoor je wel eens

                                    Comment


                                    • Paar weken geleden een firmware update(402x) gedaan van mijn RNS510. Aan iedereen die nog de oude firmware heeft, raad ik aan om hetzelfde te doen.
                                      De software werkt duidelijk sneller. Het opzoeken van adressen gaat veel vlotter. Als je de 3 routemogelijkheden hebt, staat er duidelijk bij welke de snelste, economische en kortste is.
                                      De spraakherkenning(Voice Control) werkt ook in het Nederlands na deze update. Niet dat ik hem gebruik maar toch handig voor sommige. En wat ben je met een functieknop als je deze niet kan gebruiken?
                                      De afbeelding van de auto voor de parkeersensoren werkt ook leuker. Je hebt een duidelijker beeld hoever je er vanaf zit en in welke zone het obstakel zich bevindt.

                                      Comment


                                      • Mijn Golf Variant, 2.0 TDI highline werd vorige week besteld. Hoe lang moet je hiervoor in de praktijk wachten?

                                        Comment


                                        • DSG is de toekoms, met versnellingen is als onze grootvaders twijfels tussen auto en paard en kar. Eenmaal DSG, dan lacht men met de fanaten van handgeschakelde auto's en heeft men spijt voor al die jaren dat je al niet overschakeld was naar een automaat. Dus lang leve de DSG ,en de critici = de conservatieven = 'de verander niets met mij '

                                          Comment

                                          Working...
                                          X