Oorspronkelijk geplaatst door bertds
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VI
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk BerichtenBest naar de garage gaan om de OBD boordcomputer te laten uitlezen (duurt een minuutje). Ik zou gokken op een kapotte meetcel in de gaspedaal-unit. Niks om zo mee te blijven rijden, het moet maar eens voorvallen in een scherpe bocht die je in 2 neemt, volgas op de stoeprand of in de wagen voor je...
Al rijdend gingen de toeren de hoogte in maar de auto versnelde dus niet. Of toch alleszins niet merkbaar.
Het was op de snelweg in 6 de. Elektronica hé.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk BerichtenAls de golf 6 in neutraal staat en hij staat stil, gaat hij maar tot 2500 toeren heb ik ondervonden. Dus het kan zijn dat gaspedaal of gaskabel bleef steken misschien?
Is het eigenlijk een probleem voor de keuring dat de wagen "maar" tot 2500rpm gaat voor de uitstoot-test?Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk BerichtenIk denk dat dat normaal is, dat is niet het enige type auto dat dat heeft tegenwoordig, uiteindelijk is het voor niets nodig om in neutraal 2500 rpm te draaien dus maken ze dat dat niet gaat. Bij de 520d van ons thuis krijg je het toerental niet voorbij de 2700 tenzij je alle rijhulpsystemen afzet. De link gaspedaal-motor is vandaag de dag zuiver elektronisch, kabels die bleven hangen dateert voor de diesels al makkelijk tien jaar terug, of verder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMeestal wordt dat (elektronisch) ingesteld in de normale rijmodus als je in versnelling staat en de koppeling indrukt. Doel: geen overmatige belasting van de koppeling bij onoordeelkundig rijden. Van zodra je de auto uit versnelling haalt en je koppelingspedaal los laat, gaat 'ie wel tot de limiter, en zo doen de mannen bij de keuring dat ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk BerichtenEuhm dat werkt allebei niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spqr Bekijk BerichtenWeet iemand hoe je de verkeersberichten kan uitschakelen in de RNS315 ?
Verschillende keren klinkt zonder waarschuwing "Opgelet, verkeersproblemen". Onder het menu traffic-settings staan de dynamische route en TP uitgevinkt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door balliere Bekijk BerichtenTCS afzetten en dan gaat het wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk BerichtenDSG is de toekoms, met versnellingen is als onze grootvaders twijfels tussen auto en paard en kar. Eenmaal DSG, dan lacht men met de fanaten van handgeschakelde auto's en heeft men spijt voor al die jaren dat je al niet overschakeld was naar een automaat. Dus lang leve de DSG ,en de critici = de conservatieven = 'de verander niets met mij '
Ook wanneer je de pedaal in trapt blijft deze enkele seconden twijfelen om te vetrekken. Het is niet specifiek die ene T5 want ze hebben het alle twee. Ook de T5 met 140pk heeft dat probleem.
Geef mij maar een handgeschakelde.Last edited by McClane; 12/11/2012, 18:06.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenHou er wel ook rekening mee dat een DSG zich aangepast aan de rijstijl van de bestuurder. Bij jullie zal er waarschijnlijk vaak van bestuurder gewisseld worden?1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichtenja maar er word genoeg kickdown gegeven dus zou het wel wat beter mogen werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenJe kan gewoon niet van een gerobotiseerde bak zonder koppelomvormer verwachten dat ie vanuit stilstand meteen vooruit schiet als je het pedaal tegen de mat duwt.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenReactietijd mocht wel iets sneller zijn
Nooit heb ik de indruk gehad dat er een trage reactietijd was, integendeel zelfs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenReactietijd mocht wel iets sneller zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk BerichtenIk heb 2 Golfs met DSG gehad als vervangwagen en heb een Scirocco met DSG een dag lang testgereden.
Nooit heb ik de indruk gehad dat er een trage reactietijd was, integendeel zelfs.
Volledig mee eensden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenRedeneer nu eens even mee: als je stil staat is de koppeling open. Als je het gaspedaal induwt gaat die koppeling toe. Bij zo'n T5 betekent dat dat er 340nM of 400nM koppel moet overgezet worden op de aangedreven wielen. Als dat te snel zou gaan denk ik dat de koppeling geen lang leven beschoren zou zijn. Maar als je vind dat het te traag gaat, duw dan 2 seconden eerder op de gas.
Als ik bij de mijne de rem net niet volledig loslaat, stijgt het toerental al naar een 1000 tal toeren en lijkt die bak zich al klaar te zetten. Weet wel niet of het gezond is voor de bak, maar zo vermijd je wel die enkele fracties van een seconde dat hij aan het rekenen gaat.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment