Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk Berichten
    Daarnet iets raars voorgehad .. Stond op de parking om te vertrekken, in neutraal, motor was aan het draaien .. En ineens ging de motor tot 2000 toeren (diesel) zonder dat ik aan de gaspedaal kwam. Koppeling ingeduwd, zakte terug naar stationair, om dan terug naar 1300 toeren te gaan. Is dat normaal?
    Best naar de garage gaan om de OBD boordcomputer te laten uitlezen (duurt een minuutje). Ik zou gokken op een kapotte meetcel in de gaspedaal-unit. Niks om zo mee te blijven rijden, het moet maar eens voorvallen in een scherpe bocht die je in 2 neemt, volgas op de stoeprand of in de wagen voor je...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
      Best naar de garage gaan om de OBD boordcomputer te laten uitlezen (duurt een minuutje). Ik zou gokken op een kapotte meetcel in de gaspedaal-unit. Niks om zo mee te blijven rijden, het moet maar eens voorvallen in een scherpe bocht die je in 2 neemt, volgas op de stoeprand of in de wagen voor je...
      Bij mij was er wel geen versnelling mee gepaard.
      Al rijdend gingen de toeren de hoogte in maar de auto versnelde dus niet. Of toch alleszins niet merkbaar.
      Het was op de snelweg in 6 de. Elektronica hé.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • Weet iemand hoe je de verkeersberichten kan uitschakelen in de RNS315 ?
        Verschillende keren klinkt zonder waarschuwing "Opgelet, verkeersproblemen". Onder het menu traffic-settings staan de dynamische route en TP uitgevinkt...

        Comment


        • At Examiner.com™ we help you excel personal finance, boost income, invest wisely, travel smart, reach financial freedom faster, and enjoy life on a budget.


          Er staat een video op waarin wordt uitgelegd dat in zulk geval de rem wint van een "full throttle"

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
            Als de golf 6 in neutraal staat en hij staat stil, gaat hij maar tot 2500 toeren heb ik ondervonden. Dus het kan zijn dat gaspedaal of gaskabel bleef steken misschien?
            Is het eigenlijk een probleem voor de keuring dat de wagen "maar" tot 2500rpm gaat voor de uitstoot-test?
            Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
            Ik denk dat dat normaal is, dat is niet het enige type auto dat dat heeft tegenwoordig, uiteindelijk is het voor niets nodig om in neutraal 2500 rpm te draaien dus maken ze dat dat niet gaat. Bij de 520d van ons thuis krijg je het toerental niet voorbij de 2700 tenzij je alle rijhulpsystemen afzet. De link gaspedaal-motor is vandaag de dag zuiver elektronisch, kabels die bleven hangen dateert voor de diesels al makkelijk tien jaar terug, of verder.
            Meestal wordt dat (elektronisch) ingesteld in de normale rijmodus als je in versnelling staat en de koppeling indrukt. Doel: geen overmatige belasting van de koppeling bij onoordeelkundig rijden. Van zodra je de auto uit versnelling haalt en je koppelingspedaal los laat, gaat 'ie wel tot de limiter, en zo doen de mannen bij de keuring dat ook.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Meestal wordt dat (elektronisch) ingesteld in de normale rijmodus als je in versnelling staat en de koppeling indrukt. Doel: geen overmatige belasting van de koppeling bij onoordeelkundig rijden. Van zodra je de auto uit versnelling haalt en je koppelingspedaal los laat, gaat 'ie wel tot de limiter, en zo doen de mannen bij de keuring dat ook.
              Euhm dat werkt allebei niet...

              Comment


              • Bij mij wel, maar ik rijd niet met een Golf. Onlangs nog reed ik met een Audi A3 van een vriend en die deed dat ook zo, en je zou toch denken dat een A3 en een Golf dan niet van elkaar zouden verschillen?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
                  Euhm dat werkt allebei niet...
                  TCS afzetten en dan gaat het wel
                  Last edited by ; 05/11/2012, 14:14.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door spqr Bekijk Berichten
                    Weet iemand hoe je de verkeersberichten kan uitschakelen in de RNS315 ?
                    Verschillende keren klinkt zonder waarschuwing "Opgelet, verkeersproblemen". Onder het menu traffic-settings staan de dynamische route en TP uitgevinkt...
                    Volgens mij moet je TMC afzetten.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door balliere Bekijk Berichten
                      TCS afzetten en dan gaat het wel
                      Ook geen TCS wel ESP... kzal dat morgen eens proberen

                      Comment


                      • nope gaat ook niet als ESP afstaat...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                          DSG is de toekoms, met versnellingen is als onze grootvaders twijfels tussen auto en paard en kar. Eenmaal DSG, dan lacht men met de fanaten van handgeschakelde auto's en heeft men spijt voor al die jaren dat je al niet overschakeld was naar een automaat. Dus lang leve de DSG ,en de critici = de conservatieven = 'de verander niets met mij '
                          DSG de toekomst...wij hebben op het werk een DSG7 in onze VW T5 Syncro 2.0TDI 180pk. Eerlijk gezegd niet echt denderend schakelen dat die doet
                          Ook wanneer je de pedaal in trapt blijft deze enkele seconden twijfelen om te vetrekken. Het is niet specifiek die ene T5 want ze hebben het alle twee. Ook de T5 met 140pk heeft dat probleem.
                          Geef mij maar een handgeschakelde.
                          Last edited by McClane; 12/11/2012, 18:06.
                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                          Comment


                          • Hou er wel ook rekening mee dat een DSG zich aangepast aan de rijstijl van de bestuurder. Bij jullie zal er waarschijnlijk vaak van bestuurder gewisseld worden?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                              Hou er wel ook rekening mee dat een DSG zich aangepast aan de rijstijl van de bestuurder. Bij jullie zal er waarschijnlijk vaak van bestuurder gewisseld worden?
                              ja maar er word genoeg kickdown gegeven dus zou het wel wat beter mogen werken.
                              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                ja maar er word genoeg kickdown gegeven dus zou het wel wat beter mogen werken.
                                Je kan gewoon niet van een gerobotiseerde bak zonder koppelomvormer verwachten dat ie vanuit stilstand meteen vooruit schiet als je het pedaal tegen de mat duwt.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                  Je kan gewoon niet van een gerobotiseerde bak zonder koppelomvormer verwachten dat ie vanuit stilstand meteen vooruit schiet als je het pedaal tegen de mat duwt.
                                  Reactietijd mocht wel iets sneller zijn
                                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                    Reactietijd mocht wel iets sneller zijn
                                    Ik heb 2 Golfs met DSG gehad als vervangwagen en heb een Scirocco met DSG een dag lang testgereden.
                                    Nooit heb ik de indruk gehad dat er een trage reactietijd was, integendeel zelfs.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                      Reactietijd mocht wel iets sneller zijn
                                      Redeneer nu eens even mee: als je stil staat is de koppeling open. Als je het gaspedaal induwt gaat die koppeling toe. Bij zo'n T5 betekent dat dat er 340nM of 400nM koppel moet overgezet worden op de aangedreven wielen. Als dat te snel zou gaan denk ik dat de koppeling geen lang leven beschoren zou zijn. Maar als je vindt dat het te traag gaat, duw dan 2 seconden eerder op de gas.
                                      Last edited by ; 14/11/2012, 16:05. Reden: dt-fout

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
                                        Ik heb 2 Golfs met DSG gehad als vervangwagen en heb een Scirocco met DSG een dag lang testgereden.
                                        Nooit heb ik de indruk gehad dat er een trage reactietijd was, integendeel zelfs.

                                        Volledig mee eens
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                          Redeneer nu eens even mee: als je stil staat is de koppeling open. Als je het gaspedaal induwt gaat die koppeling toe. Bij zo'n T5 betekent dat dat er 340nM of 400nM koppel moet overgezet worden op de aangedreven wielen. Als dat te snel zou gaan denk ik dat de koppeling geen lang leven beschoren zou zijn. Maar als je vind dat het te traag gaat, duw dan 2 seconden eerder op de gas.
                                          Is er geen stand tussen ook niet?

                                          Als ik bij de mijne de rem net niet volledig loslaat, stijgt het toerental al naar een 1000 tal toeren en lijkt die bak zich al klaar te zetten. Weet wel niet of het gezond is voor de bak, maar zo vermijd je wel die enkele fracties van een seconde dat hij aan het rekenen gaat.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X