
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Toyota Avensis
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Autoweek.nlWe hebben er lang op moeten wachten, maar we hebben nu dan eindelijk de eerste foto van de nieuwe Toyota Avensis. De auto debuteert, samen met twee andere nieuwe Toyota’s, op de Autosalon van Parijs.
De nieuwe Avensis krijgt krachtiger motoren, die juist een lagere CO2-uitstoot hebben. Welke dat zijn, meldt de beperkte informatie van Toyota nog niet. Verder belooft Toyota een hoger kwaliteitsniveau en een uitgebreidere standaarduitrusting.
Een andere primeur is de productieversie van de iQ. Die slimme compact is minder dan drie meter lang, maar biedt toch plaats aan drie passagiers plus bagage of een kind. De CO2-uitstoot van de 1,0-liter driecilinder benzinemotor is 99 gram per kilometer. De iQ heeft een wereldprimeur aan boord in de vorm van gordijnairbags achter. Productie start eind dit jaar, de eerste exemplaren komen in de eerste helft van 2009 bij ons op de markt.
De laatste première is de productieversie van de Urban Cruiser. Deze kleine, vierwielaangedreven crossover heeft een CO2-uitstoot van 133 gram per kilometer. Ook die auto is voor het eerst te zien op de persdag van de Autosalon van Parijs, die op 2 oktober plaatsvindt.
-
Op die foto ziet hem in ieder geval heel lelijk uit
Ik ben benieuwd naar de verkoop van de Avensis nu.
Want met de Opel Insignia, Mazda 6 en Citroen C5 heeft dit segment een aantal designwonders gekregen. En laat het nu net zijn dat deze Avensis een zeer lelijk eendje is. Op deze foto toch te zien.
Comment
-
extra info:
Nieuwe Toyota Avensis komt begin volgend jaar
Toyota heeft aan een select groepje journalisten eerder deze dag de geheel nieuwe Avensis laten zien. Het model komt er als sedan en als stationwagon. De hatchback verdwijnt uit het programma. De Nederlandse importeur introduceert de nieuweling begin 2009 op de markt. Dat is later dan verwacht. De importeur ging in eerste instantie uit van een verkoopstart in december.
De derde generatie met de naam Avensis. Hij staat op een kakelvers platform dat toegenomen spoorbreedtes kent. De totale wagenlengte nam met vijf hele centimeters toe tot 4,695 meter. De breedte groeit met 5 cm tot 1,81 meter. De hoogte is met 1,48 meter gelijk aan het bestaande type. Dat geldt ook voor de wielbasis van 2,70 meter.
Bij de verkoopstart staat de grote middenklasser klaar met drie benzine- en evenzoveel dieselmotoren. De zelfontbranders meten 2,0 en 2,2 liter en leveren 126 pk/310Nm, 150 pk/340 Nm en 177 pk/400 Nm. De benzineblokken meten 1,6, 1,8 en 2,0 liter en leveren achtereenvolgens 132, 147 en 152 pk. De CO2-uitstoot varieert van 152 tot 164 g/km voor de benzinemotoren en van 134 tot 157 g/km voor de oliegestookte viercilinders. De technische gegevens van de verschillende motoren laten nog op zich wachten. De typegoedkeuring van de wagen is nog niet afgerond. AutoTelegraaf kan echter onthullen dat de 2.0 benzineversie in staat is een topsnelheid neer te zetten van 205 km/h en de sprint 0-100 km/h in tien tellen af te ronden. Het verbruik ligt op 7,0 l/100 km. De zwakste diesel haalt 200 km-h en legt de acceleratie 0-100 km/h in 9,7 seconden af. Het verbruik bedraagt 5,4 l/100 km.
Een handbak is op de benzinemotoren standaard, maar optioneel is een automaat in de vorm van een CVT verkrijgbaar. Bij Toyota is een transmissie met dubbele koppeling overwogen. Echter, op basis van een kosten-analyse is voor de traploze versnellingsbak gekozen. De naam luidt MultiDrive. Om de bestuurder het gevoel te geven een echte automaat te hebben, zijn zeven overbrengingsverhoudingen geprogrammeerd. De 2.2 met 150 pk is voor het eerst leverbaar met een echte automaat. de bak telt zes versnellingen.
Tot de standaarduitrusting behoren een arsenaal aan airbags, elektrische stuurbekrachtiging, elektrische handrem, active hoofdsteunen dat een whiphlash moet voorkomen en alarmverlichting bij een noodstop, terwijl op de duurdere types een elektrische stuurkolomverstelling en sleutelkaart aanwezig zijn. Tegen meerprijs breidt Toyota de uitrusting uit met zaken als lane departure warning system, adaptieve cruise controle, pre crash-veiligheidssysteem en bochtverlichting. Op de stationwagon is een panoramisch dak te bestellen.
bron: http://www.telegraaf.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk BerichtenDat is maar een shop hé Tim.oeps... niet gezien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenEen saaie grijze muis die alleen nog maar haar kont laat zien.
Nu alweer duidelijk te zien dat er talrijke stijlelementen van Europese concurrenten werden gepikt en in de mixer gegooid.
De front zal ook wel zoiets worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenEen saaie grijze muis die alleen nog maar haar kont laat zien.
Nu alweer duidelijk te zien dat er talrijke stijlelementen van Europese concurrenten werden gepikt en in de mixer gegooid.
De front zal ook wel zoiets worden.
Ik zie geen link, enkel een wagen waarvoor blijkbaar erg weinig inspiratie gebruikt is. Voorspelbare Toyota-stijl (en niet van een ander merk).
Comment
-
Voor mij blijft er wel een zwaardere benzinemotor ontbreken. De avensis is de laatste jaren sterk in luxe toegenomen in vergelijking met vroeger, maar de motoren zijn nauwelijks gewijzigd.
Ik vind dat dit model echt nood heeft aan een 6-cilinder, ik denk hierbij bijvoorbeeld aan de motor uit de nieuwe IS, waar geen break in te verkrijgen is.
Comment
-
Zwaardere motoren zijn welkom, maar liefst ook iets fiskaal vriendelijker en meer keuze van versnellingsbak. Met de huidige heb je maar een 2.4 benzine 4-cilinder van 163pk met 5-traps automaat en een 2.2 D-4D diesel van 150pk en 177pk met een manuele 6-bak. Waarom geen diesel met automaat? Waarom niet die benzine-motor met manuele bak?
Nuja, Honda zal de eerste Japanse gezinswagen zijn met diesel en automaat sinds 1993. Hopelijk is Toyota met de Avensis de 2de.
Comment
Comment