Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Avensis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben vanmiddag eens langs gereden en een paar foto's getrokken maar ze zijn niet erg goed gelukt , het was tegen laagstaande zonlicht getrokken .

Is het donkerblauw maar op een stuk donkerder op de foto .

Denk dat het Dark blue ( 8U5 ) is maar niet zeker .

Dark Grey ( 1G3 )

Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by Dane; 10/03/2009, 14:56.
    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• avensis

THX voor de moeite.

Ander vraagske: in de optielijst vind ik een USB aansluiting voor iPOD.
      Een gewone jack aansluiting is er standaard voorzien in de avensis sol.

Wat bied de USB naast het opladen van de baterij? Iemand een gedacht?

Playlist control via autoradio?
      In mijn huidige avensis (2005) heb ik een icelink. = Bediening via autoradio en stuur van 6 playlists of via de usersinterface controle over heel de iPod.

Laatste vraag voor vandaag: optie afneembare trekhaak = 790€!! Iemand goedkopere alternatief. (vaste trekhaak is niet OK)

Comment

• Vier van de zes wagens die onderworpen werden aan de nieuwe, strengere tests van het Euro New Car Assessment Program (Euro NCAP), scoren toch het maximum van vijf sterren. Alleen de bescherming van zwakke weggebruikers en het whiplash-fenomeen blijven voor problemen zorgen.

Dat zeggen Touring en Test Aankoop die tot het EuroNCAP forum behoren. "De meeste automodellen zijn de laatste jaren steeds veiliger geworden, zodat ook de testcriteria moeten verhoogd worden."

Stabiliteitscontrole

"Voordien werd er enkel gelet op de bescherming van inzittende volwassenen en kinderen bij een zijdelingse en frontale botsing en op de bescherming van zwakke weggebruikers. Daar is nu de evaluatie bijgekomen van veiligheidssystemen zoals ESC (elektronische stabiliteits controle) en het risico op een nekblessure -een whiplash- bij een kop-staart-aanrijding.

"Om een positieve globale score te halen, moet een wagen goed scoren op elk van die criteria. Als een model bijvoorbeeld niet bij de meerderheid van de aangeboden versies standaard is uitgerust met ESC, is een vijfde ster sowieso uitgesloten."

Vijf sterren
        Vier van de zes geteste modellen hebben uiteindelijk wel zo goed gescoord dat ze vijf sterren kregen. Het gaat om de Toyota iQ, de Toyota Avensis, de Mitsubishi Lancer en de Mazda 6. De Citroën C3 Picasso en de Subaru Impreza haalden met vier sterren een iets lagere score.

Touring en Test Aankoop zijn tevreden met de resultaten en noemen het verheugend dat, ondanks de crisis in de autosector, bijna alle merken blijven investeren in verhoogde veiligheid. Zo beschikken alle geteste wagens over frontale en zijdelingse airbags.

Toch merken beide organisaties nog pijnpunten: "Er moet nog meer werk gemaakt worden van de bescherming van voetgangers en fietsers in geval van een aanrijding. De bumper biedt al veel meer bescherming dan vroeger maar de motorkap, die zware hoofdwonden kan veroorzaken, verdient meer aandacht.

Whiplash-test
        Ook in de whiplash-test hebben zowat alle modellen gefaald. Maar dat is blijkbaar niet bepalend om een ster te verliezen. Alleen de Toyota Avensis haalde een aanvaardbare score op het vlak van bescherming tegen dit soort blessures. Auto's die wel goed scoorden in eerdere tests zijn bijvoorbeeld de Volvo XC60, de Alfa Romeo MiTo, VW Golf en Audi A4.

"We vragen dat de constructeurs hier betere oplossingen zouden bieden want een whiplash kan zware gevolgen hebben en kost door de lange revalidatie veel geld aan de maatschappij", klinkt het bij Touring en Test Aankoop. (belga/jvr)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cromson Bekijk Berichten
          THX voor de moeite.

Ander vraagske: in de optielijst vind ik een USB aansluiting voor iPOD.
          Een gewone jack aansluiting is er standaard voorzien in de avensis sol.

Wat bied de USB naast het opladen van de baterij? Iemand een gedacht?

Playlist control via autoradio?
          In mijn huidige avensis (2005) heb ik een icelink. = Bediening via autoradio en stuur van 6 playlists of via de usersinterface controle over heel de iPod.

Laatste vraag voor vandaag: optie afneembare trekhaak = 790€!! Iemand goedkopere alternatief. (vaste trekhaak is niet OK)
          Dat is de normale prijs. Je moet ook rekening houden dat bij een trekhaak die van fabriek af geplaatst zijn er vaak nog andere aanpassingen zijn, die je niet hebt bij een nageplaatste trekhaak.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Prijs ligt in de lijn van de concurentie.

Comment

• Gisteren in Herentals de break gezien, in het donkergroen...
              Kleur was wat minder maar 'k vind hem wel een knappe verschijningen.
              De berline heb ik nog niet gezien maar lijkt me iets minder langs achteren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tim965 Bekijk Berichten
                Gisteren in Herentals de break gezien, in het donkergroen...
                Kleur was wat minder maar 'k vind hem wel een knappe verschijningen.
                De berline heb ik nog niet gezien maar lijkt me iets minder langs achteren
                Ik heb er maandag één gezien op de E17, kleur olijfgroen denk ik; Lelijk kleurtje, maar in het echt is de break wel een mooie verschijning.

Comment

• Vandaag ook één gezien , mag er best zijn die break.
                  Nissan QQ driver.

Comment

• Avensis

Besteld: Sol 2,0 D4D: Galaxy Blue

Comment

Proficiat!

Comment

Proficiat waneer geleverd?
                        Last edited by jurbe; 05/04/2009, 07:47.
                        Nissan QQ driver.

Comment

• Tot nu toe heb ik enkel breaks in het echt gezien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ErikF Bekijk Berichten
                            Tot nu toe heb ik enkel breaks in het echt gezien
                            En ik vind ze best mooi eigenlijk.

Comment

• avensis levertijd

Levering is voorzien rond 15 mei, met verkoper afgesproken voor eind mei (plaatsing trekhaak en rijklaar maken)

Comment

Levering is voorzien rond 15 mei, met verkoper afgesproken voor eind mei (plaatsing trekhaak en rijklaar maken)
                                Vandaag eens prijs laten maken voor Avensis Wagon Luna:
                                korting = 15%
                                leveringsdatum = juli 2009
                                Overname huidige wagen bespreekbaar

Testrit was over het algemeen positief, vond wel dat er tussen de zetel en de deur weinig plaats was wat bv het veranderen van de positie van de stoel niet makkelijk maakte. Het dashboard loopt wat ver door naar voren, maar kan daar wel mee leven. Verder het eerder beperkte zicht in de achterruit, maar da's blijkbaar typisch voor de huidige wagens, daar moet ik toch aan wennen...

Twijfel nog tussen deze avensis, mazda6, mondeo en insigna.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door persuader Bekijk Berichten
                                  Vandaag eens prijs laten maken voor Avensis Wagon Luna:
                                  korting = 15%
                                  leveringsdatum = juli 2009
                                  Overname huidige wagen bespreekbaar

Testrit was over het algemeen positief, vond wel dat er tussen de zetel en de deur weinig plaats was wat bv het veranderen van de positie van de stoel niet makkelijk maakte. Het dashboard loopt wat ver door naar voren, maar kan daar wel mee leven. Verder het eerder beperkte zicht in de achterruit, maar da's blijkbaar typisch voor de huidige wagens, daar moet ik toch aan wennen...

Twijfel nog tussen deze avensis, mazda6, mondeo en insigna.
                                  15% das veel voor een nieuw model
                                  Nissan QQ driver.

Comment

• 15% korting kan ook niet, of je hebt een verkoper gehad die kan goochelen met zij prijzen of het is een offerte voor de wagen te leasen (en je werkt voor een bedrijf dat een overeenkomst heeft met Toyota)

Maar als jij als particulier 15% korting krijgt dan ga ik mee en bestel ik er 10 want dan kan ik ze daar goedkoper kopen als bij TME

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door debonker Bekijk Berichten
                                      15% korting kan ook niet, of je hebt een verkoper gehad die kan goochelen met zij prijzen of het is een offerte voor de wagen te leasen (en je werkt voor een bedrijf dat een overeenkomst heeft met Toyota)

Maar als jij als particulier 15% korting krijgt dan ga ik mee en bestel ik er 10 want dan kan ik ze daar goedkoper kopen als bij TME
                                      Ik lease niet en heb geen extra korting door één of ander bedrijf, maar heb me wel misrekend. Is 1/15de korting = 8%. Met excuses, was gehaast.

Avensis WAGON 1.8 Valvematic Luna = 25.430
                                      Metaalkleur = 500
                                      Verdonkerde achterruiten = 517.28
                                      afneembare trekhaak = 550
                                      Zetelverwarming voor = 600
                                      Volwaardig reservewiel = 150

Brutoprijs = 27747,28
                                      Korting = 1787,28
                                      Te betalen = 25960
                                      Overnameprijs voor oude wagen = +- 750 Euro

Hoe dan ook mooie korting MAAR voor 24500 Euro heb ik de Mondeo Ghia2.0i, identiek uitgerust en met nog een alarminstallatie in. Daar zit dan wel de overname van m'n oude wagen in

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door persuader Bekijk Berichten
                                        Ik lease niet en heb geen extra korting door één of ander bedrijf, maar heb me wel misrekend. Is 1/15de korting = 8%. Met excuses, was gehaast.

Avensis WAGON 1.8 Valvematic Luna = 25.430
                                        Metaalkleur = 500
                                        Verdonkerde achterruiten = 517.28
                                        afneembare trekhaak = 550
                                        Zetelverwarming voor = 600
                                        Volwaardig reservewiel = 150

Brutoprijs = 27747,28
                                        Korting = 1787,28
                                        Te betalen = 25960
                                        Overnameprijs voor oude wagen = +- 750 Euro

Hoe dan ook mooie korting MAAR voor 24500 Euro heb ik de Mondeo Ghia2.0i, identiek uitgerust en met nog een alarminstallatie in. Daar zit dan wel de overname van m'n oude wagen in
                                        Ben je al naar Mazda geweest ??
                                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                          Ben je al naar Mazda geweest ??
                                          Ja, viel me een beetje tegen:
                                          -Mocht niet zelf rijden want "was hun wagen niet"!! Was een wagen met een gewone nummerplaat (geen test- of garagenummerplaat), begon om den duur te denken dat het van een klant was. Hoe dan ook, da's dus geen testrit hé.
                                          -Afwerking binnenin viel me wat tegen
                                          -Getint glas niet mogelijk, ging men achteraf met folie doen
                                          -Men ging me nog laten weten of zetelverwarming mogelijk was op stoffen zetels, gingen mij mailen en prijs laten weten. Nog niks gehoord.
                                          Algemene indruk was ook maar zo en zo...
                                          Offerte ligt al in vuilbak maar was rond de 24.000 € dacht ik.

Gisteren besteld:
                                          Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0i Flexifuel - Hypnotic silver

Opties:
                                          -Parkeerhulp
                                          -Donker getinte ruiten achteraan
                                          -Metaalkleur
                                          -Mini reservewiel
                                          -verwarmde voorzetels
                                          -trekhaak met afneembare bol

Verder:
                                          -Eco-overname wagen
                                          -Volle tank bij afhalen

Prijs: 24.500 Euro

Comment