Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bah, hoe durven ze met zoiets uitkomen in tijden van razend knappe Insignia's, C5's, Accords, 6'en (Mazda 'tuurlijk), ... .
Zelfs sááie Sonata's en Magentissen spreken me meer aan dít.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Er bestaat sowieso een publiek voor saaie, maar oerdegelijke wagens. Het zou me verwonderen moest de Avensis plots sportief en sexy worden.
Ik moet nog wat wennen aan de voorpartij, maar dat komt wel goed. Alleen het design van het stuur hebben we volgens mij al bij wat andere merken gezien.
Bah, hoe durven ze met zoiets uitkomen in tijden van razend knappe Insignia's, C5's, Accords, 6'en (Mazda 'tuurlijk), ... .
Zelfs sááie Sonata's en Magentissen spreken me meer aan dan dít.
Ik geef je groot gelijk.
Dat profiel van die break al eens bekeken ?
Wat een gedrocht. Toyota gaat de verkeerde kant uit qua design.
Hij is vooral zo ongelofelijk saaaaaaaaaaaaai....
Om eerlijk te zijn, in vergelijking met de nieuwe vind ik de huidige prachtig! En waarom dat interieur? Met het interieur van de Auris hebben ze toch al bewezen dat ze mooie interieurs op de wereld kunnen zetten, waarom dan zo'n lelijk (nep-)houterig interieur in de New Avensis?
Zo typisch Toyota. Ik zie de nieuwe Avensis dezelfde richting uitgaan als de Auris: niet nieuw genoeg en oogt veel te klassiek en de concurrentie heeft interessantere modellen waardoor de Avensis het ook moeilijk zal krijgen.
Zwaardere motoren zijn welkom, maar liefst ook iets fiskaal vriendelijker en meer keuze van versnellingsbak. Met de huidige heb je maar een 2.4 benzine 4-cilinder van 163pk met 5-traps automaat en een 2.2 D-4D diesel van 150pk en 177pk met een manuele 6-bak. Waarom geen diesel met automaat? Waarom niet die benzine-motor met manuele bak?
Nuja, Honda zal de eerste Japanse gezinswagen zijn met diesel en automaat sinds 1993. Hopelijk is Toyota met de Avensis de 2de.
na de komst van de Honda Accord Tourer was ik niewsgierig over de Avensis
ik verkies de Honda, ook binnen
maar daar kan mij alleen de 2,4 benzine met automaat bekoren (en nog... wat een oude baksel van automaat is dat ?
de stuurbediening neemt niet weg dat het niet meer echt van onze tijd is.
vrouwlief blijft hameren op Audi... 't zal wel dan toch opnieuw een Audi worden, vrees ik
Meer details Toyota Avensis
2 oktober 2008 · Tekst Roy Kleijwegt
De auto was al bekend, evenals het motorgamma. Maar op Parijs gaat het doek definitief van de nieuwe Toyota Avensis, dus we hebben weer wat meer details gekregen.
De nieuwe Avensis is duidelijk geënt op de Europese markt. De auto is helemaal ontworpen door de ED2 ontwerpstudio in Zuid-Frankrijk en de auto wordt gebouwd in Engeland. Uiteraard is hij te krijgen als zowel sedan als Tourer. De Avensis is 5 cm langer én breder dan zijn voorganger, wel is hij even hoog gebleven. Dit komt uiteraard de binnenruimte ten goede. De auto wordt bij de lancering leverbaar met twee benzinemotoren: een 1.8 met 147 pk/180 Nm en een nauwelijks sterkere 2.0 met 152 pk/ 196 Nm. De diesels zijn de 2,0-liter met 126 pk of 150 pk en de vaandeldrager is opnieuw de 2,2-liter met 177 pk. Toyota gaat de Avensis bovendien leveren met een Multidrive CVT-aandrijving. Deze gedraagt zich volgens de Japanners bij hoge snelheden als een conventionele 7-trapsautomaat om het vervelende geluid van een CVT (een constant hoog toerental) bij accelereren te elimineren.
Uiteraard mikt Toyota op 5-sterren in de Euro NCAP-testen, hiervoor zijn standaard zeven airbags aanwezig, waaronder een knie-airbag voor de bestuurder. Optioneel wordt een pre-crash-systeem dat bij een onvermijdelijke aanrijding automatisch remt en de gordels straktrekt. Ook automatische cruisecontrol staat op de optielijst, net als een lanekeeping-systeem.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
De auto was al bekend, evenals het motorgamma. Maar op Parijs gaat het doek definitief van de nieuwe Toyota Avensis, dus we hebben weer wat meer details gekregen.
De nieuwe Avensis is duidelijk geënt op de Europese markt. De auto is helemaal ontworpen door de ED2 ontwerpstudio in Zuid-Frankrijk en de auto wordt gebouwd in Engeland. Uiteraard is hij te krijgen als zowel sedan als Tourer. De Avensis is 5 cm langer én breder dan zijn voorganger, wel is hij even hoog gebleven. Dit komt uiteraard de binnenruimte ten goede. De auto wordt bij de lancering leverbaar met twee benzinemotoren: een 1.8 met 147 pk/180 Nm en een nauwelijks sterkere 2.0 met 152 pk/ 196 Nm. De diesels zijn de 2,0-liter met 126 pk of 150 pk en de vaandeldrager is opnieuw de 2,2-liter met 177 pk. Toyota gaat de Avensis bovendien leveren met een Multidrive CVT-aandrijving. Deze gedraagt zich volgens de Japanners bij hoge snelheden als een conventionele 7-trapsautomaat om het vervelende geluid van een CVT (een constant hoog toerental) bij accelereren te elimineren.
Uiteraard mikt Toyota op 5-sterren in de Euro NCAP-testen, hiervoor zijn standaard zeven airbags aanwezig, waaronder een knie-airbag voor de bestuurder. Optioneel wordt een pre-crash-systeem dat bij een onvermijdelijke aanrijding automatisch remt en de gordels straktrekt. Ook automatische cruisecontrol staat op de optielijst, net als een lanekeeping-systeem.
Autoweek.nl
Comment