Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Avensis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vergelijkingstest: [www.autozeitung.de]
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Wat een schip zeg, vergeleken met de eerste Avensis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
          Wat een schip zeg, vergeleken met de eerste Avensis.
          Dat kan men van veel autos zeggen.

Comment

• Sorry, maar ik vind het weer een draak van een wagen. Ik zit echt te wachten, ik meen het, op het moment dat ik een Toyota kan kopen, maar de minimumvoorwaarde is dat het een mooie wagen moet zijn. En dat is deze zeer duidelijk niet, sorry my opinion.

Comment

• Lancering Avensis met ster-alures

Zelf rij ik 4,5 jaar met een Avensis Wagon. Ik wist al de tijd dat ik bij het uitkomen van een nieuw model mogelijk de mijne zou inruilen voor een nieuwe.

Ik weet het is geen super mooie auto maar ik vind hem gewoon degelijk en stijlvol.

Aangezien een vervanging van wagen voor mij ook liefst een upgrade inhoud naar comfort ben ik verplicht rekening te houden met de SOL versie. (huidige is luna)

Maar die prijs jongens, slik!

Wat mij vooral stoort is dat ze bij Toyota stilaan de arrogantie beginnen aan te nemen dat extra promoties zoals lanceringskortingen niet echt hoeven voor hun? Het navigatie syteem is een full optie zelfs geen kleine korting hier op!! Te vroeg voor korting hierop luide het! Salon condities!! EUH van waar komt dieje!? Enfin als trouwe klant (2 toyota's ) had ik iets meer klantgezingheid verwacht!

Bijdeze zou ik willen vragen of dat iemand weet van eventuele andere promoties die door een concessiehouder zouden gegeven zijn. Aan mij werd er enkel de 8% korting aangeboden (geven ze al jaren), maar deze zou volgende maand alweer verlaagd worden?Dus dan toch geen crisis bij Toyota????

Ongeacht mijn voorkeur voor de Toyota Avensis verplichten ze me nu ook ne keer de showrooms van Opel en dergelijke binnen te stappen. (Insignia?)

Aangezien dat het reeds twee weken gelden is dat er op dit Avensis forum werd gereageerd verwacht ik nu natuurlijk niet veel reactie, een Omen?????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cromson Bekijk Berichten
                Zelf rij ik 4,5 jaar met een Avensis Wagon. Ik wist al de tijd dat ik bij het uitkomen van een nieuw model mogelijk de mijne zou inruilen voor een nieuwe.

Ik weet het is geen super mooie auto maar ik vind hem gewoon degelijk en stijlvol.

Aangezien een vervanging van wagen voor mij ook liefst een upgrade inhoud naar comfort ben ik verplicht rekening te houden met de SOL versie. (huidige is luna)

Maar die prijs jongens, slik!

Wat mij vooral stoort is dat ze bij Toyota stilaan de arrogantie beginnen aan te nemen dat extra promoties zoals lanceringskortingen niet echt hoeven voor hun? Het navigatie syteem is een full optie zelfs geen kleine korting hier op!! Te vroeg voor korting hierop luide het! Salon condities!! EUH van waar komt dieje!? Enfin als trouwe klant (2 toyota's ) had ik iets meer klantgezingheid verwacht!

Bijdeze zou ik willen vragen of dat iemand weet van eventuele andere promoties die door een concessiehouder zouden gegeven zijn. Aan mij werd er enkel de 8% korting aangeboden (geven ze al jaren), maar deze zou volgende maand alweer verlaagd worden?Dus dan toch geen crisis bij Toyota????

Ongeacht mijn voorkeur voor de Toyota Avensis verplichten ze me nu ook ne keer de showrooms van Opel en dergelijke binnen te stappen. (Insignia?)

Aangezien dat het reeds twee weken gelden is dat er op dit Avensis forum werd gereageerd verwacht ik nu natuurlijk niet veel reactie, een Omen?????
                Na ook 4.5 jaar met een Avensis gereden te hebben ( madam heeft nu een bedrijfswagen ), ben ik erg tevreden geweest van de wagen , maar de garage dat is een ander verhaal .
                Auto op brug zetten en geen onderhoud doen maar toch laten betalen voor een klein onderhoudsbeurt .
                Nadien gehoord van iemand die daar werkte en dien is weg gegaan om dat hij daar niet mee kon leven dat die praktijken gebeurden .
                Over de nieuwe Avensis : die niet meer mijn ding en dan nog de prijs met 3000€ gestegen in 5 jaar . sorry maar nie met de deze .
                Geef mij maar de Mazda 6 sportwagon : ziet er stukken beter uit , is goed afgewerkt , beter wegligging , is even betrouwbaar , is goedkoper en ze geven wel deftige korting
                - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Ik was best fan van de vorige : een meer dan OK ogende auto, beetje Europees getint toch, met 'n degelijk imago en een knappe prijs/kwaliteit verhouding.

Zoals de nieuwe er echter uitziet, en met zo'n prijs, vrees ik het ergste in Europa...

Comment

• Avensis met steralures

't ja die prijs, in tijd van crisis!?

Feit is dat wanneer ik 33 K moet (kan) ophoesten voor een auto de markt plots een stuk breder wordt.

Doch ondertussen de Insignia in levende lijve gekeurd, mmmmhh, mooi maar
                    volgens mij op gebied van kwaliteit van afwerking toch de mindere van de Avensis. Ik denk dat je beide interieurs na een tweetal jaar rijden eens zouden moeten vergelijken.??

Natuurlijk de Sports Tourer nog niet irl gezien, maar voorlopig heeft de Avensis nog een streepke voor. Op de Insignia zitten volgens mij net iets te veel onderdelen op die er snel afgeleefd gaan uitzien. bv: die klep voor openen koffer, bang om aan te komen.

Mischien moet ik nu eens langs gaan bij VW. Who knows?

wordt vervolgd .............

Comment

• Toyota begint duur te worden, en van kortingen kennen die weinig van af.

Daarstraks wel een nieuwe Avensis gezien, in het zwart en in een luxe-versie. Hoe meer ik die zie, hoe mooier die wordt. Als ik achter een degelijke gezinswagen op zoek moest gaan, dan zou ik zeker bij Toyota langsgaan.

Comment

• Godallemachtig, ik val haast in slaap van ernaar te kijken...

Comment

• bij een firma gelinkt aan een Renault en Toyota garage wist men mij te vertellen dat de raar maar waar de Laguna (vanaf de Facelift en de nieuwe) minder motorische problemen heeft als de Avensis...........Tja van een legende gesproken: Toyota's betrouwbaarheidsstory klopt monster van Loch Ness sage....

Ik moest het gewoon kwijt.
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• komt van op het net:

"De Toyota Avensis heeft inmiddels zijn 3e vorm. Het vorige model was echter een flinke sprong voorwaarts met als meest opvallende de 2.2 D4D common rail dieselmotor met 177 pk, 400 Nm. Aan de basis van het D-CAT systeem van dit type motor ligt DPNR (Diesel Particulate NOx Reduction System) en Toyota's tweede generatie Common Rail systeem dat onder hoge druk diesel inspuit. Met deze kerntechnologieën zijn verschillende andere regelsystemen en apparaten geïntegreerd, die samen zorgen voor de meest efficiënte oplossing ten tijde van de introductie.
                            Wat voor alle Avensis rijders het meest aan spreekt is het hoge comfort. Het geluidsniveau is aangenaam laag, de afwerking hoog, de bediening probleemloos. De auto is daarenboven erg ruim, bijna de ruimste in zijn klasse. En dat alles voor de meest gunstige prijs / kwaliteit- en uitrustingverhouding uit diezelfde klasse.

De spreekwoordelijke betrouwbaarheid van Toyota heeft met de nieuwe motortechnologie echter een knauw gekregen. Misschien toch iets te snel geïntroduceerd? Het blijkt namelijk dat de motor (de 2.2 4D4-Cat) te lijden heeft van een te hoog olieverbruik. De oorzaak blijkt in onjuiste zuigerveren te liggen. Een flink aantal motoren hebben die revisie, vaak pas na meer dan 50.000 Km maar zelden meer dan 100.000, zo blijkt uit diverse internetfora, onder garantie ondergaan.
                            Wat verder op te merken valt is dat het verbruik tegen valt. 13 liter per 100Km bij 130 Km/U constant is een veel genoemd verbruik op de internetfora en dat is ruim boven gemiddeld. Vergeleken met de nieuwe motoren (die in 2009 bij andere merken aangeboden worden) is dit zelfs bijzonder hoog.

Het ziet er naar uit dat Toyota snel met een verbeterde versie van dit motortype moet komen anders valt de nieuwe Avensis (model 2009) ten prooi aan de bekende remmende voorsprong. Ondanks de sprankelende campagne met ondersteuning van Vicky Butler Henderson.

1e generatie: 1997 - 2003
                            2e generatie: 2003 - 2008
                            3e generatie: Januari 2009 - heden"
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                              komt van op het net:

Een link zou misschien wel handig zijn of heb je die niet .

Comment

bij een firma gelinkt aan een Renault en Toyota garage wist men mij te vertellen dat de raar maar waar de Laguna (vanaf de Facelift en de nieuwe) minder motorische problemen heeft als de Avensis...........Tja van een legende gesproken: Toyota's betrouwbaarheidsstory klopt monster van Loch Ness sage....

De Fransen hebben de laatste jaren veel werk in de betrouwbaarheid van hun wagens gestoken. Bij Toyota is het al langer bekend dat die daar minder aandacht aan geven.

Comment

bij een firma gelinkt aan een Renault en Toyota garage wist men mij te vertellen dat de raar maar waar de Laguna (vanaf de Facelift en de nieuwe) minder motorische problemen heeft als de Avensis...........Tja van een legende gesproken: Toyota's betrouwbaarheidsstory klopt monster van Loch Ness sage....

Koop dan de 2.0l en laat de 2.2l aan anderen over.
                                  Nissan QQ driver.

Comment

komt van op het net:

"De Toyota Avensis heeft inmiddels zijn 3e vorm. Het vorige model was echter een flinke sprong voorwaarts met als meest opvallende de 2.2 D4D common rail dieselmotor met 177 pk, 400 Nm. Aan de basis van het D-CAT systeem van dit type motor ligt DPNR (Diesel Particulate NOx Reduction System) en Toyota's tweede generatie Common Rail systeem dat onder hoge druk diesel inspuit. Met deze kerntechnologieën zijn verschillende andere regelsystemen en apparaten geïntegreerd, die samen zorgen voor de meest efficiënte oplossing ten tijde van de introductie.
                                    Wat voor alle Avensis rijders het meest aan spreekt is het hoge comfort. Het geluidsniveau is aangenaam laag, de afwerking hoog, de bediening probleemloos. De auto is daarenboven erg ruim, bijna de ruimste in zijn klasse. En dat alles voor de meest gunstige prijs / kwaliteit- en uitrustingverhouding uit diezelfde klasse.

De spreekwoordelijke betrouwbaarheid van Toyota heeft met de nieuwe motortechnologie echter een knauw gekregen. Misschien toch iets te snel geïntroduceerd? Het blijkt namelijk dat de motor (de 2.2 4D4-Cat) te lijden heeft van een te hoog olieverbruik. De oorzaak blijkt in onjuiste zuigerveren te liggen. Een flink aantal motoren hebben die revisie, vaak pas na meer dan 50.000 Km maar zelden meer dan 100.000, zo blijkt uit diverse internetfora, onder garantie ondergaan.
                                    Wat verder op te merken valt is dat het verbruik tegen valt. 13 liter per 100Km bij 130 Km/U constant is een veel genoemd verbruik op de internetfora en dat is ruim boven gemiddeld. Vergeleken met de nieuwe motoren (die in 2009 bij andere merken aangeboden worden) is dit zelfs bijzonder hoog.

Het ziet er naar uit dat Toyota snel met een verbeterde versie van dit motortype moet komen anders valt de nieuwe Avensis (model 2009) ten prooi aan de bekende remmende voorsprong. Ondanks de sprankelende campagne met ondersteuning van Vicky Butler Henderson.

1e generatie: 1997 - 2003
                                    2e generatie: 2003 - 2008
                                    3e generatie: Januari 2009 - heden"
                                    Lees nu eens een test en kakel dan verder.
                                    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
                                    Nissan QQ driver.

Comment

Ach ach, hier gaan we weer.

1. Toyota heeft mijn inziens nooit beweert de 'betrouwbaarste' ter wereld te zijn. Ze beweren wel een degelijk product te verkopen, het vertrouwen van de koper waardig. En als er dan al iets fout gaat staat de dealer klaar, ga nog 'es effe kijken in 't dit of dat topic waar een eigenaar van een Verso 2.2D mét olieproblemen gratis een nieuwe motor heeft gekregen. Das ook betrouwbaarheid, die service. http://www.autoforum.be/showthread.php?t=34756

2. Er zijn massa's andere merken, zoals bvb VAG met al jaren olieproblemen, meer dan Toyota. De dealers doen er zelfs niets aan, integendeel 'steekt een buske olie in de koffer' is een frequenter antwoord dan het zoeken naar de oorzaak. Daar wist die firma toevallig niets over zeker?

Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wint, en ja, Toyota heeft wat problemen met een motortype en 't is alsof het merk op sterven na dood is.
                                      Last edited by ; 13/02/2009, 19:05.

Comment

• Avensis 2006 / 2007

Zijn er ook problemen gemeld bij de 2.2 D-4D 150 PK motor?

Is er spraken van nog andere problemen?

Zelf heb ik de 2.0 D-4D 116 pk in een wagon,

1 probleem gehad bij 50000km = aandrijfriem airco = vervangen onder garantie

Comment

• Wij hebben eigelijk nooit een probleem gehad , enkel eens een lichtje dat aansloeg van de motor , ze hebben de motor gereset en toe hebben we het nooit meer voor gehad .

Comment

Working...
                                          X