Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Avensis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    bij een firma gelinkt aan een Renault en Toyota garage wist men mij te vertellen dat de raar maar waar de Laguna (vanaf de Facelift en de nieuwe) minder motorische problemen heeft als de Avensis.....
    het is te hopen : mijn zoon is bijna verkoold geweest in zijn Laguna met brandende motor (en geen middel om de motor te stoppen...)
    voor hem is Renault ook voltooid verleden tijd : hij is nu gelukkig met zijn Kia

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cromson Bekijk Berichten
      Zijn er ook problemen gemeld bij de 2.2 D-4D 150 PK motor?

Is er spraken van nog andere problemen?

Zelf heb ik de 2.0 D-4D 116 pk in een wagon,

1 probleem gehad bij 50000km = aandrijfriem airco = vervangen onder garantie
      ik zou afblijven van de 2.2. Ok,de meeste worden in garantie gereviseerd maar als dit erna komt heb je echt wat voor hoor.Buiten de zuigerveren is ook de katalysator een zwak punt. Ik heb een 1.4 D4D de ganse motor aan gort gereden met 25000km tgv turbo problemen. (ooit was ik ook een volgeling van het geloof in Toyota's betrouwbaarheid)
      Als je een krachtige 2.2 wil zou ik denken aan de Mondeo 2.2TCI of Accord 2.2 CTDi
      Last edited by MRJ; 14/02/2009, 16:37.
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Zijn er ook problemen gemeld bij de 2.2 D-4D 150 PK motor?

Is er spraken van nog andere problemen?

Zelf heb ik de 2.0 D-4D 116 pk in een wagon,

1 probleem gehad bij 50000km = aandrijfriem airco = vervangen onder garantie
        tot nu toe nog geen problemen gehad met onze 2.2 d4d (54000km).
        Onze vorige avensis 2.0 d4d had al nieuwe gloeibougies nodig na 25000 km had de garage nog nooit meegemaakt wel onder garantie vervangen natuurlijk
        1978 BMW E21 323i
        2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
        2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

ik zou afblijven van de 2.2. Ok,de meeste worden in garantie gereviseerd maar als dit erna komt heb je echt wat voor hoor.Buiten de zuigerveren is ook de katalysator een zwak punt. Ik heb een 1.4 D4D de ganse motor aan gort gereden met 25000km tgv turbo problemen. (ooit was ik ook een volgeling van het geloof in Toyota's betrouwbaarheid)
          Als je een krachtige 2.2 wil zou ik denken aan de Mondeo 2.2TCI of Accord 2.2 CTDi
          Je moet de zaken wél in het juiste daglicht stellen, Thomas.
          Jij hebt een probleem gehad met een 1.4d4d (die al jaren z'n degelijkheid bewijst), je bent zo dom geweest van daar zelf gaan aan te prutsen ipv de garantie en de dealer aan te spreken met als resultaat: de garage trekt z'n handen terug en jij hebt een motor die stukgedraaid is. Had jij slim geweest was je motor gratis vervangen geweest, zoals in de link die ik hierboven postte!

Ik ken eerlijk gezegd weinig merken die zonder veel morren een volledige motor gratis en voor niets binnen garantie vervangen. Integendeel zelfs, een groot duits merk wil zelfs het probleem niet kennen, zij geven de klant een extra busje olie mee ipv onder garantie onderzoeken te verrichten.

Trouwens, denk jij dat Toyota die 2.2 nog zou verkopen als dat wérkelijk zo'n probleemmotor is als jij laat uitschijnen. Voor de verkoop in belgie moeten ze 't allesinds niet doen, fiscaal gezien te onvriendelijk.
          Last edited by ; 14/02/2009, 19:02.

Comment

Als dat bij toyota is wat dan bij VAG? (de kat.)
            Had ik problemen bij mijn leon en weetje wat de dealer tegen me zij , gekent probleem !!!!
            waar zijt ge toch mee bezig jongetje?????????????????
            Effe tussen door hoeveel krijg je na 5 jaar voor een Rover en hoeveel voor een Toyota?
            Wie is hier dan de slimste????????
            Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Je moet de zaken wél in het juiste daglicht stellen, Thomas.
              Jij hebt een probleem gehad met een 1.4d4d (die al jaren z'n degelijkheid bewijst), je bent zo dom geweest van daar zelf gaan aan te prutsen ipv de garantie en de dealer aan te spreken met als resultaat: de garage trekt z'n handen terug en jij hebt een motor die stukgedraaid is. Had jij slim geweest was je motor gratis vervangen geweest, zoals in de link die ik hierboven postte!
              Nu versta ik waar zijn frustatie voor Toyota komt . Tja Rover is een stuk gemakkelijker om aan te werken dan een Toyota .
              - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
              - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                Als dat bij toyota is wat dan bij VAG? (de kat.)
                Had ik problemen bij mijn leon en weetje wat de dealer tegen me zij , gekent probleem !!!!
                waar zijt ge toch mee bezig jongetje?????????????????
                Effe tussen door hoeveel krijg je na 5 jaar voor een Rover en hoeveel voor een Toyota?
                Wie is hier dan de slimste????????
                Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                Nu versta ik waar zijn frustatie voor Toyota komt . Tja Rover is een stuk gemakkelijker om aan te werken dan een Toyota .

Ach ja, das Thomaas (of MRJ) he...

Toyota is op nog geen 60 jaar tijd van een lowbudgetmerk uitgegroeid tot de grootste autobouwer ter wereld. Dat wil al iets zeggen. Maar groeien brengt ook groeipijnen met zich mee, ontwikkelingen die minder goed zijn dan andere.

Toyota blijkt nu en dan problemen te ondervinden met een bepaalde motor, wél zij nemen hun verantwoordelijkheid op! De klant heeft recht op 5 jaar garantie, waarin Toyota volkomen z'n beloften nakomt. Ik verwijs nogmaals naar het topic over de 2.2D4D diesel die volledig in garantie vervangen werd.

Men beweert niet feilloze wagens te maken. Men belooft de klant betrouwbare wagens te maken, die lang meegaan en een mooie inruilwaarde hebben. En als er dan al 'es problemen opduiken staat de dealer klaar met de 5 jaar garantie. Er zijn heel wat merken waar 't anders gebeurt

En de nieuwe avensis is daar 't perfecte voorbeeld van. Een degelijke wagen met een design waar je van houdt of net niet. Met een degelijke uitrusting, sterke motoren en een mooie inruilwaarde. En met 5 jaar garantie.
                Last edited by ; 15/02/2009, 19:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  Toyota is op nog geen 60 jaar tijd van een lowbudgetmerk uitgegroeid tot de grootste autobouwer ter wereld. Dat wil al iets zeggen. Maar groeien brengt ook groeipijnen met zich mee, ontwikkelingen die minder goed zijn dan andere.
                  Alleen is Toyota de dag van vandaag niet meer wat het was. Het zijn geen goedkope wagens meer die niet stuk gaan (mechanisch dan, roesten deden ze à volonté) met een exterieur om ter plekke in slaap bij te vallen en een interieur uit 1 stuk plastiek. Men wou zich meer meten met de Europese modellen: meer luxe, meer design, meer innovatie. Gevolg: meer problemen en ze kosten even veel als hun Europese tegenhangers.

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  Men beweert niet feilloze wagens te maken. Men belooft de klant betrouwbare wagens te maken, die lang meegaan en een mooie inruilwaarde hebben. En als er dan al 'es problemen opduiken staat de dealer klaar met de 5 jaar garantie. Er zijn heel wat merken waar 't anders gebeurt .
                  Na 12 jaar heeft men nog altijd niet gevonden wat er zo verbrand ruikt bij het rechterachterwiel... van onze Toyota Corolla.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                    Alleen is Toyota de dag van vandaag niet meer wat het was. Het zijn geen goedkope wagens meer die niet stuk gaan (mechanisch dan, roesten deden ze à volonté) met een exterieur om ter plekke in slaap bij te vallen en een interieur uit 1 stuk plastiek. Men wou zich meer meten met de Europese modellen: meer luxe, meer design, meer innovatie. Gevolg: meer problemen en ze kosten even veel als hun Europese tegenhangers.

Na 12 jaar heeft men nog altijd niet gevonden wat er zo verbrand ruikt bij het rechterachterwiel... van onze Toyota Corolla.
                    Roesten? Waar komt dat nu weer vandaan?
                    Dus u beweert dat een europese wagen geen plastiek heeft in het interieur, lees de tests van de vorige golf eens!!
                    Dan denk ik dat het bij u een exemplarish probleem is.
                    VAG heeft ook problemen,zelfs meer dan Toyota en niet op te lossen.
                    PS:en veel duurder dan Toyota!!!
                    Nissan QQ driver.

Comment

• Beste Vrienden,

Ik verkoop nu al één jaar Toyota & Lexus, ben al 7 jaar verkoper van wagens (hiervoor heb ik de "premium brands " verkocht) en ik kan jullie verzekeren dat de klanten hier meer tevreden zijn dan bij de vorige merken.
                      Iedereen heeft wel al eens iets voorgehad met een wagen...het blijft mechaniek en electronica...
                      En over smaken kan je eindeloos discussiëren !
                      Maar merken die 5 jaar garantie (tot 150.000km) geven weten heus wel waar ze mee bezig zijn. Neem van mij aan dat onze Duitse & Zweedse vrienden al verschillende studies hebben gedaan om te kijken of het mogelijk is van hun garantie te verlengen...maar elke keer moeten ze toegeven dat dit niet mogelijk is... waarom is dit niet mogelijk als dat de echte kwaliteit zou zijn ? denk daar eens over na ...

Comment

• New Avensis

Iemand al een avensis 2009 besteld?

Wagon/Sedan/Kleur/Uitvoering

Overnameprijs?

Levertijd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                          Maar het waren wel wij, de europeanen, die de Aziaten zowat verplicht hebben steeds meer luxe, steeds meer innovatie en steeds meer design te implementeren in hun wagens. Als dan de prijs verhoogt zijn we plots stomverbaasd...alleen de zon gaat voor niets op.

Na 12 jaar heeft men nog altijd niet gevonden wat er zo verbrand ruikt bij het rechterachterwiel... van onze Toyota Corolla.[/QUOTE]

Dat is exact wat ik kwam te zeggen.

Men beweert niet feilloze auto's te bouwen, maar wel goede auto's. Dat er al 'es iets misloopt is nooit uit te sluiten, maar het minste wat je van 's werelds meest verkochtte wagen (corolla) kan zeggen is dat 't geen slechte auto was.

Het lijkt mij ook niet normaal dat een nieuwe diesel een busje olie in de koffer hoeft te hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door debonker Bekijk Berichten
                            Maar merken die 5 jaar garantie (tot 150.000km) geven weten heus wel waar ze mee bezig zijn. Neem van mij aan dat onze Duitse & Zweedse vrienden al verschillende studies hebben gedaan om te kijken of het mogelijk is van hun garantie te verlengen...maar elke keer moeten ze toegeven dat dit niet mogelijk is... waarom is dit niet mogelijk als dat de echte kwaliteit zou zijn ? denk daar eens over na ...
                            Reeds in andere topics heb ik aangehaald,die 5 jaar garantie is grote kwatch. Auto's verslijten niet van op 5 jaar 150 000km mee te rijden. Daar zorgen de kilomteres voor. En zowel Duisters,Zweden (over 2 jaar) als Britten (over 3jaar) geven geen kilomterbeperking op.

Wat ik wel moet toegeven is dat Toyota tot over een jaar of 7 echt wel kwaliteit was maar dat ze de laatste jaren echt in vrije val zijn. En als hun kwaliteit dan mediocre is zie ik echt geen rede om in die saaie blikjes te rijden.
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Reeds in andere topics heb ik aangehaald,die 5 jaar garantie is grote kwatch. Auto's verslijten niet van op 5 jaar 150 000km mee te rijden. Daar zorgen de kilomteres voor. En zowel Duisters,Zweden (over 2 jaar) als Britten (over 3jaar) geven geen kilomterbeperking op.
                              Zagevent
                              Hoeveel % van de Duitse, Zweedse of Britse wagens heeft na 2 of 3 jaar 150.000km.

Land Rover geeft 3 jaar of 100.000km. Jaguar geeft 3 jaar zonder kilometerbeperking.

Comment

• Toyota in vrije val?

De laatste 7 jaar in vrije val??

Euh hebik iets gemist, ?? Een vorige auto van mij; Accord '92 dat moet dan vrije val zonder parachute geweest zijn.

Was die niet in Engeland bij Rover geproduceerd? Man Man Man Mizerie Mizerie

Comment

De laatste 7 jaar in vrije val??

Euh hebik iets gemist, ?? Een vorige auto van mij; Accord '92 dat moet dan vrije val zonder parachute geweest zijn.

Was die niet in Engeland bij Rover geproduceerd? Man Man Man Mizerie Mizerie
                                  Dat zal dan meer aan een soort van kinderziekte liggen: 1992 was het eerste jaar dat de Accord in de UK gebouwd werd. Dat was ook de allereerste auto van Honda die volledig daar gebouwd is.

Comment

• avensis

Ik kan me daar niet echt over uitspreken, is ondertussen ook al zo lang geleden, wat ik wel weet is dat ik daar echt jaarlijks wel kosten aan had.(en niet de minste)

Ik heb die echt weg gedaan van miserie. Wanneer ik nog later bij die mensen langs ging tijdens een opendeur met mijn toyota vonden ze trouwens dat ik een wijze keuze had gemaakt. Ze waren toen trouwens duidelijk opgelucht dat het avontuur van HONDA - ROVER afgelopen was.

Ik heb trouwens ook nog een Honda prelude gehad, die was top, heb ik uiteindelijk weggedaan wegens niet combineerbaar met een gezin.

De avensis wordt ook geproduceerd in Engeland , fingers crossed?

Comment

• MRJ...Jongen jongen jongen toch, zoals al eerder gezegd welke wagen heeft er na 24 maanden 150000km.
                                      Daar gaat het niet om...de klant wil garantie, ik merk dat wij daardoor alleen al veel verkopen, bij andere merken kan je bv garantie bijkopen ? waarom doen ze dat dan...juist
                                      Waarom heb jij op je Rover geen 60 maanden garantie gekregen ? als het toch zo'n solide auto was ?

Neem van mij aan dat BMW, Volvo , VW , Audi & Mercedes nog meer wagens zouden verkopen als ze 5 jaar garantie zouden geven, maar ze kunnen dat niet en dan stopt het.

Let wel ik ga zeker niet zeggen dat bovenvermelde auto's slecht zijn he, integendeel dat zijn zeer kwallitatieve wagens maar je gaat een pak meer betalen dan bij Toyota en 3 jaar minder garantie hebben

Comment

• Mag ik sommige er op wijzen dat dit een topic over de Toyota Avensis is en niet over een merk dat al vier jaar niet meer bestaat.

Comment

• Die ruiten die ver naar voor zijn doorgetrokken,de korte afstand tussen te ruiten en de scherpste hoek van de koplam. Dit is toch echt geen uitstraling van een luxe-berline.Die tjoening achterlichten,bah En dan weten dat dit tot dezelfde klasse behoord als dit.....(zie foto); Dan zie je dat ze bij Toyota nog veel moeten leren. Bovendien is de voetsteun ingewerkt in de tapijt wat er echt niet goed uitziet na enkele jaren. Bij ne Rover 45/600/75/800 is dat een soort extra pedaal in sterke kunstof die niet slijt....als Toyota dan toch zo de puntjes op de i wel zetten.....

Het gaat hier inderdaad niet meer over een merk dat al 4 jaar niet meer bestaat zoals jij hierboven eens gepost hebt.

Comment

Working...
                                          X