Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
    Machtsgreep VW is wel het gevolg van hun eigen overmoed.
    Tja, ik denk dat we dichterbij huis nog wel een poging tot overname kennen die fout gelopen is (mede) door economische omstandigheden...

Dat bedrijf is daarna zelfs verkocht geweest om het te redden. Was het ongezond? Achteraf is duidelijk gebleken van niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
      Tja, ik denk dat we dichterbij huis nog wel een poging tot overname kennen die fout gelopen is (mede) door economische omstandigheden...

Dat bedrijf is daarna zelfs verkocht geweest om het te redden. Was het ongezond? Achteraf is duidelijk gebleken van niet.
      Mja, beetje klote dat je moet gaan fuseren met een veel groter bedrijf dat je voorheen nog slinks probeerde over te kopen.
      Daar verlies je toch een stuk onafhankelijkheid mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fille001 Bekijk Berichten
        Moesten ze nu in de Panamera een Diesel van 350pk insteken met de prestaties die in de buurt van de V8 komt zouden velen het al minder erg vinden denk. Maar nu met 211/250pk kom je tegen sommige (gechipte) 2l diesels al te kort
        Tijd geleden met Cayenne Diesel gereden en reed heel goed , maar vind dit persoonlijk iets te weinig vermogen voor een Cayenne.
        Cayenne V6 is ook niet zo vet ze...
        2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Die Panamera D heeft als doelgroep hogere kaderleden die al 3 keer een 730d of een S320d gehad hebben en eens iets anders willen.
          Die vijver is te groot voor VW (Porsche) om er geen vis in te gooien.

Meer moeten we daar niet achter zoeken. Onwille van de centen (en VW is nog altijd een bedrijf) wordt er al eens een principeke aan de kant gezet.

Het zou me niet verwonderen dat Porsche binnen een paar jaar even veel Panamera Diesels verkoopt als benzines in bepaalde landen.

Comment

• Het zou me niet verwonderen dat Porsche binnen een paar jaar even veel Panamera Diesels verkoopt als benzines in bepaalde landen.
            Meer zelfs denk ik.
            Grappig topic wel, als ik sommige reacties hier lees zouden ze beter een grote gele ster op de flanken zetten van de pana diesels?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
              Meer zelfs denk ik.
              Grappig topic wel, als ik sommige reacties hier lees zouden ze beter een grote gele ster op de flanken zetten van de pana diesels?
              En nadien alle ruiten uitslaan Kristallnacht! JAHWOL!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                Meer zelfs denk ik.
                Ge doet anders u best om het nog grappiger te maken

Comment

• Niet dat ik er veel van ken maar wat als Porsche groot verlies gaat maken omdat ze niet meespelen op de dieselmarkt en ze in het ergste geval het merk moeten opdoeken? Van mijn part mogen ze gerust diesels bouwen zolang ze de pure sportwagens maar niet aan de kant schuiven... Zou me niet verbazen moesten er in de verre toekomst ook Ferrari of Aston Martin ea diesels (of iig andere brandstoffen dan benzine) komen...

Comment

• Met dan liefst iets meer dan 250pk voor meer dan 2 ton.....voor een sportwagenmerk. Maak dan verdomme ook een uberdiesel hè DAT zou dan het merkimago waardig zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                      Met dan liefst iets meer dan 250pk voor meer dan 2 ton.....voor een sportwagenmerk. Maak dan verdomme ook een uberdiesel hè DAT zou dan het merkimago waardig zijn.

Zoals de compleet belachelijke Q7 V12 TDI, die het "voordeel" van lager verbruik bij een diesel compleet teniet doet?

Comment

Met dan liefst iets meer dan 250pk voor meer dan 2 ton.....voor een sportwagenmerk. Maak dan verdomme ook een uberdiesel hè DAT zou dan het merkimago waardig zijn.
                        Ik begrijp wat je bedoelt ze Jokke maar je kan gewoon niet ontkennen dat als ze (meer) winst willen blijven maken ze dat segment ook gaan moeten verkennen en verkopen. Ik zie dat ook niet graag maar if that's what it takes...

Zoals hier al gezegd: S-klasse, 7reeks, A8, etc klanten gaan afsnoepen bij mensen die een Porsche in de garage hebben staan voor het weekend en hun dagelijkse verplaatsingen dan ook met een Porsche kunnen doen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                          Zoals de compleet belachelijke Q7 V12 TDI, die het "voordeel" van lager verbruik bij een diesel compleet teniet doet?
                          Als je zo begint te redeneren kan je ook een 1.6 turbo diesel zetten zoals Volvo doet ....

Comment

• Moest ik een Panamera turbo hebben, ik zou het de type-aanduiding verwijderen en vervangen door 'diesel'. En dan maar lachen aan de rode lichten...
                            Understatement
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                              Dat is van het ene uiterste in het andere vallen. Ik vind dat Jokke gelijk heeft dat in zo'n Panamera wel een andere dieselmotor hadden mogen leggen. Een 3.0 biturbodiesel met min. 300pk en een koppel van min. 600Nm had toch zeker gekunnen. Dat sprintje tot 100 had min. onder de 6 sec. moeten zijn. Just my 2 cents.
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Misschien dat met de loop der tijd ook de 4.2TDI beschikbaar wordt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Moest ik een Panamera turbo hebben, ik zou het de type-aanduiding verwijderen en vervangen door 'diesel'. En dan maar lachen aan de rode lichten...
                                  Understatement
                                  Great !

Comment

Als je zo begint te redeneren kan je ook een 1.6 turbo diesel zetten zoals Volvo doet ....
                                    Je hebt het over een überdiesel, doe zelf dan maar een voorstel

Comment

Dat is van het ene uiterste in het andere vallen. Ik vind dat Jokke gelijk heeft dat in zo'n Panamera wel een andere dieselmotor hadden mogen leggen. Een 3.0 biturbodiesel met min. 300pk en een koppel van min. 600Nm had toch zeker gekunnen. Dat sprintje tot 100 had min. onder de 6 sec. moeten zijn. Just my 2 cents.
                                      Sorry maar 300PK is geen überdiesel, dan fietst een 535d je nog bijna voorbij.
                                      Een überdiesel (surprise surprise) bestaat gewoon niet.
                                      Afgezien daarvan ben ik nlatuurlijk wel akkoord dat een 250PK diesel te min is voor een Panamera.

Comment

Moest ik een Panamera turbo hebben, ik zou het de type-aanduiding verwijderen en vervangen door 'diesel'. En dan maar lachen aan de rode lichten...
                                        Understatement
                                        Beter zo dan andersom, da's pas belachelijk!

Comment

Doet elke Porsche die sprint dan onder de 6 seconden? Ik dacht het niet he.

Verder is (volgens mij) de sprint op 400m of 1000m een betere indicator wat betreft optrekken. Je sprint niet tegen iemand tot je 100 rijdt, eerder tot een plaats een eindje verderop.

Comment

Working...
                                          X