Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Misschien komt dit ooit wel. Maar... net als bij de Cayenne verwacht ik deze diesel pas in een later stadium.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Ik vind het een waanzinnig mooie auto. Moest ik minder kilometers doen en wat meer budget hebben zou dit de opvolger worden van onze 530d.

Voor mij een zilvergrijze met zwart leder.
      zeg gewoon : moest de diezel erin zitten

Comment

• Er staat 'n test in de nieuwe AMS.

Ze zijn positief, maar ook niet té. Vond ik wel leuk om te lezen, ik was bang voor een stortvloed aan "woooow dit is het eeeeinde" tests enkel en alleen om dat het een Porsche is.

'Ie heeft zoals elke auto minpuntjes, en dat wordt aangehaald, en zo moet het vind ik (ik krijg het schijt van die lyrische autotests die eigenlijk geen tests zijn maar herkauwde persteksten).

Treffend vond ik dat de Panamera S die in de test aantrad, maar marginaal sneller was dan de nieuwe 750i op slalom/handling, hetzelfde met de S500 ... en zelfs trager dan de Maserati Quattroporte (die wel, luidens de tekst, "enorm oncomfortabel" is).
        Enkele andere minpunten : gigantisch duur als je 'm "proper" uitgerust wil hebben, priemende armsteun-verlenging (die aan de achterzetel vastzit) die hard in je nieren duwt als je achteraan instapt, heel erg onoverzichtelijk en uitermate onhandig in stad of om te parkeren, veel kleinere koffer dan de foto's doen vermoeden (wel neerklapbare achterbank), ...
        't Blijft wel een zeer goeie auto, 'ie haalt 4 van de 5 sterren in AMS dus dat is zeker dik in orde.

Ik begin 'm ook meer te mogen, ook al blijf ik het een lelijke auto vinden (lomp vormgegeven, weinig elegantie), en ik wijt dat aan 't feit dat 'ie beestig goed rijdt én dat 't gewoon een Porsche is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          zeg gewoon : moest de diezel erin zitten
          Ah natuurlijk. Met een diesel is het goedkoper om veel kilometers te doen... Toch blijft de aankooprijs dan nog zeer hoog.
          OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
            Ik heb de kans gehad hem 2x te testen, samen met 2 maten. Alle drie hadden we onze vragen bij de "kont", maar ook alle drie vonden hem irl echt machtig.

Een vierzitter die rijdt als een echte super sportkar. Het interieur is een ervaring op zich. Je krijgt echt het gevoel in een sportwagen te zitten of (zelfs als 911 adept) in een super afgewerkte 911.
            Stuurt als de "echte".

Getest model: 4s.

Nu nog een weekend een CL63 AMG, daarna valt de beslissing...
            Ik ben benieuwd naar't besluit.

Ik begin stilaan zot te worden van de Panamera. Zou'm zelfs durven verkiezen boven die AMG!

Volgens mij de meest 'sportwagen in sedanvorm' die tegenwoordig te koop is of voorgesteld is.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
            2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
            2012-...
            '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Er staat 'n test in de nieuwe AMS.

Ze zijn positief, maar ook niet té. Vond ik wel leuk om te lezen, ik was bang voor een stortvloed aan "woooow dit is het eeeeinde" tests enkel en alleen om dat het een Porsche is.

'Ie heeft zoals elke auto minpuntjes, en dat wordt aangehaald, en zo moet het vind ik (ik krijg het schijt van die lyrische autotests die eigenlijk geen tests zijn maar herkauwde persteksten).

Treffend vond ik dat de Panamera S die in de test aantrad, maar marginaal sneller was dan de nieuwe 750i op slalom/handling, hetzelfde met de S500 ... en zelfs trager dan de Maserati Quattroporte (die wel, luidens de tekst, "enorm oncomfortabel" is).
              Enkele andere minpunten : gigantisch duur als je 'm "proper" uitgerust wil hebben, priemende armsteun-verlenging (die aan de achterzetel vastzit) die hard in je nieren duwt als je achteraan instapt, heel erg onoverzichtelijk en uitermate onhandig in stad of om te parkeren, veel kleinere koffer dan de foto's doen vermoeden (wel neerklapbare achterbank), ...
              't Blijft wel een zeer goeie auto, 'ie haalt 4 van de 5 sterren in AMS dus dat is zeker dik in orde.

Ik begin 'm ook meer te mogen, ook al blijf ik het een lelijke auto vinden (lomp vormgegeven, weinig elegantie), en ik wijt dat aan 't feit dat 'ie beestig goed rijdt én dat 't gewoon een Porsche is.
              Ik denk niet dat dat echt hét punt bij deze wagen is, maar tevens onderschat ik ook niet het belang ervan. Zelf vind ik dat wel een enorm belangrijke zaak bij dergelijke wagens, dus hoop dat het al bij al meevalt. Want wat ze toonden op de persfoto's, leek de koffer echt gi-gan-tisch groot, samen met de zee van ruimte in het interieur vond ik. Het zou spijtig zijn moest de koffer effectief klein zijn, want een GT als de Panamera heeft nood aan een grote bagageruimte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                Ik ben benieuwd naar't besluit.

Ik begin stilaan zot te worden van de Panamera. Zou'm zelfs durven verkiezen boven die AMG!

Volgens mij de meest 'sportwagen in sedanvorm' die tegenwoordig te koop is of voorgesteld is.
                Heb dit weekend de CL63AMG, staat hier voor de deur. Ook prachtige wagen. Mooier van lijn (vind ik), maar hij rijdt eerder als een limousine met power, terwijl de Porsche rijdt als een sportwagen in luxe uitrusting.

De keuze is niet eenvoudig. De CL is al 3 jaar oud, dus sneller een "oud" model, ik denk dat dat uiteindelijk de doorslag gaat geven.

PS: de zetels van die CL zijn echt ongelooflijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                  Heb dit weekend de CL63AMG, staat hier voor de deur. Ook prachtige wagen. Mooier van lijn (vind ik), maar hij rijdt eerder als een limousine met power, terwijl de Porsche rijdt als een sportwagen in luxe uitrusting.

De keuze is niet eenvoudig. De CL is al 3 jaar oud, dus sneller een "oud" model, ik denk dat dat uiteindelijk de doorslag gaat geven.

PS: de zetels van die CL zijn echt ongelooflijk.
                  en een maserati?

Comment

• De maserati vind ik niet echt mooi, en .....vind ik technisch niet zo betrouwbaar.
                    Maar is natuurlijk mijn subjectief idee.

Comment

• Ik denk ook dat je een S coupé (vanaf september) niet kan vergelijken met de Porsche. Ik denk dat ze totaal verschillend rijden.

Persoonlijk vind ik de S coupé ook een prachtige wagen, zeker in AMG-uitvoering. Volgende week wordt de CL500 van mijn schoonvader geleverd. Ik ben benieuwd hoe zo'n CL rijdt. Zo'n 500 zal sowieso nog minder rijsensatie bieden dan een 63 AMG.

Ik denk net dat je die rijsensatie met volle teugen in de Panamera zal ervaren.

Ook is zo'n S coupé eerder onopvallend, terwijl de Porsche een echte eyecatcher zal zijn.

Ik weet niet of restwaarde een beslissende factor kan zijn, maar op dat vlak zal de Panamera beter scoren dan de Benz...
                      OO 00 OO

Comment

• Bij Porsche in Latem staan er nu 2 in de vitrine, kweetnie, lelijk is de auto niet, maar het mist een tikkeltje charme. Misschien komt dat wel met de jaren...

Comment

Ik denk ook dat je een S coupé (vanaf september) niet kan vergelijken met de Porsche. Ik denk dat ze totaal verschillend rijden.

Persoonlijk vind ik de S coupé ook een prachtige wagen, zeker in AMG-uitvoering. Volgende week wordt de CL500 van mijn schoonvader geleverd. Ik ben benieuwd hoe zo'n CL rijdt. Zo'n 500 zal sowieso nog minder rijsensatie bieden dan een 63 AMG.

Ik denk net dat je die rijsensatie met volle teugen in de Panamera zal ervaren.

Ook is zo'n S coupé eerder onopvallend, terwijl de Porsche een echte eyecatcher zal zijn.

Ik weet niet of restwaarde een beslissende factor kan zijn, maar op dat vlak zal de Panamera beter scoren dan de Benz...
                          Wat je zegt moet ik volledig beamen, zelfs over de restwaarde. Ik zou de wagen liever niet als eyecatcher hebben, dat speelt mee......anderzijds.... enz..........

Comment

Een CL500 rijdt hemels

Comment

• Over de kofferinhoud valt wel het een en ander te zeggen natuurlijk
                              Panamera 432 liter

Mercedes S-klasse 560 liter
                              Ter vergelijking, kofferinhoud van een 3reeks sedan 460 liter dus ja dat is niet erg veel, 1 dikke samsonite koffer en nog wat zakken en het word al krap.
                              Aan de andere kant, moest ik een Panamera kopen zou ik mijn bagage gewoon laten overbrengen met FedEx ofzo
                              Een S-klasse zou ik eigenlijk nooit kopen, dan nog liever een 7-reeks of een M5 touring.

Edit:
                              Ik heb net nog even gechecked, een van de grootste nadelen aan Mercedes is dat je hem niet handgeschakeld kunt krijgen en dat vind ik gewoon ja ... zo ongelofelijk onsportief.
                              Bij de S-klasse krijg ik altijd het beeld in mijn hoofd van een 55plusser die te lui is geworden om zelf te moeten schakelen en een geblondeerde bimbo heeft gekocht die gewoon niet kan schakelen en waarvan em niet wilt dat hij zijn versnellingsbak in de soep draait.

Ik denk dat het een ander segment is ook, het is een porsche dus sportwagen met klasse en luxe of het is een mercedes, klassewagen met luxe... die sportief kan zijn (AMG dan wel)
                              Last edited by ; 15/08/2009, 18:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lady 911 Bekijk Berichten
                                Edit:
                                Ik heb net nog even gechecked, een van de grootste nadelen aan Mercedes is dat je hem niet handgeschakeld kunt krijgen en dat vind ik gewoon ja ... zo ongelofelijk onsportief.
                                Bij de S-klasse krijg ik altijd het beeld in mijn hoofd van een 55plusser die te lui is geworden om zelf te moeten schakelen en een geblondeerde bimbo heeft gekocht die gewoon niet kan schakelen en waarvan em niet wilt dat hij zijn versnellingsbak in de soep draait.
                                Een S-klasse zonder automaat, ben je gek?

En S-klasse staat voor Stijl, Smaak en klasse!

Comment

• in zo'n Panamera zal je ook veel trouwens ook veel blonde bimbo's zien naast 55+ers.

Comment

• Ik weet het niet maar volgens mij kunt ge die panamera ook niet met handbak krijgen. Zal toch niet veel genomen worden.

Zit daar trouwens pdk in of een gewone automaat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lady 911 Bekijk Berichten
                                      Over de kofferinhoud valt wel het een en ander te zeggen natuurlijk
                                      Panamera 432 liter

Mercedes S-klasse 560 liter
                                      Maar is dat 432 liter onder die afdekkap?
                                      Dan mag je daar nog eens de heft bijdoen erboven en door die grote klep is het makkelijker om daar iets in te laden. Als je die stoelen plat kan leggen, kan je daar bv een fiets in kwijt zonder die te demonteren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                        Maar is dat 432 liter onder die afdekkap?
                                        Dan mag je daar nog eens de heft bijdoen erboven en door die grote klep is het makkelijker om daar iets in te laden. Als je die stoelen plat kan leggen, kan je daar bv een fiets in kwijt zonder die te demonteren...
                                        Voor een fiets in te krijgen zal hij niet breed genoeg zijn denk ik, maar 432l is een mooi opbergvak! Kan je gerust mee met 4 man een weekje op reis gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                          Ik weet het niet maar volgens mij kunt ge die panamera ook niet met handbak krijgen. Zal toch niet veel genomen worden.

Zit daar trouwens pdk in of een gewone automaat?
                                          Standaard met PDK, op aanvraag manueel.

Comment

Working...
                                          X