Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als deze binnen een jaar of 3 te krijgen zijn voor ongeveer 50.000€ ( maximum wat ik ooit ga willen uitgeven voor een auto ) dan is dit een zeer grote kanshebber om de E61 te vervangen

Als het zo ver is , zal het tussen een Panamera en een BMW 7 gaan denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
      Als deze binnen een jaar of 3 te krijgen zijn voor ongeveer 50.000€ ( maximum wat ik ooit ga willen uitgeven voor een auto ) dan is dit een zeer grote kanshebber om de E61 te vervangen

Als het zo ver is , zal het tussen een Panamera en een BMW 7 gaan denk ik
      Dan zou ik het wel weten ! geef mij maar de stationporsche!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
        Dan zou ik het wel weten ! geef mij maar de stationporsche!
        beltar , mijn briefje gevonden ?

ja dus , PM beantwoord .
        Last edited by ; 09/11/2009, 00:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          De restwaarde van een 911 blijft stabieler op langere termijn. Een 997 van 4 jaar oud koop je aan 50% van de nieuwprijs. Een 996 van 10 jaar betaal je nog snel 30% van de nieuwprijs.

De restwaarde van de Cayenne is in vergelijk met de 911 toch wel een stuk lager. Een Cayenne van 4 jaar oud is al maar 30% van de nieuwprijs meer waard. De eerste Cayenne's die op de markt kwamen zijn nu 6 jaar oud en vind je al voor minder dan €20.000. Als éénmaal de nieuwe Cayenne er zal zijn zal deze prijs nog duiken.

Ik vermoed dat de restwaarde van de Panamera zal gelijklopen met de Cayenne. Na 3 jaar zal je zo'n Panamera zeker kunnen kopen voor de helft van de nieuwprijs.

Hier heb ik dan enkel rekening gehouden met de benzines.
          Denk dat een panamera zijn waarde wel iets beter houdt dan een cayenne.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
            Ik begin 't zwijn te appreciëren...

Zo is 't idd een dikke sedan

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten

Ja man , als die passeert op de belgische wegen zullen er toch veel hun hoofdje omdraaien zunne

Damn!

Comment

• Hoe meer je hem ziet, hoe meer je hem gaat appreciëren...... heeft echt wel nood aan donkere kleur en wat grotere velgen.

Hopelijk brengt Porsche zelf eens een deftig velgje, want huidige aanbod ......

Comment

• + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    Hoe mee heeft echt wel nood aan donkere kleur en wat grotere velgen.
                    De kleur bepaalt in het geval van de Panamera zeer veel, de wagen komt imho niet echt tot z'n recht in een bleke kleur.

Comment

• Zeggen die nu dat de Merc wint?
                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• ja, kost 30 k minder, is toch een hoop geld. Maar de porsche is wel de net iets betere auto.

Comment

• Idd de Mercedes is beter itt het artikel in autovisie (M5, Mas QP, E63AMG, Jag,.....) wint de Panamera dan weer evenals bij auto-bild:

"De Porsche Panamera is, als beste nieuwkomer in zijn klasse, onderscheiden met het Gouden Stuurwiel door de Duitse Auto Bild Magazine Group. De nieuwe Gran Turismo van Porsche overtuigde een vijftigkoppige jury met zijn unieke design, waarin superieur comfort samengaat met puur sportieve prestaties."

Ieder zijn mening, dat geldt ook voor de autojournalist.
                          Last edited by Jokke_vlo; 09/11/2009, 20:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                            ja, kost 30 k minder, is toch een hoop geld. Maar de porsche is wel de net iets betere auto.
                            Niet op alle onderdelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Niet op alle onderdelen.
                              Idd, als't op de prijs aankomt wint de E63 in dit onderdeel. Maar dat is volgens mij geen voordeel in deze klasse, want de Panamera is eerder een concurrent voor de S. Daarom zou een vergelijk met de S63 meer op zijn plaats zijn. De Porsche heeft daarentegen een meer bescheiden en gestieleerder design, maw ingetogen klasse. De Benz AMG straalt dit niet uit, te brute look.

Comment

• Grappig, toen ze de motorkap in dat filmpje open deden bij de Panamera verwachtte ik eigenlijk geen motor te zien.

Comment

• Rijtje Pans die vertrekken.....klinkt beschaafd, met dat tikje "leeuw" erin
                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zelfde kliekje achter eentje met "the pedal on the left"
                                  + YouTube Video
                                  Last edited by Jokke_vlo; 10/11/2009, 16:36.

Comment

• Ik had gisteren de kans om een rit te maken met de Panamera S. Ik moet zeggen: de wagen bevalt me enorm! Ruimte(itt wat ik eerder hoorde vind ik dat er genoeg beenruimte is achterin), prachtige afwerking, zeer aangename motor etc. Alleen de contra-intuïtieve schakelknoppen stoorden me (ik veronderstel dat je er rap aan went). Waar ik wel van verschoot was hoe 'tail-happy' de wagen is(in regen), zelfs met ESP aan en zonder in sport-modus te rijden. Op zich wel leuk natuurlijk, de vraag is echter of de gemiddelde Panamera-klant dit wenst op momenten dat hij niet in sport-modus zit of zonder uitgeschakelde ESP. Ik denk dat deze klanten een betere zaak doen met te opteren voor de Panamera 4S.(welke gisteren jammer genoeg niet beschikbaar was)

Comment

• Een "echte" Porsche of niet ?

"Crazy laptime, same as the 997TT."

"But forget about comparing Porsche’s first so-called sedan with other four-door locomotives. Here are the numbers that put this thing in perspective: To 60 mph, the Panamera is 0.2 second quicker—and 0.1 second quicker through the quarter-mile—than the last 911 Turbo we tested. Which is odd because the Panamera is 689 pounds fatter than the 911. Might Zuffenhausen be fudging power figures, or are the Panamera’s seven-speed doppelkupplungsgetriebe (double-clutch gearbox) and its explosive launch control responsible?"

"The Verdict: More 911 Turbo than a luxury sedan. But, hey, is that a bad thing? "
                                      Last edited by Jokke_vlo; 13/11/2009, 13:41.

Comment

• daarnet klein koerske gehouden met een Pana Turbo ... man man man, wat een machine !
                                        was een witte, heel knap - smelt smelt - nee nu nog niet kopen maar binnen een jaartje occasie ;-)
                                        denk dat je die veel gaat zien rijden binnen een jaar

Comment

• achtervleugel

heeft elke Turbo een achtervleugel? op internet zie je dat niet vaak maar deze had er wel ene, leek me ook eerder opbouw en niet direct inklapbaar want die was best breed

Comment

Working...
                                          X