Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Maar zo een wagen die oorspronkelijk gebouwd is om top te zijn, in verhouding gaan uitrusten met lichte motoren, waardoor het merk herleid wordt tot een meelopertje, dat stoort me wel.
Maar goed, als ik me morgen inbeeld dat ik aandeelhouder ben, of in het management zit, kan ik dit wel ergens begrijpen. Als autoliefhebber stoort het me mateloos. En als nieuwe Porsche klant stoot het me eerder af dan iets anders.
Alleen je speelt met vuur en begeeft je op een gevaarlijke grens door zo een wagens in die mate te gaan downsizen. Deze effecten zijn alleen op lange termijn waarneembaar.
Ochja, hetzelfde verhaal hoorde je vaak bij de Boxster, en daarna bij de Cayenne. Het heeft je er toch niet van weerhouden een Panamera te gaan kopen (voor "de echten" is elke niet-911 geen Porsche trouwens )
Een A1 of polo concurrent, dat zou ik, echt, kunnen begrijpen, op het moment dat hij top in zijn klasse is. Het zou zelfs een uitdaging zijn.
Een diesel zelfs ook nog, als hij echt vernieuwend is en eerste leerling van de klas.
Porsche als merk hoort zo te werken.
Maar zo een wagen die oorspronkelijk gebouwd is om top te zijn, in verhouding gaan uitrusten met lichte motoren, waardoor het merk herleid wordt tot een meelopertje, dat stoort me wel.
Maar goed, als ik me morgen inbeeld dat ik aandeelhouder ben, of in het management zit, kan ik dit wel ergens begrijpen. Als autoliefhebber stoort het me mateloos. En als nieuwe Porsche klant stoot het me eerder af dan iets anders.
Alleen je speelt met vuur en begeeft je op een gevaarlijke grens door zo een wagens in die mate te gaan downsizen. Deze effecten zijn alleen op lange termijn waarneembaar.
Een polo concurrent vind ik toch niet in het porschegamma passen. Is toch nog heel wat anders als een top-suv of sportieve 4-deurs. Bovendien is dat het gebied waar vag al 4 modellen heeft: polo, fabia, ibiza, a1. Hij zou dan boven de a1 moeten komen, ik zie niet meteen ruimte in die klasse om zinvol veel te verbeteren of sportiever te maken. Denk dat ik dan gewoon een polo gti koop of meteen een klasse hoger zoals bv een s3 die dan zoveel zou kosten als een porsche polo.
Dus door een V6 ter beschikking te stellen in de Panamera wordt Porsche een meelopertje? De V6 is idd wat lichter dan z'n V8 broertjes, maar met z'n 3.6 en 300pk kan je dat volgens mij toch geen modale wagen meer noemen.
Daar draait het in essentie toch rond, of niet?
Dus wachten we op de 2.0tdi, liefst in blue motion ecoline of wat dan ook..... waarop jij zegt:
Ochja, hetzelfde verhaal hoorde je vaak bij de Boxster, en daarna bij de Cayenne. Het heeft je er toch niet van weerhouden een Panamera te gaan kopen (voor "de echten" is elke niet-911 geen Porsche trouwens )
Nee maar het kan straks wel de doorslag geven als je bv een tweezitter gaat kopen.......
De bedoeling van de Panamera is toch om te gaan meespelen in de klasse van de luxeberlines zoals de A8, de 7-reeks en de S-klasse. Die wagens hebben ook allemaal een vergelijkbare +3000cc variant van een 300-tal pk in het aanbod, waarom zou het bij de Panamera dan heiligschennis zijn?
Downsizing in het 911-gamma, dàt zou heiligschennis zijn imo.
Als autoliefhebber stoort het me mateloos. En als nieuwe Porsche klant stoot het me eerder af dan iets anders.
Larie en apekool. Dit wist je toch al vanaf het begin?
Alsof er mensen met een A8, die voorlopig enkel te krijgen is met een 4.2, gaan zagen omdat er pakweg een 3.0T verkrijgbaar wordt binnenkort...
Met 300 pk maak je jezelf ook verre van belachelijk vind ik.
Als er ooit een 3.0 TDI in komt vind ik het een ander verhaal, en eigenlijk voor eender welke diesel tout court...
Comment