Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    ja meespelen blijkbaar is het daar om te doen, daarmee is dan ook alles gezegd.
    Had je dan gedacht en verwacht dat de Pana dé referentie zou worden in een klasse waar andere merken pakweg 25 jaar ervaring en expertise hebben opgebouwd?

De extra dollars die Porsche uit een 'sociale' () Pana zal halen zullen indirect terugvloeien naar het topmodel, in de vorm van vernieuwing en technologische vooruitgang. Dus op zich kan dat geen slechte zaak zijn, al begrijp ik ergens je punt wel, ik deel gewoon je mening niet.

Er zijn maar een handvol merken die zich op geen enkel front enige vorm van downsizing kunnen permitteren, hoewel het eigenlijk toch al bezig is. Denk maar aan Bentley en RR. Ook Ferrari of Lambo zouden hun poorten niet voor het grote publiek mogen openstellen vind ik. Om van Bugatti uiteraard nog maar te zwijgen. Imago speelt hier immers de hoofdrol.

Comment

Maar zo een wagen die oorspronkelijk gebouwd is om top te zijn, in verhouding gaan uitrusten met lichte motoren, waardoor het merk herleid wordt tot een meelopertje, dat stoort me wel.
      Sorry; maar een 3.0 V6 in een auto die nog steeds wat, 70k (?) kost ... dat kan je nu toch amper een "meelopertje" noemen
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Zie de auto's Panamera en Panamera4 al op de site van Porsche staan......uitlaat is idd knap !
        Nieuwe velg niet.
        Naar de webspecial gaan en klikken op 'Ganz nach Ihren Wünschen' en dan kan je de kleuren en velgen kiezen.

Comment

• 70.000 - 140.000 voor een auto die er quasi hetzelfde uitziet? Dat vind ik persoonlijk een toch wel grote prijsvork.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
            Naar de webspecial gaan en klikken op 'Ganz nach Ihren Wünschen' en dan kan je de kleuren en velgen kiezen.
            Ik bedoel dat ik de nieuwe velg niet mooi vind

Comment

70.000 - 140.000 voor een auto die er quasi hetzelfde uitziet? Dat vind ik persoonlijk een toch wel grote prijsvork.
              Is idd véél geld voor een Volkswagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                Sorry; maar een 3.0 V6 in een auto die nog steeds wat, 70k (?) kost ... dat kan je nu toch amper een "meelopertje" noemen
                In DE resp. 76 en 84k voor de Panamera en de Panamera 4, doe hier nog maar een paar duizend bij...

Comment

Ik bedoel dat ik de nieuwe velg niet mooi vind
                  Oeps fout gelezen dan.

Comment

70.000 - 140.000 voor een auto die er quasi hetzelfde uitziet? Dat vind ik persoonlijk een toch wel grote prijsvork.
                    997 ligt tussen de 90.000 en 205.000 euro

Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                    In DE resp. 76 en 84k voor de Panamera en de Panamera 4, doe hier nog maar een paar duizend bij...
                    Doe daar de gebruikelijke opties bij en je zit aan 100.000 euro voor de gemiddelde V6. Ik weet niet maar ik denk toch niet dat ge ze snel op elke hoek van het straat zult zien staan. Eens de 2dehands markt in gang schiet dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.

Comment

• Hoeveel prijsverschil zou er zitten tussen een basis A6 2.0 TDIe en een Audi Exclusive RS6? Factor 4?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                        Hoeveel prijsverschil zou er zitten tussen een basis A6 2.0 TDIe en een Audi Exclusive RS6? Factor 4?
                        We spreken over basisprijzen hé.

Comment

• Dan nog is 80-140 eerder weinig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk Berichten
                            Doe daar de gebruikelijke opties bij en je zit aan 100.000 euro voor de gemiddelde V6. Ik weet niet maar ik denk toch niet dat ge ze snel op elke hoek van het straat zult zien staan. Eens de 2dehands markt in gang schiet dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.
                            Being my point exactly

Met dien verstande dat de V8 tweedehands waarschijnlijk nog een stuk minder waard zal zijn dan de V6.
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• .....
                              Last edited by ; 07/07/2010, 14:26.

Comment

• Ik vind die nieuwe versies er optisch alvast niet fout uit zien, de chromé sierlijsten zijn weg en geven de auto een agressievere look, en de uitlaat vind ik ook al niet fout ! Lijkt al op een facelift

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                Being my point exactly

Met dien verstande dat de V8 tweedehands waarschijnlijk nog een stuk minder waard zal zijn dan de V6.
                                Die kans is groot, maar wacht tot de diesel komt, dan pas gaan die benzines waarde verliezen. In de occassie markt binnen een 3 tot 4 jaar schat ik een V8 op 25.000/30.000 euro.
                                Last edited by Jokke_vlo; 16/02/2010, 19:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
                                  De duurste auto die bij ons aan school komt om iemand af te zetten is de P van Alex' pa.

Wel 1 keer een GT3 RS zien passeren.
                                  Toen ik daar naar school kwam in 't begin had ik het daar toch erger verwacht, ahja "Het Brasschaat" , niet dus
                                  2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                    Toen ik daar naar school kwam in 't begin had ik het daar toch erger verwacht, ahja "Het Brasschaat" , niet dus
                                    Nope, idd.

Mijn fietske is toch vetter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
                                      Nope, idd.

Mijn fietske is toch vetter.
                                      Zonder twijfel!
                                      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Die kans is groot, maar wacht tot de diesel komt, dan pas gaan die benzines waarde verliezen. In de occassie markt binnen een 3 tot 4 jaar schat ik een V8 op 25.000/30.000 euro.
                                        Yep, is nu al het geval met de Cayenne

Comment

Met de beslissing om ook de 2.0tdi uit te brengen heeft Porsche zijn markt verder uitgebreid waardoor het marktaandeel van Porsche verder zal blijven stijgen en de aandeelhouders heel blij zijn.

Ondertussen werkt de designafdeling hard aan een wagen om naast de Audi A1 en VW polo te zetten.

Een nachtmerrie of binnenkort realiteit?
                                          Ik heb het hier ook al een paar keren in de Porsche topics aangehaald (Cayenne diesel, mogelijke mini Boxster met 4 cilinder, Pana downgrade,...) en ik deel je twijfel. Als ex-Porschist zie ik die VW overname eerder als een vloek dan een zegen op lange termijn.

Maar bedrijfseconomisch was er spijtig genoeg geen keuze meer na die spijtige megalomane misstap van Wiedeking...

Comment

Working...
                                          X