Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
    Ik heb het hier ook al een paar keren in de Porsche topics aangehaald (Cayenne diesel, mogelijke mini Boxster met 4 cilinder, Pana downgrade,...) en ik deel je twijfel. Als ex-Porschist zie ik die VW overname eerder als een vloek dan een zegen op lange termijn.

Maar bedrijfseconomisch was er spijtig genoeg geen keuze meer na die spijtige megalomane misstap van Wiedeking...
    Zo is dat, bedrijfsmatig doen ze het juiste. En als ze voelen dat ze de grens gaan overgaan zullen ze wel hard genoeg werken om het 911 imago enz hoog te houden. Zodat dat icoon kan dienen om het imago aan het op te hangen. Maar het blijft een dunne lijn.

Het audi concept werkt ook heel goed en kunnen ze nu toch al jaren uitmelken, en zelfs meer (Seat-Skoda).

Zullen ze met Porsche ook kunnen en waarschijnlijk proberen, MET schitterende resultaten, de Cayenne en en nu ook de Panamera als voorbeeld.

En zo zal de 911 altijd het icoon blijven en fanaten blijven aantrekken, terwijl de rest een melkerij wordt.....

Comment

• What's the fuzz about the V6? Had men niet van in het begin al te kennen gegeven dat er nog een non-S zou komen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten

En zo zal de 911 altijd het icoon blijven en fanaten blijven aantrekken, terwijl de rest een melkerij wordt.....
        De 911 is toch ook een melkerij dat 't ni schoon meer is
        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          What's the fuzz about the V6? Had men niet van in het begin al te kennen gegeven dat er nog een non-S zou komen?
          Klopt. Diesel en hybride ook, trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
            De 911 is toch ook een melkerij dat 't ni schoon meer is
            Hoezo? Ik zie toch (nog) geen 911 3.0 TDI te koop staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
              Hoezo? Ik zie toch (nog) geen 911 3.0 TDI te koop staan.
              Nee, maar met melkerij bedoel ik:
              Carrera
              Carrera Cabrio
              Carrera S
              Carrera S Cabrio
              Carrera 4
              Carrera 4 Cabrio
              Carrera 4S
              Carrera 4S Cabrio
              Targa 4
              Targa 4 S
              GT2
              GT3
              GT3 RS
              Sport Classic

Zeg nu zelf, serieus lijstje

Comment

• bwoa, elk model heeft zijn bestaansrecht wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                  bwoa, elk model heeft zijn bestaansrecht wel
                  Ja das een feit. Maar tegenwoordig bij Porsche: Van elk model een andere variant maken.

Comment

Carrera
                    Carrera Cabrio
                    Carrera S
                    Carrera S Cabrio
                    Carrera 4
                    Carrera 4 Cabrio
                    Carrera 4S
                    Carrera 4S Cabrio
                    Targa 4
                    Targa 4 S
                    GT2
                    GT3
                    GT3 RS
                    Sport Classic

ClubSports, RSR, ...

Comment

Carrera
                      Carrera Cabrio
                      Carrera S
                      Carrera S Cabrio
                      Carrera 4
                      Carrera 4 Cabrio
                      Carrera 4S
                      Carrera 4S Cabrio
                      Targa 4
                      Targa 4 S
                      GT2
                      GT3
                      GT3 RS
                      Sport Classic

Turbo
                      Turbo Cabrio
                      Turbo S
                      Turbo S Cabrio
                      ...

Genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
                        ClubSports, RSR, ...
                        Wat is dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                          Turbo
                          Turbo Cabrio
                          Turbo S
                          Turbo S Cabrio
                          ...

Genoeg.
                          Juist! man man

Comment

Wat is dat?
                            RSR ken je toch wel?
                            Clubsport is een pakket op de GT3?

Comment

Wat is dat?
                              GT3Clubsport, GT3RSR. Maar dat zijn imo wel dingen die hun plaats verdienen(de RSR dan toch, want de GT3CS leunt al heel dicht aan tegen de GT3RS).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
                                RSR ken je toch wel?
                                Clubsport is een pakket op de GT3?
                                Clubsport is geen apart model en met de RSR mag je bij mijn weten de straat niet op.

Comment

Clubsport is geen apart model en met de RSR mag je bij mijn weten de straat niet op.
                                  CS valt weg, RSR blijft een variant.

Comment

Idd, clubsport is een optie en RSR niet straat-legal
                                    Neel toch!

Comment

• Maar zoals hier al gezegd is, dat er veel modellen zijn, betekend niet dat het Porsche de 911 uitmelkt. Uitmelken zou zijn indien men het model zou 'downgraden' met enkele instapmotoren en diesels. Een 'banale' carrera is nog altijd een sportwagen te noemen IMO.

Comment

• Yup, en het verrast hoe goed die eigenlijk (ook) zijn. Ik ben zelf heel gevoelig voor "het moet de betere/beste zijn, minder is niet goed genoeg" en ik denk dat ik vaak zou durven zeggen nooit vanzeleven een non-S (gewone 911) te kopen. Maar dat een 911 Carrera (de basis dus) ook verrassend goed rijdt, op 18", dat verrast je pas als je er effectief mee rijdt.

Zoals die Tiptronic S, dat is m.i. zo goed als de méést misplaatste versnellingsbak éver in een moderne sportauto ontworpen na het jaar 2000 en gemaakt tot in het jaar 2009. (in een 997 dus) Vader van een vriend van me rijdt daarmee, nog tegen 't lijf gelopen op Boot Düsseldorf. En die meent éérlijk waar dat zijn 997 Carrera tiptronic "gigantisch goed rijdt", en éigenlijk heeft 'ie wel gelijk. Schakelen interesseert hem niet, niet moeten schakelen is 't grootste comfort dat 'ie kan hebben, en 'ie vindt dat niet incompatibel met de erg sportieve wegligging, prestaties en beleving die je hebt in "zelfs maar" een 997 Carrera 3.6.

Om maar te zeggen : hoe gepassioneerder iemand is (zoals zovelen onder ons hier), hoe onzinniger we (in algemene termen) soms gaan denken.

Als je mijn posts leest zou je bijna denken dat een gechipte 120d op semislicks een sportievere en betere auto is dan een 997 Carrera 3.6.

Comment

• Naajs! De uitlaten van de V6 zijn wel een stuk mooier dan die van de 4S of Turbo.

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                          Yep, is nu al het geval met de Cayenne
                                          Inderdaad, dit is ook het geval met onze Cayenne. Hij is in augustus 5 jaar en heeft ondertussen 44.000km. Toen we de Targa gingen bestellen kon de garage er maar 20.000 Euro voor teruggeven. Voor dat geld doet m'n vader hem niet weg en gaat hij hem bijhouden.
                                          Sinds de komst van de Cayenne diesel zijn de tweedehandsprijzen van zijn broertjes diep gezakt. Als er morgen een Panamera diesel komt zal dit net hetzelfde zijn
                                          Senna, Driven To Perfection

Comment

Working...
                                          X