Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En dan vergeten ze er nog bij te zeggen dat je verplicht bent van de PCCB(ongeveer €10.000) en een adaptieve ophanging(ongeveer €2.000) te nemen. = €28.000
Panamera-afgeleide voor Lamborghini, Audi, Bentley
Binnen het Volkswagen-concern bestaan grootse plannen met het platform van de Porsche Panamera. In de toekomst zal die de basis zijn voor een vierdeurs coupé van Bentley, de Lamborghini Estoque en de Audi A9.
Bij Volkswagen is men druk bezig om Porsche toe te voegen aan het merkenportfolio. Als nieuw volwaardig familielid moet Porsche zijn techniek afstaan aan de andere merken in het concern. In de directiekamers in Ingolstadt, Santa’Agata Bolgnese en Crewe hebben ze hun ook laten vallen op het platform van de Panamera. In de toekomst willen alle drie de merken op die bodem hun eigen model uitbrengen. Dat meldt het Duitse Autozeitung.
Bij Bentley zou het Porsche platform de basis moeten zijn voor een vierdeurs coupé die onder de Continental-reeks in het programma komt. Onlangs bevestigde Franz-Josef Paefgen tegen Autoexpress dat er aan zo’n model wordt gewerkt. Als motorisering wordt in elk geval de nieuwe geblazen V8 genoemd, die over enige tijd zijn opwachting maakt in de vernieuwde Continental.
Voor de Audi wordt naam A9 gefluisterd. Die zal dus net als de andere modellen vissen in de vijver van de Quattroporte en de Rapide. Bijzonder is dat bij deze Audi kan worden gekozen tussen achterwiel- en vierwielaandrijving. De Duitsers beweren dat dit model zo’n 100.000 euro duurder wordt dan de A7. De snelste versie moet zo’n 500 pk gaan leveren en een topsnelheid hebben van meer dan 300 km/u. Daarnaast zal een hybrideversie te koop komen.
Tot slot ziet Lamborghini zijn kans schoon om de Estoque concept car uit de ijskast te halen. Die vierdeurs werd enige jaren geleden met luid gejuich onthaald en sinds die tijd duiken af en toe productieplannen op voor deze auto. Als de Estoque eveneens het Porsche-platform mag lenen is het eindelijk tijd voor een derde modellijn van het merk. “Op de lange termijn zal dat zeker nodig zijn,” vertelt Audi-paus Rupert Stadler.
Intussen werkt Porsche volgens de overlevering zelf ook nog aan nieuwe varianten van de Panamera. Als de nieuwigheid van de vierdeurs af is, komt er waarschijnlijk een tweedeurs model dat de geestelijke opvolger van de 928 moet worden. Daarna moet het de beurt zijn aan een cabriolet.
Wat een zonde, waarom houden ze het onderstel niet exclusief voor Porsche?
'k heb ook nog een aantal bedenkingen:
1. Audi A9: Ooh nee, nóg een Audi-model erbij..
2. Is het Porsche-onderstel niet wat te sportief voor een Bentley?
Met een Audi-afgeleide maken ze gewoon een rechtstreekse concurrent. De Bentley en Lamborghini spelen volgens mij nog een (prijs)klasse hoger.
Omdat Porsche nu eenmaal deel uitmaakt van de VW-groep
De huidige Bentley CGT staat op het platform van de VW Phaeton (D1-platform). Aangezien de Phaeton niet meteen een opvolger krijgt valt logischer wijze de keuze om te opteren voor het onderstel van de Panamera.
Porsche doet op het moment goede zaken met de Panamera. Volgend jaar wordt het assortiment van de vierdeurs flink uitgebreid. Er staat niet alleen een hybride op het plan, ook een diesel komt al vlug.
De kersverse Porsche CEO Matthias Müller vertelt in het Duitse Westfalen Blatt dat de dieselversie van de Porsche Panamera voor de tweede helft van het volgende jaar op de planning staat. Dan komt hij naast de hybride-uitvoering van de vierdeurs limousine.
Verder bevestigt hij nogmaals dat er een kleine SUV onder de Cayenne komt. Waarschijnlijk wordt die technisch gestoeld op de Audi Q5. Als typeaanduiding doet voor die auto de naam Cajun de ronde. Müller geeft aan dat die werktitel inmiddels aardig is ingeburgerd en dat nu wordt onderzoek of de naam nog vrij is. Over enige maanden belooft hij meer nieuws over dit nieuwe model.
Op het moment doet Porsche vooral goede zaken met de Cayenne en de Panamera. Beide modellen slaan vooral in China goed aan, waar de sportwagenmarkt een stuk kleiner is. Ten opzichte van vorig jaar is de productie van de Cayenne verdubbeld. Ook de verkoop van de Panamera verdubbelde ten opzichte van vorig jaar, toen de auto net op de markt was.
Om de sportwagens van het merk wat meer in de aandacht te zetten in China wordt binnenkort in Sjanghai en Peking gestart met klantenevenementen waarbij de Chinezen kunnen kennismaken met de belevingswereld rond dit segment.
Porsche doet op het moment goede zaken met de Panamera. Volgend jaar wordt het assortiment van de vierdeurs flink uitgebreid. Er staat niet alleen een hybride op het plan, ook een diesel komt al vlug.
De kersverse Porsche CEO Matthias Müller vertelt in het Duitse Westfalen Blatt dat de dieselversie van de Porsche Panamera voor de tweede helft van het volgende jaar op de planning staat. Dan komt hij naast de hybride-uitvoering van de vierdeurs limousine.
Verder bevestigt hij nogmaals dat er een kleine SUV onder de Cayenne komt. Waarschijnlijk wordt die technisch gestoeld op de Audi Q5. Als typeaanduiding doet voor die auto de naam Cajun de ronde. Müller geeft aan dat die werktitel inmiddels aardig is ingeburgerd en dat nu wordt onderzoek of de naam nog vrij is. Over enige maanden belooft hij meer nieuws over dit nieuwe model.
Op het moment doet Porsche vooral goede zaken met de Cayenne en de Panamera. Beide modellen slaan vooral in China goed aan, waar de sportwagenmarkt een stuk kleiner is. Ten opzichte van vorig jaar is de productie van de Cayenne verdubbeld. Ook de verkoop van de Panamera verdubbelde ten opzichte van vorig jaar, toen de auto net op de markt was.
Om de sportwagens van het merk wat meer in de aandacht te zetten in China wordt binnenkort in Sjanghai en Peking gestart met klantenevenementen waarbij de Chinezen kunnen kennismaken met de belevingswereld rond dit segment.
Dit zag en zie je gewoon aankomen..... Porsche wordt gewoon een breed premium merk. Maar ze doen dat goed, vanuit management oogpunt gezien, vandaag in de Standaard hun omzetverhoging en winstverhoging gezien
En gaat dat blijven duren: JA.
Kennis van mij heeft zijn 997 Turbo ingewisselt voor een nieuwe Panamera 4S in dacht Macadamia exterieur , maar het is een ander soort lichtbruin kleur ...
iemand die de naam weet daarvan?
Ja, dat is Topaz bruin... Prachtige kleur, laatst stond een Panamera 4 in dat bruin, met espresso interieur en die nieuwe turbo II-velgen. Echt prachtig!
Mijn pa ziet de Panamera ook wel stevig zitten. Op dit moment liever dan een quattroporte waar hij al zo lang van droomt...
Ik hoopte volgende keer op een lekker dikke V8, maar als em hoort dat er een diesel in gelepeld wordt Och ja, dan nog... Vette kar!
Ja, dat is Topaz bruin... Prachtige kleur, laatst stond een Panamera 4 in dat bruin, met espresso interieur en die nieuwe turbo II-velgen. Echt prachtig!
Mijn pa ziet de Panamera ook wel stevig zitten. Op dit moment liever dan een quattroporte waar hij al zo lang van droomt...
Ik hoopte volgende keer op een lekker dikke V8, maar als em hoort dat er een diesel in gelepeld wordt Och ja, dan nog... Vette kar!
Klopt , Topaz bruin was het ...
inderdaad , zeer knap op de Panamera
Ik zou nie weten wat gekozen: een Panamera of een Maserati
Dit zag en zie je gewoon aankomen..... Porsche wordt gewoon een breed premium merk. Maar ze doen dat goed, vanuit management oogpunt gezien, vandaag in de Standaard hun omzetverhoging en winstverhoging gezien
En gaat dat blijven duren: JA.
Nja. Breed premium merk is wat overdreven denk ik, eerder premium-premium merk. De wagens worden toegankelijker maar dat wilt nog niet zeggen dat binnenkort iedereen met een Porsche zal rijden hoor.
Het is een beetje zoals Bang & Olufsen experimenteert met goedkopere producten: die producten mogen dan wel goodkoop zijn naar B&O normen en voor een breder publiek bereikbaar, voor het grote publiek blijft het toch altijd net buiten range. Wat ook exact hetgeen is wat men wilt natuurlijk.
Nja. Breed premium merk is wat overdreven denk ik, eerder premium-premium merk. De wagens worden toegankelijker maar dat wilt nog niet zeggen dat binnenkort iedereen met een Porsche zal rijden hoor.
Het is een beetje zoals Bang & Olufsen experimenteert met goedkopere producten: die producten mogen dan wel goodkoop zijn naar B&O normen en voor een breder publiek bereikbaar, voor het grote publiek blijft het toch altijd net buiten range. Wat ook exact hetgeen is wat men wilt natuurlijk.
Nu misschien nog niet, maar binnen 10 jaar is Porsche gewoon een premium merk. Een kleiner model van de cayenne, waarom dan geen kleinere Panamera om te concurreren met de 5/E-klasse/A6? Vroeger was BMW ook voor de hogere klasse, maar dat is ook heel snel veranderd, en volgens mij gaat Porsche dezelfde richting uit.
Comment