Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Staat niet vermeld......
    Duh?

Waar the fuck zijn die cijfers dan voor? Zo'n herneming cijfers zijn eigenlijk toch compleet idioot. Als hernemingen belangrijk zijn koop dan een 535D of een Merc of whatever autosnelwegvreter. Iedereen die een beetje sportief rijdt gooit zijn wagen een vitesse of 2-3 lager en dan kan die Panamera gaan pannen witten.

Dat ie van 0-100 in 4.2sec gaat is dan weer wel indrukwekkend (met launch controle welteverstaan).

Wat het ook moge zijn hij ziet er IRL stukken beter uit dan op foto maar hij heeft nog wel 21 of liever 22" velgen nodig om een beetje presentabel te zijn.
    Last edited by ; 05/10/2009, 09:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk Berichten
      Duh?

Waar the fuck zijn die cijfers dan voor? Zo'n herneming cijfers zijn eigenlijk toch compleet idioot. Als hernemingen belangrijk zijn koop dan een 535D of een Merc of whatever autosnelwegvreter. Iedereen die een beetje sportief rijdt gooit zijn wagen een vitesse of 2-3 lager en dan kan die Panamera gaan pannen witten.

Dat ie van 0-100 in 4.2sec gaat is dan weer wel indrukwekkend (met launch controle welteverstaan).

Wat het ook moge zijn hij ziet er IRL stukken beter uit dan op foto maar hij heeft nog wel 21 of liever 22" velgen nodig om een beetje presentabel te zijn.
      Het is 4.2 seconde zonder launch control (met is 4.0).
      Bij mijn weten zijn het niet alleen cijfers, maar is de prestatie op het veeleisende NS parcours toch ook redelijk indicatief, evenals de vele rijtesten?

Leuk om te zien hoe velen zonder enige ervaring de wagen onderuit proberen te halen, gebaseerd op wat? cijfers? test? rijervaring?

Quote uit autogids deze maand: "Dichter kunnen een sportwagen en een limousine mekaar niet benaderen".

Eigenlijk is dat de kern. Deze wagen valt duidelijk niet tussen twee stoelen, maar is zowel het ene als het andere. En dat was het vertrekpunt van de Porsche ingenieurs.

Comment

Leuk om te zien hoe velen zonder enige ervaring de wagen onderuit proberen te halen, gebaseerd op wat? cijfers? test? rijervaring?
        Feit blijft dat het 2 ton weegt en niet belachelijk veel pk's heeft, koppel wel nog aardig wat 750 nm dacht ik? En dat nu blijkt dat hij sneller is dan enkele van de lekkerste sportwagens op de markt, die evenveel of meer pk's hebben en een pak minder wegen + meer gemaakt zijn om hard te gaan.

Dat wij dit dan in twijfel trekken lijkt mij niet meer dan logisch. Een beetje sceptisch zijn is gezond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
          Feit blijft dat het 2 ton weegt en niet belachelijk veel pk's heeft, koppel wel nog aardig wat 750 nm dacht ik? En dat nu blijkt dat hij sneller is dan enkele van de lekkerste sportwagens op de markt, die evenveel of meer pk's hebben en een pak minder wegen + meer gemaakt zijn om hard te gaan.

Dat wij dit dan in twijfel trekken lijkt mij niet meer dan logisch. Een beetje sceptisch zijn is gezond.
          Ik ga helemaal akkoord met deze stelling, maar het lijkt me nuttig zulke zaken toch ook te staven en dat lees ik niet direct......

Qua PK, bijna 4kg/pk lijkt me toch helemaal niet weinig, en dat gekoppeld aan PDK, chassis, 4wd.....dan krijg je wel wat wagen.
          Ik reed de RS6 en CL63AMG met meer pk's, maar die wagens kregen het niet altijd verwerkt, niet qua aanvoelen bij het rijden, ook niet met de cijfertjes op papier....

Test is er al een hele tijd maar mogelijk nog is interessant om te bekijken.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Gelukkig kun je 3 mensen tegelijk meenemen om ons te overtuigen.

Comment

• wie steekt er nu zijn hond in een Porsche
              da's voor margi's he
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

• Ik ben met deze wagen gaan rijden. Panamera 4S...Ik heb mij ool eerst laten beinvloeden door al die mensen dat nooit deze wagen zullen kopen..
                Dit is geen Porsche...4 deuren dat past toch niet....2 ton.... blablabla

vraag eerst is een testrit en deel dan je mening. Die wagen rijdt ongelooflijk. We hebben thuis een Boxster S en peroonlijk leek het alsof ik met een even zware wagen onderweg was. Knap werk van Porsche. Dan met de juiste velgen en de kleur ziet deze wagen er niet alleen indrukwekkend uit maar ook mooi. Wat trouwens met een de "echte Porsche" precies hetzelfde is. Met basis velgen en in het rood ziet die er ook afschuwelijk uit! Je kan er heerlijk mee cruisen met een respectabel verbruik en als je wilt sluit je dicht, wat zeg ik, sluit je aan bij de betere sportwagen.

Ik ben een Super fan! Terwijl ik ervoor ook dacht zoals sommige mensen hier, die eigenlijk niet weten waarover ze spreken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                  Gelukkig kun je 3 mensen tegelijk meenemen om ons te overtuigen.
                  Ik doe maar alsof

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten

Daar gaat Ir_Fuelken blij mee zijn
                    Ik wil juist zeggen dat ik die stelling niet volg...van de 911 wat een wagen....en als de rest is nep!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                      Ik had het over je opmerking over de rode kleur
                      Ik heb toch gene rode Porsche?

Comment

• Drooggewicht Panamera: 1945kg
                        Vermogen Panamera: 500pk

kg/pk: 3,89

Drooggewicht Jerain M5: 1695kg
                        Vermogen Jerain M5: 450pk

kg/pk: 3.76

Trouwens ook gemerkt dat daar 100 liters benzine in kunnen

Comment

• 911 Carrera 2S
                          Gewicht: 1425kg
                          Vermogen: 385pk

3.7kg/pk

Comment

• prestaties Porsche 911 3.6 carrera 2S
                            Acceleratie 0-100 km/h: 4.9 sec. Topsnelheid: 289 km/h

prestaties BMW 5-serie m
                            Acceleratie 0-100 km/h: 4.7 sec. Topsnelheid: 250 km/h

prestaties Porsche Panamera Turbo
                            Acceleratie 0-100 km/h: 4.2 sec. Topsnelheid: 303 km/h
                            Last edited by Jokke_vlo; 05/10/2009, 16:41.

Comment

• Kom jongens, gewoon overgaan tot de essentie van deze zaak.. Wie heeft de grootste?

Comment

prestaties Porsche 911 3.6 carrera 2S
                                Acceleratie 0-100 km/h: 4.9 sec. Topsnelheid: 289 km/h

prestaties BMW 5-serie m
                                Acceleratie 0-100 km/h: 4.7 sec. Topsnelheid: 250 km/h

prestaties Porsche Panamera Turbo
                                Acceleratie 0-100 km/h: 4.2 sec. Topsnelheid: 303 km/h
                                Een cayenne is wel echt een kutbak als die zo veel trager gaat met dezelfde motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                                  Kom jongens, gewoon overgaan tot de essentie van deze zaak.. Wie heeft de grootste?

De macho in ons nam het over, you are right

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                    wie steekt er nu zijn hond in een Porsche
                                    da's voor margi's he
                                    Ik zou het doen

Als ik ooit een Porsche koop moet hij wel een schuifdak hebben zodat mijnen hond mee kan met zijn kop door het schuifdak om plaats te winnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                      Ik zou het doen

Als ik ooit een Porsche koop moet hij wel een schuifdak hebben zodat mijnen hond mee kan met zijn kop door het schuifdak om plaats te winnen

Best zijn gordel aandoen dan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                        Idd , ik las onlangst in de laatste autogids, dat de Panamera scherp stuurt, zeer scherp voor een limousine, maar lang niet zo scherp en precies als de Carrera.
                                        De panamera is een schitterende wagen, maar zet even die oogkleppen af jongens
                                        Ik wil deze Panamera zeker niet vergelijken met de 911. Ik wil 'm enkel vergelijken met andere wagens met 4 deuren die ruim plaatsen bieden aan 4 inzittenden en ook nog een ruime koffer hebben.

De stoelen achterin de 911 zijn maar noodzitjes. Ik ben ook voor een 997 gaan kijken toen ik onze M3 heb gekocht. Onze kinderen moeten nog in kinderstoeltjes zitten, wat achterin de 911 niet mogelijk is.

Ikzelf doe ca. 40.000km per jaar. Ik doe dat nu met onze 530d, omdat ik ook regelmatig eens klanten of andere zakelijke relaties moet meenemen. Met een 911 zou dat bij momenten serieuze beprekingen opleveren. Met zo'n Panamera dus niet. Ook ben ik ervan overtuigd dat zo'n Panamera comfortabeler rijdt dan een 911.

Allee, ik wil maar zeggen, zo'n Panamera heeft kwaliteiten die een 911 niet heeft en een Panamera heeft ook kwaliteiten die bijvoorbeeld een Merc. S of BMW 7 niet heeft. Het is gewoon een samenssmelting van de eigenschappen van deze wagens. In mijn ogen de pure perfectie...
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• En gij ziet er geen graten in met zo een Panamera toe te komen bij uw klanten?

Comment

Working...
                                          X