Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
    Zo een zever neertypen en dan wel een serieuse reply verwachten...? Komaan zeg...
    Een 997 rijdt niet beter en is te vergelijken qua snelheid. Moderne ferrari's rammelen helemaal niet, alleen volgens tegenstanders van het merk wel, maar als ge geen argumenten hebt moet ge met cliché's komen natuurlijk. Ferrari heeft ook een bak met dubbele koppeling en launch control, dagelijks gebruik is idd niks voor een ferrari, maar dat zie ik eerder als een pluspunt. En Ferrari's zijn idd niet zo heel mooi nee, wel speciaal.
    Een Porsche 997 turbo (hoe snel, top engineered en speciaal ook) staat voor mij tegenover een Ferrari 458 zoals een Volkswagen Phaeton staat tegenover een Maserati Quattroporte. Fuck de misschien iets minder bomb proof assemblage, het is gewoon van een compleet andere orde. Ze zijn vergelijkbaar qua prestaties, maar niet wat betreft karakter, exclusiviteit, flair, emoties, vibes, ...

(ik kan niet vergelijken tussen een 997 TT Mk.II en een 458, maar wel tussen een 997 TT Mk.I en een 430)

Comment

• Dit hoort bij Ferrari lover en eventueel Porsche lovers, niet bij Panamera.

Je benadering is puur emotioneel als ik goed lees, niets anders. En daarom zijn we ook autoliefhebber en zijn er zoveel merken

Comment

• Uiteraard, en ik spreek ook enkel voor mezelf, ik dacht dat dat meer dan duidelijk blijkt uit de formulering, bijvoorbeeld de woorden "voor mij".

On-topic : de 10.000e Panamera is vorige week van de band gerold in Leipzig. Invasion of the giant toads!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Een Porsche 997 turbo (hoe snel, top engineered en speciaal ook) staat voor mij tegenover een Ferrari 458 zoals een Volkswagen Phaeton staat tegenover een Maserati Quattroporte. Fuck de misschien iets minder bomb proof assemblage, het is gewoon van een compleet andere orde. Ze zijn vergelijkbaar qua prestaties, maar niet wat betreft karakter, exclusiviteit, flair, emoties, vibes, ...

(ik kan niet vergelijken tussen een 997 TT Mk.II en een 458, maar wel tussen een 997 TT Mk.I en een 430)
          Dat vind ik er ook van, alleen kan jij het zo duidelijk verwoorden.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          On-topic : de 10.000e Panamera is vorige week van de band gerold in Leipzig. Invasion of the giant toads!

Zo veel al?

Crisis?

Comment

Uiteraard, en ik spreek ook enkel voor mezelf, ik dacht dat dat meer dan duidelijk blijkt uit de formulering, bijvoorbeeld de woorden "voor mij".

Ik spreek steeds voor mezelf en gebruik die formulering ook steeds, maar meestal wordt er (bewust) overgezien ...
            Voor sommigen is exclusiviteit belangrijker en voor anderen degelijkheid en beetje conservatievere (lees behoudsgezind en niet oubollig) design met topkwaliteit assemblage en materialen.

Comment

• For the haters, eat ur heart out ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                Zo een zever neertypen en dan wel een serieuse reply verwachten...? Komaan zeg...
                Een 997 rijdt niet beter en is te vergelijken qua snelheid. Moderne ferrari's rammelen helemaal niet, alleen volgens tegenstanders van het merk wel, maar als ge geen argumenten hebt moet ge met cliché's komen natuurlijk. Ferrari heeft ook een bak met dubbele koppeling en launch control, dagelijks gebruik is idd niks voor een ferrari, maar dat zie ik eerder als een pluspunt. En Ferrari's zijn idd niet zo heel mooi nee, wel speciaal.

Maar als liefhebber van beide merken heb ik niet echt zin om met u te discussiëren, ga ik dan ook niet doen, want zo te zien komen we van wel heel ver als we wat redelijkheid in u moeten praten.

Mooi om te lezen trouwens dat als iemand zijn voorkeur mbt een wagen neerpent dat als gezever wordt afgedaan.
                Ik zeg nog dat qua design Ferrari zeker mooie wagens neerzet, en vol emotie ook, maar qua kwaliteit niet kan tippen aan porsche.
                Ieder bepaalt voor zich welke aspecten in een wagen voor hem het belangrijkste zijn. Voor de 1 exclusiever design, voor de ander, elke dag mee naar de bakker gaan zonder nagekwijld te worden...
                En mijn persoonlijke ervaring met Porsche zijn de 996 S en de 997 4s (pre-FL).

Wat Ferrari betreft, een zeer goede Turkse vriend in Willebroek (zaakvoerder en leverancier over heel benelux en Duitsland van kipfilet voor snackbars en restaurants) heeft me eens meegenomen in zijn F430 en mijn kwaliteitsindruk in de wagen, vooral rijdend en de bijgeluiden van het interieur en het 'gerammel' hadden me echt teleurgesteld. Het was een beest op de baan, vast en zeker, maar dat is elke Porsche Turbo ook.
                Hij rijdt nu met een Porsche Panamera Turbo, in het wit.
                Voor zij die uit Wilebroek zijn, kennen zeker Teker Kipfilet BVBA en zijn 'assortiment' wagens ;-)

Comment

• Om nog eventjes offtopic te gaan ... wtf hoor jij kraakjes in 't interieur in een F430? Dat ding is zo verdomde luid als de motor draait dat je niks anders hoort dan dat. Zeker dat 'ie niet stil stond en je "broem-broem" deed met de lippen?

En beest en beest is twee. Een 911 turbo is een heel ander beest dan een F430. Niet te vergelijken, imo. Net zomin een 911 turbo en een 911 GT3 RS te vergelijken vallen, ook al zijn ze very alike. En dan heeft een Ferrari nog een aantal eigenschappen die uit z'n architectuur voortvloeien, die 'm nogmaals anders maken (mid engined = sharp!).

Enfin, back to the toads. They're with 10,000 already! 10,000 BC, year of the mammoth toads.

Comment

458 is een volledig nieuw model,
                    997tt mk.II is een facelift

Comment

• Er werd al verzocht niet verder offtopic te gaan maar dit is een forum en mijn favoriete merkje is onrecht aangedaan. Bovendien is een van de verzoekers de starter van de discussie en de ander amper nog aanwezig hier

Oorspronkelijk geplaatst door C.O.B. Bekijk Berichten
                      tekst
                      Mooi om te lezen trouwens dat als iemand zijn voorkeur mbt een wagen neerpent dat als gezever wordt afgedaan.
                      Wat jij eerst schreef was geen voorkeur.
                      Oorspronkelijk geplaatst door C.O.B. Bekijk Berichten
                      Ferrari tekent mooie wagens vooral maar daar stopt het bij volgens mij. Als je de prestaties van de nieuwe 997 turbo naast die van de nieuwe F458 Italia zet weet je al genoeg.
                      Voor het geval ge iemand zijt die iets een voorkeur vindt van zodra er ergens "volgens mij" of "ik vind" te bespeuren is in de nabije 5 km: Het eerste is idd een mening, in de 2e zin zeg je dat het een feit is dat als je een 997tt naast een 458 zet de ferrari verbleekt. Dan zeg ik dat dit dikke zever is want dat is ook zo. Bovendien is het ronduit belachelijk om eerst van die compleet ondoordachte en onrealistische statements te maken om nadien een beetje de rationele uit te hangen en de ander te beschuldigen van het afbreken en niet respecteren van een mening.

Ik zeg nog dat qua design Ferrari zeker mooie wagens neerzet, en vol emotie ook, maar qua kwaliteit niet kan tippen aan porsche.
                      Vol emotie zei je niet, je zei alleen dat ze nog wel mooi zijn en voor de rest slecht/slechter dan porsche, wat zever is zoals ik al zei.

Ieder bepaalt voor zich welke aspecten in een wagen voor hem het belangrijkste zijn. Voor de 1 exclusiever design, voor de ander, elke dag mee naar de bakker gaan zonder nagekwijld te worden...
                      Das waar ja, wel al wat anders dan: Als je de prestaties van de nieuwe 997 turbo naast die van de nieuwe F458 Italia zet weet je al genoeg

Wat Ferrari betreft, een zeer goede Turkse vriend in Willebroek (zaakvoerder en leverancier over heel benelux en Duitsland van kipfilet voor snackbars en restaurants) heeft me eens meegenomen in zijn F430 en mijn kwaliteitsindruk in de wagen, vooral rijdend en de bijgeluiden van het interieur en het 'gerammel' hadden me echt teleurgesteld. Het was een beest op de baan, vast en zeker, maar dat is elke Porsche Turbo ook.
                      Voor zij die uit Wilebroek zijn, kennen zeker Teker Kipfilet BVBA en zijn 'assortiment' wagens ;-)
                      aahzo

Comment

• Asshooooolomiooo oh sooodomiaaaaa.

Als de rest zich gene zak aantrekt om off topic te gaan waarom zou ik het dan doen?

Tot hier mijn nuttige en informatieve bijdrage aan dit janette-topic.

PS: Dit is geen mening of voorkeur, het is gewoon de waarheid. Alleen spijtig dat het niet in het Ferrari topic staat.

Comment

• Spijtig dat dit Topic over de Panamera zo kapot geschreven wordt......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                            Spijtig dat dit Topic over de Panamera zo kapot geschreven wordt......
                            Negatieve publiciteit is ook publiciteit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              Negatieve publiciteit is ook publiciteit
                              Ik vind toch dat ge maar groen lacht zelle

Comment

• Wat Ferrari betreft, een zeer goede Turkse vriend in Willebroek (zaakvoerder en leverancier over heel benelux en Duitsland van kipfilet voor snackbars en restaurants) heeft me eens meegenomen in zijn F430 en mijn kwaliteitsindruk in de wagen, vooral rijdend en de bijgeluiden van het interieur en het 'gerammel' hadden me echt teleurgesteld. Het was een beest op de baan, vast en zeker, maar dat is elke Porsche Turbo ook.
                                Voor zij die uit Wilebroek zijn, kennen zeker Teker Kipfilet BVBA en zijn 'assortiment' wagens ;-)[/quote]

Misschien ook nog gsm nummer van uw goede Turkse vriend op dit forum plaatsen, dan kunnen we hem eens bellen om te vragen hoe goed de Panamera rijd.
                                Niet te geloven dat hij zijn kipfilets tot in Duitsland mag leveren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C.O.B. Bekijk Berichten

Ik heb gisteren mijn eerste Panamera in't wild gespot, een witte. Qua vormgeving is de neus prachtig en de kont beduidend minder, maar wit staat hem nu eens ABSOLUUT NIET. Mijn 2 centen...

Comment

• Vele mensen merken op dat alle wagens er hetzelfde gaan uitzien.
                                    Veel merken hebben angst om van lijnen af te wijken. (Een Audi A4, A6 en straks A8 kan je straks amper van mekaar onderscheiden.)

Ik heb de wagen initieel niet om zijn uiterlijk gekozen, dat geef ik graag toe. Maar toch is het een wagen (en niet bij mij alleen) die door gewenning wel zeker iets heeft, noem het karakter of uitstraling, maar hij heeft iets. Zijn lelijkheid of lompheid maakt hem in zekere zin juist mooi.

Heb ik nu te veel gedronken en ben ik aan het lallen of snapt er iemand wat ik bedoel?

Comment

Vele mensen merken op dat alle wagens er hetzelfde gaan uitzien.
                                      Veel merken hebben angst om van lijnen af te wijken. (Een Audi A4, A6 en straks A8 kan je straks amper van mekaar onderscheiden.)

Ik heb de wagen initieel niet om zijn uiterlijk gekozen, dat geef ik graag toe. Maar toch is het een wagen (en niet bij mij alleen) die door gewenning wel zeker iets heeft, noem het karakter of uitstraling, maar hij heeft iets. Zijn lelijkheid of lompheid maakt hem in zekere zin juist mooi.

Heb ik nu te veel gedronken en ben ik aan het lallen of snapt er iemand wat ik bedoel?
                                      Ik heb een deja vu bij deze post

Comment

• Comment

Vele mensen merken op dat alle wagens er hetzelfde gaan uitzien.

Je bent niet aan het lallen denk ik ...... ik heb ook te veem gedronken

Ik had net hetzelfde met mijn Speed Triple. Ik had het vorige model maar na 6 maand perte totale (aangereden) en ondanks dat ik het nieuwe model eigenlijk niet mooi vond toch gekocht (maar omdat het motorblok fenomenaal en verslavend is.
                                          Intussen vind ok mijn Speed Triple 1 van de knapste naked bikes.
                                          Met de Panamera is dat gelijkaardig vind ik, het is geen beauty maar die wagen heeft iets, karakter en zo andere fenomenale troeven.

Comment

Working...
                                          X