Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Het heeft met perceptie te maken hè maar voor mij zou een Porsche concurrentie moeten zijn met AMG dat lijkt me het segment waar Porsche thuishoort. Die amg ziet er trouwens ook net iets anders uit. Panamera diesel of turbo s je moet al goed kijken.....een Porsche die trager uit de startblokken komt dan een deftige A3 diesel dat rijmt gewoon niet, voor mij hè. Dat heeft niks met dikkenekkerig te maken maar is een mening. Ik denk dat diegene die me kennen perfect weten dat dat niet zo is. Ik begrijp wel de reactie hoor ik dacht vroeger zeker ook zo
    De vgl is wat scheefgetrokken maar een Ferrari of maserati met een 250pk diesel dat zie ik morgen nog niet op de markt komen..... Het is eerder in die richting dat ik het bedoel. Commercieel begrijp ik die keuzes maar al te goed. De keuze van mensen die dit kopen ook ( ik zou zelf een Cayenne diesel durven kopen) maar als autoliefhebber zie ik dat anders. Klinkt dubbelzinnig als je wil maar zo zie en voel ik het nu eenmaal. En als dat een reden is om iemand arrogant of zo te noemen dan vind ik dat getuige van vooroordelen (en die hebben we allemaal wel eens)
    Jo_velo... Porsche maakt 100.000 auto's per jaar, Ferrari nog geen 10.000... die 2 zijn echt ni te rijmen... Ferrari geeft ook aan de komende jaren zeker de diesel kaart niet te gaan trekken. Porsche is geen Ferrari
    Porsche 996 GT3 RS
    Porsche 964 RS
    BMW ///M3 e30
    Mercedes c250 CDI AMG
    www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
      Jo_velo... Porsche maakt 100.000 auto's per jaar, Ferrari nog geen 10.000... die 2 zijn echt ni te rijmen... Ferrari geeft ook aan de komende jaren zeker de diesel kaart niet te gaan trekken. Porsche is geen Ferrari
      Maar je kan niet ontkennen dat Porsche handig gebruik maakt van het imago van "high-end betrouwbare sportwagenbouwer" wat ze in X jaar hadden opgebouwd (hoeveel auto's verkocht Porsche per jaar in 1983?), om middels het introduceren van goedkope modellen sinds eind jaren 90 een hoop extra omzet te genereren ("Je kan nu ook een Porsche rijden voor de helft van de prijs van vroeger").

Nuja het was dat of verzuipen natuurlijk, en je kan je ook de vraag stellen over de zin en onzin van zo een modellen in het gamma van Porsche, zeker als ze onder de VW vlag zitten waar ze in tegen anderen in dezelfde markt gaan concurreren (zowel met de Cayenne als met de Panamera bv). Men zou de luxe-berlines en SUV's kunnen voorbehouden voor bv. Audi, vooral als men dan nog eens gaat graaien in de parts bin van de zustermerken voor een motor bv. Mij doet dit toch vermoeden dat er voor een stuk op badge-buyers gemikt wordt.

Op een ander niveau kan je die vraag bv ook stellen over Mini. Wat heeft bv een Mini Countryman nog te maken met het concept "Mini"? Same story ergens. Je wil een Mini maar je kan of wil niet leven met een "echte".

my 2 cents he Ik kan alleen maar concluderen dat Porsche een bangelijke marketing afdeling heeft die enorm sterk is in het promoten van het Porsche DNA van de sportwagens in de andere modellen.

Nu wat de plannen met Porsche zijn naar de toekomst toe weet niemand, maar mij lijkt het dat ze er een soort van gewone constructeur van aan het maken zijn, te vergelijken met Mercedes bv maar met een meer sportieve inslag.

Comment

• Voor de duidelijkheid: mij kan het echt niet schelen wat ze nog allemaal gaan uitbrengen he, maar t is gewoon een vaststelling.

En Jokke zijn uitspraak over die 911 cabrio diesel is nog zo zot niet, zeker niet de gemiddelde 911 rijder indachtig. (Denk bv aan de Audi TT, dat was ook heiligschennis toen daar een diesel in kwam. Hoeveel rijden er nu zo rond denk je?).

Comment

• Elke 911 is opgebouwd rond het 6-cil boxerprincipe... en daar van afwijken is nog wat anders dan een dieselkrachtbron aanbieden op modellen die sowieso al een gediversifieerd motorenpallet hebben.

Vergeet ook niet dat de gemiddelde 911 een pak duurder kost dan de Pan en KJN versies.

...enfin, zeg nooit nooit maar ik zie ze toch eerder een hypbride uitbrengen in de 911 dan een diesel.

Ander vraagje: wat met Porsche voor de EU richtlijn om te voldoen aan een gemiddelde uitstoot voor het volledig aangeboden gamma van een constructeur?
          Kleine constructeurs als Ferrari zullen wel een uitzondering krijgen... maar wat met Porsche?? Da's ni zooo klein meer hé.
          Porsche 996 GT3 RS
          Porsche 964 RS
          BMW ///M3 e30
          Mercedes c250 CDI AMG
          www.flamebox.be

Comment

Elke 911 is opgebouwd rond het 6-cil boxerprincipe... en daar van afwijken is nog wat anders dan een dieselkrachtbron aanbieden op modellen die sowieso al een gediversifieerd motorenpallet hebben.
            Ik zie daar nog een 8 cilinder in terecht komen binnen X jaar eerlijk gezegd.

Vergeet ook niet dat de gemiddelde 911 een pak duurder kost dan de Pan en KJN versies.
            Zou ik toch zomaar niet stellen hoor.

Effe wat prijzen:
            Panamera 76K basis
            Panamera diesel 80K basis
            Panamera 4 85K basis
            Panamera S 95K basis

911 85K basis
            911C4 92K basis
            911S 98K basis

Catalogusprijzen in Duitsland. Zit geen massa's uit mekaar in elk geval.

Ander vraagje: wat met Porsche voor de EU richtlijn om te voldoen aan een gemiddelde uitstoot voor het volledig aangeboden gamma van een constructeur?
            de 918. 70gr CO2

Kleine constructeurs als Ferrari zullen wel een uitzondering krijgen... maar wat met Porsche?? Da's ni zooo klein meer hé.
            Waar lees je dat ivm die uitzonderingen? Ik heb daar nog nergens iets van gezien eerlijk gezegd.

Comment

Onder de vlag van VW is dit geen issue meer.
              Da's ook de (enige) reden waarom bijv. Daimler het chronisch verlieslatende Smart blijft gedogen en Ferrari/Maserati in de Fiat Group zitten.
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Zou ik toch zomaar niet stellen hoor.

Effe wat prijzen:
                Panamera 76K basis
                Panamera diesel 80K basis
                Panamera 4 85K basis
                Panamera S 95K basis

911 85K basis
                911C4 92K basis
                911S 98K basis

Catalogusprijzen in Duitsland. Zit geen massa's uit mekaar in elk geval.

Waar lees je dat ivm die uitzonderingen? Ik heb daar nog nergens iets van gezien eerlijk gezegd.
                Wat die prijzen betreft, je hebt wel een punt hoor.... wat ik eigenlijk bedoel is dat de Pan en KJN die een pak "groter" en "meer auto" zijn eigenlijk niet evenredig meer kosten... integendeel zelfs! Men kan niet ontkennen dat de 911 "stevig" geprijsd staat tov de rest van het gamma.

CO2 richtlijn: 'k Las domweg een interview in de laatste AG met Ferrari topman waarin deze aangaf dat elke kleine constructeur individueel moet gaan onderhandelen met de commissie om een uitzondering te kunnen bekomen.. Hij stak trouwens ook niet onder stoelen of banken dat hij er goed oog in had dat Ferrari deze uitzondering zou bekomen
                Porsche 996 GT3 RS
                Porsche 964 RS
                BMW ///M3 e30
                Mercedes c250 CDI AMG
                www.flamebox.be

Comment

• Sorry mannen, maar ik zit me hier echt dood te ergeren.

Het gemak waarmee dat we het Porsche merk laten evolueren naar Mercedes, Audi of BMW super merken in het premium gebied, verbaast me eerlijk gezegd wel.

Ik vind dat bv een Mercedes of BMW het dan beter spelen. Als je een M of AMG koopt dan weet je dat je een sportieve wagen hebt, die hebben ook een specifieke uitstraling daaraan gekoppeld !

Iemand die een Mercedes S600 koop of een S AMG lijken me twee totaal verschillende personen?

In het limousine segment, verwachtte ik, dat een Panamera Turbo (S) bv toch minimum de uitstraling of positie zou hebben van een AMG of M reeks, das toch wat je zou mogen verwachten van Porsche?
                  Maar wat blijkt, je hebt een Panamera, net als een S klasse in verschillende gradaties, er is nauwelijk visuel verschil, laat staan dat er aan een bepaald imago wordt gewerkt.

Heel fijn dat je nu dus een Panamera Diesel kan kopen aan de helft van de prijs van een Turbo. Als consument zeggen zeker een pak mensen joepie ! Zeker en vast mee eens.

Maar stel dat je zo een wagen hebt gekocht ? Binnen 2 jaar gaat die diesel meer geld op de tweedehands markt dan de meer dan dubbel zo dure Turbo.

Een AMG of M reeks blijft en AMG of M reeks, dat zijn wagens die een supersportief imago hebben en het ook zijn !

In die zin zet Porsche zich naar mijn mening zelfs langzaam onder zulke merken en zijn we op een of andere manier het DNA aan het verkopen, of noem het imago dat opgebouwd is op een totaal ander soort wagen.

Niet alleen om waardebehoud maar ook, en nu komt het, voor het imago komt zo een type sport limousine bij mij niet meer over de vloer. Ik zal als Porsche rijder verkassen naar AMG, M reeks, Aston Martin, Maserati of wat dan ook. Want deze auto's hebben nog wel een uitgesproken sportief karakter en IMAGO.

Iemand die ook maar 1 seconde aan dit facet denkt en wat dit op termijn geeft?

Tenslotte dit:
                  AMG diesel, zijn daar kopers voor: ja
                  Een M diesel (dus je M5 of M3 met identiek opbouw en looks nu ook in een 245pk diesel?), zijn daar kopers voor: ja.

Vraag:
                  Zullen de huidige M3 M5 en AMG klanten dan ook de sportieve versies BLIJVEN kopen?
                  Wat op termijn met die merken of de uitstraling van die merken?

Commercieel ben ik 100% mee. En voor de looks en uitstraling zie ik me best wel met een Panamera diesel rijden.
                  Maar wat met het clienteel die de sportwagens koopt, het clienteel dat mee je imago opbouwt?

Enfin ik durf eerlijk zeggen dat ik nog een sportlimousine zal kopen, ooit. Maar dit zal dus niet een merk zijn dat dezelfde wagen ook gaat aanbieden aan de helft van de prijs met een lichte motor in. Dat is dus het omgekeerde van die looks en imago. Het is toch niet te veel gevraagd dat dit type wagen een zeker waardebehoud heeft, een eigen look heeft en een iets ander imago?

Maar goed rijkemans praat zeker? De makkelijkste manier om mijn analyse te kelderen........
                  Last edited by Jokke_vlo; 04/05/2011, 11:10.

Comment

Sorry mannen, maar ik zit me hier echt dood te ergeren.

Het gemak waarmee dat we het Porsche merk laten evolueren naar Mercedes, Audi of BMW super merken in het premium gebied, verbaast me eerlijk gezegd wel.

Ik vind dat bv een Mercedes of BMW het dan beter spelen. Als je een M of AMG koopt dan weet je dat je een sportieve wagen hebt, die hebben ook een specifieke uitstraling daaraan gekoppeld !

Iemand die een Mercedes S600 koop of een S AMG lijken me twee totaal verschillende personen?

In het limousine segment, verwachtte ik, dat een Panamera Turbo (S) bv toch minimum de uitstraling of positie zou hebben van een AMG of M reeks, das toch wat je zou mogen verwachten van Porsche?
                    Maar wat blijkt, je hebt een Panamera, net als een S klasse in verschillende gradaties, er is nauwelijk visuel verschil, laat staan dat er aan een bepaald imago wordt gewerkt.

Heel fijn dat je nu dus een Panamera Diesel kan kopen aan de helft van de prijs van een Turbo. Als consument zeggen zeker een pak mensen joepie ! Zeker en vast mee eens.

Maar stel dat je zo een wagen hebt gekocht ? Binnen 2 jaar gaat die diesel meer geld op de tweedehands markt dan de meer dan dubbel zo dure Turbo.

Een AMG of M reeks blijft en AMG of M reeks, dat zijn wagens die een supersportief imago hebben en het ook zijn !

In die zin zet Porsche zich naar mijn mening zelfs langzaam onder zulke merken en zijn we op een of andere manier het DNA aan het verkopen, of noem het imago dat opgebouwd is op een totaal ander soort wagen.

Niet alleen om waardebehoud maar ook, en nu komt het, voor het imago komt zo een type sport limousine bij mij niet meer over de vloer. Ik zal als Porsche rijder verkassen naar AMG, M reeks, Aston Martin, Maserati of wat dan ook. Want deze auto's hebben nog wel een uitgesproken sportief karakter en IMAGO.

Iemand die ook maar 1 seconde aan dit facet denkt en wat dit op termijn geeft.

Tenslotte dit:
                    Een M diesel (dus je M5 of M3 met identiek opbouw en looks nu ook in een 245pk diesel?), zijn daar kopers voor: ja.

Vraag:
                    Zullen de huidige M3 M5 en AMG klanten dan ook de sportieve versies BLIJVEN kopen?
                    Wat dit op termijn met die merken of de uitstraling van die merken?

Commercieel ben ik 100% mee. En voor de looks en uitstraling zie ik me best wel met een Panamera diesel rijden.
                    Maar wat met het clienteel die de sportwagens koopt, het clienteel dat mee je imago opbouwt?

Enfin ik durf eerlijk zeggen dat ik nog een sportlimousine zal kopen, ooit. Maar dit zal dus niet een merk zijn dat dezelfde wagen ook gaat aanbieden aan de helft van de prijs met een lichte motor in. Dat is dus het omgekeerde van die looks en imago. Het is toch niet te veel gevraagd dat dit type wagen een zeker waardebehoud heeft, een eigen look heeft en een iets ander imago?

Maar goed rijkemans praat zeker? De makkelijkste manier om mijn analyse te kelderen........
                    Het jammere is dat Porsche nu bij de vw-groep hoort en dat dit het logische gevolg is. De investering terugverdienen op zo kort mogelijke termijn.

Comment

• jokke... 100% gelijk... je bent trouwens niet de eerste die dit meemaakt/zo overdenkt en Porsche (in dat segment) de rug toekeert... Remember dat met de Cayenne net hetzelfde gebeurd is.

Toch effe nuanceren... AMG en M hebben klasse: ja! AMG en M behouden waarde tov de gewone diesel versies: neen!

=> da's puur de wet van vraag en aanbod hé... jij koopt een PAN Turbo als daily omdat je iets speciaals wil... tja dan kan je wel verwachten dat er zich een paar jaar later bij het aanbieden van deze auto op de 2de handsmarkt niet zoveel gegadigden zijn (lees: financieel onmogelijk voor 999/1000 mensen).

Dat Porsche meer en meer Mercedes of BMW aan het worden is was al langer duidelijk.

Voor mij: een daily is een daily en ofwel ga je daarin mee met de massa, ofwel moet je bereid zijn om veel te verliezen... en daarin is een Pan diesel een mooie middenweg.

Ik begrijp dat dit u enorm frustreert, want moest er geen diesel versie zijn, dan zou de Pan turbo wel beter waardebehouden of alleszinds zou het model op zich in het straatbeeld wel een pak exclusiever blijven
                      Porsche 996 GT3 RS
                      Porsche 964 RS
                      BMW ///M3 e30
                      Mercedes c250 CDI AMG
                      www.flamebox.be

Comment

• Idd dikke benzines verliezen natuurlijk veel waarde, enorm zelfs dat weet je als je dat koopt.

Maar..........in verhouding zal het bij bv een Pan Turbo nog een pak erger worden tov een M reeks of AMG. Dat bedoel ik

Voor mij zal Porsche uiteindelijk een GT X blijven, omdat dit product (en hier gaat het niet over imago) gewoon zijn specifieke voordeel levert. (zonder veel problemen op circuit rondhuppelen).

De rest lust ik niet meer. En hier werkt het imago zelfs tegen henzelf. Ik zou een 911 overwegen, maar weet je wat me tegensteekt: het merkimago !
                        Gelukkig is het nog niet zover met de 911 en hebben ze dat anders opgelost met de Cayman bv, dat kan het nog net "recht" houden.

No kidding.

Comment

• De 911 gaat immer een stevig prijskaartje blijven hebben voor relatief "weinig" auto. Dat komt het model uiteindelijk wel ten goede.

Het probleem is de tweedehandswaarde... al moet ik wel toegeven dat ik na het 996-debacle (waarbij de prijzen al na 6j op hun gat lagen) enigszinds verrast ben dat de 997's relatief goed stand houden en de prijs eerder traag naar beneden gaat.

En een 911 met hier en daar wat leuke opties, trendy interieur of ferme gadgets ligt goed inde markt... "ne grijze met een zwart interieur" daarvan vnd je'r 13 in een dozijn, maar die speciallekes...hmmmm!
                          Porsche 996 GT3 RS
                          Porsche 964 RS
                          BMW ///M3 e30
                          Mercedes c250 CDI AMG
                          www.flamebox.be

Comment

Sorry mannen, maar ik zit me hier echt dood te ergeren.

Iemand die ook maar 1 seconde aan dit facet denkt en wat dit op termijn geeft?

Tenslotte dit:

Vraag:
                            Wat op termijn met die merken of de uitstraling van die merken?

Ik denk dat je jezelf de das omdoet. Een pure liefhebber geeft niet om status en ook niet om geld. Het mag ongekend zij, nul imago hebben, en duur zijn. Als het maar "leuk" is, uniek. Zelf ben je liefhebber maar je hecht ook veel belang aan Imago en het daaraan gekoppeld waardebehoud/verlies. Je wil uniek zijn en toch herkend worden. En daarvoor wil je betalen, maar niet te veel. Tis alleen zo dat Porsche al lang geen puristen meer zijn, deze discussie herdoet zich steeds sinds de 928, 924\944, Boxter, Cayman, Cayenne, Panamera en nu dus diesel (bis).
                            Want ook fabrikant puristen/iedalisten/dromers verdienen geen geld aan hun "ding". Spijker, koenigsegg, etc.
                            Maar Porsche heeft sinds lang hun aandeelhouders en die willen een bedrijf dat draait. Dus als ze meer betaald kunnen krijgen van meer kopers die op Imago gaan dan liefhebberij, dan doen ze dat. Das niet alleen negatief, het is ook de oorzaak waarom ze mooie producten kunnen maken, de ene met meer liefhebbersgehalte dan de andere. Wat soms maar niet altijd gelijk loopt met Imago. Imago is de illusie van iets, liefhebberij is the real thing. Wil je beide, dan snij je eigen vlees want het combineert niet goed.

Je wilt voor de looks en uitstraling wel met een diesel rijden. En dat mag je om die reden nu ook doen :-)
                            ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Ik krijg dat laatste niet over mijn hart, ik ga ergens anders shoppen zoals gezegd

Comment

Een AMG of M reeks blijft en AMG of M reeks, dat zijn wagens die een supersportief imago hebben en het ook zijn ! .

Ik snap u ni.

Langs de ene kant een niet content omdat een Pan diesel de helft kost van een Turbo maar er voor Jan met de pet identiek uitziet als de turbo.

Langs de andere kant AMG ophemelen? Peist gij dat diezelfde Jan met de pet het verschil ziet dus een C63 break en een C220 break?

Comment

• Inderdaad, als je van merk verandert, koop dan een echt liefhebbersding, anders ga je na een tijd weer teleurgesteld zijn en gan ze nóg meer geld aan je verdienen. Ze spelen op onze wispelturige emoties, en alle fabrikanten weten dat ze er op het einde allemaal beter van worden ;-)

(AMG A-klasse, AMG bodykits, etc.???)

edit: AMG diesel heeft ook bestaan...
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Ze doen het trouwens allemaal.
                                    Kijk naar Audi, toen de A5 uitkwam (toch een serieus succes qua looks) was die ook als eerste diesel in 3.0TDI te krijgen. De 2.0 is pas achteraf gekomen,en doen waren er ook genoeg mensen die dachten/hoopten dat hij nooit in 2.0 ging komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Ze doen het trouwens allemaal.
                                      Kijk naar Audi, toen de A5 uitkwam (toch een serieus succes qua looks) was die ook als eerste diesel in 3.0TDI te krijgen. De 2.0 is pas achteraf gekomen,en doen waren er ook genoeg mensen die dachten/hoopten dat hij nooit in 2.0 ging komen.
                                      Ja zoals je zegt "allemaal", maar wat zijn die merken die onder allemaal passen? Idd net daar waar ik zeg dat Porsche zich niet langer aan het onderscheiden is.

Maar hey, tis maar een persoonlijke mening en ik zal een van de enigen zijn die zijn rug keert, dat besef ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                        Jokke, ik volg je standpunt hier wel een beetje. Maar tussen de regels lees ik hier gewoon geklaag dat jij een Panamera turbo hebt van 150K of meer en dat je een identiek (mits de turbo details) dezelfde diesel nu kan kopen voor heel wat minder $$$$$$
                                        Natuurlijk speelt dat mee. Je koopt toch ook geen SLS AMG bijvoorbeeld om een beetje later die wagen aan 70.000 in Diesel te kunnen kopen...... Enfin dat daar heel wat mensen "bon" in hebben begrijp ik. Dat je dit als merk met je klanten doet, tis maar hoe onnozel je bent. Maar ik ben niet de ezel die zich twee keer gaat stoten.

Daarnaast gaat het me ook over de teloorgang van een bepaald identiteit waar een merk voor staat. Een identiteit mag voor mij niet alleen marketing talk zijn....... en spijtig genoeg stoort dit me. En das niet alleen bij auto's hoor

Comment

• 't Is gelijk met al diene Vuitton namaak van de laatste jaren... hebde de dag van vandaag het echte spul, dan zou je je moeten verantwoorden... iedereen gaat er immers toch van uit da je de namaak draagt.
                                          Porsche 996 GT3 RS
                                          Porsche 964 RS
                                          BMW ///M3 e30
                                          Mercedes c250 CDI AMG
                                          www.flamebox.be

Comment

Working...
                                          X