Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Nieuwe Opel Corsa: "Het is toegelaten wat uitdagend te zijn"

Verfrissend design en innovatieve technologie voor veel rijplezier

Met zijn zelfverzekerde look en zijn innemende, markante voorkant is de nieuwe Opel Corsa klaar voor zijn eerste kennismaking met het publiek. De Corsa maakt zijn wereldpremière tijdens de British International Motor Show (18 – 30 juli) in Londen, de toonaangevende Europese metropool. Typische kenmerken van de nieuwe Opel Corsa zijn een uniek design met sterke, sportieve lijnen, een nieuw ontwikkeld chassis voor behendig en veilig bochtenwerk, geavanceerde, voor deze klasse onuitgegeven uitrustings*kenmerken en een kwaliteitsinterieur met veel ruimte, comfort en mogelijkheden tot individualisering. De vierde generatie van Opels populaire model, waarvan sinds 1982 alleen al in Europa meer dan 9,4 miljoen exemplaren een koper vonden, zal bij de distributeurs verkrijgbaar zijn vanaf oktober 2006.

Meningen over de nieuwe Opel Corsa
    Carl-Peter Forster, President, General Motors Europe:

“Precisie, inhoud, dynamiek. Ik houd van wagens met inhoud, en de Opel Corsa behoort daartoe. Die maakt hem tot een zelfverzekerde ambassadeur van Opel, die niet alleen aan de buitenkant kwaliteit uitstraalt. En dankzij het op wendbaarheid gerichte nieuwe chassis is zijn weggedrag even sportief als zijn uiterlijk.”

Hans Demant, Opel Managing Director:

“Mijn motto is: kleine wagen, groot rijplezier. En dat plezier hebben wij reeds ervaren toen de nieuwe Opel Corsa tijdens de ontwikkelingsfase, op enkele van de meest veeleisende testparcours ter wereld werd geoptimaliseerd. Een uitstekende rijdynamiek, een perfecte wegligging en krachtige remmen – dit zijn stuk voor stuk eigenschappen die ik van een moderne Opel verwacht.”

Niels Loeb, Chief Designer, Corsa Studio:

“Het is toegelaten wat uitdagend te zijn, zeker voor onze opvallende, coupé-achtige nieuwe driedeurs Opel Corsa. Kijk naar zijn voorkant – pientere ogen en een brutale grijns. Dat is net wat wij met zijn design voor ogen hadden: een aan binnen- en buitenzijde unieke wagen, die de eigenaar blijvend een goed gevoel geeft. Hij hunkert naar de weg.”

Alain Visser, Executive Director, European Opel Marketing:

“Opwindend, onconventioneel, creatief en dynamisch. Dat is Londen in een notendop, en de Opel Corsa beantwoordt aan dezelfde omschrijving. Daarom vind ik Londen de plaats bij uitstek voor het wereldwijde debuut van de Corsa, met zijn prima combinatie van fun en energie, die wij ‘Funergy’ noemen.”

Kenmerken van de nieuwe Opel Corsa

· Design:
    rank, uitgerekt silhouet, coupé-achtige daklijn, atletische contouren, gespierde schouderlijn achteraan – de driedeurs Opel Corsa zet zijn compacte afmetingen (lengte/breedte/hoogte: 3,99/1,71/1,49 meter), zijn lange wielbasis (2511 mm) en zijn grote spoorbreedte (1473/1458 mm) om in uitgesproken sportieve proporties

· Interieur:
    grotere passagiersruimte met een hoge rijpositie en comfortabele sfeer; een uitgebreid aanbod aan interieurmotieven in geassorteerde kleuren, materialen en afwerkings*elementen, zoals met pianolak afgewerkte oppervlakken; opgloeiende doorschijnende bedieningsknoppen en schakelaars (afhankelijk van het uitrustingsniveau); doordachte opbergmogelijkheden

· Chassis:
    volledig nieuw ontwikkeld; rijdynamiek en wendbaarheid van topklasse; optioneel verkrijgbare nieuwe elektronische stabiliteitsregeling ESP (Electronic Stability Program) met onderstuurcontrole EUC (Enhanced Understeering Control), die indien nodig remkracht uitoefent op de vier wielen; ABS met standaard regelsysteem voor de remkracht in bochten CBC (Cornering Brake Control); remhulpsysteem; eerste wagen in zijn klasse met variabel progressieve sportstuurbekrachtiging; verlaagd sportchassis en 17" velgen als optie verkrijgbaar

· Motoren:
    drie benzine- en twee common-rail turbodieselmotoren met cilinderinhouden van 1,0 tot 1,4 liter en maximumvermogens van 60 tot 90 pk; meerkleppentechnologie; nieuwe 1.7 CDTI met 125 pk, standaard met deeltjesfilter DPF (Diesel Particulate Filter), binnenkort verkrijgbaar; alle benzinemotoren beschikken over de brandstofbesparende TWINPORT-technologie van Opel; DPF – een zeldzaam kenmerk voor motoren met kleine cilinderinhoud – ook verkrijgbaar voor 1,3-liter dieselmotoren

· Spitstechnologie:
    technologiepakket met in deze klasse onuitgegeven uitrusting zoals halogeen*koplampen met adaptieve bocht- en hoekverlichting HAFL (Halogen Adaptive Forward Lighting), een innovatief gamma infotainmentsystemen, navigatiesystemen met cd's of dvd-rom's, radio/cd-speler met MP3-functie, mobiele telefoon met spraakherkenning en Bluetooth-interface, met netwerkverbinding voor toekomstige generaties mobiele telefoons enz.

· Personalisering:
    talrijke mogelijkheden tot individualisering, niet alleen volgens eigen smaak maar bijvoorbeeld ook voor het elektronisch opslaan van persoonlijke instellingen zoals de automatische preselecties voor de elektronische airconditioning- of infotainment*systemen, panoramisch zonnedak

Bron:Opel Media
    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Heel geslaagd, maar dat zal liggen aan het feit dat ik zowel de Grande Punto als de Clio III ook knap vind..

Comment

Hier de britse versie:

Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6
          In dat lichtgrijs-blauw kleurtje vind ik hem toch niet zo mooi .. en dan heb ik het over de 3deurs..

Wat mij een beetje tegenvalt is achterste bovenhoek van de deur die niet even hoog komt als het achterste zijruitje. mijn Astra G 3deurs heeft dit ook en dat vind ik geen mooi detail. Bij een zwarte carosseriekleur wordt dit toch al een beetje verdoezeld net zoals op de scoop-foto's waarop ik de 3deurs zoals eerder gezegd echt wel knap vind.

Hij zal wel verkopen, maar ik denk dat de concurrentie qua styling toch iets beter scoort.
          Idd en niks kan tippen aan deze lijn
          Last edited by McClane; 01/04/2009, 15:46.
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele
            Hier de britse versie:

de 3 deurs STRAALT gewoon sportiviteit uit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane
              Idd en niks kan tippen aan deze lijn
              [ATTACH]20378[/ATTACH]

Nee he, de Astra coupé blijft een prachtkar
              P;S. tof onderschrift

Comment

Ik vind hem knap, die nieuwe Corsa. Laat de OPC maar komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b
                  de 3 deurs STRAALT gewoon sportiviteit uit!
                  Ist sarcastisch bedoeld ofzo?

Zet dit even ernaast en laat mensen dan de sportiefste auto kiezen? Btw in deze livrij is ie ook al te koop voor 14000€ dacht ik.

Sorry dak de mijne pak, maar kvind dat hij nergens op een foto van Fiat goed uitkomt.

In de autogids staat een schone foto, maar ja kheb geen scanner meer.

Comment

Om eerlijk te zijn, ik vind er niks aan. Langs welke kant ik hem ook bekijk, ik vind hem echt niet mooi. Dan veel liever een Grande Punto (of een Fiesta natuurlijk )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
                      nou ja...

was ook mijn eerste indruk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b
                        P;S. tof onderschrift
                        de fotostrip of de strobo?
                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Zei iemand Clio III ??? Damn, die lijkt er goed op

Ik vind hem wel fris voor een Opel, de vorige Cnorsa is plots twintig jaar ouder
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                            Ik ben er absoluut niet gek van.

Het interieur is typisch zakelijk Opel en alles behalve origineel

Het exterieur wil te veel designelementen samengebald zien in één ontwerp en dat in een kleine auto, en dat werkt duidelijk niet.
                            Ik zie nogal wat trekjes van recente franse wagens uit hetzelfde segment.
                            De Fiat Punto neemt hier, wat design in dit segment betreft, duidelijk de leiding : sterk en sober.
                            Deze Corsa echter...

Men wil duidelijk geen risico's nemen met deze wagen.

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                            Yup een astra die een ferme schop in zijn kont heeft gekregen.

Ik verwijt hem hetzelfde als de Clio. Te vrouwelijk! Vooral dat interieur. De middenconsole zou een waardige opvolger zijn van de renault Twingo.

De achterkant deed me reeds bij scoops denken aan een clio, een daar is het bij gebleven.

Voorkant is het meest geslaagde, maar dan nog vind ik niet echt mooi. Opel had hier iets veel mooiers kunnen van maken, getuige de scoops die rondgingen van een OPC-blauwe versie .

Wat niet wegneemt dat ik er wel eens ga mee rijden

Ben wel content, elke concurrent die me van mijn aankoop kon doen spijt hebben, laat het afweten

Ik moet bovenstaanden hierin wel bijtreden. Ik rijd nu momenteel even met de Corsa van mijn moeder (Corsa C), en daar heb ik destijds ook mee leren rijden. Goede wagen, zelfs sportieve ophanging, maar dat interieur is zo SAAI. en de buitenkant mist flair.. Die heeft deze nieuwe wel, maar hier en daar zijn de vormen niet je dat. De schouderlijn is erg mooi gespierd, en vanop de zijkant gezien valt hij wel mee, maar vanuit bijna alle andere hoeken scheelt er iets mee... Kan ik niet verklaren. Ik ben wel te vinden voor het Opel Design, bijvoorbeeld op de Astra GTC, maar vooral de Tigra Twintop. Daar is niet zo veel fout mee (behalve dat hij het afgrijselijke Corsa Interieur heeft).

Toen ik de scoops zag van de nieuwe corsa ging ik even twijfelen of een Punto bestellen wel het beste was dat ik kon doen, maar nu weet ik zeker dat ik de betse keuze heb gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane
                              de fotostrip of de strobo?
                              De fotostrip

Comment

'k Vind 'm ook knap.

Duidelijk knapper dan de nieuwe Clio, en véél knapper dan de Polo.

Comment

Hmmm best knap.

Maar ik vind de Punto en Clio ook knap, als ik moest kiezen zou ik voor diegene gaan die mij het goedkoopste uitkomt.

En volgens mij gaan de Clio en Corsa beter op de 2dehands markt verkopen.

Comment

Dit is de vijfdeursversie van de nieuwe Opel Corsa. Net als zijn driedeursbroer, die we twee weken geleden presenteerden, debuteert hij op de London Show op 18 juli.

Comment

Comment

Comment

Ik ben er toch niet echt weg van.

Comment

Working...
                                          X