Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben verkocht, zeker als ik onderstaande scoopfoto zie, die maakt hem nog sportiever met dat kleurtje
Alleen een beetje spijtig dat ze er geen performantere dieselmotor insteken, ze spreken enkel over de 1.7 van 100 pk, en ik had stiekem gehoopt om +- 120 a 130 pk.
Iemand een corsa C GSI kopen
Ik ben verkocht, zeker als ik onderstaande scoopfoto zie, die maakt hem nog sportiever met dat kleurtje
Alleen een beetje spijtig dat ze er geen performantere dieselmotor insteken, ze spreken enkel over de 1.7 van 100 pk, en ik had stiekem gehoopt om +- 120 a 130 pk.
Iemand een corsa C GSI kopen
ik vermoed dat de 1.9 cdti er ook wel zal inkomen om de concurentie met de Punto 1.9 jtd en de Fabia RS aan te gaan
hoe zou dit een kopie kunnnen zijn???
toen de clio uitkwam was de corsa al lang klaar
dat moet ge mij toch is uitleggen zenne
De Corsa was al lang voor de Clio III klaar.. de Clio III is bijna een jaar uit en nu pas komt de Corsa uit die (naar mijn mening) verdomd veel op de Clio lijkt..
Zelfs de voorkant heeft een grote gelijkenis met de Renault Clio III
Ben ik nou de enigste die dit ziet of.... zit ik er nou helemaal naast :s
ik sluit me voor de rest ook aan bij de vraag van jwv50, waarom dan een jaar wachten?????
ik vind hem echt knap, niet zo mooi als een astra gtc maar dat is niet erg. zilver staat hem wel niet zo goed. de koplampen zijn misschien ook wat oversized. interieur lijkt fel op dat van de C en dat is best een mooi interieur.
De Corsa was al lang voor de Clio III klaar.. de Clio III is bijna een jaar uit en nu pas komt de Corsa uit die (naar mijn mening) verdomd veel op de Clio lijkt..
Zelfs de voorkant heeft een grote gelijkenis met de Renault Clio III
Ben ik nou de enigste die dit ziet of.... zit ik er nou helemaal naast :s
ik sluit me voor de rest ook aan bij de vraag van jwv50, waarom dan een jaar wachten?????
Alleen een beetje spijtig dat ze er geen performantere dieselmotor insteken, ze spreken enkel over de 1.7 van 100 pk, en ik had stiekem gehoopt om +- 120 a 130 pk.
Oorspronkelijk geplaatst door cold
ik vermoed dat de 1.9 cdti er ook wel zal inkomen om de concurentie met de Punto 1.9 jtd en de Fabia RS aan te gaan
Die 120 en 150 PK 1.9 CDTIs zijn Fiat motoren. De deal waarbij GM (Opel) die mocht gebruiken is begonnen is toen Fiat en GM nog een alliantie vormden (GM bezat een groot deel van Fiat). Wanneer ze uit elkaar gegaan zijn heeft Fiat een bom geld gekregen, met daaraan waarschijnlijk voorwaarden omtrent de verdere levering van dieselmotoren voor het bestaande Opel gamma.
Voor de Corsa (en andere nieuwe modellen) zal die regeling blijkbaar niet zomaar meer van toepassing zijn: de 1.3 CDTI krijgen ze bij Opel wel nog (uiteindelijk een massaproduct waar Fiat gewoon geld wil op verdienen), maar de zwaardere motoren zullen de Italianen wel bewust uit handen van Opel willen houden (of erg hoog prijzen). Die knappe diesels zijn namelijk een erg grote 'unique selling point' van hun eigen Grande Punto, een model waar de toekomst van Fiat zo een beetje vanaf hangt.
Techniek is alvast niet het probleem, want het platform van de Corsa is hetzelfde als dat van de Grande Punto (samen ontwikkeld).
Het feit dat ze bij Opel dan maar weer voor de verouderde Isuzu 1.7 gegaan zijn zegt genoeg IMO. Ik zou er niet op rekenen dat er snel een 120 PK diesel in de Corsa komt.
Fiat is trouwens een 1.6 JTD aan het maken die 120PK zal leveren. Die komt dacht ik ergens in 2007 voor het eerst op het toneel.
Die 120 en 150 PK 1.9 CDTIs zijn Fiat motoren. De deal waarbij GM (Opel) die mocht gebruiken is begonnen is toen Fiat en GM nog een alliantie vormden (GM bezat een groot deel van Fiat). Wanneer ze uit elkaar gegaan zijn heeft Fiat een bom geld gekregen, met daaraan waarschijnlijk voorwaarden omtrent de verdere levering van dieselmotoren voor het bestaande Opel gamma.
Voor de Corsa (en andere nieuwe modellen) zal die regeling blijkbaar niet zomaar meer van toepassing zijn: de 1.3 CDTI krijgen ze bij Opel wel nog (uiteindelijk een massaproduct waar Fiat gewoon geld wil op verdienen), maar de zwaardere motoren zullen de Italianen wel bewust uit handen van Opel willen houden (of erg hoog prijzen). Die knappe diesels zijn namelijk een erg grote 'unique selling point' van hun eigen Grande Punto, een model waar de toekomst van Fiat zo een beetje vanaf hangt.
Techniek is alvast niet het probleem, want het platform van de Corsa is hetzelfde als dat van de Grande Punto (samen ontwikkeld).
Het feit dat ze bij Opel dan maar weer voor de verouderde Isuzu 1.7 gegaan zijn zegt genoeg IMO. Ik zou er niet op rekenen dat er snel een 120 PK diesel in de Corsa komt.
Fiat is trouwens een 1.6 JTD aan het maken die 120PK zal leveren. Die komt dacht ik ergens in 2007 voor het eerst op het toneel.
Ze kunnen er dan toch de 2.0 cdti van 150 pk uit de antara insteken??
Zeer zeker, alleen past zo een guitige, ver achteruit lopende neus perfect op zo een monovolume van kaliber( een opel die ik trouwens knap vind ) maar ocharme niet op deze wagen.
Volgens mij speelt hier bij sommigen zwaar de merkliefde ...
Comment