Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
    Schitterend

Wanneer staat hij in de showroom... september?
    Jep, dus in augustus kunnen we met z'n allen gaan horen achter een Corsa C, met bijhorende korting

Ik vind het een zeer mooie, geslaagde wagen, alleen lijkt het mij een verdomd onhandinge kofferopening...

Comment

Ik zeg het niet graag, maar op deze foto's valt 'ie me tegen...

Die zwarte van op de scoops was anders wél in orde...

Maar die eenvolumetrekjes altijd... Bah!!
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ik ben verkocht, zeker als ik onderstaande scoopfoto zie, die maakt hem nog sportiever met dat kleurtje
        Alleen een beetje spijtig dat ze er geen performantere dieselmotor insteken, ze spreken enkel over de 1.7 van 100 pk, en ik had stiekem gehoopt om +- 120 a 130 pk.
        Iemand een corsa C GSI kopen

Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Op het eerste zicht lijken die koplampen me wel héél groot te zijn voor t formaat van wagen of zie ik scheel? Ik wacht op meer foto's om m'n laatste oordeel te vellen... De Astra vond ik in het begin ook niet echt woehoe maar na een tijdje In ieder geval: die zwarte corsa ziet er verre van slecht uit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele
            Ik ben verkocht, zeker als ik onderstaande scoopfoto zie, die maakt hem nog sportiever met dat kleurtje
            Alleen een beetje spijtig dat ze er geen performantere dieselmotor insteken, ze spreken enkel over de 1.7 van 100 pk, en ik had stiekem gehoopt om +- 120 a 130 pk.
            Iemand een corsa C GSI kopen

ik vermoed dat de 1.9 cdti er ook wel zal inkomen om de concurentie met de Punto 1.9 jtd en de Fabia RS aan te gaan

Comment

ik vraag me eigenlijk af waarom die voorlichten zoals bij peugeot zo helemaal naar boven getrokken moeten worden
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cold
                hoe zou dit een kopie kunnnen zijn???
                toen de clio uitkwam was de corsa al lang klaar
                dat moet ge mij toch is uitleggen zenne

De Corsa was al lang voor de Clio III klaar.. de Clio III is bijna een jaar uit en nu pas komt de Corsa uit die (naar mijn mening) verdomd veel op de Clio lijkt..

Zelfs de voorkant heeft een grote gelijkenis met de Renault Clio III
                Ben ik nou de enigste die dit ziet of.... zit ik er nou helemaal naast :s

ik sluit me voor de rest ook aan bij de vraag van jwv50, waarom dan een jaar wachten?????

Comment

ik vind hem echt knap, niet zo mooi als een astra gtc maar dat is niet erg. zilver staat hem wel niet zo goed. de koplampen zijn misschien ook wat oversized. interieur lijkt fel op dat van de C en dat is best een mooi interieur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Droes
                    dat moet ge mij toch is uitleggen zenne

De Corsa was al lang voor de Clio III klaar.. de Clio III is bijna een jaar uit en nu pas komt de Corsa uit die (naar mijn mening) verdomd veel op de Clio lijkt..

Zelfs de voorkant heeft een grote gelijkenis met de Renault Clio III
                    Ben ik nou de enigste die dit ziet of.... zit ik er nou helemaal naast :s

ik sluit me voor de rest ook aan bij de vraag van jwv50, waarom dan een jaar wachten?????
                    De clio III is van November vorig jaar

Comment

Hmmm. Valt best mee, maar de kont is te kort en die ruitjes net voor de portieren, maken er bijna een monovolume van.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

De neus lijkt op die van de Zafira.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele
                          ik vermoed dat de 1.9 cdti er ook wel zal inkomen om de concurentie met de Punto 1.9 jtd en de Fabia RS aan te gaan
                          Die 120 en 150 PK 1.9 CDTIs zijn Fiat motoren. De deal waarbij GM (Opel) die mocht gebruiken is begonnen is toen Fiat en GM nog een alliantie vormden (GM bezat een groot deel van Fiat). Wanneer ze uit elkaar gegaan zijn heeft Fiat een bom geld gekregen, met daaraan waarschijnlijk voorwaarden omtrent de verdere levering van dieselmotoren voor het bestaande Opel gamma.

Voor de Corsa (en andere nieuwe modellen) zal die regeling blijkbaar niet zomaar meer van toepassing zijn: de 1.3 CDTI krijgen ze bij Opel wel nog (uiteindelijk een massaproduct waar Fiat gewoon geld wil op verdienen), maar de zwaardere motoren zullen de Italianen wel bewust uit handen van Opel willen houden (of erg hoog prijzen). Die knappe diesels zijn namelijk een erg grote 'unique selling point' van hun eigen Grande Punto, een model waar de toekomst van Fiat zo een beetje vanaf hangt.

Techniek is alvast niet het probleem, want het platform van de Corsa is hetzelfde als dat van de Grande Punto (samen ontwikkeld).

Het feit dat ze bij Opel dan maar weer voor de verouderde Isuzu 1.7 gegaan zijn zegt genoeg IMO. Ik zou er niet op rekenen dat er snel een 120 PK diesel in de Corsa komt.

Fiat is trouwens een 1.6 JTD aan het maken die 120PK zal leveren. Die komt dacht ik ergens in 2007 voor het eerst op het toneel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrTC
                            Die 120 en 150 PK 1.9 CDTIs zijn Fiat motoren. De deal waarbij GM (Opel) die mocht gebruiken is begonnen is toen Fiat en GM nog een alliantie vormden (GM bezat een groot deel van Fiat). Wanneer ze uit elkaar gegaan zijn heeft Fiat een bom geld gekregen, met daaraan waarschijnlijk voorwaarden omtrent de verdere levering van dieselmotoren voor het bestaande Opel gamma.

Voor de Corsa (en andere nieuwe modellen) zal die regeling blijkbaar niet zomaar meer van toepassing zijn: de 1.3 CDTI krijgen ze bij Opel wel nog (uiteindelijk een massaproduct waar Fiat gewoon geld wil op verdienen), maar de zwaardere motoren zullen de Italianen wel bewust uit handen van Opel willen houden (of erg hoog prijzen). Die knappe diesels zijn namelijk een erg grote 'unique selling point' van hun eigen Grande Punto, een model waar de toekomst van Fiat zo een beetje vanaf hangt.

Techniek is alvast niet het probleem, want het platform van de Corsa is hetzelfde als dat van de Grande Punto (samen ontwikkeld).

Het feit dat ze bij Opel dan maar weer voor de verouderde Isuzu 1.7 gegaan zijn zegt genoeg IMO. Ik zou er niet op rekenen dat er snel een 120 PK diesel in de Corsa komt.

Fiat is trouwens een 1.6 JTD aan het maken die 120PK zal leveren. Die komt dacht ik ergens in 2007 voor het eerst op het toneel.
                            Ze kunnen er dan toch de 2.0 cdti van 150 pk uit de antara insteken??

Comment

Ok de mail is eruit. De dealers kunnen hun introductieauto's bestellen:

Corsa word leverbaar in:

Essentia
                              Enjoy
                              Sport (meedraaiende koplampen standaard)
                              Cosmo

Met motoren:
                              1.0 12V 60 PK
                              1.2 16V 80 PK
                              1.4 16V 90 PK
                              1.3 CDTI 60 PK Roetfilter
                              1.3 CDTI 90 PK Roetfilter
                              1.7 CDTI 125 Pk Roetfilter (volgt later)
                              De Corsa OPC komt defitinief in 2007.

Kleuren van de Tigra/Meriva, nieuwe kleuren: Green Tea, Lancelot, Air Blue (Combo)

18 July introductie London
                              6 Oktober introductie Dealer.

Aan deze info kan geen rechten woren ontleend en is vertrouwenlijk.
                              Deze info komt van het autoweek.nl-forum
                              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Ziet er goed uit vind ik

Comment

De clio III is van November vorig jaar
                                  En de Corsa komt maar in het najaar bij de dealers, dat is dan ook een jaar later

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door George
                                    De neus lijkt op die van de Zafira.
                                    Zeer zeker, alleen past zo een guitige, ver achteruit lopende neus perfect op zo een monovolume van kaliber( een opel die ik trouwens knap vind ) maar ocharme niet op deze wagen.

Volgens mij speelt hier bij sommigen zwaar de merkliefde ...

Comment

Ik ben er ook niet helemaal wild van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                                        Volgens mij speelt hier bij sommigen zwaar de merkliefde ...
                                        Iets fout mee?

Comment

mnee zeker niet.. maar zo wordt het wel moeilijk om objectief te reageren

Comment

Working...
                                          X