Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De essentia is dan ook een heel kale corsa. voor de personen die een voertuig willen om van a naar b te gaan.

dan zou ik als ik opel was de Corsa C als budgetmodel houden zoals peugeot en renault dat ook doen. de Corsa D essentia is als een taart zonder de kers erop en de kers komt er pas op bij sport en cosmo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven
      De essentia is dan ook een heel kale corsa. voor de personen die een voertuig willen om van a naar b te gaan.

dan zou ik als ik opel was de Corsa C als budgetmodel houden zoals peugeot en renault dat ook doen. de Corsa D essentia is als een taart zonder de kers erop en de kers komt er pas op bij sport en cosmo.
      ik denk dat die strategie niet zo een slimme zet is.
      we zullen een jaartje afwachten en de resultaten van Peugeot en Renault eens bekijken.
      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• elk merk heeft toch zijn "prijsbreker-model"?

Een basis citroën picasso van 11.990€ heeft ook geen airco, terwijl dat dat toch redelijk gangbaar is in die klasse? De opleg voor een iets duurdere versie valt meestal nog redelijk mee. BTW, ik heb nog niet veel mensen horen klagen dat een Audi A3 (die toch in een iets hogere klasse speelt) geen airco heeft? Dat vind ik nog veel erger persoonlijk dan ontbrekende elektrische ruiten op een Corsa van nog geen 10000€.

Ik vind het zelfs een positief feit dat er een Corsa zonder bestaat. Zo kunnen mensen met een beperkter budget toch nog een kwaliteitsvolle nieuwe auto aankopen zonder daarom direct een Dacia te moeten kopen (die toch een klein beetje een stigma voor de bestuurder met zich meebrengt...). Hebben de Clio en de 207 trouwens wél elektrische ruiten in de basisversie?

De Corsa zelf (om even ontopic te blijven) vind ik trouwens wel nog een tof bakske. Zeker de drie-deurs. Zeker qua interieur is het er een pak op vooruitgegaan in vergelijking met de vorige versie. Dat was echt wel nogal saai en grijs (of je moest al een Cosmo kopen).
        De gelijkenissen met de Clio storen me niet echt en zo kan je natuurlijk àlle auto's met elkaar gaan vergelijken. Er zal er altijd wel ééntje zijn die op dat ene nieuwe model lijkt.

Comment

• Paar foto's van de stand in Antwerpen aan de Tall Ship's!
          Het is een 3-deurs in Metro kleur, in de enjoy-uitvoering!
          Noch de sport, noch de cosmo stonden er, die staan tentoon in Nederland.
          De mensen zelf waren niet van Opel, en wisten dus zeer weinig van de wagen, snap ik niet dat ze dat doen!
          Bijgevoegde Bestanden
          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• 123456
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• 12345
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele
                Paar foto's van de stand in Antwerpen aan de Tall Ship's!
                Het is een 3-deurs in Metro kleur, in de enjoy-uitvoering!
                Noch de sport, noch de cosmo stonden er, die staan tentoon in Nederland.
                De mensen zelf waren niet van Opel, en wisten dus zeer weinig van de wagen, snap ik niet dat ze dat doen!
                Hé, mooi interieur

En de afwerking mag er precies ook wel wezen!

Comment

• Interieur is idd knap (op dat scherm bovenop de middenconsole na). Qua exterieur blijf ik de Clio toch knapper vinden. Die laatste vind ik trouwens eveneens knapper dan de 207, dewelke zijn snuit teveel op die van de 107 lijkt en waarbij de achterlichtblokken te laag opgesteld staan in mijn ogen. Als er nu een poll zou komen tss deze nieuwkomers, moet ik al niet meer zeggen welke wagen ik zou kiezen.
                  In feite vind ik de Corsa en de 207 wat onnatuurlijk overkomen.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Lele, misschien kan jij me daarop antwoorden.
                    Denk je dat er 1 grote valies in past? Het lijkt me namelijk een heel erg smalle koffer te zijn.
                    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Ik heb eigenlijk maar een korte blik op de koffer geworpen, dus niet echt op gelet, maar wat mij wel opviel, was dat hij een redelijk hoge laaddrempel had. Maar volgens mij is hij toch enkele cm-ers dieper en breder dan de C, wat logisch is, wagen is een pak groter geworden. Het zal nipt zijn...

Comment

• Ik zou em graag es in het echt zien

Comment

• Ik heb hem vandaag gezien op de tall-ship race op de dokken in Antwerpen. 'k Vind hem niet mooi.
                          Grote lampen vooraan doen me aan de 206 denken, de achterkant aan de micra of de Ypsilon van Lancia. Neen, de vorige was mooier!

grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                            Lele, misschien kan jij me daarop antwoorden.
                            Denk je dat er 1 grote valies in past? Het lijkt me namelijk een heel erg smalle koffer te zijn.

Stefanus, voor jou de zelfde vraag.

Vandaag voor prijs gaan horen voor een Corsa 3D 1.3cdti 90pk Cosmo. Dat ding is gewoon een paar duizend euro duurder dan een Polo 5D 1.4 tdi 70pk. Opties waren erg vergelijkbaar.

Comment

• 1 valies zal er wel in passen, vermoed ik. Zeker rechtstaand, liggend is een ander paar mouwen. Ik heb er dus geen sluitend antwoord op. De koffer is 1 maal open geweest door een andere bezoeker.

Ik had trouwens meer ook voor de ingebouwde fietsendrager, in de achterbumper. Je kon hem dus in- en uitschuiven. Leuk gadget.

Hoeveel € polo, hoeveel € corsa?

Comment

• Ik vind het wel spijtig dat ze hier de 2 mindere versies zetten, ik had zeer graag de Sport en Cosmo gezien. Vooral de sport met die 17" 10 spaak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                  1 valies zal er wel in passen, vermoed ik. Zeker rechtstaand, liggend is een ander paar mouwen. Ik heb er dus geen sluitend antwoord op. De koffer is 1 maal open geweest door een andere bezoeker.

Ik had trouwens meer ook voor de ingebouwde fietsendrager, in de achterbumper. Je kon hem dus in- en uitschuiven. Leuk gadget.

Hoeveel € polo, hoeveel € corsa?

13.945 euro voor de Polo.
                                  En ongeveer 17.000 euro voor de Corsa. 't Is dat ik veel korting heb bij Opel anders zou het een snelle keuze zijn.
                                  Ik wacht nu af hoeveel het exact wordt met korting.

Edit: rechtstaand of liggend maakt mij niet uit. Maar ik ga geen auto kopen als de koffer te smal is voor mijn valies mee te nemen.

Comment

• WTF?

17.000 euro voor een Corsa 1.3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                                      13.945 euro voor de Polo.
                                      En ongeveer 17.000 euro voor de Corsa. 't Is dat ik veel korting heb bij Opel anders zou het een snelle keuze zijn.
                                      Ik wacht nu af hoeveel het exact wordt met korting.

Edit: rechtstaand of liggend maakt mij niet uit. Maar ik ga geen auto kopen als de koffer te smal is voor mijn valies mee te nemen.
                                      Uuuh? 17.000 Euro's voor een Opel Corsa?!
                                      Daarvoor koop je een dik uitgerustte Xsara Picasso waar een hele reeks reiskoffers inkan...

Man man man, wie geeft er nu 17.000 Euro (bijna 700.000 bef) uit voor 'n corsa

Comment

• Ik heb zelf even gerekend. De Cosmo met cruise control, boordcomputer en metaalkleur zal rond de 17.000 euro komen.

Die opties krijg ik gratis door fleet korting en daarboven nog eens 17% gok ik. Dat maakt 13.283 euro.

Edit:

Wat is het verschil tussen de nettoprijs en de catalogusprijs. Welke betaal ik?

1.3 CDTI Catalogusprijs - 14.805 17.055 17.305
                                        66 kW/90 pk Nettoprijs - 13.504 15.754 16.004
                                        Last edited by D Squaloid; 23/08/2006, 00:25.

Comment

• Leuk dat je die korting krijgt, maar dat haalt niet weg dat 't verdomme veel geld blijft voor een 'kleine' auto...

Comment

Working...
                                          X