Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nja, valt me ook op aan de 3-deurs, voorkant gaat nogal bruut over in de achterkant. Is denk ik vooral te wijten aan de op de hoeken geplaatste achterwielen, daar waar er aan de voorwielen nog iets meer bumper zit.
Nee, een 5-deurs lijkt me beter geproportioneerd en bovenal praktischer.
In tegenstelling tot de meeste hier vind ik juist de 3-deurs de mooiste van de twee, en dit heeft vooral met de achterkant van de wagen te maken. De achterlichten van de 3-deurs passen perfect bij de wagen, terwijl de achterlichten van de 5-deurs zo van die lompe veel te grote achterlichten heeft (veel te groot voor de corsa allersinds, voor de astra zouden ze dan weer perfect zijn). Om nog maar te zwijgen van die mottige vierkantjes (van de pinkers in de achterlichten) die de lijn helemaal om zeep helpen, bij de 3-deurs zijn deze rond, en dat is stukken mooier.
Verder heb ik nog enkele opmerkingen/bedenkingen bij de mogelijkheden bij de opties:
"Panoramisch transparant schuifdak, elektrisch (lade onder passagierszetel vervalt)"
Waarom geen lade onder de passagierszetel als je het panoramisch schuifdak neemt?? Die twee hebben toch niks met elkaar te maken, of wel?
"Flex-Fix® geïntegreerde fietsdrager, incl. banden reparatie kit niet samen met Parkeerhulp Park Pilot achteraan"
Waarom kunnen deze twee zaken niet gecombineerd worden? Er kan toch voor gezorgd worden dat de parkpilot uitgeschakeld word wanneer die fietsdrager uitgeklapt word, dan is er toch geen enkel probleem om die samen te gebruiken he.
"Interactive Driving System, incl. Electronic Stability Program Plus + Traction Control + Enhanced Understeering Control niet samen met Run Flat banden incl. Deflation Detection System"
Nog zo twee dingen die om onbegrijpbare redenen blijkbaar niet te combineren zijn!
"Lichtmetalen velgen 17", 5-spaaks (reservewiel 1" kleiner) niet samen met Flex-Fix® geïntegreerde fietsdrager, incl. banden reparatie kit"
Dus wanneer je de fietsdrager neemt kan je de 17" velgen niet erbij nemen?? De zoveelste combinatie die niet mogelijk is terwijl dat toch zonder probleem zou moeten lukken (zonder het reserve wiel dan natuurlijk)
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Verder heb ik nog enkele opmerkingen/bedenkingen bij de mogelijkheden bij de opties:
"Panoramisch transparant schuifdak, elektrisch (lade onder passagierszetel vervalt)"
Waarom geen lade onder de passagierszetel als je het panoramisch schuifdak neemt?? Die twee hebben toch niks met elkaar te maken, of wel?
Misschien een kleine verklaring voor deze: Een panoramisch schuifdak vreet aan de hoofdruimte; ter compensatie plaatst Opel de zitting van de passagiersstoel wat dichter bij de vloer zodat de lade er geen plaats meer kan krijgen?
Allemaal rake opmerkingen die je daar aanhaalt, trouwens
Spijtig dat die niet meer vermogen kreeg (of dat ze het gewicht niet beter onder controle hebben gehouden, hoewel het volgens mij slechts een 40-tal kilo scheelt); de prestaties gaan er duidelijk op achteruit ...
Corsa C 1.4 Sport: 10.8 naar 100
Corsa D 1.4 Sport: 12.4 naar 100
Misschien een langere bakspreiding, want die is bij de C erg kort, en dat maakt 'em net zo pittig!!
In tegenstelling tot de meeste hier vind ik juist de 3-deurs de mooiste van de twee, en dit heeft vooral met de achterkant van de wagen te maken. De achterlichten van de 3-deurs passen perfect bij de wagen, terwijl de achterlichten van de 5-deurs zo van die lompe veel te grote achterlichten heeft (veel te groot voor de corsa allersinds, voor de astra zouden ze dan weer perfect zijn). Om nog maar te zwijgen van die mottige vierkantjes (van de pinkers in de achterlichten) die de lijn helemaal om zeep helpen, bij de 3-deurs zijn deze rond, en dat is stukken mooier.
hier thuis hebben we ook een beetje dat gevoel. de 3-deurs vind ik echt magnifiek
Op de parking van het voetbalveld van Westerlo heeft BUGA een Corsa D'tje tentoon gezet, zag ik gisteren, en alhoewel 'ie best wel mooie velgjes had, ben ik er niet wild van.
't Was zo een erg lichtblauwe 3-deurs, maar ik ben zeker dat zwart hem wel beter af zal gaan.
Ik heb vorige donderdag een nieuwe corsa besteld met deze configuratie :
Corsa Enjoy 1.3 CDTI (90 pk, dus met zes versnellingen)
3 deurs
kleur: Sapphire black
interieur: Indian red (met dat pachtige piano-lak op de console) http://www.worldcarfans.com/news.cfm...oor-opel-corsa
launch-pack (airco, alu velggen, mistlichten vooraan)
technic pack (cruise control, boordcomputer met triple info display)
Radio CD 30 met MP3 en bediening aan het stuur, met graphic display (groter schermke)
Dealer zei 6 tot 8 weken wachten, maar ik ga er van uit dat het eventueel nog iets langer kan zijn.
Ik heb vorige donderdag een nieuwe corsa besteld met deze configuratie :
Corsa Enjoy 1.3 CDTI (90 pk, dus met zes versnellingen)
3 deurs
kleur: Sapphire black
interieur: Indian red (met dat pachtige piano-lak op de console) http://www.worldcarfans.com/news.cfm...oor-opel-corsa
launch-pack (airco, alu velggen, mistlichten vooraan)
technic pack (cruise control, boordcomputer met triple info display)
Radio CD 30 met MP3 en bediening aan het stuur, met graphic display (groter schermke)
Dealer zei 6 tot 8 weken wachten, maar ik ga er van uit dat het eventueel nog iets langer kan zijn.
Proficiat met deze goede keuze, mooie kleur en een 3d!
Ik ga mij begin volgend jaar een nieuwe aanschaffen, hoogswaarschijnlijk een 1.7 Sport.
Ben net terug van Opel Hendrickx te Brasschaat, maar daar stond hem spijtig genoeg niet, maar ik moet vrijdag mijn wagen binnendoen bij GMAN Deurne (vroegere Deurne Motors) en daar zal hij hopelijk staan.
Comment