Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bon. seffens eens gaan zien. Ben eens benieuwd of ik 'm irl wél mooi ga vinden

Comment

• Bon, klein testritje achter de rug.

Vriendelijk ontvangen geweest bij m'n dealer (ze kennen mij daar ook ondertussen). Zelfs de mechaniciens waren in de weer. We konden kiezen tussen 2 zwarte Corsa's, een 3d en een 5d, beide zwarte Njoy's met 1.3cdti 75pk, eentje met rood interieur en pianolak, de andere wat minder opvallend.

Eerste indruk eerder neutraal, het exterieur doet me weinig, net als de foto's die ik hier al had gezien. Onze testexemplaren stonden wel op heel mooi lichtmetaal. Het interieur vind ik wel heel knap. Een middenconsole die een beetje schijn staat, niet te veel knoppen kriskras door elkaar, dik in orde.

Rijden dan maar.

Een uitklapbare sleutel, da's al goed nieuws.
      Deur dicht met een doffe klap, solide indruk. Goed zo.
      Starten en weg. Wat een licht stuur, amai.
      De eerste versnelling pakt goed op (thank God for Common Rail), maar de motor moet je wel boven de 2000rpm houden, dat viel mij wel erg op, met deze motorisatie zou ik niet overweg kunnen in het dagelijkse verkeer. Misschien doet de 90pk het een stuk beter ? Onze Astra is alleszinds een stuk vlotter vind ik, maar dat kan ook de gewenning zijn. De versnellingspook is dezelfde als die in de Zafira, de voorruit staat erg ver naar voor, de motorkap kan je niet zien. Da's niet al te praktisch voor city-parkeren...

Algemeen vond, en vind ik nog steeds, ik de Corsa wat vreemd geproportioneerd. Maar het is een hele leuke wagen om mee te rijden, dat zeker. Heel solide, goede geluidsisolatie.

En de verkoper wist mij ook nog te vertellen dat er een OPC variant kwam.
      Ik zeg: 'Kweetet, ne zestienhonderd, 192pk'.
      'Neenee, nen tweeliter'.

Afwachten maar zeker ? Of heb ik iet gemist ?
      Last edited by ; 07/10/2006, 16:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George
        Bon, klein testritje achter de rug.

....
        Een middenconsole die een beetje schijn staat, niet te veel knoppen kriskras door elkaar, dik in orde.
        U bedoelt ?

Comment

• Niet zoals bij BMW hé, maar schuin naar voor.

Last edited by ; 07/10/2006, 17:10.

Comment

• Ben 'es even bij de lokale Opeldealer langsgeweest. Erg druk maar bon, heb de Corsa gezien.

ik vind 'm nog steeds niet zo mooi. Binnenin is 't erop vooruitgegaan, dat wel, maar om te zeggen dat dit een referentie is z'n klasse is. Neen.

Eindelijk een goede zitpositie, naar hartelust te verstellen - en met een érg verre diepteregeling van het stuurwiel - I like it.

Het dash voelt ok. aan. Typisch Opel met wat krasgevoelige rimram her en der, maar grosso modo ok. De middenconsole ziet er met zwarte 'pianolak' inleg chique uit. knoppen voelen goed aan (cosmo). Enkel het rechtercompartiment van de boorplank creëert geen goede indruk. Handschoenvakje nog kleiner dan voorheen en 't deurtje leek er bovendien af te zullen vallen na pakweg 2 jaar.

Goede sportieve voorzetels (cosmo) met een weliswaar wat harde vulling (typisch opel) maar met op 't eerste gevoel een goede zijdelingse steun.
            Achteraan zat ik ('achter mezelf') niet zo ruim (voornamelijk beenruimte) dan in een Clio of 207. Niet dat hij niet ruim genoeg is, gewoon een vaststelling.

Deuren geven solide indruk bij sluiten. koffer heeft een dubbele bodem à la Yaris.

Prijs aan de hoge kant zo te zien, met een tameljk lage 'nettokorting'.

Voorts érg onoordeelkundig geplaatste bestickering (C'mon) op de beide modelletjes. Schrijnend gewoon. Niet alleen luchtbelletjes à volonté, maar zowaar dubbele luchtnaden. prutsers. Ik had een fotootje kunnen nemen, maar ik wilde 't de stakkers niet aandoen. Ze hadden 't al zo druk.

Comment

• Weet er toevallig iemand waar er in het Antwerpse Corsa's sport staan?
              Voorlopig enkel nog maar Enjoy's en Cosmo's gezien.
              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Ben int weekend ook eens langs geweest bij de dealer.

Hadden een paar Enjoy's 3-deurs staan om te testrijden.
                Alle mensen keken wel raar en ge zag velen zich afvragen "Corsa??!! is da ne corsa????" Ze hadden wel enkel de 75pk om te testen spijtig genoeg. Deze motor rijdt weliswaar wel goed, maar komt naar mijn gevoel toch iets te kort in deze wagen. 75 pk versie heeft ook 5 versnellingen en de 90 pk heeft er 6. Gelukkig heb ik de 90 pk besteld ...
                Voor de rest geeft deze auto een zeer degelijke indruk. Heel wat anders dan het vorige model. Alles is heel solide in elkaar gestoken, maar dat is nu net de reden waarom de 75 pk te kort komt... Deze Corsa is stukken groter/zwaarder geworden dan de vorige. Vandaar ook dat de lichte benzinemotoren, die het in het vorige model nog redelijk deden, nu bijna geen helling meer op te krijgen zijn, bij manier van spreken.
                Last edited by ; 09/10/2006, 11:32.

Comment

• Niet mis.

Comment

• Heb van't weekend ook een testritje gedaan, 1.3 CDTi 75pk. Ik moet zeggen: qua wegligging en rijcomfort zit dat wel snor. Die 75 paardjes zijn heel aangenaam om in de stad rond te toeren. In tegenstelling tot wat hier enkele posts hoger staat, vond ik niet dat de motor constant boven de 2000tpm moest gehouden worden... Dit was wél het geval bij de 1.3 CDTi 90pk die ik enkele maanden geleden in een Astra break heb kunnen proberen.. Vreemd.

Mvg,
                    =================
                    2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL
                      In tegenstelling tot wat hier enkele posts hoger staat, vond ik niet dat de motor constant boven de 2000tpm moest gehouden worden... Dit was wél het geval bij de 1.3 CDTi 90pk die ik enkele maanden geleden in een Astra break heb kunnen proberen.. Vreemd.

Mvg,

Zo vreemd is dat niet... de 75-pk is een gedowntunede 90, en dan wordt de koppelkromme veel vlakker in de lage toeren. Er is dan dus meer koppel beschikbaar bij lage toeren, zodat het 'gat' veel kleiner is.

Zo voelde de Zafira met 1.9 CDTI 100 bij lage toeren gewilliger aan dan een Fiat GP 1.9 130...
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Ik ga woensdag eens kijken bij Opel in Aalst.. Zou een testritje makkelijk te verkrijgen zijn? Ik weet 'm echt te smaken, die nieuwe corsa. Zeker met z'n 125pk diesel. Weet iemand of er nog een 1.9cdti variant komt?
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy
                          Ik ga woensdag eens kijken bij Opel in Aalst.. Zou een testritje makkelijk te verkrijgen zijn? Ik weet 'm echt te smaken, die nieuwe corsa. Zeker met z'n 125pk diesel. Weet iemand of er nog een 1.9cdti variant komt?
                          is die 1.9cdti niet te groot voor de corsa?

Comment

• Als hij in de Punto past, moet hij normaal in de Corsa ook passen, vermits ze op hetzelfde platform staan.
                            Wie weet OPC diesel met 150 pk 1.9 cdti

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                              Zo vreemd is dat niet... de 75-pk is een gedowntunede 90, en dan wordt de koppelkromme veel vlakker in de lage toeren. Er is dan dus meer koppel beschikbaar bij lage toeren, zodat het 'gat' veel kleiner is.
                              Technisch zijn ze toch niet volledig gelijk, de 90 pk versie heeft een andere turbo

Comment

• Pff dat wachten op mijne wagen duurt lang!!!!
                                In afwachting al eens op internet rondgeneusd en ben volgende mooie bodykit tegengekomen van Irmscher. Ik ben normaal geen voorstander om aan een mooie nieuwe wagen direct te gaan sleutelen, maar deze kit vind ik echt wel mooi:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele
                                  Technisch zijn ze toch niet volledig gelijk, de 90 pk versie heeft een andere turbo
                                  90 pk heeft een turbo met variabele geometrie en er zijn nog enkele verschillen tov de 75 pk

Comment

• welkom Guzmico van Herk zie ik... met welke auto rij je nu nog rond?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Guzmico

Irmscher Design velgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
                                        welkom Guzmico van Herk zie ik... met welke auto rij je nu nog rond?
                                        Ik had een BMW 318 tds compact van '98, maar dieje moteur heeft het loodje gelegd... Vandaar dat ik nen andere zocht en ben uitgekomen bij de nieuwe Corsa...
                                        Mometneel rij ik nog rond met een Astra 1.7 DTI van 2000, totdat mijne dus geleverd is...

Comment

• Het is hier stil.
                                          Heeft er iemand al een test gevonden van de 1.7 cdti?

Comment

Working...
                                          X