Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Opel is goed bezig...
    Idd, ze maken mooie modellen,met de nodige Pk's

nogmaals, u hebt Pm
    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten

Persoonlijk vind ik alles behalve lelijk. En als ik goed begrepen wordt het een 197 pk versie. Welke prijs gaan ze hanteren.

We hebben met ons rally team voor de fun een Clio Sport 200 pk gekocht voor 20.000 EUR. Ik vermoed wel dat deze toch iets duurder zal zijn, gezien ons Corsa Sport in 2002 al 16 K EUR gekost heeft. Ben benieuwd...

Comment

• Nee, 200pk om precies te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Opel is goed bezig...
          ne mod naar m'n hart
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Guzmico Bekijk Berichten
            Op bestelbon stond leverdatum 25 november... Nu dat zo stilaan dichterbij komt, heb ik eens gebeld naar den dealer, met de vraag of die datum nog altijd de verwachting was of niet.
            Zijn antwoord: "Ik zal eens kijken in de computer... momentje.... Euhm, ja meneer,... wegens een totaal onverwacht overdadig aantal bestellingen, heeft alles vertraging opgelopen. Uw wagen wordt nu verwacht eind december, begin januari..."

Kan ik dus niet mee lachen he... Dat is toch niet even een vertragingske he... Dat maakt dan minstens 4 weken extra. Dat is dus in totaal 12 weken minimum... AAAAARRRGHHH!!!!
            Ok..., dus de wagen is klaar.... Ik ga hem morgen afhalen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Guzmico Bekijk Berichten
              Ok..., dus de wagen is klaar.... Ik ga hem morgen afhalen....
              Mocht het nog niet gebeurd zijn, opent maar een topic over uw bolide!

Heb jij het launch-pack gekregen? Ja zeker?
              Want ik vraag mij af welke velgen eronder liggen.
              Sorry, vond niet direct grotere foto's...

Comment

• Proficiat!
                Waar blijven die foto's !
                Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Nieuwe benzinemotor voor Opel Corsa

Er is een flink gat in het benzinemotorengamma van de Opel Corsa. Het merk uit Rüsselsheim denkt er daarom serieus over om dit gat in te vullen met een nieuwe motorisering.

Wie op dit moment een Corsa met benzinemotor wil bestellen, moet het doen met maximaal 90 pk. Dit vermogen wordt geleverd door een 1,4-liter zestienklepper, die ook in onze duurtest-Corsa te vinden is.
                  Binnenkort is er voor de pk-liefhebbers de supersportieve Corsa OPC, maar die heeft meteen 192 pk. Meer dan twee keer zoveel dus en zodoende worden de iets minder sportieve rijders nog steeds niet echt bediend.
                  Opel bevestigt dat het aan een ‘geknepen’ versie van de 1,6-liter turbomotor uit de OPC werkt. Deze zou rond de 150 pk onder de kap moeten krijgen. De Nederlandse importeur zegt nog niet te weten of de Corsa met tammere turbomotor ook in Nederland op de markt komt, mocht de motorisering daadwerkelijk beschikbaar komen.

Bron:autoweek.nl

Comment

• Opel Corsa GSI

Opel heeft een oude bekende tevoorschijn gehaald, althans een oude bekende naam. De Opel Corsa GSI keert terug en zal te zien zijn op de Motorshow van Barcelona. Hij mag samen met de Corsa OPC zijn diensten bewijzen voor de sportieve rijders.

In de GSI moet je wel genoegen nemen met minder vermogen dan in de OPC. Het vermogen van de 1,6 liter turbomotor uit de OPC wordt in de GSI van 192 pk teruggebracht naar 150 pk, maar daarmee sprint de GSI nog altijd vlotjes in 8,1 seconden naar de 100 km/u en ligt de top op 210 km/u. Hij is niet minder dorstig dan zijn grotere broer, want het verbruik is met gemiddeld 7,9 liter per 100 kilometer gelijk aan dat van de OPC. De GSI kan ook als vijfdeurs worden besteld en is te herkennen aan z’n voorspoiler, 17 inch sloffen en aluminium pedalen.
                    Bron: Autoblog.nl

Comment

• Comment

• Comment

• Het democratischere broertje dus voor de OPC. Trouwens, hopen dat 'ie naar hier komt, in Nederland wordt hij niet ingevoerd "omdat de invoerder het prijsverschil met bovengenoemde te klein vindt...".

Comment

• Deze is zoveel knapper dan die Tjoening opc.

Comment

• Ik vind de prestaties wel wat zwakjes voor zo'n legendarische naam...

Comment

• Mijn corsa C GSI was trager, die ging 'maar' in 8.9 naar 100.
                                Is de motor en transmissie technisch volledig hetzelfde als de OPC?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                  Mijn corsa C GSI was trager, die ging 'maar' in 8.9 naar 100.
                                  Geen idee , hij zal ook wel geblazen zijn denk ik (verbruik is navenant).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                    Mijn corsa C GSI was trager, die ging 'maar' in 8.9 naar 100.
                                    Transmissie is niet vermeld maar ik vermoed van wel, eventueel een kortere eindoverbrenging dan de opc. Motor is dezelfde 1.6 maar teruggebracht op 150pk.

Comment

• Mijn vader is ook van plan zich een corsa aan te schaffen.
                                      Het zou een 1.7CDTI enjoy of eventueel sport zijn, in 5deurs uitvoering.
                                      Eerst was het plan een astra 5deurs, maar die zou te groot zijn voor mijn vader, en hij vindt de corsa ook mooier.

Het zou onze eeste "nieuwe" wagen zijn dat we zouden kopen, hij was daar anders altijd tegen. Maar nu hij net met pensioen is en onze huidige auto (peugeot 405 1.9d '92) niet meteen de handigste auto is, is hij op zoek naar een nieuwe kleinere auto met een dieselmotor.
                                      Wat in ons geval interessant is: we krijgen voor onze 405 maar liefst €2250 recyclage wat niet slecht is voor een auto van 16jaar oud

Het budget zou tussen de €15.000 en €20.000 liggen en daar heb je al heel wat corsa voor.

Bij Opel zijn er op dit moment toch mooie kortingen te krijgen vind ik.

Voor een Corsa 5d sport:

Basisprijs: €19.000

Advantage pack: airco manueel, lm velgen "17, ruimtebesparend reservewiel:€400 normaal €1100

metaallak: €350
                                      parkpilot: €350
                                      en er zou ook een trekhaak (afneembaar) bijmoeten, maar die vind ik niet terug. Ik gok hier op een €500 ??

Even samentellen: 19000+400+350+350+500= 20600

Maar met de kortingen: €20600-1000-1400-2250
                                      Dit komt uit op €15950

We spreken hier nu wel over de sport, een enjoy zou ook kunnen maar dat zit je wel met de 1.3 en niet de 1.7. De prijs zal dan misschien 1000 lager zijn.

Wat vinden jullie té veel of doenbaar als je zie wat je in de plaats krijgt?
                                      2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                      2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Best eens deftig met een verkoper klappen

Comment

• Het zal dus een Corsa Cosmo 1.7cdti 5deurs worden met volgende opties:

Advantage pack: electronische airco (incl radio cd30 mp3 7luidsprekers grafisch info display)+ parkpilot achter= €99

kit ingebruikname: €99
                                          Metaalkleur: €350
                                          Afneembare trekhaak: €700

Dit komt uit op :

Basisprijs+opties-kortingen=
                                          €16867

Woensdag gaan we hem bestellen
                                          2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                          2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Working...
                                          X