Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2.7 TDi met tikkende motor

Hey, 3 weken geleden mocht ik eindelijk om mijn wagen (besteld april 200. Nu is hij ongeveer ingereden, maar de laatste dagen hoor ik een verdacht getik in de motor. Het geluid is zo goed als niet te horen vanuit de cockpit, maar met de motorkap open klinkt het overduidelijk.

In mijn oren klinkt het als een enkele klep die tikt, en ik maak me dus wat ongerust (zou geen kleppen en/of nokkenas willen beschadigen). Deze morgen bij de garage langsgeweest en daar vertelde men me dat dit geluid normaal is, maar dit is toch alleszins de eerste (nieuwe) motor waar ik dergelijk getik hoor.

Zijn hier nog mensen met de 2.7 die hun motor eens beluisterd hebben en die dergelijke tik ook hebben? Bij de mijne is ie er constant, bij warme of koude motor, hoge of lage toeren. Olie peil zou goed moeten zijn. Vanavond probeer ik eens een opname te maken van het geluid.

Alvast bedankt voor de raad!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sisghidir Bekijk Berichten
      Hey, 3 weken geleden mocht ik eindelijk om mijn wagen (besteld april 200. Nu is hij ongeveer ingereden, maar de laatste dagen hoor ik een verdacht getik in de motor. Het geluid is zo goed als niet te horen vanuit de cockpit, maar met de motorkap open klinkt het overduidelijk.

In mijn oren klinkt het als een enkele klep die tikt, en ik maak me dus wat ongerust (zou geen kleppen en/of nokkenas willen beschadigen). Deze morgen bij de garage langsgeweest en daar vertelde men me dat dit geluid normaal is, maar dit is toch alleszins de eerste (nieuwe) motor waar ik dergelijk getik hoor.

Zijn hier nog mensen met de 2.7 die hun motor eens beluisterd hebben en die dergelijke tik ook hebben? Bij de mijne is ie er constant, bij warme of koude motor, hoge of lage toeren. Olie peil zou goed moeten zijn. Vanavond probeer ik eens een opname te maken van het geluid.

Alvast bedankt voor de raad!
      volgende keer een 3,2 TFSI bestellen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sisghidir Bekijk Berichten
        maar de laatste dagen hoor ik een verdacht getik in de motor. Het geluid is zo goed als niet te horen vanuit de cockpit, maar met de motorkap open klinkt het overduidelijk.
        Het getik is normaal als je de motorkap opent... maar 'k zou het niet kunnen omschrijven als één enkele klep. Er zit wel degelijk regelmaat in het tikken. Als je die regelmaat niet hebt, zal er allicht iets mis zijn. 'k Ben daarom nieuwsgierig naar die geluidsopname.

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        volgende keer een 3,2 TFSI bestellen...
        Bingo.

Comment

• 3.2 TFSI? Nieuw model ofzo?

Comment

• ik weet dat het volgende onderwerp al meerde keren besproken is hier, maar....
            ik heb geen advies gehad van mijn dealer wat betreft het inrijden, wie van jullie wel??
            ik rijd normaal, doe nog geen gekke dingen met de auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              3.2 TFSI? Nieuw model ofzo?
              oups ! foutje.... FSI natuurlijk !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                ik weet dat het volgende onderwerp al meerde keren besproken is hier, maar....
                ik heb geen advies gehad van mijn dealer wat betreft het inrijden, wie van jullie wel??
                ik rijd normaal, doe nog geen gekke dingen met de auto.
                ook géén advies gekregen, wel gevraagd en volgend antwoord gekregen:

- eerste 1K km's niet boven de 3000 toeren
                - koude motor = rustig rijden

voor de rest, gewoon rijden.

gr,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                  ook géén advies gekregen, wel gevraagd en volgend antwoord gekregen:

- eerste 1K km's niet boven de 3000 toeren
                  - koude motor = rustig rijden

voor de rest, gewoon rijden.

gr,
                  Bij mij zei de verkoper eerste 1000KM niet meer dan 180Km/u (Q5 2.0TDI)
                  sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                    Bij mij zei de verkoper eerste 1000KM niet meer dan 180Km/u (Q5 2.0TDI)
                    Mja snelheid speelt geen rol hoor, het is het toerental dat telt voor je motor

Comment

• Hallo rij met een gewone a5 2.7 tdi (geen s-line ) heb eens info gevraagd bij Heinz om de auto te verlagen zij stellen voor om de wagen vooraan 25mm en achteraan 20 mm te verlagen .Ik wil er absoluut geen johnny-bak van maken .Met het gene wat zij voorstellen is dat visueel mooi of is dat reeds te laag en leunt dat teveel aan bij laag hangende getunde auto's ?
                      Iemand raad voor mij en evt foto's daarvan ?
                      De vering die ze gingen steken is van KW ,jullie bekend en een goed product ?

Comment

Grill is op alle A5 modellen te monteren.
                        Ben je dit zeker?

Net met mijn dealer gesproken en de S5 grille is NIET te monteren op een A5 sline 2.0 tfsi
                        Hoe weet je dit zo zeker?

thx voor je hulp!

Comment

Ben je dit zeker?

Net met mijn dealer gesproken en de S5 grille is NIET te monteren op een A5 sline 2.0 tfsi
                          Hoe weet je dit zo zeker?

thx voor je hulp!
                          Omdat het effectief zo is. Heeft compleet dezelfde afmetingen. Sinds de A5 past elke grill van model x op model x. Of model x nu de S versie is of niet. Zo ook op mijn A3, waar de S3 grill ook perfect op past. Vroeger was dit niet zo, dan klopten de afmetingen niet en moest dat aangepast worden. Uw dealer weet er volgens mij geen jota van, zoals de meeste dealers.

Comment

• Idd de meeste kennen er niets van, toen ik mijn wagen ging kopen, dan wist ik beter dan de verkopers welke opties en packs je kon nemen enz...
                            De standaardvraagjes kennen ze allemaal, maar eens je in detail gaat slaan ze maar watgraag uit hun mouw en proberen ze simpele antwoorden te geven dat ze er snel vanafzijn.
                            Tuning met alles derrond is niks voor gewone garages als get mij vraagt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door supercar Bekijk Berichten
                              leunt dat teveel aan bij laag hangende getunde auto's ?
                              niet elke verlaagde auto is een laag hangende tjonnybak

en KW zal wel niet slecht zijn. is gewoon een "huismerk" van hun

H&R is eens zo goed

Comment

• Ja is wat ongelukkig uitgedrukt jhonny-car .Heb je het zelf al laten doen en is 2 .5 cm vooraan en 2 cm achter veel .Ik weet ook wat 2 cm is maar kan

Comment

• Iets te snel mijn vorig bericht verzonden ,Weet ook wat 2 cm is maar kan het moeilijk voor me zien op een auto . H&R waar vind je dat ? kan je dat vragen aan je audi garage of ergens waar ze tunen zoals bij Heinz .

Comment

Omdat het effectief zo is. Heeft compleet dezelfde afmetingen. Sinds de A5 past elke grill van model x op model x. Of model x nu de S versie is of niet. Zo ook op mijn A3, waar de S3 grill ook perfect op past. Vroeger was dit niet zo, dan klopten de afmetingen niet en moest dat aangepast worden. Uw dealer weet er volgens mij geen jota van, zoals de meeste dealers.
                                    Dat denk ik ook maar ik zou toch die chrome grille op de A5 hebben.
                                    Wel zonder logo van S5...
                                    Bij wie kan ik hiervoor terecht als mijn dealer niet wilt meewerken of zegt dat dit niet kan?

Waar kan ik dit überhaupt kopen, laat staan installeren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door supercar Bekijk Berichten
                                      Iets te snel mijn vorig bericht verzonden ,Weet ook wat 2 cm is maar kan het moeilijk voor me zien op een auto . H&R waar vind je dat ? kan je dat vragen aan je audi garage of ergens waar ze tunen zoals bij Heinz .

in mijn ogen heeft elke auto een verlaging nodig. al is het maar 1cm

2.5 cm gaat heeeel mooi ogen hoor + spacers is ideaal.

waar te kopen? gewoon bij een deftige bandenboer of zelf bestellen op ebay.de (zoeken onder audi a5 H&R) -> bij de laatste optie toch eens controleren of de nodige attesten er bij zitten.

Comment

Dat denk ik ook maar ik zou toch die chrome grille op de A5 hebben.
                                        Wel zonder logo van S5...
                                        Bij wie kan ik hiervoor terecht als mijn dealer niet wilt meewerken of zegt dat dit niet kan?

Waar kan ik dit überhaupt kopen, laat staan installeren?

ook hier kan ik zeggen dat ebay de place to be is

je kan ook gewoon bij de dealer bestellen maar veronderstel dat het dan een stuk duurder is.

Elke garagist die wat handig is krijgt die grill vervangen. ik zou het zelfs kunnen, maar een 'brug' is toch handiger om te werken.

als je stealer niet wilt meewerken, ga dan gewoon bij een andere langs , als die ook niet willen, kom je maar naar delorge in sint-truiden. was op 35min vervangen zo'n grill

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichten
                                          als je stealer niet wilt meewerken, ga dan gewoon bij een andere langs , als die ook niet willen, kom je maar naar delorge in sint-truiden. was op 35min vervangen zo'n grill
                                          Hebben jullie die dan ook laten vervangen ?
                                          Bij mij duurde het 45minuten
                                          Sintruin till I die

Comment

Working...
                                          X