De 3 heeft toch meer beenruimte achteraan vind ik. Maar qua looks geef ik je ook gelijk. De koffer heb ik van de 3 niet bekeken, van de A5 vond ik die vrij ruim. De cockpit van de A5 vind ik zalig, maar ik heb het wel voor Audi(-interieurs).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDe 3 heeft toch meer beenruimte achteraan vind ik. Maar qua looks geef ik je ook gelijk. De koffer heb ik van de 3 niet bekeken, van de A5 vond ik die vrij ruim. De cockpit van de A5 vind ik zalig, maar ik heb het wel voor Audi(-interieurs).
Bij de A5 zetel gezet zoals ik zou rijden (ben 1m82) en dan eens achteraan gaan zitten. Ik zat met m'n knieën net niet tegen de zetel.
Dat zou dus niet gaan voor lange afstanden maar een vrouw heeft achteraan zeker plaats genoeg. Tenzij ze ook 1m82 is hé
Maar een coupé koop je niet als je elke dag volk moet meepakken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichteneuhm, ik vind ze niet even groot hoor. Ik heb ze beiden getest en ik vond de A5 ruimer en de koffer was ook groter. Maar ik had het op de looks, niet op de specs
Audi A5
Lengte (mm) : 4625
Breedte (mm) : 1854
Hoogte (mm) : 1372
Gewicht (kg) : 1575
Tankinhoud (l) : 65
BMW 325d Coupé
Lengte (mm) : 4580
Breedte (mm) : 1782
Hoogte (mm) : 1395
Gewicht (kg) : 1590
Tankinhoud (l) : 61
Qua looks -> da's persoonlijk. Ik vind de A5 ook knapper (langs buiten).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichtenvergeten te zien daarstraks naar de banden: waarmee worden de 19 ers AF FABRIEK geleverd ?
Dunlop ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichtenps: met da extra bedoelde ik dus ipv gewoon sportstuur nu MF met peddels ...
Comment
-
Ben daarnet datum gaan vastleggen voor het plaatsen van mijn nieuwe banden. Zomerbanden hoor, geen nood aan winterbanden. De ene dag sneeuw voor de winter is er ondertussen als geweest.
Heb het gemerkt ook, banden zijn zo goed als op en ik kon geen kant uit in die sneeuw. Ben uit ellende na 3 straten terug naar huis gekeerd.
Er rijden ten andere teveel zotten op de baan die denken dat ze eens moeten crossen in de sneeuw. De sukkelaars!
Enfin, heb nu nog de Michelin Pilot Sport I opliggen en heb voor de nieuwe de Dunlop SP Sport Maxx TT genomen.
Blijkt een goede band te zijn en bovendien toch 35,00 EUR per band goedkoper dan de Michelin Pilot Sport 2.
We zullen eens zien, volgende week worden ze geplaatst.2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk BerichtenEnfin, heb nu nog de Michelin Pilot Sport I opliggen en heb voor de nieuwe de Dunlop SP Sport Maxx TT genomen.
Blijkt een goede band te zijn en bovendien toch 35,00 EUR per band goedkoper dan de Michelin Pilot Sport 2.
.
Met de A5 nog net geen 2000km gereden, maar toch al wel droog/nat/beetje sneeuw en alles prima (gewone en indien nodig aangepaste rijstijl)
Had ze op mijn vorige wagen ook.
Heb van horen zeggen dat ze wel iets harder zijn dan de Michelins.Audi A5 2.7TDI Multitronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenHad je de cd-wisselaar besteld? Want deze zou je ook gratis krijgen door de upgrade naar 3G MMi als je al besteld had. Telt niet voor mensen die nu bestellen.
Ja, die zat in da pakket (6CD wisselaar)Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenKan één van drie merken zijn, dacht ik. Die van ons (18") is geleverd op Bridgestone Potenza RE050A. Retegoeie band.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten+1 heb die ook zitten momenteel en ben er zeer tevreden vanOorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenKan één van drie merken zijn, dacht ik. Die van ons (18") is geleverd op Bridgestone Potenza RE050A. Retegoeie band.
Ik vind de Michelin PS2 een betere band voor een A5, die Bridgestones hebben hardere flanken, met alle voor- en nadelen van dien. Mensen die met hun A5 een shimmy ervaren om en bij de 110 km/h zullen wel weten waarom. Ik weet niet of Audi daar trouwens al een pasklare oplossing voor heeft, in elk geval is de auto erg gevoelig voor de minste onbalans in een band/velg. En ik ben blij dat ik daar vanaf ben.
Comment
-
Ik heb mijn A5 gisteren gaan halen bij de garage, een heerlijk moment. Ik ben blij dat ik toch voor 19" velgen heb gekozen, lang getwijfeld omwille van de prijs van de banden (ik rij 50.000km per jaar) en het verlies aan comfort. Ik vind nu dat ze er gewoon bij horen, de auto staat er.
De nieuwe 3G MMI is echt de moeite, 10 keer beter dan de vorige versie, zowel qua grafische capacitieten als qua begeleiding. Wat wel blijkt is dat de configuratie van een aantal dingen wat tijd en kunde vragen. Zo waren er wat problemen met het aankoppelen van m'n telefoon, de Homelink configureren is redelijk omslachtig en blijkbaar is de aansluit fiche van de Music interface sinds 2 weken veranderd, waardoor de kabel die ze bij de garage in stock hadden niet past. Bij de garage was daar niemand van op de hoogte, vanmorgen hebben ze me dit verhaal dan bevestigd en volgende week kan ik m'n nieuwe kabel gaan halen. Voor de rest is het systeem zo uitgebreid dat het nog even zal duren voor ik alle instellingen weet staan. Gelukkig zijn de belangrijkste functies wel makkelijk terug te vinden.
Het glazen dak is ook een zegen: zeker in een coupé geeft dat een zeer ruimtelijk gevoel, ik had vroeger wat problemen met de klassieke coupés dat ik ze wat claustrofobisch vond. Nu heb ik dat gevoel helemaal niet.
Vanmorgen was het al lekker koud, en aangezien m'n auto buiten slaapt had ik de standverwarming geprogrameerd. Geweldig, een aanrader in deze wintertijden.
En dan rijden: vanaf de eerste kilometer een fantastische ervaring, geweldig geluid, leuk stuurgevoel en strakke ophanging. Met de Audi Drive Select heb ik de indruk dat de wagen toch nog iets beter reageert. Of het z'n geld waard is laat ik in het midden...
Met alle respect voor de fans van andere merken, maar qua afwerkingskwaliteit kan geen enkele premiumcontructeur tippen aan Audi. De inrichting zelf is een kwestie van smaak, maar ik vnd het zeer gslaagd.
Van 't weekend gaan we wat kilometers doen en zal ik de nodige foto's maken, na 't weekend verslag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WieMagHetWeten Bekijk BerichtenBestelling = Maart 2008
Productie = week 46
Net gebeld met de garage of ze al meer wisten i.v.m. levering:
Antwoord van garage: Deze week is hij in België aangekomen. waarschijnlijk volgende week dus levering.
Geloof maar dat die levering nog op zich laat wachten, mijne is de dealer persoonlijk gaan halen.
(zat ongeveer 4 weken tussen)
Hier enkele sfeerbeelden van de mijne
Last edited by E90N; 28/11/2008, 17:54.Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenGeloof maar dat die levering nog op zich laat wachten, mijne is de dealer persoonlijk gaan halen.
(zat ongeveer 4 weken tussen)
Hier enkele sfeerbeelden van de mijne
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichtenklopt dit als je een 2.0 tfsi 180pk of 211 pk neemt dat de inschrijvingstaks en de rijtaks hetzelfde is?
Ik heb dit effe opgezocht en ik was verbaasd dat dit hetzelfde was.
Aankoop is natuurlijk wat duurder...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichtenklopt dit als je een 2.0 tfsi 180pk of 211 pk neemt dat de inschrijvingstaks en de rijtaks hetzelfde is?
Ik heb dit effe opgezocht en ik was verbaasd dat dit hetzelfde was.
Aankoop is natuurlijk wat duurder...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenJa, valt in dezelfde schaal. Tussen 163 en 211pk.
thx voor de snelle reply !!
Comment
Comment