Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
dat denk ik ook niet.. ik denk 15 of 20 mm te nemen
Je zal moeten uitmeten wat mogelijk is hoor. Als je met '20 velgen zit, denk ik dat 15mm het max. zal zijn, want ik heb 20mm bij '19 velgen en kan zeker niet breder meer.
Wow Nick, ziet er echt wel bruut uit vanachter gezien .255 mm banden? Merk je ook iets van een grotere draaicirkel?
Nu ik heb op't moment nog een Alfa Romeo 156 SW, en die draait als een truck, dus daar ben ik wel bekend mee... De standaard draaicirkel van een A5 is 11.5m dacht ik.
Echt stoer! Ben er helemaal weg van.
Had eerst het idee om nooit spacers te steken (want is toch niet zonder risico), maar als ik het zo zie zou ik het nog wel aandurven...
Heb bericht gekregen van mijn garage dat mijn wagen binnen moet voor de één of andere update. Moet ik iets zeggen van die chiptuning? Of gaan ze hem niet helemaal resetten? Heb al verschillende keren gehoord dat de wagen na zo'n update terug origineel kan staan...
Heb bericht gekregen van mijn garage dat mijn wagen binnen moet voor de één of andere update. Moet ik iets zeggen van die chiptuning? Of gaan ze hem niet helemaal resetten? Heb al verschillende keren gehoord dat de wagen na zo'n update terug origineel kan staan...
Da's 't schijnt afhankelijk van het soort update, welke software van een update voorzien wordt. Ik zou er voor de zekerheid toch melding van maken.
Heb bericht gekregen van mijn garage dat mijn wagen binnen moet voor de één of andere update. Moet ik iets zeggen van die chiptuning? Of gaan ze hem niet helemaal resetten? Heb al verschillende keren gehoord dat de wagen na zo'n update terug origineel kan staan...
De mijne is er nu voor binnen maar heb geen tuning. VCDS enzo ben ik dan wel kwijt.
Niets van zeggen, als je tuning weg is zal Heinz die gratis terugzetten!
Wow Nick, ziet er echt wel bruut uit vanachter gezien .255 mm banden? Merk je ook iets van een grotere draaicirkel?
Nu ik heb op't moment nog een Alfa Romeo 156 SW, en die draait als een truck, dus daar ben ik wel bekend mee... De standaard draaicirkel van een A5 is 11.5m dacht ik.
Draaicirkel is ff wennen, met de A4 kon ik heel kort draaien maar de A5 heeft een pak meer plaats nodig
Heb bericht gekregen van mijn garage dat mijn wagen binnen moet voor de één of andere update. Moet ik iets zeggen van die chiptuning? Of gaan ze hem niet helemaal resetten? Heb al verschillende keren gehoord dat de wagen na zo'n update terug origineel kan staan...
ik zou er toch melding van maken, hopelijk heb je een goede overeenkomst gemaakt met je tuner?
De meeste zetten de tuning wel terug na update van de fabrikant...
Een vriend van mij heeft 2 weken zijn S5 en al 2x keer binnengeweest voor :
- update van MMI, na volledige crash
- afbrokkelen van de verf van zijn haaivin / antenne
Zo'n spacers, waar haal je dat en wie kan er zo'n zaken steken?
Ga je naar een bandencentrale?
Wat kost dat en wat zijn de wettelijke regelgevingen hierover?
Iemand die wat meer info kan geven?
Bedankt @ iedereen voor al die positieve comments
Je kan dat eigenlijk bestellen in elke bandencentrale en dat neemt slechts 10min. werk in beslag.
Gewoon velg demonteren, spacer er tussen en velg terug monteren
Ik heb ze besteld bij bandencentrale Puype in Brugge. De prijs varieert tussen 115 - 145euro (per set) al naar gelang de breedte (met verlengde bouten (bij 15mm of minder) of met dubbele bouten (bij 20mm en meer).
Ik voel geen verschil in rijden ...
Mijn spacers zijn TUV-gekeurd. Dan kun je er zeker van zijn dat ze veilig zijn. Helaas in België nog geen regelgeving hierover.Alleszins niet toegelaten in de keuring.
Ben ooit al eens afgekeurd voor een handgemaakte uilaat op mn S2 vroeger. Terwijl ik er jaren geen problemen mee heb gehad Ook werd mn originele fabrieks-spoiler beschouwt als tuningkeuring?! België op dat vlak ...
Ik moet binnenkort op eerste onderhoud bij mn dealer (30.000km). Iemand enig idee wat er zoal gedaan zal worden en wat dat ongeveer zal kosten bij Audi?
Mijn spacers zijn TUV-gekeurd. Dan kun je er zeker van zijn dat ze veilig zijn. Helaas in België nog geen regelgeving hierover.Alleszins niet toegelaten in de keuring.
Grtz.
Nick
Ik liet mijn wagen keuren met de trekhaak. Gelukkig was de gast die er werkte heel enthousiast over de looks van onze A5 en hadden we een leuke babbel... Toen ie de spacers zag zei ie dat ie eigenlijk moest afkeuren... Na een triestige blik van mij , mocht ik vlug vertrekken , maar hij drukte erop om volgend jaar ze er vooraf zeker af te halen.
Ik moet binnenkort op eerste onderhoud bij mn dealer (30.000km). Iemand enig idee wat er zoal gedaan zal worden en wat dat ongeveer zal kosten bij Audi?
Grtz.
Nick
In NL per 26-06-09 / longlife service / officiele Audi dealer
oliefilter, dichtring, schroef, motorolie 6.9L, ruitenwisservloeistof, longlife serivice (zie boekje), gebruik diagnose apparatuur + teststrook, interieurluchtfilter vervangen incl. in en uitbouwen, stofzuigen en wassen (gratis), filtereins, klein en hulpmateriaal, milieutoeslag Audi extern. Inclusief btw 384,56 euro. (viel mij mee )
[quote=dragonfly;3509438]De mijne is er nu voor binnen maar heb geen tuning. VCDS enzo ben ik dan wel kwijt.
Niets van zeggen, als je tuning weg is zal Heinz die gratis terugzetten!
Enig idee welke update het betreft, heb er al diverse malen van gehoord maar geen oproep ontvangen?
Enig idee welke update het betreft, heb er al diverse malen van gehoord maar geen oproep ontvangen?
Paar settings in MMI, carkit update (zie screenshot mijn topic), heb ook geen overzicht gekregen maar t'was wel verplicht
Ik heb nu wel redelijk wat problemen dusja ik hoor de garage geregeld. Anders ff bellen naar hun
Comment