Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichten
    Ik heb inderdaad 26/6 besteld en heb productieweek 5 gekregen. Telefoon van een zekere Wendy die belde in naam van Audi d' Ieteren.

Ik heb dit al 2 maal geschreven:

2.7 TDI besteld op 12 MAART 2008 en zelfs ik heb nog geen vaste productiedatum.Eergisteren contact gehad met de dealer en staat voorlopig op week 6 maar nog niet definitief,+ 2weken levering dat wordt EIND FEBRUARI.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jynx Bekijk Berichten

2.7 TDI besteld op 12 MAART 2008 en zelfs ik heb nog geen vaste productiedatum.Eergisteren contact gehad met de dealer en staat voorlopig op week 6 maar nog niet definitief,+ 2weken levering dat wordt EIND FEBRUARI.
      ROFL!

Is dus gewoon 1 JAAR wachten op een auto

offtopic:
      Mijne A6 Avant heeft PDW 4 en levering week 6. (Week 6 ben ik een hele week op beurs in het buitenland, komt dat tegen! )

Comment

• Kan er mij iemand wat feedback geven rond de audi a5 2.0 tfsi 180pk?
        kheb héél google afgezocht en er is maar weinig over geschreven, laat staan getest.

Goede vrienden hebben een Audi TT 1.8 Tfsi ( 1,5 jaar oud) en dat "sleurt" toch goed door hoor!
        Kan ik dat vergelijken met die 2.0tfsi? kzou hem dan wel nog tunen door heinz naar 240pk...

ty 4 feedback.

ps: leuk forum gevonden rond de A5... met veel foto's: http://www.a5oc.com/ enjoy
        Last edited by ; 29/12/2008, 22:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
          Kan er mij iemand wat feedback geven rond de audi a5 2.0 tfsi 180pk?
          kheb héél google afgezocht en er is maar weinig over geschreven, laat staan getest.

Goede vrienden hebben een Audi TT 1.8 Tfsi ( 1,5 jaar oud) en dat "sleurt" toch goed door hoor!
          Kan ik dat vergelijken met die 2.0tfsi? kzou hem dan wel nog tunen door heinz naar 240pk...

ty 4 feedback.
          Zal wss wel een iets andere loopcultuur hebben maar goed, pure pk's zijn groter, koppel is groter en iets grotere longinhoud... In het achterhoofd houdende welke lovende kritieken de 2.0TFSI in andere uitvoeringen heeft gekregen zal deze wel zeker en vast voldoen EN dan eens die 240pk erin zal zitten

Heb trouwens eens met de 1.8TFSI v Jimmy69 meegereden toen die nog niet zo heel veel kilometers had,en idd, dat ding sleurde toen al serieus door Denk dat die na zijn vitaminenkuurtje ook wel (nog) blij(er) zal zijn

Vind het eigenlijk ergens raar dat ze die 1.8 uit het gamma gehaald hebben

Eigenlijk nog zo iets raars opgemerkt bij de A3:
          In Duitsland wel nog te krijgen met de 1.4TSI, bij ons niet meer
          Last edited by ; 29/12/2008, 22:50.

Comment

• A5 Duitsland?

Hey beste mede-A5-forum-mede-miserie-lotgenoten,

Ik begin de moed te verliezen wanneer ik zie dat NU de leveringstermijn al dik tegen het 1JAAR begint te zitten. Omdat ik nog moet wachten tot ong. April/Mei 2009 om de mijne te bestellen (onze zaak is tegen dan pas opgebouwd) ben ik nu vollop aant rondneuzen op duitse Tweedehands-sites. Daar heb ik er een paar gevonden met weinig (tss 10km-30.000km) tegen een heel scherpe prijs en onmiddellijk leverbaar!!!

STAAN ER ZELFS TE KOOP MET -10.000km TEGEN 16.400 EURO, STRAF!!

Is dit interessant? Ik weet dat er al ergens iets is over geschreven maar kan iemand mij nog is ff bondig uitleggen wat de stappen en KOSTEN zijn om een duitse A5 3.0TDI te kopen en naar hier te brengen/inschrijven enz ?

HARTELIJK dank voor de moeite!

Greetz
            K.
            Last edited by ; 29/12/2008, 22:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MisterBlack Bekijk Berichten
              Hey beste mede-A5-forum-mede-miserie-lotgenoten,

Ik begin de moed te verliezen wanneer ik zie dat NU de leveringstermijn al dik tegen het 1JAAR begint te zitten. Omdat ik nog moet wachten tot ong. April/Mei 2009 om de mijne te bestellen (onze zaak is tegen dan pas opgebouwd) ben ik nu vollop aant rondneuzen op duitse Tweedehands-sites. Daar heb ik er een paar gevonden met weinig (tss 10km-30.000km) tegen een heel scherpe prijs en onmiddellijk leverbaar!!!

STAAN ER ZELFS TE KOOP MET -10.000km TEGEN 16.400 EURO, STRAF!!

Is dit interessant? Ik weet dat er al ergens iets is over geschreven maar kan iemand mij nog is ff bondig uitleggen wat de stappen en KOSTEN zijn om een duitse A5 3.0TDI te kopen en naar hier te brengen/inschrijven enz ?

HARTELIJK dank voor de moeite!

Greetz

K.
              er zijn hier al enkele topics aangehaald met links naar websites die dit uitleggen.
              Zoals bv: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=2914

ik denk ook dat wax-it wat ervaring heeft in deze zaken, dus hij ga je wel kunnen helpen.
              Ik ben ook bezig met een "parallelle markt"-garage (of hoe zeggen ze dat ) die echt te vertrouwen is (vrienden van ons hebben daar al wagens gekocht) die dit voor jou allemaal in orde maakt en natuurlijk iets op verdiend.

kijk en informeer je bij www.bavaria-motors.be en vraag naar Lieven Gheysens.

Succes!

Die van 16K Euro moet je zelf niet naar kijken, dat is één die gestolen is of iets mis mee... je moet ook redelijk blijven. Waarom zou die verkoper het aan die prijs verkopen??
              Last edited by ; 29/12/2008, 22:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jynx Bekijk Berichten

mmmm dan had ik't eerlijk gezegd al lang opgegeven zelf :-)

Comment

• Bijmijn nonkel was het september zitte nu al aan maart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door onestepahead Bekijk Berichten
                    mmmm dan had ik't eerlijk gezegd al lang opgegeven zelf :-)
                    ik zie dat je ook de 2.0 tfsi genomen hebt (in je handtekening).
                    Welke opties heb je genomen? Welke korting heb je gekregen?
                    Kan eventueel via pm

thx

Comment

ik zie dat je ook de 2.0 tfsi genomen hebt (in je handtekening).
                      Welke opties heb je genomen? Welke korting heb je gekregen?
                      Kan eventueel via pm

thx

A5 S Line 2.0T 180Pk multitronic
                      .kleur fantoomzwart
                      .binnenbekleding stof & leder "sprint" zwart

optionele uitrustingen:
                      .audi music interface
                      .bang en olufsen sound system
                      .Xenon koplampen +
                      .multifunctie sportstuur /tiptronic
                      .pack intenso plus ( acoustic parking system achteraan, snelheidsregelaar, volumetrisch alarm, GPS plus met dvd)
                      .stationaire verwarming & ventilatie
                      .pack 1 voor de buitenspiegels komt erbij
                      .advanced key is de laatste bijgevoegde optie

korting weet ik al niet meer erg van buiten ik meen ergens rond de 5%

Comment

• Toch geen multitronic

Comment

Kan er mij iemand wat feedback geven rond de audi a5 2.0 tfsi 180pk?

ty 4 feedback.

ps: leuk forum gevonden rond de A5... met veel foto's: http://www.a5oc.com/ enjoy
                          Welke versie van de TT?(163pk,180pk)
                          De TT van '06 is een TSI als ik me niet vergis maar als het de 180pk versie is,zal dit vergelijkbaar zijn met de 1.8 TFSI in de A5.
                          De 1.8 gaat al heel vlot dus over de 2.0 TFSI zou ik me al helemaal geen zorgen maken!!
                          Nu de mijne ge-remapped is loopt hij van 0 naar 100 in 7.37(met stopwatch gemeten weliswaar maar ingeduwd voor vertrek en afgeklokt bij 108km/h)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Toch geen multitronic
                            Handbak met 6v is toch véél leuker en sportiever?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                              Welke versie van de TT?(163pk,180pk)
                              De TT van '06 is een TSI als ik me niet vergis maar als het de 180pk versie is,zal dit vergelijkbaar zijn met de 1.8 TFSI in de A5.
                              De 1.8 gaat al heel vlot dus over de 2.0 TFSI zou ik me al helemaal geen zorgen maken!!
                              Nu de mijne ge-remapped is loopt hij van 0 naar 100 in 7.37(met stopwatch gemeten weliswaar maar ingeduwd voor vertrek en afgeklokt bij 108km/h)
                              Ik denk dat het de 1.8 tfsi.
                              Ik zou mijn 2.0 tfsi 180 pk laten chippen bij heinz naar 240 pk...
                              7.37 is wel snel! Hoeveel paardjes heb je? Waar het je uw software laten remappen?

OFFTOPIC: ik word nu al uitgedaagd om eens te blazen tegen hun TT dus ik mag niet afgaan

Comment

Het zal wel zijn ! Vind het zonde.

Comment

Ik denk dat het de 1.8 tfsi.
                                  Ik zou mijn 2.0 tfsi 180 pk laten chippen bij heinz naar 240 pk...
                                  7.37 is wel snel! Hoeveel paardjes heb je? Waar het je uw software laten remappen?

OFFTOPIC: ik word nu al uitgedaagd om eens te blazen tegen hun TT dus ik mag niet afgaan
                                  Hoeveel seconden doet die TT er over om naar 100 te gaan? Want niet vergeten dat dat ook nog eens minder weegt ook. Mijn A3 (160pk) gaat in theorie in 7.8 seconden naar 100. Dus als het de 180pk versie is moet dat idd wel goed sleuren. Als het de 200pk versie is sleurt het nog beter

Comment

Yep maar als je elke dag 2u in de file staat is een automaat wel handig. En als je wil racen zet je hem in S of schakel je met de peddels

Comment

• Moest het nu een S tronic zijn zou ik het nog begrijpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Hoeveel seconden doet die TT er over om naar 100 te gaan? Want niet vergeten dat dat ook nog eens minder weegt ook. Mijn A3 (160pk) gaat in theorie in 7.8 seconden naar 100. Dus als het de 180pk versie is moet dat idd wel goed sleuren. Als het de 200pk versie is sleurt het nog beter
                                        De A5 2.0 tfsi 180pk gaat naar 100 in 7.8 sec
                                        De A5 2.0 tfsi 211 pk gaat naar 100 in 6.9 sec
                                        De TT 1.8 tfsi 180pk gaat naar 100 in 7.2 sec
                                        De TT 2.0 tfsi 200pk gaat naar 100 in 6.6 sec (!)
                                        "Mijn A5 180pk" zou ik tunen naar 240 pk dus kga wel meekunnen denk ik...

Iemand ervaring met tuning van de 2.0tfsi 180pk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                          Yep maar als je elke dag 2u in de file staat is een automaat wel handig. En als je wil racen zet je hem in S of schakel je met de peddels
                                          daar heb je ook een punt...

Comment

Working...
                                          X