Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
    Ik heb hem bevestigd

Een diesel hé - 2,7 dus geen 2.0i

Verkoper was blijkbaar wel in zijnen klap. Ze kunnen ook software bestellen bij audi rechtstreeks - 2,7 wordt dan +- 225pk en 460Nm en valt onder garantie en kunnen ze er ook opzetten mochten ze hem moeten herprogrammeren. Alternatief dus voor de echte tuners.

En dan zijn er nog chips ... maat heeft één gekocht van ... 29€ incl transport en zijn seat heeft nu 145pk ipv 130 (getest in seat garage)

Edit: als je als particulier een nieuwe auto koopt vragen ze je een voorschot te betalen en als je hem dan ni neemt - pech en voorschot kwijt !
    Dat is wel interessant dat de audi garage zelf de "andere" software kan bestellen "intern".
    Vraag mij af of ze dat ook met de 2.0 tfsi 180pk kunnen doen.

Want de 2.0 motorblok bij de 2.0 180 en 211 pk is toch idem? niet?

Comment

• ik heb 2000 euro voorschot moeten betalen, en ik mocht zonder kosten mijn audi annuleren. als goed is komt de auto in week 6....spannend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
        Ik heb nog nooit gehoord dat je een voorschot moet betalen .
        Ik heb dat in iedergeval nog niet gedaan
        ik zou ook nooit een voorschot betalen. je bent wel 11 maand uw geld kwijt hé (ook al is het 2500€)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
          Hij zit voorlopig op 215 pk en 310 nm koppel,kan zijn dat het nu wat meer is(of wat minder al)want hij had maar een goei 2000 km toen!
          Heb hem laten doen bij Heinz net zoals mijn vorige wagens.
          De meeste hebben standaard al meer pk dan opgegeven(had er al 185) dus zou het kunnen dat de 2.0 TFSI al 195 pk heeft.
          In ieder geval het rijdt veel vlotter dan ik had verwacht en stap nog steeds met heel veel plezier in de wagen!
          Is tot nu toe de beste wagen betreft rijplezier,die ik al heb gehad en ik heb er al wat gehad!!
          Wanneer kun je het beste laten tunen? na hoeveel kms?

Comment

Ik heb hem bevestigd

Een diesel hé - 2,7 dus geen 2.0i

Verkoper was blijkbaar wel in zijnen klap. Ze kunnen ook software bestellen bij audi rechtstreeks - 2,7 wordt dan +- 225pk en 460Nm en valt onder garantie en kunnen ze er ook opzetten mochten ze hem moeten herprogrammeren. Alternatief dus voor de echte tuners.

En dan zijn er nog chips ... maat heeft één gekocht van ... 29€ incl transport en zijn seat heeft nu 145pk ipv 130 (getest in seat garage)

Edit: als je als particulier een nieuwe auto koopt vragen ze je een voorschot te betalen en als je hem dan ni neemt - pech en voorschot kwijt !
            Ik dacht dat de 2.7 multitronic maar 400 NM koppel aankon en nu gaan ze het tunen vanuit de audigarage ??

Comment

• ik zou graag een keer van mijn broer met zijn volvo C70 T5 (240pks) willen winnen, dat ding is 10jaar oud, maar ziet er super goed uit en rijdt als een trein.
              een vraag; kan ik via mijn dealer bij Heinz laten tunen?? met behoud van de garantie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                ik zou graag een keer van mijn broer met zijn volvo C70 T5 (240pks) willen winnen, dat ding is 10jaar oud, maar ziet er super goed uit en rijdt als een trein.
                een vraag; kan ik via mijn dealer bij Heinz laten tunen?? met behoud van de garantie
                je dealer zal je zien komen Kan wss wel laten tunen dmv de ABT vitaminekuur,normaal behoudt je dan je garantie. Reken natuurlijk wel maar op een hoger kostenplaatje dan wanneer je bij Heinz langs gaat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                  Ik dacht dat de 2.7 multitronic maar 400 NM koppel aankon en nu gaan ze het tunen vanuit de audigarage ??
                  Dacht ik ook en heb ik hun gevraagd en zij dat dat geen probleem was dat ze dat al gedaan hadden. Heb nochtans nog steeds twijfels maar goed we zien wel hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                    Ik dacht dat ook dus zou me verwonderen als ABT het nu zelf doet mits behoud van garantie.
                    Als dat zo is ga ik niet lang twijfelen hoor :p

Comment

• Volgens de feedback die ik van enkele mensen (geen A5-rijders, maar A6-ers) kreeg is het neit echt aan te raden om een 2.7 te laten tunen als ie aan een multitronic gekoppeld zit.
                      Motor geeft geen problemen, de bak geeft het bijna zeker na 90K op...Enkel als je met verderlichte voet rijdt kan het wel, maar waarom moet je dan tunen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                        Volgens de feedback die ik van enkele mensen (geen A5-rijders, maar A6-ers) kreeg is het neit echt aan te raden om een 2.7 te laten tunen als ie aan een multitronic gekoppeld zit.
                        Motor geeft geen problemen, de bak geeft het bijna zeker na 90K op...Enkel als je met verderlichte voet rijdt kan het wel, maar waarom moet je dan tunen?
                        id, enkel met een handbak is het aan te raden om te tunen.
                        Die multitronic afgestemd op de motor die er standaard inzit en als je die dan tuned komt die multitronic in de problemen (=levensduur verkort)

Comment

Dacht ik ook en heb ik hun gevraagd en zij dat dat geen probleem was dat ze dat al gedaan hadden. Heb nochtans nog steeds twijfels maar goed we zien wel hé
                          wie is de audi dealer dan wel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Toch geen multitronic

Goh ik heb cru gezegd de multitronic gekozen voor het gemak als ik gewoon wil rond cruisen.. heb ik zin om sportief te rijden zet ik em gewoon in S,. en werk gewoon met de peddels aan het stuur.. das toch sportief genoeg e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                              wie is de audi dealer dan wel?

En zo vind ik nog ettelijke sites die het doen; ook bij Heinz staat het er tussen en daar heb je ook de 163pk en die bestaat enkel in multi voor degenen die denken dat er een misverstand zou zijn met 6v.
                              Dus ????

En om terug te komen op vraag van RedBull na hoeveel kilometers doen ?

Comment

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/A...TDI-180pk.html

En zo vind ik nog ettelijke sites die het doen; ook bij Heinz staat het er tussen en daar heb je ook de 163pk en die bestaat enkel in multi voor degenen die denken dat er een misverstand zou zijn met 6v.
                                Dus ????

En om terug te komen op vraag van RedBull na hoeveel kilometers doen ?
                                Als ik mijn 2.0 tfsi 180pk laat tunen (naar 240pk) is het bij heinz... ik weet niet waarom maar ik heb daar een goed gevoel bij

Comment

Als ik mijn 2.0 tfsi 180pk laat tunen (naar 240pk) is het bij heinz... ik weet niet waarom maar ik heb daar een goed gevoel bij
                                  'k Denk niet dat je er een slechte uitgekozen hebt. Maar ik zou naar Holland rijden, iedereen adviseert mij om naar daar te gaan: http://www.jdengineering.nl/

(niet dat ik interesse heb)

Comment

Jimmy, ik lees net wat rond op internet dat die 2.0tfsi toch wel snel ondersteur en doorspint (zelf bij 2de) met de standaard pk's (dus 180pk).
                                    Heb jij dat ook en meer dan voor de tuning?
                                    Wat is uw gevoel/ervaring hiermee?
                                    Wat betreft verbruik,hangt er natuurlijk veel af van de rijstijl.
                                    Ik kan bvb.gerust onder de 8l blijven maar het kan evengoed oplopen tot 16l bij constant sleuren!!
                                    Het is inderdaad zo dat hij doorspint (zelfs tot 3e) en onderstuur heeft maar dan komt het erop aan van te doseren zoals Bert(Wax-It) zegt.
                                    Ik moet wel zeggen dat ik dit "probleem" vooral had met de Dunlop's in 19" en nu met de winter banden(Nokian G2 17") bijna van de baan is!!
                                    Enkel nog tot in 2e en maar heel eventjes!!
                                    Het is niet meer dan normaal dat dit erger is na de tuning,anders zou je koppel en vermogen naar beneden ge-tuned zijn!!

Comment

• Ik heb toch het gevoel dat de ophanging het wat moeilijk heeft met de19"velgen nu er 17" onderzit en overweeg zelfs om mijn 19"velgen van de hand te doen!
                                      Last edited by ; 31/12/2008, 00:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                        Volgens de feedback die ik van enkele mensen (geen A5-rijders, maar A6-ers) kreeg is het neit echt aan te raden om een 2.7 te laten tunen als ie aan een multitronic gekoppeld zit.
                                        Was inderdaad een probleem bij de vorige versie multitronic(7traps)!!
                                        De toekomst zal uitwijzen of deze versie(8 "gangen) ook nog zoveel probs kent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                          Ik heb toch het gevoel dat de ophanging het wat moeilijk heeft met de19"velgen nu er 17" onderzit en overweeg zelfs om mijn 19"velgen van de hand te doen!
                                          Can I say "boe" ?!

Comment

Working...
                                          X