Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In mijn geval, ergens in week 44 geproduceerd en 12 november (week 46) reeds bij dealer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
      Binnenkort zijn die wel te bestellen (aftermarkt), moet wel rekening houden met fikse kostprijs.
      Verder is (nog) niet echt geweten of de hele kabelboom vervangen moet worden...

Onze auto staat nog steeds in D'ieteren, deze week zou hij geleverd moeten worden....
      Hoe werkt dat eigenlijk ? Heeft iedere dealer zijn "eigen" vervoersfirma ?
      De dealer reageerde geprikkeld dat ik contact nam met de importeur met de vraag waarom de levering
      nog niet gebeurd was.... De laatste tijd zit ik de dealer (verkoper)wel een beetje achter zijn veren en denk dat hij me
      misschien wel beu is met steeds dezelfde vraag.
      Maar als er "duidelijke" communicatie is dan is er geen reden om steeds te moeten bellen
      Op den duur voel je je als klant zelf "ongemakkelijk" erbij
      Toen wij onze Altea XL hebben gekocht stond die ook te lang bij d'ieteren. Het was een stockwagen en de levertijd was een kleine twee weken. Na drie weken kwam deze niet toe en is onze dealer de auto zelf gaan ophalen, kosteloos. Een knappe geste van onze garage die dit zeer professioneel heeft afgehandeld.
      Ik zou er niet mee stoppen, je garage kan ook wat moeite doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
        Onze auto staat nog steeds in D'ieteren, deze week zou hij geleverd moeten worden....
        Hoe werkt dat eigenlijk ? Heeft iedere dealer zijn "eigen" vervoersfirma ?
        Nope... De uitleveringen ex Erps-Kwerps zijn verdeeld onder twee transporteurs, die elk hun specifieke zones hebben..

Mvg,
        =================
        2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Yes, heb net bericht gekregen dat de mijne er is. Ga nu direct naar de garage al even kijken, hier heb ik zo lang op moeten wachten, sta te popelen om eens achter het stuur plaats te nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
            Eerst Belgie en nu ook de andere landen (inc duitsland)
            Probleem is, wat is het alternatief hé? Als je een S5 kan betalen kan je nog eens rondkijken maar een andere coupé ga je niet vinden voor de prijs van een A5. En de 3-coupe van BMW tel ik niet mee, die kan je niet vergelijken met een A5.
            Op welk vlak dan? Patservlak? A5 is waanzinnig knap, daar niet van. Maar als je de (m)3 coupé niet mooi vindt, of je vindt dat hij daar niet aan kan tippen.. dan heb je stront in je ogen. M3 is op zowat elk vlak beter, want zo'n wagen koop je toch vooral voor de efficiëntie van z'n prestaties?
            -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
              Op welk vlak dan? Patservlak? A5 is waanzinnig knap, daar niet van. Maar als je de (m)3 coupé niet mooi vindt, of je vindt dat hij daar niet aan kan tippen.. dan heb je stront in je ogen. M3 is op zowat elk vlak beter, want zo'n wagen koop je toch vooral voor de efficiëntie van z'n prestaties?
              A5 = 325d

S5 = M3

Ik heb geen geld genoeg voor een S5 dus kan ik ook geen M3 kopen hé
              Een 325d kan in geen honderd jaar tippen aan de A5, met een M3 zou ik me wel kunnen verzoenen alhoewel een S5 toch nog knapper is.

Comment

Jij komt enkel in dit topic om dergelijke discussies te houden. Leer er mee leven dat er mensen zijn die de A5 een klasse boven de 3 coupé zetten. Moet je daar mee akkoord zijn? Neen, niet echt. Maar daarover discussiëren brengt niets op. En zeker niet in een topic specifiek over de Audi A5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                  A5 = 325d

S5 = M3

Ik heb geen geld genoeg voor een S5 dus kan ik ook geen M3 kopen hé
                  Een 325d kan in geen honderd jaar tippen aan de A5, met een M3 zou ik me wel kunnen verzoenen alhoewel een S5 toch nog knapper is.
                  A5 3.0TDI > 330d

Comment

Jij gaat een A5 vergelijken met een M3?

Vergelijk anders een Honda S2000 met een Porsche 911

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Jij gaat een A5 vergelijken met een M3?

Vergelijk anders een Honda S2000 met een Porsche 911
                      Het ging 'dacht ik' over een S5. Vandaar ook mijn reactie. Ikzelf verkies ook een 3.0tdi q boven een 330d. Ben zeker geen audi 'hater' .
                      En @ Caioeldeoz ik wil zeker niet op audi (a5) bashen. Ik mag toch ook gewoon mijn mening uiten? Ik heb ook hier al vaak genoeg gezegd hoe mooi ik de a5 vind. Maar daar kijk je dan (helaas) over.
                      -

Comment

• Als BMW-rijder en M3-eigenaar durf ik te zeggen dat de Audi A5 kanpper is dan de BMW 3 in die zin dat hij meer klasse en stijl heeft. Voor mij is zo'n A5 gewoon een halve klasse hoger dan een BMW 3. Wat rijplezier betreft zijn ze mekaars gelijken maar toch met ieders specifieke karakter. Een Audi rijdt gewoon anders dan een BMW.

Ik heb zelf de Audi S5 overwogen. Qua motorisatie en prestaties positioneert zo'n S5 zich tussen een 335i en een M3, zodat de prijs van een S5 ook gerechtvaardigd is.

De diesels hebben elk hun gelijke, maar de S5 schiet tekort om met de M3 vergeleken te worden. De M3 heeft meer power en heeft ook een veel sportiever karakter. Audi zal wel snel met een RS5 op de proppen komen die hoogstwaarschijnlijk meer vermogen zal hebben dan de BMW en die minstens even sportief zal zijn dan de M3, maar dan wel op een meer beschaafde manier. Quattro heeft heel zeker z'n kwaliteiten maar voor de echte sportieve chauffeur gaat er niets boven achterwieltractie...
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• ...en een motor tussen de assen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Wat rijplezier betreft zijn ze mekaars gelijken maar toch met ieders specifieke karakter. Een Audi rijdt gewoon anders dan een BMW.
                            0 to 100 : 7.2 s.

0 to 100 : 6.6 s.

En nu moogt ge raden welke welke is

Comment

• Geen M3 en geen S5 alleszins...
                              OO 00 OO

Comment

Geen M3 en geen S5 alleszins...
                                idd

Comment

• Die leds in de achterlichten zijn wel knap imo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    idd

Laat me raden:

7.2 sec: BMW 325d

6.6sec: Audi A5 3.0TDI
                                    OO 00 OO

Comment

Laat me raden:

7.2 sec: BMW 325d

6.6sec: Audi A5 3.0TDI
                                      bijna

7.2 sec: BMW 330d

Comment

• Ik heb net eens op Youtube gekeken en vond er onmiddellijk een vergelijkende test tussen de A5 3.0tdi en de BMW 330d coupé. De A5 ging tot 100 in 6.6sec, en de 330d in 6.9 sec.

Hierbij moet wel gezegd worden dat er ook nog een 335d is die de A5 3.0TDI in de vernieling rijdt.
                                        Ook is Audi pas 7 jaar later dan BMW met een 3.0 turbodiesel gekomen met een koppel van 500Nm en prestaties die de vergelijkbare motor nipt overklassen. Ik wil trouwens deze test eens opnieuw doen met de vernieuwde 330d die nu 520Nm koppel heeft. Trouwens, BMW heeft ondertussen al 4 ruim jaar een 35d... Nogmaals het bewijs dat BMW qua dieseltechniek serieus wat voor is op Audi...
                                        OO 00 OO

Comment

• Lol, wat een simpele redenering..

Audi = Le Mans diesel mega succes

V12 Twin-turbo ...

Comment

Working...
                                          X