Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ik heb net eens op Youtube gekeken en vond er onmiddellijk een vergelijkende test tussen de A5 3.0tdi en de BMW 330d coupé. De A5 ging tot 100 in 6.6sec, en de 330d in 6.9 sec.
    En die BMW 335 kost dan ook 7000 euro meer dan de 3.0 A5

Comment

• Ik heb het over de wagens die jij en ik kunnen kopen. Ik praat hier niet over racerij want dan kan ik ook beginnen zeuren over bijvoorbeeld de F1 waar BMW actief is en Audi niet...

Ik rijd met een 530d en een A6 3.0 TDI is qua prestaties geen partij geweest voor mij... Het brutale karakter gekoppeld met de zachte werking is gewoon geen partij voor de beschaafdere en minder zachte motor van de Audi.

begrijp me echter niet verkeerd. Ik wil Audi zeker niet de grond inboren, want ik vind het zeer knappe wagens. Toch wil ik BMW verdedigen dat ze al jaren de betere (lees: sportievere en aangenamere) dieselmotoren leveren...
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Ook met dezelfde standaard uitrusting?

Toen ik eens prijs ben gaan vragen voor een A5 3.0 tdi en een S5 kreeg ik 3% korting. Bij BMW kreeg ik 9%...
        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          Lol, wat een simpele redenering..

Audi = Le Mans diesel mega succes

V12 Twin-turbo ...
          Ik wilde net hetzelfde neerpennen...

Comment

Ook met dezelfde standaard uitrusting?

Toen ik eens prijs ben gaan vragen voor een A5 3.0 tdi en een S5 kreeg ik 3% korting. Bij BMW kreeg ik 9%...
            In Duitsland bestellen, 14%

Comment

• Maar komt de 3.0TDI van de laatste generatie ook in de A5?

En voor mij zijn de 3.0TDI's van Audi en BMW elkaar evenwaardig, verschillen zullen er altijd zijn.

Comment

Zo, ik heb net eens geconfigureerd bij Audi.

Een A5 3.0TDi met dezelfde standaard uitrusting van een 335d (lederen binnenbekleding, sportzetels, elektrische zetels met geheugen, automatische versnellingsbak, sportophanging) kost dan €54.170...

Welke is dan de duurste?
                OO 00 OO

Comment

In Duitsland bestellen, 14%
                  Ik zeg het heel eerlijk. Ik ben bij Audi geweest en heb een prijsofferte voor een A5 3.0 tdi laten maken en voor een S5. De diesel kostte, wat ik mij kan herinneren, €60.000. De S5 kostte €71.000 korting (3%) afgetrokken. Ik vroeg om een testrit en ze gingen mij contacteren, maar ik heb niets meer gehoord. Van vriendelijkheid gesproken...

Ik heb 2 dagen later een M3 coupé laten uittellen. Die kostte met manuele versnellingsbak, net als bij de S5, €74.500... Dat is slechts €2.500 meer... Mijn keuze was toen snel gemaakt...

Mijn 335i heb ik destijds €48.000 betaald. Plaats daar maar eens een Audi langs voor die prijs.
                  OO 00 OO

Comment

Ik vroeg om een testrit en ze gingen mij contacteren, maar ik heb niets meer gehoord. Van vriendelijkheid gesproken...
                    Ik zit er ook nog altijd op te wachten

Comment

Mijn 335i heb ik destijds €48.000 betaald. Plaats daar maar eens een Audi langs voor die prijs.
                      Maar dat was zonder gps

Comment

• [quote=BMWMB;3090844]Ik zeg het heel eerlijk. Ik ben bij Audi geweest en heb een prijsofferte voor een A5 3.0 tdi laten maken en voor een S5. De diesel kostte, wat ik mij kan herinneren, €60.000. De S5 kostte €71.000 korting (3%) afgetrokken. Ik vroeg om een testrit en ze gingen mij contacteren, maar ik heb niets meer gehoord. Van vriendelijkheid gesproken...

Ik heb 2 dagen later een M3 coupé laten uittellen. Die kostte met manuele versnellingsbak, net als bij de S5, €74.500... Dat is slechts €2.500 meer... Mijn keuze was toen snel gemaakt...

Ook een Q7 ter sprake gebracht ? (Als ik me niet vergis is er ook een X5 mee aangekocht)

Comment

• ik heb een A6 een maand geleden besteld en heb al 2 uitnodigen gekregen om een test rit te doen.

Vorig weekend heb ik maar ingegaan op het aanbod = super bak... nu nog 2 maand wachten.

foto's: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=33165&page=14

ik zou in april een A5 2.0 tfsi bestellen, enig idee wat de verwachte (lees realistische) leveringstermijn zou zijn??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                            Het ging 'dacht ik' over een S5. Vandaar ook mijn reactie. Ikzelf verkies ook een 3.0tdi q boven een 330d. Ben zeker geen audi 'hater' .
                            En @ Caioeldeoz ik wil zeker niet op audi (a5) bashen. Ik mag toch ook gewoon mijn mening uiten? Ik heb ook hier al vaak genoeg gezegd hoe mooi ik de a5 vind. Maar daar kijk je dan (helaas) over.
                            Een S5 kan je niet vergelijken met een M3, daarvoor is het wachten op de RS5. En ik zeg niet dat je hier op de A5 wil bashen, maar het zijn gewoon zinloze discussies vind ik. Smaken en kleuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                              Ook een Q7 ter sprake gebracht ? (Als ik me niet vergis is er ook een X5 mee aangekocht)
                              Neen, maar dat was in die fase bij BMW ook nog niet het geval. Ik heb uiteindelijk nog meer dan 9% korting gehad op de basisprijs en opties. Als je daar nog eens de salonvoorwaarden bijtelt, die bij Audi niet op de A5 werden gegeven, moet ik je niet vertellen dat we zeker niet teveel hebben betaald...
                              OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                Een Q7 zou ik nooit ter sprake brengen als deze zich moet meten met een X5. IMO natuurlijk. Zelfde segment, dat wel, maar de X5 is een pareltje, de Q7 .. Maar zoals eerder al gezegd, smaken en kleuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Een S5 kan je niet vergelijken met een M3, daarvoor is het wachten op de RS5. En ik zeg niet dat je hier op de A5 wil bashen, maar het zijn gewoon zinloze discussies vind ik. Smaken en kleuren.
                                  DACIA FTW!

Comment

• Conclusie: BMW moet dikke kortingen geven om hun wagens verkocht te krijgen

Comment

• Moest ik het geld hebben, ik kocht me een dikke A5. En moest de A5 er niet zijn, een dikke 3 Coupé Maar voor mij persoonlijk wint de A5 Wel geen diesel natuurlijk, ik wil met een coupé rijden en niet met een vrachtwagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Conclusie: BMW moet dikke kortingen geven om hun wagens verkocht te krijgen

Neen, ze laten een mens eerlijke prijzen betalen voor een wagen en zorgen er dan ook nog eens voor dat ze snel geleverd zijn, hoewel ze meer verkopen..
                                        OO 00 OO

Comment

Neen, ze laten een mens eerlijke prijzen betalen voor een wagen en zorgen er dan ook nog eens voor dat ze snel geleverd zijn, hoewel ze meer verkopen..
                                          Ze prijzen hun wagens hoger dan wat ze waard zijn, en stoefen dan met dikkere kortingen

Comment

Working...
                                          X