Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
    Ik denk dat die van u gewoon de standaard inlegstukken zijn.
    Is dit échte alu of alu "look" ??
    Weet eigenlijk niet.

    Bij audi configuratie kan je enkel kiezen tussen 3 soorten hout of de alu met hologramme. Zal dan alu look zijn zeker?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
      Is hier soms nog iemand op het forum die de Dunlop Sportmaxx GT onder zijn A5 heeft liggen en daar ook niet over te spreken is?
      Langs geen kanten grip bij vochtig weer en in de sneeuw glij je meer dan met ski's onder!!
      Kan alleen maar bevestigen aangaande de Dunlop banden.
      Heb wel alleen maar met het voorgaande model gereden (SP 9000) en dat was idd niet veel soeps in het natte weer.
      Moest ik kunnen kiezen zou ik ook zeker voor de Michelin gaan.
      Ik zal waarschijnlijk ook de Dunlop's krijgen aangezien ik de 19" Y profile velgen gekozen heb.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
        Kan alleen maar bevestigen aangaande de Dunlop banden.
        Heb wel alleen maar met het voorgaande model gereden (SP 9000) en dat was idd niet veel soeps in het natte weer.
        Moest ik kunnen kiezen zou ik ook zeker voor de Michelin gaan.
        Ik zal waarschijnlijk ook de Dunlop's krijgen aangezien ik de 19" Y profile velgen gekozen heb.
        Bij mij is dit ook het geval. Op droog wegdek heel veel grip maar bij regenweer schuiven in een bocht als je iets of wat aan je gas komt. Dit zou echt niet mogen voor zo ne dure band want ze zijn bepaald niet goedkoop (255/35/19). Ook qua rolgeluiden zouden ze beter mogen maar dit stoort mij niet erg.
        Ik heb nu winterbanden van Dunlop liggen (225/50/17), Dunlop Wintersport 3D en deze beantwoorden volledig aan mijn verwachtingen. Qua grip uitmuntend op nat wegdek en qua rolgeluiden veel beter. Ook mijn verbuik is met meer dan een liter gezakt maar dit is waarschijnlijk te wijten aan de grote maat van zomerbanden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Audi A5 Bekijk Berichten
          Bij mij is dit ook het geval. Op droog wegdek heel veel grip maar bij regenweer schuiven in een bocht als je iets of wat aan je gas komt. Dit zou echt niet mogen voor zo ne dure band want ze zijn bepaald niet goedkoop (255/35/19). Ook qua rolgeluiden zouden ze beter mogen maar dit stoort mij niet erg.
          Ik heb nu winterbanden van Dunlop liggen (225/50/17), Dunlop Wintersport 3D en deze beantwoorden volledig aan mijn verwachtingen. Qua grip uitmuntend op nat wegdek en qua rolgeluiden veel beter. Ook mijn verbuik is met meer dan een liter gezakt maar dit is waarschijnlijk te wijten aan de grote maat van zomerbanden.
          Waarschijnlijk komt het rolgeluid door de grote zomerbanden.
          Wat ik graag zou weten is dat als je dezelfde bandenmaat neemt in dunlop en michelin, of er dan veel verschil is in geluid en comfort ?
          Als dat zo is begrijp ik niet waarom ze bij audi dan dunlops gebruiken, je kan denken dat het voor de prijs is maar op een auto van 51000 euro kan het toch niet veel uitmaken denk ik.
          Of dat ze dan teminste de keus geven welke band ik wil hebben.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
            Waarschijnlijk komt het rolgeluid door de grote zomerbanden.
            Wat ik graag zou weten is dat als je dezelfde bandenmaat neemt in dunlop en michelin, of er dan veel verschil is in geluid en comfort ?
            Als dat zo is begrijp ik niet waarom ze bij audi dan dunlops gebruiken, je kan denken dat het voor de prijs is maar op een auto van 51000 euro kan het toch niet veel uitmaken denk ik.
            Of dat ze dan teminste de keus geven welke band ik wil hebben.
            Toch wel hoor. Die mannen verzetten pakken banden, elke euro gespaard is een euro gespaard

            Comment


            • Ik heb ook die Dunlops zitten en moet eerlijk zeggen dat ik er geen klagen van heb.
              En 't is nu zeker niet dat ik gelijk een oud vrouwtje rij
              So far 233 rondjes op dé ring

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                Ik heb ook die Dunlops zitten en moet eerlijk zeggen dat ik er geen klagen van heb.
                En 't is nu zeker niet dat ik gelijk een oud vrouwtje rij
                Eerder gelijk een oud mannetje

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Toch wel hoor. Die mannen verzetten pakken banden, elke euro gespaard is een euro gespaard
                  Inderdaad, deze week kwam aan het licht dat de problemen met de xbox konden vermeden worden door een upgrade van 50cent per console. Ging hun 70miljoen $ kosten dus Microsoft weigerde

                  Audi zal ook wel kijken voor de goedkoopste oplossing!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                    Ik heb ook die Dunlops zitten en moet eerlijk zeggen dat ik er geen klagen van heb.
                    En 't is nu zeker niet dat ik gelijk een oud vrouwtje rij
                    Dat is normaal aangezien je quattro hebt en de anderen tractie op de voorwielen ;-)
                    Sintruin till I die

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Toch wel hoor. Die mannen verzetten pakken banden, elke euro gespaard is een euro gespaard
                      Waarom zetten ze dan op sommige velgen wel micheline banden en niet de goedkopere dunlops??

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                        Inderdaad, deze week kwam aan het licht dat de problemen met de xbox konden vermeden worden door een upgrade van 50cent per console. Ging hun 70miljoen $ kosten dus Microsoft weigerde

                        Audi zal ook wel kijken voor de goedkoopste oplossing!
                        Wil dat dan zegge dat we ook het goedkoopste leder hebben en de goedkoopste metaallegering voor de motorblok?
                        Er moet toch een evenwicht zijn tussen prijsklasse en kwaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                          Waarom zetten ze dan op sommige velgen wel micheline banden en niet de goedkopere dunlops??

                          Dit is de policy van Audi
                          AF fabriek
                          18" Bridgestone
                          19" Dunlop
                          20" Michelin
                          Sintruin till I die

                          Comment


                          • Ook Audi A5 Coupe 2.0TDI geprijsd

                            Audiblog | A5, Algemeen | December 19th, 2008

                            De Audi A5 Coupe is nu ook verkrijgbaar met de krachtige en zuinige 2.0TDI motor met 170pk en 350 Nm. En de 2.0TFSI S tronic quattro, deze is ook vanaf heden te bestellen.

                            De 2.0 TDI motor krijgt een B-label en de prijsstelling begint bij € 45.675,- en dat is een knappe prijs voor deze mooie Coupe. En ook is ook met handbak i.c.m. quattro leverbaar.
                            Ook is de 2.0TFSI 211pk quattro met de S-tronic (7 traps) te bestellen, en deze begint bij € 51.970,- en ook deze heeft een B-label.
                            Voor de 2.0TDI zit de dubbele uitlaat pijpen aan een kant. ( zie foto)
                            En voor de 2.0TFSI 211pk aan weerzijde een enkele pijp.
                            Uiteraard is het Pro line pakket beschikbaar voor deze uitvoeringen en ook de sportieve S line pakketten.




                            PS: tzijn wel nederlandse prijzen

                            Comment


                            • op de belgische configurator is hij wel nog niet te vinden.

                              Iemand die de berekening kan maken wat hij (met de cijfers dat we hier zien) hij zou kosten in Belgie?

                              ben aan het twijfelen tussen de 2.0 TFSI en de 2.0 TDI... iemand een tip?

                              Thx anyway...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                op de belgische configurator is hij wel nog niet te vinden.

                                Iemand die de berekening kan maken wat hij (met de cijfers dat we hier zien) hij zou kosten in Belgie?

                                ben aan het twijfelen tussen de 2.0 TFSI en de 2.0 TDI... iemand een tip?

                                Thx anyway...
                                Ja

                                Benzine >>> Diesel

                                Comment


                                • 2liter Turbo vergelijken met een 2.0 Diesel
                                  200 pk =/ 136 pk
                                  Je hebt ook een 1.8T van 160 pk hé
                                  Maar zeker gaan voor die 2.0TFSI !
                                  2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                                  Comment


                                  • Ik ben 100% tevreden van de 20" Michelins.Ik heb een behoorlijk zware voet (gemid verbruik van 9.3 na 7500km, met inbegrip van 3000km inrijden tegen gestadig opgedreven toerental) nochtans en heb geen grip of tractieproblemen. (wel quattro natuurlijk)

                                    Ook op de 997 liggen michelins en ook daar geven ze grote voldoening. ( vooraan 45k, achteraan 22k)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
                                      2liter Turbo vergelijken met een 2.0 Diesel
                                      200 pk =/ 136 pk
                                      Je hebt ook een 1.8T van 160 pk hé
                                      Maar zeker gaan voor die 2.0TFSI !
                                      Die 2.0tdi heeft wel 163pk é...
                                      Dan nog voor die 2.0tfsi gaan?

                                      Vraag: Wat verbruikt dat bij "vooral stadsverkeer" (vrouw) en "zware voet weekendverkeer" (mezelf )

                                      Comment


                                      • nog een update:

                                        A5 model 2010??


                                        USA ONLY?
                                        Iemand?

                                        December 2, 2008 New 2010 Audi A5 and S5 Cabriolet - Quick Reference: USA Data
                                        Source: Audi AG


                                        Key Points Summary The A5 product line is now expanded to include Cabriolet models with three powerful and fuel-efficient powertrains (2.0 TFSI 4 cylinder, 3.2 FSI V6, 3.0 TFSI V6 with supercharged technology).
                                        A5 Cabriolet features ground-breaking soft top technology for elegant styling, superior room and storage space, and superb driving dynamics.
                                        Unique 50/50 split rear folding seats allows maximum storage flexibility
                                        Audi Drive Select (adjustable engine/throttle mapping, suspension damping, and dynamic steering) is a benchmark in the segment and industry.
                                        New optional quattroSport rear differential enhances agility.
                                        USA market launch for A5/S5 Cabriolet is Fall 2009, as 2010 model year.
                                        A5/S5 Cabriolet replaces the A4/S4 Cabriolet. Design
                                        A5/S5 Cabriolet interior and exterior distinctive features include:
                                        New rear LED lighting
                                        Sport seats with unique interior color offerings
                                        Cloth convertible top features Audi Acoustic Roof technology for a quite interior. Typical Audi interior design is modern and sophisticated, with clear attention to detail, including 1 liter bottle holders in each door.
                                        S5 Aluminum-optic exterior accents include front and rear diffuser blades, mirror housings, and four exhaust pipes. Dynamics
                                        Modular Longitudinal Chassis architecture is the foundation for a benchmark sport sedan.
                                        Extensive use of new ultra-high-strength steels increase rigidity of the body while also reducing weight.
                                        Repositioned clutch / torque-converter allows more forward position of front axle. Better agility and turn in
                                        Better axle load distribution
                                        Shorter front overhang
                                        Longer wheelbase = more comfortable ride
                                        Repositioned steering rack, lower and closer to the wheel carriers lowers center of gravity and provides more direct steering control/feedback.
                                        Sporty proportions and muscular stance enhanced due to longer, wider, and lower dimensions.
                                        Reduced front overhang adds to visual sportiness. Powertrain and Performance
                                        The following power train configurations are offered in USA:
                                        A5 Cabriolet 2.0 TFSI specifications
                                        FSI direct injection with turbocharging
                                        Audi Valvelift System
                                        211 hp – 258 lb-ft torque
                                        quattro® all-wheel drive (standard with 40/60 rear biased torque split) or FrontTrak front-wheel drive
                                        Tiptronic 6 speed automatic transmission for quattro model or Multitronic continuously variable transmission for the FrontTrak model
                                        Top speed 130 mph A5 Cabriolet 3.2 FSI V6 specifications:
                                        FSI direct injection
                                        Audi Valvelift System
                                        265 hp – 243 lb-ft torque
                                        quattro all-wheel drive with 40/60 rear torque bias
                                        Tiptronic 6 speed automatic transmission
                                        Top speed 130 mph S5 Cabriolet 3.0 TFSI supercharged V6 specifications:
                                        S5 Coupe manual and 6-speed Tiptronic 354 hp / 325 lb-ft V8 continue for another year through the end of model year 2010; 2011 S5 Coupe will have 3.0 TFSI supercharger with 333 hp / 325 lb-ft, and manual and 7-speed S tronic transmissions.
                                        FSI direct injection with intercooled supercharger
                                        333hp – 325 lb-ft
                                        quattro® all-wheel drive with 40/60 rear torque bias
                                        S tronic 7 speed double-clutch automatic transmission
                                        Top speed 155 mph Latest generation of quattro® all-wheel drive is employed, with asymmetric rear-biased torque split (40% front / 60% rear under nominal conditions).
                                        S5 Cabriolet only: New available quattroSport rear differential dynamically varies torque between the rear wheels.
                                        Fuel economy is significantly improved over A4 Cabriolet . Innovations
                                        Rear 50/50 split folding seats in A5/S5 Cabriolet (not available with competitors)
                                        Cloth convertible top for elegant styling, superior interior and storage space, and low weight penalty (for better driving dynamics)
                                        New head-level heating system with heated/cooled front seats
                                        MMI operating logic standard with central display screen
                                        Audi Drive Select – varies the engine, transmission, steering, and suspension damping characteristics to suit the driver’s preferences
                                        Audi Intelligent Key – stores service information in the key
                                        Advanced Key keyless entry and starting
                                        Bluetooth hands-free telephone interface
                                        Bi-xenon headlamps with LED daytime running lights
                                        Audi Parking System rear with rearview camera
                                        Electromechanical parking brake
                                        Hard-drive-based Navigation system with Audi third-generation MMI.
                                        Audi Side Assist lane change assistant
                                        Bang & Olufsen 505W sound system Launch Timing and Pricing
                                        World auto show debut is Geneva auto show in March, 2009
                                        USA A5/S5 Cabriolet with all mentioned engine/transmission combinations goes on sale in Fall 2009 (as a 2010 model year vehicles).
                                        U.S. pricing to be announced later.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                          Wil dat dan zegge dat we ook het goedkoopste leder hebben en de goedkoopste metaallegering voor de motorblok?
                                          Er moet toch een evenwicht zijn tussen prijsklasse en kwaliteit.
                                          Inderdaad, Dunlop is geen rommel hé
                                          Prijs/kwaliteit overwegen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X